Dufam ze po zruseni optima busu da vedenie podniku na L15 opat SOLARISY, ako to bolo na zaciatku. Alebo aspon klbove autobusy. Vsak L15 bude teraz chodit este viac natrepana.
Ako neviem čo je logické viac, či stavať dialnice a rekonštruovať železnice od vyspelého západu (tým myslím krajiny EU počnúc Rakúskom) smerom na východ alebo od zaostalého východu (tým myslím Ukrajina) smerom na západ. Odpovedať hádam ani nemusíte. Na všetkých raz dôjde.
Inak dnes som videl výsledky nezamestnanosti krajov v SR a vedie Bratislava s 3,68% potom Trenčín s 8,18%, Trnava pod 10%, Žilina s 11,78% Prešov 17,5% Košice - tie si nepamatám ale pod 20% a posledná je BB s 21%.
Ešte pre tých, ktorý hovoria, že nevzrátla zamestnanosť tak rok 2002 bol v qvartáloch (ide o podiel pracujúcich z ekonomicky aktívneho obyvateľstva (v
1Q. 80,1
2Q. 80,9
3Q. 81,2
4Q. 81,5
Rok 2003
1Q. 81,2
2Q. 82,6
3Q. 82,6
Takže od začiatku roku 2002 vzrástla zamestnanosť o 2,5% čo sú pre mňa dosť pozitívne informácie hlavne po demagógii pána Fica, ktorého som aj tak nikdy nepočúval. Na Slovensku teda pracuje 2,1867 mil osôb a nezamestnaných je 449 tis osôb.
Zahraničný obchod bol za desať mesiacov v salde 10,771mld. Pričom minulý rok v tom istom období bol 73,7mld.
HDP si v 3Q oproti 2Q polepšil z 3,8% na 4,2% s medzi ročne tak stúpol o 4% čím sme sa v tomto roku prehupli cez magickú 50% hranicu priemeru tvorby HPD krajín EU.
To len tak nech je o čom diskutovať keď téma ulice and co. je uzavretá.
Hmm,ak ta to potesi, tak vtedy, v roku 1990 som este na ZSR nerobil. Som tu "len" nejakych par rokov, navyse so zab. zar. nemam nic spolocne. Je to zalezitost druheho oddelenia. Len ma mrzi, ze si vytiahol zalezitost staru niekolko (13)rokov, navyse bolo to po revolucii, a to si myslim, ze bol chaos v celej krajine.
Ked som tu nastupoval, tiez som mal velke oci, chcel som priviest zmenu, urobit zmenu v agende a zar., co mi pridelili.Ale ako sa vravi, proti vetru sa curat neda, tak som skoro pochopil, ze akakolvek moja snaha urobit nieco ine, nove, je uplne zbytocna. Beriem to tak, ze je to statny podnik,sukromnik by sa tak nespraval.
Práve som dostal odborný výklad od mamy, takže namiesto prívlastku by som mal použiť vhodnejší výraz - bližšie určenie podľa spôsobu použitia (tvar, druh, zloženie a pod.)=bulvár, cesta, chodník, schody, trieda, ulica, atď., pričom dôležitosť určenia spôsobu je minimálne taká, ako samotný názov ulice. Howgh
Sam som v roku 1990 mal tu cest pracovat v stanici, kde sa spustalo SRZZ a prave pricinenim zamestnanca OZT sa spustilo aj napriek tomu, ze montazny zavod AZD chcel tento projekt SUDOP-u vyhlasit za zmatocny. Ale dobre, tak to ma byt, OK.
Tak dúfam, že už budeme vedieť robiť rozdiely medzi cestami, ulicami a ďalšími prívlastkami ulíc '-)
Na schéme siete londýnskeho metra somnašiel dokonca aj niekoľko názvov s prívlastkom "lane" (úzka ulica, cestička, chodník). Skús sa domácich opýtať, že hľadáš takúto "street" a určite Ti povedia, že taká ulica nie je.
Akou formou su na listy nanasane pismena, to ti neviem povedat. Tiez sa to dava robit ako zakazka dodavatelskej firme. Lepene to urcite nieje. Skor by som povedal na sietotlac.
Tak to si sa poriadne pomylil. Jasne som napisal, ze by sme boli radi, keby vsetko fungovalo ako svajc. hodinky. To znamena,aby bolo vsetko 100% a plne funkcne. Zial, nie stale je to mozne pri odovzdavani stavieb, zariadeni. Niekedy su totiz obrovske tlaky, ze to sa to proste musi odovzdat, lebo tak su dane terminy, je urcene preberacie konanie. A nezalezi na tom, ci stavba je urobena dobre, alebo je tam zavada. A casto to nezavisi len od jedneho dodavatela,ale zucasnuju sa na tom viaceri dodavatelia.
Alebo sa stavba pre nedostatok financii zastavi, a ked dojdu peniaze, rychlo sa robi, rychlo odovzdava, lebo je casovy sklz.
Kedze vidim, ze Ty vlastne obhajujes stav, ze zariadenia vlastne ani nemaju (plne) fungovat, tak niet o com dalej diskutovat. To, ze peniaze idu zo zapadu na vychod, to viem pochopit ako argument, ale to, ze niekto tie zariadenia od dodavatela prebral aj so zavadami, to nepochopim ako obhajobu. Az raz budu (ale asi nie, lebo zo Slovenska odidu) ludia na veducich postoch, co budu hladat sposoby a nie dovody, potom sa to tu moze niekam kladne pohnut.
Presne tak, ako si napisal. Peniaze su, ale len pre vybranych. A vychod vseobecne, ten vybrany nie je. Kolko rokov sa rekonstruoval svah na C.Dvore, kedy bude znova spustena 2. trat. kolaj cez Bodrog pri Strede n/Bodrogom, kedy bude znova funkcne 1. nastupiste na kosickej zst? Stale sa viac financovali stavby na zapad. SK ako na vychode. Je potrebne teda vseobecne porovnavat uroven zapadu a vychodu.
Nie je to o prednostoch,autorite, ale zauzivana tradicia,ze kym dojdu peniaze z Blavy na vychod, musia prejst cez cele Slovensko a medzitym je plno Sprav.Nielen SRD, OZT, ale aj EaE,ZTaS. Kazdemu treba peniaze.
A ci budu terajsie x-rocne zar. plne funkcne?Uprimne, nebudu. Je to znova vyssia moc, ododavatelsko odberatelske vztahy, zarucne doby a pod. Potom sa na nedostatky zabudne, resp. firma sa uz tvari, ze uz ju to nezaujima.
Casto pocuvame staznosti, ze toto nebeha, tamto huci, sumi, nejde. Nas by tiez potesilo, keby vsetko behalo ako svajc. hodinky.
Za uvahu stoji fakt, ze vsetci zamestnanci ZSR,stat. podniku plne sluzia pre dopravcu-Zeleznicnu spolocnost. Ponukaju im vlak. dopravnu cestu a infrastrukturu, za ktoru by im ZSSK mala platit. Takze ZSR je vlastne zavisla od ZSSK. A z tychto penazi sa velmi vyskakovat neda.
Situaciu s Pragotronom som si zistoval uz skor u Tvojich kolegov na nasej stanici a je to tak ako pises. Tymto sa Tebe aj OZT ospravedlnujem! Dalej pises, ze vsetko je o peniazoch, ze keby boli, vsade by boli moderne zariadenia, ale oni nie su... Ja si myslim, ze o tie peniaze musi aj niekto zabojovat a nie cakat, kym mu ich niekto bude nasilu pchat do ruky, musi mat nato autoritu u svojich nadriadenych na GR, a nie ze v inych regionoch vidim, ze tie peniaze tam idu a tu nic, lebo kazdy si spokojne sedi na svojej stolicke. Mne az tak neslo o nove zariadenia, ale o tie terajsie ktore niekto spravuje x-rokov a stale nie su plne funkcne. Ale to je nadlho...
Vladimír