K tomu prestupu z L4 na L7, zatial som nemal to stastie aby L4 sla az za L7, vzdy mi to islo tak, ze L4 a za par minut L7 - asi som clovek stasteny, co uz
~> Vladimir - no neviem, L22 v tejto novej brozure (vybrane informacie z dopravy na rok 2004) figuruje cez volne dni stale cela: 21, ale priamo na zastavke LA je aj cela: 41 (celkom 3x) cez volne dni (isiel som z tamad minule, tak som si to vsimol, jednak som aj rozpraval, ze clovek si to nevsimne), ze bolo: 21, 21, 21 a odrazu je 41, 41, 41 a potom opat 21 .
Nerad citam o redukovani TR dopravy.
A system pocitania vzkm som ochotny akceptovat len v autobusovej doprave, u TR len PREVADZKOVE NAKLADY.
Zrusme teda L70, ale usetrene naklady pouzime na upravu intervalov na L71 a L72 tak, aby spickovy interval netrval 1 hodinu, ale od 12.30 do 18.30 .
Takto by sa mohla zredukovat alebo odpalit nejaka A-linka v useku NO-KVP. {napr. nepojde L54 ale L37}
Re #2242 balky: Tento smer poznám veľmi dobre, preto neraz sa stalo, že za sebou stálo až 5 vozov. Nemali sa ani kde pomestiť. Ešte že sú tam semafóry a pomáhajú regulovať MHD
Tak sa nám 1018 zviditeľnil už aj na fotografii Odporúčam si všimnúť hlavne neštandardnú smerovú tabuľu s výrazným textom a piktogramom smeru. Tak isto si všimnite zelenú látku pod tabuľou, ktorá smerovu tabuľu zvýrazňuje.
Pre nekošičanov odporúčam všimnúť si trolejové vedenie nad neexistujúcim koľajovým smerom. Toto trolejové vedenie si ešte "pamätá" električkovú trať na Stromovú ul., kde do poslednej chvíle premávala električková linka R2.
Hej, ale v KE ked ide suprava 2*T3, tak sa to pocita ako 2*pocet vozokm. Zatialco ked ide 1*KT8D5, tak je to 1*pocet vozokm. Takze spriahanim v spolocnych usekoch by si ziskal velke nikoliv.
Aj tak by ma zaujimalo, preco v Kosiciach jedinym ukazovatelom MHD je vozokilometer. Pritom podla Dopravneho magazinu dnes v CR su naklady na vodica 2x vyssie ako na energiu, prepocitane na km. Potom mozu existovat take veci, ako jedno vozidlo celodenne nasadene na linku 23, aj ked ta ma odchody jak noty na bubon. Ze sofer vacsinu svojho casu presedi na prdeli niekde na konecnej, to nikoho nezaujima - hlavne ze su nizke vozokilometre.
Je pravda, ze na jazero sa da aj L13,L27. Ale...
-Zalezi, kde sa v meste nachadzas, na ktory spoj to mas blizsie.
-Frekvencia spojov na bus. linkach je ovela nizsia ako u elektriciek. Ak ti teda pred nosom ujde bus, mas dostatok casu ist na pivco.
-Tak isto aj preklad L13 z L27 je ubohy. L13 chodi na celu od Nam MMM, no v tom case sa k Mlynskej baste ruti aj 27 od Narodnej banky.
-Ak cestujes dalej, ako je zast. Dneperska, je ti L27 zbytocna, lebo musis takcitak prestupovat.
-Cesta busom z Nam MMM je podstatne kratsia, ako elinou.
Napriek tomu ako často košickou MHD cestujem sa čestne priznávam, že takýto spôsob cestovania z Maratónu na Jazero som neobjavil Doteraz som chodil s L9, ak som chcel rýchlejšie, tak s L13 alebo 27.
Áno, s tými CP, ako si ich popísal, som to myslel presne takto. Dalo by sa to spraviť.
Človeka, ktorý CP zostavuje osobne poznám a plne chápem, že nemá motiváciu sa babrať v nejakých prekladoch. Všetko sa robí tak, že nikto nevie, čo je trvalý stav a čo dočasný. Najhoršie však na chuť do práce vplýva to, že zmeny sa robia zo dňa na deň. Viackrát som zažil také, že napr. od 1.10. sa menila trasa linky, a tí, čo robili jej CP sa o tom dozvedeli 28.9. a pod. Je to šialené. Preprava cestujúcich sa dostáva v DPMK na posledné miesta medzi prioritami.
Asi casto necestujes smerom z Komenskeho na jazero, pretoze je to skutocne efektnejsie, ako sa vyvazat L9. Ale to musi vsetko klapat, nesmie byt ziaden naskok, ani meskanie.
Tvoj navrh, pustit L4 pred L3 je zaujimavy. Tiez som o tom uvazoval, aby L4 odlahcila zastavky od ludi, kt. idu len na Juznu.
Vlastne nic by sa neskomplikovalo, len by sa zamenili CP poriadky L2 s L4.
Na Kuzmanke by to mohlo vyzerat takto:
Isla by L4, o 10 minut L2.Za nou, dajmetomu o 3 min. by isla L7.Potom o dalsich 7 min. znova L4. Kedze ta zvykne meskat, tych 7 min. by sa este natiahlo.Takze je to OK.
A nam Osl:
Prisla by L4, cca o 3 min. by dosla L3 a po nej, o 10 min. by prisla L7. A o dalsich 7 min. znova L4. Mohlo by to tak byt?
S takmer totoznymi CP L6 a 9 v smere od Nam.MMM s tebou suhlasim. Tiez som si to vsimol a pytal sa sam seba, kto vymyslel take CP. Len potvrdzuje fakt, ze v Kosiciach sa jazdi naozaj hromadne- dlhe minuty nic, hluchota v CP ale za par minut sa na zastavke vystriedaju vsetky linky.
Prave pozeram v praci vyvesene CP zo zastavky OD Beta, smer Nam.MMM. V case poobednajsej spicky, od 14,00 do 17,00 hod stoji na tej zastavke v case kazda hodina a 18-20minut hned 6 spojov z 10 moznych!! Tomu sa uz vravi hromadna doprava!
Pokiaľ ide len o vzkm a to ešte počítené perverzným košickým systémom, mám úplne dokonalý návrh na úspory - ne vozidlá treba vrátiˇautomatické spriahadlá, zabudnúť na preklady, naopak spraviť grafikony tak, aby vozidlá viacerých liniek v spoločných úsekoch išli v jeden čas a na tieto úseky by sa mohli spriahať!
I.
Myslím, že zatiaľ to je len Tvoje želanie, Šumperk zatiaľ žiadnu požiadavku na K3RN okrem Brna nezaregistroval. Bohužiaľ by asi bolo aj dosť komplikované dostať po kĺby hnacie podvozky na metrovom rozchode.
A záverom mi neostáva nič iné, len dúfať, že keby predsa len k realizácii K3RN pre BA došlo, že tomu nebudú dávať tie odporné kotasie čelá. Ony teda samy o sebe nie sú odporné, ale na električke z radu T sú hyperodporné.
I.
Zaujala ma možnosť upraviť ich aspoň tak, aby L4 chodila v tesnom závese L7. Priznám sa, že ma nikdy nenapadlo ísť z Mataónu na Jazero s L4 a následne prestupovať na L7. Ak už ale má byť nadväznosť v trase bývalej L1, nebolo by lepšie L4 nalepiť k L3? Predsa len tak dosiahneme aspoň približný preklad L4 a 7 v spoločnom úseku.
Takto by krátko pred L3 smerom na Jazero chodila L4, čím by umožnila prestup z Kuzmányho a Maratónu. Súčasne by L3, ktorá jazdí v sólach tesne pred jej odchodom, "očistila" nástupištia od cestujúcich, ktorí idú len na Južnú triedu. V opačnom smere by bola L4 v tesnom závese za L3.
Čo sa týka prekladov --> viem, je to smutné, ale situácia je čoraz viac taká, že príslušní kompetentní musia zápasiť s takými všelijakými hlúposťami, zbytočnosťami a samotné základy MHD ohrozujúcimi myšlienkami, že na logické preklady im často nezostáva chuť ani čas. Je to aj demotivačné, pretože nikomu vyššiemu (napr. mesto) ani o pravidelnosť a logickosť nejde. Ide len o vozokilometre. Žiaľ.
Takto možno vysvetliť fenomén, kedy L2 ide vždy spolu s L6 od stanice až po Dom umenia a tento úsek spoločne prekonávajú aj v opačnom smere. Keď som sa na to pýtal, bolo mi povedané, že to vzniklo nechtiac, že vraj prioritou vtedy boli nejak náväznosti L4 a 9 pri VSS križovatke. Keď som sa pýtal, prečo v čase odpoludňajšej špičky chodia L6 a 9 z Maratónu po celej Terase až po Spoločenský pavilón úplne NARAZ, bolo mi povedané, že túto vec si uvedomili až v poslednej chvíli, ale nakoľko sa jednalo o krátkodobý CP, nechali to plávať, pretože už nebol čas všetko prekopávať.
Ak sa niekto pýta, prečo krátkodobý, čo som tým myslel, tak nech vie, že súčasný CP mestských liniek je letný prázdninový. Dňa 8.7.2000 sa obmedzovala doprava na leto, všetci verili, že do 31.8.2000. Dnes tu máme január 2004 a zatiaľ sa stále ide v prázdninovom režime To je aj odpoveď na otázku, prečo sa ráno od 7.00h jazdí ako v sedle, keď pritom MHD používa ešte kvantum študentov idúcich do škôl. Veď sú predsa prázdniny! Školy sú zavreté a študenti ešte o siedmej spia!
Mas moj suhlas.Viem o tom, preto som tu predostrel prave tento problem. Je to presne tak, ako pises, preto by sa, podla mojho nazoru, mal DP zamysliet nad zosuladenim CP. Niekedy naozaj staci par minut a problem je vyrieseny.
Dakujem, ze si ma poucil o zosynchronizovani L7 a L3, ale musim ta sklamat, pretoze o tom viem, nakolko ich dennodenne vyuzivam az priamo z konecnej - OC Vazec. A druhym problemom je to, ze vo svojom prispevku som vobec nespominal nejaku zlu synchronizaciu L7,L3, ale dotkol sa nestastne urobeneho CP L4. Ma sluzit presne na taky prestup, ako si spominal- z L4 na L7. Nakoniec, z L2 sa na NO prestupuje na L3. Len by bolo vhodne, keby sa casy odchodov oboch liniek L2,L4 upravili o par (2-4) minut skor.A stacilo by len od st. lokomotivy.A potom by po Kuzmanke L4 s L7 nesli skupinovo,v tesnom zavese za sebou.
Apropo, nestalo sa ti uz, ze si z L4 nestihol prestupit na sedmicku, lebo bud isla L4 pomalsie, alebo sa nahlila L7 a preto nesli v poradi, v akom maju normalne chodit (L4,L7), ale naopak?Pretoze mne sa to obcas stane.
Nodes: Nie to je len moje želanie, lebo keby bolo vždy po jednom vypravená K3R.N na L9, 5 a 11, zabezpečí sa tým NP spoje takmer po celej sieti elín. Teda okrem Vajnorskej.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dopravák
Re #2242 balky: Tento smer poznám veľmi dobre, preto neraz sa stalo, že za sebou stálo až 5 vozov. Nemali sa ani kde pomestiť. Ešte že sú tam semafóry a pomáhajú regulovať MHD