kto ma vyssi prijem ako 12 tisic mesacne si to moze dovolit. Ale kto ma 12 000 prijem pre celu rodinu a ma platit najom , satstvo a jedlo si tak moze vypocut hluk Letiska.
Sociálne pomery na východnom Slovensku sú jedna vec. Tou druhou je, že množštvo ľudí, ktorí pracujú alebo študujú v ČR a domov sa vracajú na východ dnes používa vlak. A cenovou politikou a zároveň vyšším komfortom služieb sa na trhu presadzuje aj u nás LETECKÁ doprava. Ako Ti to Papyr napísal, už dnes je lietadlo z Prahy do Košíc cenovo porovnateľné. Ntvrdím, že je priamo lacnejšie ako vlak, ale ten rozdiel už dnes mnohým nevadí tak, ako rozdiel v dĺžke cesty, ktorá je pri porovnaní vlak vs. lietadlo značná.
Preto vítam dnešné a dúfajme čoskoro realizované ďalšie posilnenie L23 všetkými desiatimi. Bolo nehorázne, aby z verejného civilného letiska nebolo možné dosiahnuť železničnú a autobusovú dopravu inak ako súkromným taxíkom.
Budeš sa čudovať, ale všetko je to o tom, že mnoho ľudí by aj paniaze na lietadlo mali, ale na lietadlo+košický taxík nie.
Ad L22: Aj tá sa mi veľmi páči. Skúmaním CP som zistil, že vložené spoje L22A, ktoré medzi centrom a Džungľou vytvárajú cca 30 min. interval na Mlynskej bašte nevyčkávajú, ale ihneď sa vracajú späť k akadémii. Podľa časov odchodov som vydedukoval, že toto špičkové posilnenie sa vykonáva bez vypravenia tretieho vozidla na L22. Je evidentné, že vozidlá tejto linky majú v špičke "ťažší režim", kedy striedavo vykonávajú "veľké" a "malé" kolečko.
Predpokladám, že obeh vyzerá asi takto, napr.:
Týmto som dosiahol stav nadšenia a UDEĽUJEM VEREJNÚ POCHVALU DPMK za krásny, logický a hospodárny obeh na linke. A vôbec, spokojný som s celou zmenou k 1.8.
---
Ešte k obsluhe Klimkovičovej: Neskôr ma napadla ešte možnosť obsluhovať je tak trocha prešovským spôsobom, ale myslím, že vhodným aj pre Košice.
linka č. 30: Exnárova - Prešovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Klimkovičova
linka č. 32: Exnárova - Sečovská - železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - TU - amfiteáter - nová nemocnica - Lechkého - Klimkovičova
Na zastávke Klimkovičova by sa vždy zmenilo číslo linky z 30 na 32 a opačne.
Najnovsia info, ktora sa ku mne dostala od Ikarusa je, ze do Krnova odchadza dalsie KT8 ev.c. 521, ale nie, nebojte sa, ziadny predaj ako by sa tesili najma Brniaci , je to rekonstrukcia vozidla na nizkopodlazny stredny clanok. Pripomeniem este, ze sutaz vyhrala prazska firma PRAGOIMPEX, pricom tato firma zadala zakazku firme KOS KRNOV, ktora uz v predstihu (t.j. este pred vyhranim sutaze) vyrobila 1. nizkopodlazny prostredny clanok. Nie je bez zaujimavosti, kedze sa na jeho vyrobu pouzivaju diely z povodneho vozidla, ze na jeho vyrobu sa pouzili diely z vyradeneho vozidla ev.c. 515!
Kedysi som uvažoval s nasledovnou obsluhou Sídl. KVP:
- trolejbus č. 71: Kláštor - Mestský magistrát - Nám. osloboditeľov - Mlynská bašta - Mier - Lingov.
Interval 15 min. celodenne. Doba spoja 40 min., výprava 8 kĺbových trolejbusov.
- trolejbus č. 72: Myslava - Mestský magistrát - Nám. osloboditeľov - Mlynská bašta - Mier - Trolejbusová vozovňa.
Interval 30 min. celodenne. Doba spoja 33 min., výprava 3 sólo trolejbusy.
- autobus č. 32 (ktorý si stále neviem vyhodiť z hlavy): Železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - Technická univerzita - Amfiteáter - Nová nemocncia - Kláštor - Klimkovičova - Mestský magistrát - Nám. osloboditeľov - Železničná stanica.
Interval 30 min., v špičke posilnený vložením ďalšieho 30 min. interavlu (oproti základnému posunutý o 10 min., spolu s L72 na úseku Iskra - Jakabov palác výsledný 10 min. int.) na 4 spoje za hodinu. Doba spoja, 36-37 min., výprava 3-4 sólo autobusy.
Zvýšené nároky Furče som chcel riešiť trolejbusom č. 70 na trase Bottova - Mlynská bašta - Mier - Lingov s intervalom 15 min. v špičke rozšíreným o ďalší 15 min. interval vložený tak, že L70+71 v úseku Jakabov palác - Lignov by mala interval 5 min.
Lenze ty to vyuzivas na spojenie do mesta a nie na Letisko. Chcem ta upzornit na to ze spoj premava subezne z 21, 22, 25, R, W , Optima bus. Rozdiel je len v jednej zastavke a tou je LETISKO. Usek Zel. stanica - Peres, Pohostinstvo je subeznost tras. Za Peresom je len odbocka na Letisko. 23 bola stavana na najmä pr zamestnancov Letiska a na odvoz cestujucich z prichadzajucich lietadiel
Proti lietadlam nic nemam.
NEZABUDNI NA TO ZE V CECHACH JE OBVZLAST VYSSIA UROVEN ZIVOTA AKO NA SLOVENSKU. TAKZE STE NAM PODOBNY ALE AZ TAK UBOHO NESTE NA TOM. VIES MY SLOVACI SME SPROSTY NAROD LEBO SA NECHAVAME ZDIERAT. A POKIAL TO TAK BUDE TAK RADOVY SLOVAK V ZIVOTE NEBUDE NEBUDE MAT NA LIETADLO POKIAL SI NEODPUSTI VELKU CAST SVOJEJ BIEDNEJ PLACE.
SARKO:22 na useku Lorincik a mlynska basta neprmava. premava iba spoj 22A a to na useku Mlynska Basta - Letecka akademia.
73: nie je zly napad. Uvazoval som nad tym aj ja len s tym ze keby sa zatrolejovala Zel. stanica a mohol by byt aj Tesco trolej. To by bolo ekologicke riesenie dopravy .
Veru tak, ani ja nemam rad tie komercne nazvy a v mnohych pripadoch by som sa vratil k povodnym "uslachtilym" nazvom. Hned vytiahnem niektoru staru mapu a pospominam na stare casy .
Zriadenie zastavky "HM Tesco-vchod" by som v takomto pripade povazoval za samozrejmu nutnost. A samozrejme aj pre dalsiu zastavku pri Baumaxe, aj ked je to len 300 metrov, nevidim dovod, preco to nevyuzit.
Co sa tyka Tebou navrhovanej zmeny trasy L72 - Myslava-OC Baumax (odpustil som si vyraz HM, kedze ho Baumax nepouziva), ako by si potom posilnil L71 a sucasne do jej intervalu vlozil L72? Mohol by si to viac rozviest. Aj to, ci by podla Tvojich vypoctov na Tebou navrhovanu L72 postacovalo 7 solo vozidiel, pricom vsak ber do uvahy tak 5-6 vozidiel, kedze minimalne jedno potrebujes ako zalohu.
Ja som to síce nenapísal, ale zastavovanie na zastávke HM TESCO si predstavujem presne tak isto. Na Trolejbusovej ul. počítam s dvoma zastávkami "HM TESCO-vchod" a "OC Baumax" i keď ja neznášam komerčné názvy zastávok a pomenoval by som ich asi ako "Vŕbová" a "Trolejbusová vozovňa".
Este co ma napadlo v pripade fantazirovania novej trolejbusovej linky, tak ta by v smere ku "hypertescu" mohla na zastavke "Hypermarket Tesco" zastavovat az na stanovisti, kde ma TESCO BUS konecnu a po zastavke "Hypermarket Tesco-vchod" by som zriadil este jednu zastavku v urovni Baumaxu, nedaleko trolejbusovej vratnice. To by sme po zastavke "Juh, OC Baumax" a "Zapad, OC Baumax" mali dalsiu v poradi - "Dzungla, OC Baumax" .
Ja som L73 pôvodne zamýšľal označiť ako L70, keďže tá sa mala zrušiť. Uvažoval som aj nad variantom, že kĺbová L71 by jazdila v dnešnej trase a sólo L72 v trase Myslava - HM Baumax.
Pre obsluhu Džungle trolejbusom je vhodná zastávka Hypermarket TESCO-vchod, ktorá by sa ale musela zriadiť aj smerom k vozovni.
Doba spoja by bola cca 16-17 minút, tzn. obrátka 34 minút. To je jediné nou vnímané negatívum, pretože pri jednom vozidle z toho vychádza optimálne 50 min. interval. Ten sa mi nepáči a najbližší rozumný interval je 60 min., čo je zasa už mrhanie peniazmi, pretože trolejbus môže robiť 34 minút a stáť 26 minút (síce, v KE môže.. )
Ano, ale s reklamami na 14TrM nesuhlasim, a to z jedineho dovodu - nater vozidla, ktory urcite vydrzi este nejaky ten rok. Prave naopak ako sol by novy nater potrebovali posledne 3 cerveno-kremove 15Tr, kde by som TESCU dal zlavu z CVR ako na 14TrM. Napokon, reklama by sa aj viac dostala do povedomia, pretoze na linkach 71 a 72 "prelezie" cez cele mesto .
Veľmi sa mi páči myšlienka linky č.73. Konečne by sa využili 14TrM,pretože momentálne 5 dní do týždňa stoja v "depe".
Viem si živo predstaviť,že firma TESCO by dala spraviť CVR na 14TrM a hneď by vyzerali krajšie.
Práve som dostal info,že v depa na Bardejovskej dávajú(lepia) na 1015(trolejbus) CVR Kartágo tours.
Dufam, ze Ti to M@rtin uz dostatocne objasnil a usetril mi pracu.
Ze je letisko brane ako vojenske, tak to je poriadny blud. Neber to ako urazku, ale mal by si trosku porozmyslat pred tym, nez nieco napises. Kosicke letisko je rozdelene na civilne a vojenske, ale ako uz napisal Diggi, z vojenskeho zostali uz len nejake fragmenty. Ak by bolo letisko len vojenske, ziadne civilne linky by tu pristat nemohli.
A na zaver potvrdzujem Papyrove vypocty, iny kamos, ktory v Prahe tiez studuje lekarcinu sa do Kosic dopravil tymto sposobom a na letisko v Ruzyni a z letiska v KE siel ako inak - autobusom MHD a vyslo ho to lacnejsie ako vlak (nehovoriac o case, pohodli atd...).
Myslel jsem tím 15 roků bydlím v Ruzyni. A linky z letiště mi jezdí přímo pod barákem anebo s nimi jezdím denodenně na metro. Tak mě potom rozčílí názor, že letadly se přepravují pouze zazobanci. Nehledě na to, že letectví je po MHD moje druhé největší hobby.
OK, suhlasim, ze tych 6 spojov mozno nie je az takych zanedbatelnych, ale keby sa ich interval aspon prekladal. Si vezmi, ze do dnesneho dna premavalo tych 6 spojov zo zel.stanice takto:
6:19 (23), 6:36 (22), 7:19 (23), 7:36 (22), 8:19 (23), 8:36 (22), 14:21 (22), 14:49 (23), 15:16 (22), 15:49 (23), 16:16 (22), 18:19 (23).
Takze len v dvoch pripadoch sa interval prekladal, po 14-tej je rozdiel 28 min. a po 15-tej 356 min., ale po 6., 7. a po 8-mej je to uz iba 17 min. a po 16-tej dokonca iba 3 minuty.
Ako som si vsimol, niektore spoje su na linku c. 22 pridane, ale zaujimave je, ze niektore koncia od Let. akademie uz na Mlynskej baste a niektore z Lorincika na Mlynskej baste.
Pokial sa od Mlynskej basty a od Let. akademie neurobili nejake prejazdy na ine linky, tak to bude dalsi klinec do rakvy hospodarnosti...
A ta trolejbusova linka z Dzungle na Nam.oslob. (73? :-)), to uz azda kazdeho napadlo, myslim, ze obsluha s 14Tr-kami by mohla byt celkom vhodna a razom by pribudli do schemy dve nove konecne zastavky! .
BM:
Bydlím 15 u letiště v Ruzyni. Strašně rád bych ti přál vidět ty zazobance. V létě 5 linek MHD z Ruzyně praská turistama ve švech. Strašně rád bych ti ukázal manažery v kravatách, kteří se z Ruzyně dopravují MHD úplně běžně. Mimochodem od září se posilují další spoje na Ruzyň. To svědčí o jejich vytíženosti.
Uvedu ti tu linky operující od září na letišti Ruzyně
100: expres po 15-ti minutách upravené busy pro zavazadla
119: kloubové vozy po 6-ti minutách
179: 12 minut
225: 12 minut
254: párkrát do dne
98% tvoří zazobanci, kteří cestují taxi je názor zpátečnický a naprosto špatný.
Zdenko:
Ked Ta to az tak zaujalo, tak funguje aj http://ke.imhd.sk, bez "www"
A nemyl si ustredne dielne s opravarenskymi dielnami v garazach a vozovniach. Ustredne dielne su iba samo o sebe dielne, kde sa centralne opravuju vozidla a v garazach a vozovniach iba deponuju. V mestach, kde ustredne dielne nie su, su opravarenske dielne priamo v garazach/vozovniach. U nas v KE sa teda elektricky opravuju v dielnach tazkej udrzby (ŤÚ) a generalnych oprav (GO). V dielnach GO, kedze sa generalky nerobia sa vacsinou robia mimoriadne opravy po nehodach a je tu prevelena aj cast oprav z dielni TU. V garazach Hornadska je to podobne.
BM : Vojaci na letisku v KE už dávno skončili. Ostali tu len Albíky, ale tie su na GO na ktorú nie su peniaze a múzeum si má stavať vlastné priestory pri Aeroklube.
Dnes ráno sa bavili vodiči o tom ako dobre, že spoje na 22 a 23 už nebudú pomiešané. Jeden spomenul nniečo čo ma zaujalo a to, že po dostavbe terminálu by 23-ka mala mať až hodinový interval. Myslím, že v 23-ke bude určite viac ľudí ako v 33-ke.
A ešte niečo www.public-transport.net su celkom zaujímave fotky, na jednej je aj 1018, ale nepoviem na ktorej, nech sa prezradí sám ak bude chcieť.
Diggi
Dnes ráno sa bavili vodiči o tom ako dobre, že spoje na 22 a 23 už nebudú pomiešané. Jeden spomenul nniečo čo ma zaujalo a to, že po dostavbe terminálu by 23-ka mala mať až hodinový interval. Myslím, že v 23-ke bude určite viac ľudí ako v 33-ke.
A ešte niečo www.public-transport.net su celkom zaujímave fotky, na jednej je aj 1018, ale nepoviem na ktorej, nech sa prezradí sám ak bude chcieť.