Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter #1103:
Trolejbusov je dost ale vodici nemaju vykony a sem tam je aj neaka vyluka
Preco jazdia namiesto trolejbusu 72 autobusy? Co je malo trolejbusov? Uz asi mesiac.
L71 a L72 oddnes po novom! Nebol som overiť! 🙂
L71 a L72 oddnes po novom! Nebol som overiť!
Vladimír: Tak som to nemyslel. Keby si videl ako sa vyprázdňujú busy keď zacítia revízora. Ako myši s potápajúcej sa lode. V Bratislave je to s revízormi a čiernym cestovaním zlé. Bolo by ich treba viac a so systémom, že raz za mesiac budú na všetkých poradiach jednej linky revízori celý deň možno aj dva dni za sebou. To by pomohlo bo by bola vysoká pravdepodobnosť, že toho revízora raz za mesiac stretneš. Ak by sa nezvýšili tržby z cestovného tak by aspoň boli vozy prázdnejšie.
Co sa tyka BKV tak v Prahe sa po BKV jazdi normalne aj 65 km/h
Janosko: Robis linky aj Nad Jazero? Teda hl. 7-ku?
Reply on: Sarko #1088:
Ale myslím, že spoločne uznáme, že v Košiciach stačí na vykoľajenie určite oveľa menej ako povedzme v Brne 🙂

Re #1090 Nodes: Tak potom by DPMK prejavil svoju nesmiernu skostnatelosť. Ale možno, že niečo pravdy na tom bude, veď dodnes sa predpisovo nikto nesnažil zahrnúť TR výhybku Elektroline, ktorú výrobca vyrába pre rýchlosť do 50 km/h. Košice sú asi jediné mesto, kde povoľujú na Elektrolinoch max. 15 km/h 🙂
Reply on: Sarko #1081:
V názore na BKV sa hodneme tiež...
Aj Maďari, ktorí to vymysleli, od toho ustupujú, v Budapešti sa to pri každej rekonštrukcii dáva preč, ale tuná v Prahe sa to stále obnovuje:-(.
I.
Reply on: Sarko #1089:
Balky Ti citoval predpis ohladom vymenovych a odtlacnych zamkov, ja sa to pokusim podat jednoduchsou terminologiou. Vymenova zamka zabezpecuje prave prilahly jazyk k opornici tym, ze jej hak mu nedovoluje sa od opornice vzdialit na nepovolenu vzdialenost od opornice, u nas 4 resp. 6 mm. Odtlacny zamok kontroluje a zabezpecuje spravnu medzeru medzi prave odlahlym jazykom od opornice tak, ze musi byt dodrzana predpisana vzdialenost, u nas 90 mm.
Reply on: PvvS #1092:

No skúsim sa opýtať Krnovákov, tí mi hovorili akurát o tom, že na 1737 je tá veľká škatuľa nad NP článkom preto taká veľká, lebo sú tam pôvodné veci spod podlahy. Na 1738 je už skutočne nový a oveľa menší statický menič. Inak čo sa týka vypruženia, tak údajne do všetkých GO v KOS Krnov sa dosadzujú tlmiace silikónové vložky na všetky spoje a spodok vozidla je nastriekaný antivibračným lakom. Na tie podvozky sa však ešte opýtam, ale som presvedčený, že sú pôvodné.
Kedže ako čítam, sa v Košiciach pripravuje prechod na prestupný tarifný systém a taktiež aj nejaký ten predaj nadbytočného inventáru (električiek), chcel by som sa spýtať, či by mi niekto nevedel zohnať (príp. aj za nejakú symbolickú sumu) ten označovací strojček na lístky ako je v dopravných prostriedkoch.
Reply on: Sarko #1087:
No podle myho se spis jedna o neco okolo podvozku . Jsou malo slyset i krizeni , vyhybky a podobny nerovnosti . Docela dost to je poznat v NP clanku. Kdyz sem s ni jel poprvy, tak byla solidne narvana , ale pri jizde sem skoro vubec nic neslysel . A to sem sedel primo u zasteyn u podvozku. Dokonce i na sadech sem spis hledal po pameti. tak proto premejslim esli tam neprovedli neco s vypruzenim , nebo zatlumenim . Ventilatory na streche sou tusim jenom vymeneny za novy . Ale jestli mne sluch nespletl (moc bych za to nedal) tak je tam asi novej statak.
Reply on: Sarko #1089:
cigancata boli na razii. Mali na cucco 🙂
Reply on: Vladimír #1086:
Preco by nemali? Nazdavam sa, ze aj potom sa budu drzat tych svojich instrukicii ci smernic ci ako to volaju, ktore hovoria o povolenych rychostiach. Alebo tieto predpisy existuju len pre panely BKV?
Inak som to tu zabudol napísať, že včera som si všimol na VA USS, že na nových železničných výhybkach, ktoré sa normálne nepoužívajú sú už zabezpečené zámkami. Budú to pravdepodobne výmenové zámky, ale nie som si istý, či som dobre pochopil výklad Balkyho. 🙂 Na výhybke, ktorá sa reže po hrote naopak ubudlo závažie na prestavníku a vyzerá ako všetky ostatné prestavníky na R-dráhe, kde sú závažia pravdepodobne šlohnuté. 😕
Reply on: Vladimír #1086:

Iste, ale aj v KE sú vykoľajenia z dôvodu nedodržania predpisov. Posledné vykoľajenie na žel. stanici sa údajne stalo tak, že vodič tu končiaci, vykoľajil v ľavotočivom oblúku preto, že mu vraj spadla stolička (zosunula sa až na podlahu), kvôli čomu neúmyselne našlapol na jazdný pedál až na podlahu a vozidlo v dôsledku veľkej rýchlosti vykoľajilo...
Reply on: PvvS #1085:

Tak ja Ti to vysvetlím, aby si sa toľko netrápil ;o)

1737 ex 519, bol v KE riadne prevádzkovaným vozidlom, i keď je pravda, že bol tiež jeden čas po DN brakovaný, ale našťastie pred totálnym vybrakovaním ho zachránila dodávka ND a preto sa pomerne rýchlo dostal do prevádzky. Po oprave dostal tmavší odtieň červenej, kvôli ktorej si vyslúžil prezývku "Ikarus".

Naopak, 1738 ex 504, to je vozidlo, ktoré si v KE zajazdilo od 27.7.1989 do veľkej DN dňa 15.2.1993, t.j. iba o niečo viac ako 3 roky. Vozidlo sa čelne zrazilo so súpravou T3 a aj keď samotná oprava netrvala dlho, jeho sprevádzkovaniu bránil pokročilý kanibalizmus. Z tohto dôvodu si toto vozidlo po predaji do Brna vyžiadalo aj väčšie investície, pričom však karoséria ako taká bola v zachovalom stave, nosný rám pri nehode nebol ohnutý.

Takže zhrnieme, 519 premávala v KE 12 rokov, predaná ako prevádzkyschopná, väčšie opotrebenie karosérie, ale menšie investície do GO. 504 premávala v KE 3 roky, predaná ako nepojazdná, minimálne opotrebenie karosérie, ale kvôli technickej kanibalizácii vyššie investície do GO.

Napadá mi ešte jedna vec, ako je riešené chladenie odporníkov na streche? Pokiaľ tam sú pôvodné ventilátory, ktoré sú vo vozidle najhlučnejšie, aj to môže robiť veľký rozdiel. Zisti si, či v 1738 ventilátory zostali, počuť to počas stánia vozidla.
Reply on: Esicko #1073:
O prvom nástupišti mi ani nehovor. Vždy sa zlostím, keď nestíham vlak, že musím utekať až na "trojku" 🙂

Re #1074 Nodes: A prečo by nemali?

Re #1076 J: Každopádne Tvoje príspevky vyznievajú tak, akoby Bratislava bola mestom s uvedomelými cestujúcimi, ktorí si na čierno cestovať nedovolia. Ako keby v Košiciach bolo percentuálne dvakrát toľko čiernych pasažierov alebo čo. Mal som možnosť dozvedieť sa interné údaje DP o čiernych pasažieroch a uisťujem Ťa, že východ nevedie 😉

Re #1077 Sarko: Keď nastane to správne obdobie, aj v Košiciach sa občas vyrojí vykoľajenie za vykoľajením 😉 Ale uznávam, že v Brne sa jazdí divoko, aké predpisy majú, neviem. Ale štýl jazdy sa mi páčil.

Re #1084 BM: Ak, tak je to len psychologický efekt. Vodiči lístky takmer vôbec nekontrolujú. A značnu to znižuje úroveň DPMK v očiach cestujúcich.
Reply on: Sarko #1078:
Ne zatim ne . Snazim se prijit na ten propastnej rozdil v chodovych vlastnostech 1737 a 1738. S obema vozama sem se po brne najezdil docela dost a to ihned pote co vyjely na trat 🙂 . A 1738 je az nechutne ticha. A to nejen zatlumenin ale i klidnejsi jizdou . Oproti 1737 je podle mne aspon o 20-30 procent tissi. Je to hodne znat . Tak sem tise doufal ze by byly dalsi podvozky k porovnani . Ale mam smulu :(( . Ted uz tam asi zadny cely KT8 delat nebudou. POdle vseho maji zakazky jenom na NP clanky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.