Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #1171:

Ty brďo, akosi sa nám tie Potkany rozliezli po republike. Len aby sme ich za chvíľu nezačali nenávidieť. 🙂
Ale keď už, tak z KE do PO by mohli jazdiť zmutované (rozumej na 3kV, namiesto 1,5 kV a 1435 mm namiesto 1000 mm) elektrické jednotky 425. 🙂 Aj keď Tetra-Paky sú škaredšie, ale elektrika je elektrika. 😃
K horúcej téme ešte niečo. Hádam sa kol. Shadow nenahnevá, že si dovolím sem pichnúť info, ktoré zverejnil v prešovskom diskusnom fóre na MD.sk.

Takže 840-tky na na nevšednej trati vyskytli kvôli zácviku strojvodcov z KE, ktorí s nimi budú jazdiť do HE.
Zácvik prebieha AJ ZAJTRA, takže dávam do pozornosti vlaky:
8708 KE 09:45 - PO 10:28
8766 PO 11:24 - Lipany 12:09
8769 Lipany 12:35 - KE 14:11
Keď sa už bavíte o 840, tak včera som ich nafotil pred odchodom Zr 1822 v Košiciach.
Trochu odbočím, na http://www.citybus.cz/praha/barrandov/index.htm nájdete vývoj barrandovského systému MHD, vrátane fotiek z otvorenia trate.
Zial, oddnes cerpam dovolenku, tak vam na temu, co robil potkan v Presove, nepoviem nic. Ale ked uz sme v Presove, v tychto dnoch sa tu uvadza do prevadzky dispecerske pracovisko, z ktoreho su dialkovo riadene stanice V. Saris, Sabinov, Lipany a Puste Pole, teda vyhybky a navestidla a vsetko co k tomu patri!
Reply on: Vladimír #1166:
aj konare sa dockali 😉
Keď sa tu už tak svorne bavíte o 840-tkách, tak aj ja niečo pripojím.
Dnes si vystúpim z Os 8710 po jedenástej v Prešove a skoro ma hodilo o zem. Na piatej koľaji "Potkan"! Ako Os 8766 o 11:24 do Lipian. Tak som si kúpil lístok do Veľkého Šariša a previezol som sa (späť som sa vrátil MHD). Vôbec neviem, čo diesel hľadal pod drátmi, ale bol to nevšedný zážitok. Ľudia na ulici, železničiari, cestujúci, skrátka všetci sa tešili ako malé deti 🙂
BUSE-čko nešlo, očividne nemalo trasu Prešov - Lipany nadefinovanú, vnútorný panel ukazoval len čas. Ľudí nebolo veľa, takže všetci sedeli a veľa miest bolo neobsadených.
Čo sa týka jazdných vlastností, najviac ma asi prekvapilo zrýchlenie, ktoré na disel-motor považujem za celkom slušné.
Tak asi toľko som mal na srdci...
Reply on: J #1164:
Pokial viem, je ich 6. Ked inak, opravte ma.
No vyzerajú dobre. To ich mali dať na trať BA - DS a nie do Košíc. (iba podpichujem) Koľko ich vlatne je?
Sarko: Dik.

Esičko: Aj tebe dik, ale Sarko mi už niečo našiel 🙂
O tej stránke som ani nevedel.
SARKO: To je pochopitelne a celkom zretelne uz na pohlad, ze je to REGIONALNA jednotka, ktora nie je vhodna na 200 km trasy. Lepsie by sa sama 840ka citila pod Tatrami...A co sa tyka tej patnastej 425ky, nie je nahodou uz rozostavana?
Reply on: Sarko #1160:

OPRAVA - "...kvôli KÚPE firmy AD Tranz spoločnosťou Bombardier."
Reply on: Nodes #1159:

Tak ten známy mi pred chvíľou telefonoval po tom, čo došiel do Zvolena a konštatoval, že Potkan je otrasný. 😕 V príliš úzkych sedadlách sa nedá obsedieť a nefungovala ani klíma, takže vyzrážaná vlhkosť z tých pár úzkych vetracích okienok (12 z celkového počtu 28 okien...) kvapkala priamo na cestujúcich. To všetko museli pretrpieť na dráhe 233 kilometrov a s meškaním celé 3 a pol hodiny..!

Len pre zaujímavosť, pôvodným zámerom týchto motorových jednotiek, mala byť modernizácia (obmena) motorových jednotiek v podtatranskej oblasti a mali premávať na tratiach PP - Studený Potok - Tatranská Lomnica (trať 185, 17 km, cca 25 min.) a PP - Podolínec - Plaveč - Orlov/SK - Krynica/PL (po Plaveč trať 185, 60 km, cca 90 min.). Výroba týchto jednotiek mala prebiehať paralelne s výrobou elektrických jednotiek 425 pre TEŽ a v tejto súvislosti nie je bez zaujímavosti blízka podobnosť medzi jednotkami 425 a 840. Termíny dodania neboli niekoľkonásobne dodržané kvôli predaju firmy AD Tranz spoločnosťou Bombardier. ZSSK sa chcú namiesto sankcií dohodnúť o kompenzáciu vo forme dodávky komponentov pre stavbu 15. elektrickej jednotky 425.

Informácie som čerpal z: http://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/840.htm
SARKO: Dnes som bol tiez pri odchode 840 ky do ZV...
Reply on: Esicko #1153:
Hej, ja viem. Robili mezi Družstevnou a Ťahanovcami.

Re #1156 Dopravák: Nechaj ma tipnúť si --> v KE vodiči autobusov nemajú kurz na trolejbus. Och! (hlboké nechápavé povzdychnutie).
Reply on: Vladimír #1151:
Všeobecne je málo vodičov na Troleje (48). Proste, aby vyčerpali dovolenky (povinne), musia zaskakovať vodiči autobusov - no a načom inom ako na Autobusoch!
Reply on: J #1133:
Nasiel si fotecku na nete? Ak nie, poslem MMS na mail, napis mi na e....o@orangemail.sk . Sarko, nieco tam hovorili, ze im nekomunikuju tie Buse medzi jednotkami, ale potom to nahodili.
Reply on: Esicko #1152:

Tá jednotka si asi len zamilovala Košice. 😃 Aha, tak už mi je jasné, prečo BUSE ukazuje o 28 min. menej.. :o)
Reply on: Vladimír #1151:
Meskali ste s 8708 preto, lebo bola vyluka 1. kolaje Ke-Druzstevna p.H. a 423 mal prednost. Inac to, ze si ich este o 9.40 mohol vidiet v stanici, 28 minut po prichode, bolo preto, ze mali problem pohnut sa opacnym smerom do depa. Esteze s nimi chodia aj servismani.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.