Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No mne zase tie mená nič nehovoria.
Neviem, ale kde si ty študoval a kedy si skočnil, bo ja študujem na PdFUK na Moskovskej. A doc. Bartl bol počas dôb minulých nepohodlný človek a tak robil zapadnutý v archíve. Ale je to šedivý, asi 60 ročný pán.
Reply on: J #2191:
Hej, na to som sa pýtal, meno mi však nič nehovorí. Predsa len som už starší kus. Ja si pamatám tak Baďuríka, Sopuškovú, Hlavu a tak.
I.
Reply on: Vladimír #2189:

Veru, veru, je to šialenstvo. No ale čo už, je to daň za jalové vozidlové km a nehľadanie vnútorných rezerv. Tých sa nájde ako vody pod geotermálnym vrtom v Ďurkove...

K tomu rušeniu a-linky, vieme veľmi dobre, že dopravný riaditeľ nemá v MHD dobrý rozhľad. Preňho je L37 len posledným číslom v poradí (ešteže vie, že L38 je prečíslovaná L52 a L40 skibus).

Re #2190 Nodes:
Neboj sa, ja viem, že si to nenechá, aj tak by to nevydržal držať v tajnosti 😉
galiyosha: áno, musíš to napojiť na ZSE, ale stále to bude o zisk nejakej elektrárne menej. Iné mestá takéto možnosti nemajú.
Neviem koľko toho ročne DPB spáli a koľko spalovňa elektriny vyrobí, ale oplatilo by sa zistiť.
S499: Ak sa pýtaš u koho som mal PVH tak u docenta Juliusa Bartla a za A (pre starších 1) 🙂
Reply on: Sarko #2188:
Ved vladimir pise, ze si to NEMOZE nechat pre seba...Cakaj a mozno to da aj sem.
Reply on: Sarko #2188:
Veruže nechám 😉 Chcem to mať všetko hotové a potom to predstavím. Všetko má svoj čas 🙂

Ešte k návrhu - som presvedčený, že rušenie liniek je v súčasnosti šialenstvo. Ak by som mal však na krku nôž ja a musel jednu vybrať, asi by som vybral jednu z 35 alebo 55. L37 však určite nie.
Reply on: Vladimír #2186:

A to si akože necháš pre seba? Čo keby si to tu hodil, aby sme vedeli nakoľko prevratný návrh si vyšpekuloval? 🙂
Reply on: Sarko #2184:
Stojím plne za vedúcim ODS! Zrušenie L37 je nehoráznosť!
A. -> ako sa budú riešiť už dnes nezvládnuteľné prúdy v úseku Železníky - Stará nemocnica - Nám. osloboditeľov? Pri 10 min. intervale je obtiažne dostať sa do vozidla, 15 min. interval si neviem predstaviť.
B. -> spojenie Námestia osloboditeľov so Sídliskom Ťahanovce v pracovných dňoch v sedle v 30 min. intervale???!!! Veď toto je predagonický stav!
Tak vážení, a je to tu. Náhodnou inšpiráciou pri počúvaní hudby som prišiel k návrhu. V prípade jeho realizácie sú spoje na L5, 6 a R1 zorganizované tak, že v úseku SOU dopravné - Žel. stanica je obojsmerný celodenný 10 minútový interval! A to všetko za predpokladu, že:
1. DPMK nevypraví ani jedno vozidlo navyše
2. DPMK nevykoná ani jeden vozkm navyše
3. spoje na linke 6 zostanú presne v dnešnej polohe a spoje L5, R1 a R7 sa upravia
4. vozidlá nebudú prechádzať z linky na linku
5. na železničnej stanici nebude žiadna z končiacich liniek obsadzovať vratnú koľaj
Toto si už však nemôžem nechať pre seba a možno ešte tento týždeň to bude mať DPMK na stole spracované ako riadny návrh s konkrétnymi cestovnými poriadkami, návrhmi služobných cestovných poriadkov, obehmi vozidiel.


Re #2184 Sarko: WOW! Takže najfrekventovanejšiu nočnú dopravu bude mať po tomto Žilina, Martin a Prešov 😎
K semaforom jedna perlička - na električkovej linke č. 6, ktorá je v jednom smere dlhá 7,4 km sa nachádza celkovo 16 samostatných semaforov. Na tejto linke sa teda každých 462,5 metra nachádza jeden semafor.
Reply on: Sarko #2176:

Doplňujúce informácie od 1018 k plánovaným obmedzeniam MHD:

-rušenie spojov na LRA, pôjde o spoje krátko po sebe idúce na RA3 (KVP), RA5 (Ťahanovce) a RA6 (Furča), ale zatiaľ tiež len cez víkend
-po zrušení L70 sa intervaly na L71 a 72 pravdepodobne zosynchronizujú
-rušenie prvých a posledných spojov cez víkend sa nebude týkať liniek, ktoré začínajú neskôr a končia skôr, budú sa rušiť prvé spoje, ktoré sú po 4:00 a posledným dvom spojom idúcim po cca 22:30
-v nočnej doprave budú tri vlny spojov, cca medzi 23:15 - 23:30, 1:15 - 1:30 a 4:00 - 4:30
-od generálneho riaditeľa vyšla požiadavka na úplne zrušenie celej jednej autobusovej linky bez náhrady (riaditeľ dopravy predbežne na zrušenie navrhol L37, s čím však nesúhlasí vedúci ODS-budú sa musieť dohodnúť, ktorá L je najmenej potrebná)

Zmeny sú plánované v troch termínoch, 1.2.2004 (L3, LRA3, RA5, RA6), 1.3.2004 (LR7, L70) a 1.4.2004 (rušenie prvých a posledných spojov počas víkendov+úprava na nočných L, zrušenie autobusovej L). Pre krátkosť času sa však zmeny ku 1.2. pravdepodobne presunú na 1.3.2004.
Zrušenie linky čislo 70 a druhá svetová vojna:dve najvačšie katastrofy v dejinach.
Reply on: eMareq #2180:
Viem len, že na podniku mi spomínali, že doprava RA-čiek do obce Ťahanovce je takmer bez záujmu. Takže neviem, či práve tam sa to neorzhodli osekať. Ale zmysel v tom nevidím, pretože tam jazdia začínajúce a končiace služby a tie sa aj tak nejak na Madridskú, resp. z nej musia dostať a teda je jedno, či po Americkej triede alebo po Magnezitárskej. Som zvedavý ako to dopadne.
~> Vladimir - to bol iba navrh, o blizsich konkretnostiach ako vypisovaniu intervalov som sa nevenoval. Ty si to uz urobil za mna. 😉

Co sa tyka RA, ja by som tipoval RA7 a RA8 (najma RA8) s tym, ze by RA5 zachadzalo aj do Tahanovce - obec.

Padli tu este nocne spoje. Obmedzeny hodinovy cas? (Trebars polnoc, hodina a dve hodiny po polnoci)
Reply on: eMareq #2175:
A čo tým dosiahneš? L5+6+R1 zo stanice by chodili 14 16 36 44 56. Niekde máš rozdiel 2 min., niekde 20 min.
Ja hovorím jednoznačne -->
L5 - 26 46
L6 - 16 36 56
LR1 - 06
Spolu 06 16 26 36 46 56.
Jediné, čo je trochu na hrane, je to, že R1 posúvam zo stanice z 47 na 06, ale nie som si vedomý žiadnych zásadných dôvodov, prečo by to nešlo.
Po príslušných drobných posúvačkách R1 z U. S. Steel a L6 z Maratónu sa dá 10-minútovka dosiahnuť aj v opačnom smere.
Ale vozidlá musia medzi L5 a R1 pendľovať.

Re #2176 Sarko:
1) Dobre, že L5 zostáva. Len keby sa znormalizovali odchody a koordinácia k ostatným linkám.
2) Sóla aj v rannej špičke na L3 - inými slovami všeobecná výzva obyvateľovm Jazera: "Prosíme, pri cestách do mesta použite váš osobný automobil".
3) LR7 mi nevadí, myslím, že to nebude neznesiteľné. Skôr by ma zaujímali superprestoje R1 na VA USS...
4) LRA - závisí od toho, aké spoje. Neviem posúdiť.
5) L70 - škoda. Najmä keď sa neupraví (a to sa zrejme neupraví) CP L71 a 72 a teda Furča zažije HROMADNÚ dopravu. Som ohromne zvedavý, čo bude DPMK robiť so sólo trolejbusmi. Zrejme ich začne pchať na L71 a 72, aby KVP-čko nevyskakovalo, že sa ho obmedzenie netýka...
6) Prvé a posledné spoje - keď už nič iné, tak aspoň vďaka za to, že len cez víkend. Pôvodne myslím mali ísť celotýždenne.

Zaujímavé, že Ťahanovciam sa obmedzovanie prepieklo...

Re #2178 eMareq: Keďže je tu reč o obmedzovaní, nepredpokladám, že sa bude zrušenie L70 kompenzovať posilnením L71 a 72. Asi by to potom nebolo obmedzovanie. Skôr ešte pôjdu kapacitne nadol aj 71 a 72, lebo niekde tie sóla zamiešať budú musieť.
~> Sarko - S tou L70 je navzdy koniec? Bude nejako posilnena (pomocou 71 a 72)?
Ako velky trolejbusofil si dovolim tvrdit,ze KE si za sucasnej situacie vobec nemali s T-busmi zacinat.Za tie prachy mali radsej udrziavat v pouzitelnom stave elektricky.Stav kosickej el.infrastruktury mi najviac pripomina bratislavske droty:Miesto piatich beznych pruznych vyhybiek jedna hyperdraha,nedosledna reko tej juznej ci akej triedy...
Na dnešnom predstavenstve DPMK sa schálilo obmedzenie MHD v KE (info od 1018):

-L5 zostáva zachovaná
-L3 obmedzenie na sólo
-na R7 sa rušia spoje večer a cez víkendy úplne
-na RA sa rušia vybrané spoje
-L70 sa ruší úplne
-od 1.3. sa rušia prvé a posledné spoje na všetkých linkách MHD počas víkendov+úprava na nočných linkách

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.