drazny urad to mohol mat uz davno schvalene, len robia z toho frasku. Ved cesi maju to iste a jazdi im to a bez problemov. Tak neviem co tam na Draznom urade vymyslaju
Ešte taká drobnosť, nakoľko nočné linky ovlaádajú plyňáky boli B832-ky rozhádzané. 6226 a 6242 boli preradené do Šace, 6262 a 6267 jazdia trhané služby v meste (nie je vylúčené, že aj 6223 a 6229). Jediný ktorý ostal na Ra-čku je zatiaľ bus s číslom 6271.
Najskor ked drazny urad (ministerstvo dopravy, post a telekomunikacii) vyda potrebne papiere, ze elektricka moze jazdit na kolajovych tratiach na Slovensku - tzv. homologizacia. Lenze uradnici si aj v tomto pripade "davaju nacas", takze to tak skoro nebude .
Co je s druhou NP (521). Uz je zlozena, ci sa este sklada?
No konkretne zastavka Aupark je v tomto zmysle atypicka, lebo samotne nakupne centrum si ju vybudovalo na vlastne naklady (na tom mieste predtym ziadna zastavka nestala), ale bezne je "prenajimanie" zastavok -- typicky priklad je zmena nazvu zastavky pri Polus City Centre ci naposledy tolko diskutovane premenovanie zastavky Predstanicne namestie na Kooperativa.
No i ja som mal to stastie na slavnu dvojicu v zneni ujo a teta zo sekcie R /dnes 15.23 na L9, suprava 378-379/. Boli velmi nenapadni, v kuse v ruke cosi drzali, nenapadne chceli skryt vykukajuci odznak a v druhej zase listky
Nedalo mi, aby som nepozrel do mudrej knihy. A tu mas presne vyjadrenie k zeleznicnym vyhybkam na rychlodrahe:
Capy zaverovych hakov su klbovym sposobom spojene spojovacou tycou a prestavnou tycou s prestavnym zariadenim, co v pripade miestne stavanych vymen (ako je tomu na rychlodrahe) predstavuje paka vymennika so zavazim.Na kontrolu jazykov tychto vymen v spravnej polohe a na znemoznenie ich neopravneneho prestavenia sa pouziva jednoducha, resp. odtlacna vymenova zamka, ktore su pripevnene k pate kolajnice.Je to zariadenie nerozrezatelne.
Prestavniky umoznuje prestavovat vymeny na dialku. Mechanicke, podla typu, az do vzdialenosti 530 m od miesta obsluhy. A je to zariadenie rozrezatelne.
Takze sa ospravedlnujem za nepresne informacie.
Dnes bol inak neznámymi silami silne narušený revízorský bermudský trojuholník, pretože keď som išiel do práce na spoj L6 o 11:44 z SOU dopravného, už hádam zo 100 m vzdialenosti som si všimol, ako zrejme z vystúpeného autobusu v smere z Nám. osloboditeľov odušu bežia dve "nenápadné" tety revízorky. Keby som vodičovi, ktorý sa už so mnou začal rozprávať a rozptyľovat, nepovedal, že dobiehajú "jeho kolegyne", hádam by im aj zavrel dvere pred nosom. V "B" voze však akosik nenachádzajú čierne ovečky, takže razom na poslednú chvíľu sandokansky preskakujú a "čistia voz" sťaby Tašunko Sapa. Ešte sme ani nedorazili na zastávku Zimný štadión a teta revízorka, aj keď vidí, že sa bavím s dispečerom-brigádnikom na električke, trvá na preukázaní cestovného dokladu. Flegmaticky a trucovačne ho vyťahujem a zdržiavam ju. Medzitým ešte odušu vypisuje stazku u vodiča a obe znova za zvonenia výstrahy sandokansky vyskakujú a ešte bezočivo stihnú spredu obísť súpravu a hor sa do zatvárajúcej sa šestky na Moldavskú...! :o)
Ono to bol totiž spoj, ktorý z Leteckej akadémie o 16:51 premáva len po Mlynskú baštu a tam si to zrejme zabudol prehodiť. Nuž čo, stáva sa (i keď občas často..). Ja som ho už videl vlastne keď išiel z Leteckej akadémie o 17:21 a mal riadne nahodený smer Lorinčík (bez hlásenia zastávok).
Práve ten istý autobus 5222 na linke 22 som dnes dnes cca o 17.10 videl na zastávke OD Mier - na bočnom paneli mal vypísané že "len po Mlynskú Baštu". Pritom mal namierené smerom k Tescu.
Druhá moja dnešná negatívna skúsenosť (časovo ale prvá) bola dnes ráno v autobuse (nevšimol som si číslo, ale bola to zelená Karosa B 741) na linke 18 z Furče smerom k Amfiteátru. Tento hlásil zastávky o jednu pozadu.
Pre cestujúcich-Košičanov je to smiešne, mimokošičanov to môže pomýliť (môžu sa tu aj stratiť :-)). A pre Dopravný podnik je to hanba.
~> Sarko - co ja som si vsimol, tak na neviemktorej B932ke (zhodou okolnosti na L22) na zadnom transparente bola 22 zobrazena mierne tenko a pekne symetricke obe dvojky, na rozdiel od ostatnych, kde prevazovali tucne dvojky.
O 17:38 som sa blížil na zastávku Nám. osloboditeľov a nie, nebojte sa, nedobiehal som, len som videl najnovšiu verziu BUSE! Na L22 to bola klasicky 5222, na ktorej už na prvý pohľad bolo vidieť, že čísla sú o poznanie tučnejšie a symetrickejšie (na výšku, aj šírku 5 bodov, pri staršom sú 4 body na výšku a 4 až 5 na šírku). Na vnútornom displeji sa po zobrazení času a pásma sú číslice času a pásma o jeden bod vyššie, čo je tiež poznať na prvý pohľad. Musím povedať, že táto zmena je už naozaj príjemná. Aj z veľkej diaľky sú čísla viditeľné (porovnal som s hneď za ňou idúcou 5227 na L20). Akurát by som skritizoval číslo na vnútornom displeji, ktorého hrúbka sa zmenila už v predošlých verziách BUSE a zdiaľky číslo dosť splýva. Tu by som navrhol autorovi, aby sa ho pokúsil urobiť na štýl čísel času a pásma, ako je to pri spomínanej najnovšej verzii. Tie su naopak dosť zreteľné a nesplývajú tak, ako súčasné číslo linky. Týmto si dovolím 1018 pochváliť, ale nie že sa nám namyslí... :o)
Som zvedavy, ci sa bude zastavka nadalej volat oproti (alebo blizko pri) tom novom Auparku. Namestie Osloboditelov alebo Aupark. Narazam na to, ze v Bratislave sa da prenajat (alebo kupit - neviem co z toho je vhodnejsie) zastavka.
O akych mechanickych prestavnikoch na rychlodrahe to pises? Ze by tam potom boli aj stavadla? Tie vyhybkove spojky vyhybni su zeleznicne vyhybky zabezpecene mechanickymi vymenovymi a odtlacnymi zamkami. Tuto temu sme tu pred casom so Sarkom podrobne rozoberali. Predpokladam, ze si sa len pomylil v nazvoslovi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ikarus!