Hej, a smerom na Ťahanovce nástup len prednými dverami predného vozňa súpravy s tým, že výstup je na konečnej zastávke OD Metro. V smere do centra povolený nástup len na východzej zastávke, na ostatných len výstup
Nie je dôvod uvažovať nad tým, ktorá z budúcich liniek Optima by bola najideálnejšia. Nie sú to alternatíva. Optima požaduje všetky tri.
Čo sa týka objednávok k obchodným reťazcom, neznášam ich. Optima bus nikdy nemal vzniknúť, tak isto ako Tesco bus, Jednota bus a iné. Zbytočne vymýšľajú somariny. Ak by len trochu víťazil zdravý rozum, L5 už mohla byť v máji 2001, keď Optimu otvorili.
Chceš povedať, nemorálnych nárokov. '-) Veď práve preto, že viem, že neznášaš objednávkové linky a nechceš ani len počuť, že by sa takéto linky uvádzali niekde v schémach a pod., ma prekvapuje, ako vehementne Optima bus obhajuješ.
Myslím, že teraz sme sa posunuli o kúsok ďalej, a to ku spôsobu nástupu/výstupu na uvedenej objednávkovej linke. V inom(ých) meste(ách) sa praktizuje nástup len na základe bločka z registračnej pokladnice z daného dňa, v Prešove sa vymyslelo zasa preplácanie, ale všetko má jeden spoločný základ - PREDCHÁDZANIE ZNEUŽÍVANIA týchto účelových liniek. Preto by nad niečím podobným mohla pouvažovať aj Optima.
Inak z tých objednávok, ktoré Optima požaduje od DPMK sa najideálnejšia zdá trasa OPTIMA - Bardejovská - Spoločenský pavilón - OPTIMA, ktorá by slúžila ako taký napájač k prestupom na linky 6, 9, 11, 17, 20, 31 a 34. Nástup a výstup by mohol byť neobmedzený, pretože linka by slúžila len ako prístup k ostatným plateným linkám.
Možno ešte krajšia by bola električková ekologická linka: OPTIMA - Spoločenský pavilón - Bardejovská - DPMK. Škoda, že neexistuje prepojenie Popradskej s Ul. pri prachárni, takto by mohla existovať spojnica až piatich obchodných centier: OPTIMA - Spoločenský pavilón - Bardejovská - KAUFLAND - BAUMAX - CASSOVIA - Alejová - CORVINIUS. OC Corvinius vyrastie na poli, ohraničenom ulicami Rozvojová, Alejová a Ul. Červený rak.
V prípade autobusovej linky OPTIMA - KVP - Popradská - OPTIMA, by som túto tiež pozmenil na len ako napájač k prestupom na zastávke Hodonínska, pričom by mohla existovať ideálna trasa: OPTIMA - Popradská ul. - Hodonínska - Sokolovská - Poliklinika - Hodonínska - OPTIMA. Prestup by existoval na zastávkach Hodonínska, Sokolovská a Poliklinika k linkám 15, 19, 54, 71, 72 alebo 12, 18, 32, 34, 35, 36, 55 a 57. Ostatné zastávky by spoj vynechával. No nebolo by to perfektné?
Nikto preds nehovorí o účele linky. Celá vec je v rovine morálnych nárkov.
Nezabúdaj, že inetrnáty na Jedlíkovej nie sú jedna búda. Rozprestierajú sa na vzdialenosť jednej celej zastávky. Nie je preto blok ako blok a skrátka sú ľudia, ktorí to majú bližšie na Mikovíniho a sú ľudia, ktorí to majú bližšie k Optime, prinajmenšom narovnako. Na vetu "ŽIADNE DODATOČNÉ NÁROKY Ti nikto neuzná, vrátane DPMK, či samotnej Optimy." Ti len dopviem, že zároveň Ti nikto nemôže do vozidla zabrániť vstúpiť a z neho vystúpiť, ak nastupuješ/vystupuješ na nástupných, resp. výstupných zastávkach. Keď si to tak Optima sprosto vymyslela, nech sa zlostí. Dobre vieš, že zo zásady neznášam akékoľvek bezplatné objednávky kamkoľvek. Mali sa prispievať na riadnu linku alebo preplácať zákazníkom lístky ako napr. prešovské TESCO.
Re #1400: DPMK NEMÔŽE NA ZÁKLADE NEVHODNEJ ČINNOSTI URČITEJ SKUPINY CESTUJÚCICH ZAVÁDZAŤ REŠTRIKCIE PROTI VŠETKÝM CESTUJÚCIM. Toto isté budem tvrdiť pri nástupe prednými dverami na R-kách, toto isté budem tvrdiť pri L11. Ak je tam veľa čiernych pasažierov, nech sa páči, revízori. Ja osobne som ešte vo svojom mladom živote na L11 nikdy revízora nestretol.
K tej linke č. 11 by si mohol rozviesť, prečo si proti.
Napadol mi ešte lepší nápad, a to, aby každý vodič bol povinný po nastúpení cestujúcich na zastávke "Luník IX, sídlisko" skontrolovať ich cestovné doklady. Vodič vie, aký kód do znehodnocovača zadáva, takže to dokáže pomerne rýchlo prejsť a ďalej sa už pokračuje normálne.
Napadlo mi to v tej súvislosti, že som už niekoľko krát zažil istého vodiča električky, ktorý po nastúpení podozrivých cestujúcich zamkol kabínu vodiča a napr. pri Družbe prekontroloval celú súpravu. Trvalo mu to do minúty a všetci, ktorí nemali cestovné doklady, boli z vozidla vykázaní.
Ešte raz, objednávková doprava slúži na konktétnu objednávku a konkrétne Optima bus slúži na bezprostredný prívoz/odvoz zákazníkov OC Optima. ŽIADNE DODATOČNÉ NÁROKY Ti nikto neuzná, vrátane DPMK, či samotnej Optimy.
Ešte raz prízvukujem, zo strany študentov ide len a len o špekulácie, mnohí cestujú načierno a poznám mnohých, ktorí o tom aj otvorene hovoria. Tí, čo majú mesačník chodia s L11 a 20 a pešo prechádzajú nielen na autobusovú, ale aj železničnú stanicu. Sám som bol takto nedávno odprevadiť kamoša z Popradu, ktorý má riadne zakúpený mesačník a ísť pešo k Optime považuje minimálne za to isté, ako ísť s L11 alebo 20 a potom ísť rovnaký úsek pešo na žel. stanicu (pričom však L11 a 20 chodí 4x/6x za hod. a Optima iba 2x za hod.!).
1. Hotové sú návrhy CP L5, podľa slov pracovníkov ODS DPMK, jej zriadenie je k 2.1.2004 isté na 99%.
2. Od 20.12.2003 sa zavádza nová L40 na Jahodnú - viac info dal už BM na hlavnú stránku.
3. Optima nekončí s objednávkami. Od DPMK požaduje tri nové objednávky. Videl som ich len veľmi zbežne, preto ich trasy presne neuvediem. Ale ak sa dobre pamätám, malo by ísť o:
- autobus: OPTIMA - KVP - Popradská - OPTIMA
- autobus: OPTIMA - Bardejovská - Spoločenský pavilón - OPTIMA
- elektrčika: OPTIMA - Trieda SNP - Nám. Maratónu mieru.
Optima chce tieto linky od 2.1., ale DPMK nestíha spracovať cestovné poriadky, obehy vozidiel a služby. Ak budú, zrejme budú neskôr. Ešte raz opozorňujem, že za trasy autobusových Optima liniek sa NEZARUČUEJEM, videl som ich len zbežne, mohol som niečo popliesť.
Dnes som sa pýtal jedného spolužiaka obývajúceho Jedličku, prečo jazdieva Optima busom a či na tom vidí niečo zlé. Povedal mi, že keby mal od intráku aj iné slušné spojenie na stanicu, o Optima buse neuvažuje. Okrem toho, DPMK o nič neprichádza, mesačník má kúpený. Podľa neho tiež o nič neprichádza ani Optima. Ako povedal, "V Optime nakupujem každý jeden deň. Mám právo sa odviezť Optima busom 2x do týdňa, keď ho potrebujem."
Poznám aj plno ďalších štundetov, ktorý na Jedlíkovej bývajú a z vlastných skúseností viem povedať, že Optima bus vnímajú LEN ako ďalšiu linku. To znamená, že keď stojí pri Karjskom súde a chce ísť na intrák (častá kombinácia zo školy --> L7 na KrS a odtiaľ bus na Luník VIII), tak ide s L11, 15 alebo 20. A keď príde Optima, tak ide s ňou. Žeby vyslovene a cieľavedome čakali PRÁVE na Optimu, lebo je zadarmo, o tom neviem. Veď prečo aj - mesačník majú všetci kúpený (poterebujú ho na L6, 9, R...)
Re #1389 Sarko: Som principiálne PROTI nástupu prednými dverami na L11!
Re #1391 Papyr: Dnes som dokonca počul, že VRAJ odklepli, že štát už nebude od septembra 2004 na ubytovanie študentov prispievať ani jedinou korunou. Zdá sa, že cena za ubytovanie na Jedlíkovej (1000 Sk/mes.) nebude dlho platiť.
ja studujem v blave. Uviedol som iba priemerne ceny. Ja nemem taktiez problem z dopravou do skoly. Ku skole mi od intraku ide za za hodinu 20x tramvaj.
Vidim, ze studium na Slovensku uz zacina byt drahe ako v Cechach. Ja tiez platim 1600 Sk (1200 Kc) za internat a 210 Kc za mesacnik ale do nasej fakultnej nemocnice vyuzivam MHD, bo take vymozenosti ako Optima bus nemame zato mam v spicke 16 autobusov do/z Motola za hodinu
Inak gratulujem Kosiciam (bez srandy, srdecne gratulujem) k dalsej elektrickovej linke. Ja neviem, co sa to deje, ale zda sa, ze aj v Kosiciach zacina vitazit zdravy rozum Po dlhej dobe konstantneho oslabovania sa elektrickova doprava posilnila!
A co sa tyka Optima busu... ja si myslim, ze architekti velkych nakupnych centier (aj ked tie baraky vyzeraju, jak keby ziadneho architekta nikdy nemali) by uz pri stavbe mali pocitat s dopravnou obsluzitelnostou MHD (najblizsia linka/linky, moznost/nemoznost zriadit pri OC novu zastavku okoloiducej linky MHD a tak dalej), pretoze na Slovensku im skutocne polovicu penazi prinesu ti, ktori pocestuju MHD. Keby s tym pocitali dopredu, nemuseli by zriadovat ziadne special busy, ktore by zakaznikov z "prostriedka pola neoraneho" doviezli do civilizacie.
Ešte jedna info:
Po vyše roku prevádzky v Brne, malo dňa 16.12.2003 nehodu KT8D5.R ev.č. 1736, ex Košice #518. Električka čelne narazila do zadného čela trolejbusu 14Tr ev.č. 3231, ktorý sa pravdepodobne uhýnal parkujúcim autám po krajnici cesty a vošiel do dráhy električky.
OK, tak si to rozoberme. Ja som tiež bol študent VŠ a v dlani som otáčal každú korunu. V tom čase som nemal žiaden Optima bus a poctivo si kupoval mesačník. Ale čo je dopravný podnik nejaký sociálny ústav? Ak nemáš peniaze, kúpiš si v obchode čokoľvek bez zaplatenia? Ak nemáš peniaze, nechajú Ťa bývať na intráku? ... ... ...
Čo sa týka romolinky, jednoznačne zaviesť nástup prednými dvermi. Nechápem, čoho sa DPMK obáva. Neustálymi kontrolami boli zistené vysoké ušlé zisky, fakty sú fakty, žiadny súd z diskriminácie nehrozí. Naviac, cez predné dvere budú musieť nastupovať aj "gádžovia", takže vo co go...
Tak "historicky" sa Ti budú všetci cestujúci voziť tým, čo majú/mali najbližšie a najčastejšie. Nikto nikoho nenúti zastávky Mikovíniho a Stodolova používať. Tobôž bližšie umiestnené a používané obyvateľmi Luníka VIII.
Kým nevyrástli intráky na Jedlíkovej, priľahlá električková zastávka (ex štadión VSŽ) bola periférnou a bezvýznamnou.
A opakujem, ak mám mesačník, idem ako "prúd" a "chytím", čo mám najbližšie a časovo najkratšie, hoci aj s prestupom. Ak raz chodím denne do školy, viem, aké mám nadväznosti spojov.
Na všetky moje otázky ohľadne Optima busu existuje len jediný a za všetko hovoriaci fakt - VIESŤ SA ZADARMO (a v ostatných prípadoch NAČIERNO).
Preto nerozumiem, prečo sa študentov zastávaš, keď je známe, že vďaka Optima busu je DPMK poškodzovaný a prichádza o nemalé zisky. Takisto je poškodzované OC, ktoré nemôže zabezpečiť pohodlnú prepravu zákazníkom, ktorí práve nakúpili a napokon aj samotní zákazníci, ktorí sa musia v dopravnom prostriedku tlačiť a nemajú si kam sadnúť, lebo napr. miesta už obsadili študenti, ktorí sa neštítia obsadiť vedľajšie miesto vlastným batohom.
Preto sa nečudujem nevôli OC objednávať si túto dopravu, nevôli DPMK takú dopravu prevádzkovať (a ponúka ju len preto, že má aké-také isté peniaze) a nevôli cestujúcich, ktorí pokiaľ majú mesačník a nemajú auto, sa radšej pohodlnejšie odvezú električkou.
Všetko vlastne jednoznačne potvrdí/vyvráti nová linka č. 5. Bude to bežná linka s intervalmi ako Optima bus, naviac s približnými odchodmi a dokonca so zastávkou cca o 100 m bližšie k internátom. Nechajme sa teda prekvapiť...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
OK, tak si to rozoberme. Ja som tiež bol študent VŠ a v dlani som otáčal každú korunu. V tom čase som nemal žiaden Optima bus a poctivo si kupoval mesačník. Ale čo je dopravný podnik nejaký sociálny ústav? Ak nemáš peniaze, kúpiš si v obchode čokoľvek bez zaplatenia? Ak nemáš peniaze, nechajú Ťa bývať na intráku? ... ... ...
Čo sa týka romolinky, jednoznačne zaviesť nástup prednými dvermi. Nechápem, čoho sa DPMK obáva. Neustálymi kontrolami boli zistené vysoké ušlé zisky, fakty sú fakty, žiadny súd z diskriminácie nehrozí. Naviac, cez predné dvere budú musieť nastupovať aj "gádžovia", takže vo co go...