Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #77606:
co by bola nadej ze sa trolejbusova doprava v meste rusit nechysta a ze sa asi aj nakupia do buducna nejake trolejbusy ,tak zeby predsa? potom ale naco tie zbytocne elektrobusy? totalne zbytocny nakup a vyhodene prachy
Reply on: ITSManík #77605:
Obnova trolejbusového vedenia bola vyprojektovaná, takže by mala byť aj zrealizovaná. Inak by mohli byť problémy.
Pri plavárni vidno trolejovú vežu a dajak podozrivo stojí pod trolejbusovou traťou ? žeby zázrak ☺
Reply on: KosickyTiger #77603:
Problém Ťahanoviec je najmä nájazdová rampa na ceste PR3 (bývalá I/68) smerom na Hlinkovu ulicu (II/547). To je hlavný vytvárač kolón. Za týmto bodom to ide v rannej špičke v podstate plynule, ak sa nestane nehoda a nie je rozkopaná polovica mesta.

Sídlisko v prom rade potrebuje ešte jedno napojenie na nadradenú cestnú sieť. To ale nie štýlom, že niekde dokreslíme a bude. Problém nemajú len Ťahanovce, problémom je celá východná časť mesta. Tá má iba dva vstupy do širšieho centra. Nutne musí pribudnúť ďalší. Kapacita v 70. a 80. rokoch veľkoryso stavaných ciest bola naplnená už dávno, špičky nezvládajú. Je ľahké povedať, že nech ľudia cestujú MHDčkou, keď sa im zápchy nepáčia. Nikdy sa tam nepodarí napchať všetkých a s dnešným počtom vozidiel, aj keby už nijaké nepribúdali, to ďalej nejde.

Budovať električku, ktorá pôjde popod sídlisko a ktorá bez ohľadu na trasovanie na samotnom sídlisku potrebuje niekoľko estakád, je likvidačné. Ľudia v IAD ostanú aj tak, pokiaľ sa im električka nepriblíži. Súčasný štandard dostupnosti im rapídne poklesne, navyše ich električka dovezia len a len priamo na Námestie Maratónu mieru. Áno, na tú zastávku, kde v rámci IKD nebola riešená ani len združená zastávka, všetko ostalo po starom, bolo to len vynovené.
Zrekapitulujme si to:
1.Otázka: Prečo ,,chcú" mať Ťahanovčania električky? Lebo v smere cca od Metra do mesta/na Mier sú zápchy.(opravte ma ak sa mýlim)
1.Možné riešenie: Bus pruh od Metra až niekde na Mier v miestach, kade by išla električka. ľudia by z Ázijskej triedy išli 36-tkou alebo 10-tkou po Ázijskej triede ako vždy, len by nestáli v zápchach, ale išli oddelene od cesty ako keby po plánovanej trati.
-nebol by nadbytočný hluk
-neboli by prestupy
-nestálo by sa v zápchach
-ľudia by to mali blízko a tam, kde boli zvyknutí
zbytocne sa tu hadate, ajtak sa bude robit bud americka tr. inde to tahat i tak nebudu alebo vobec sa nebude nic robit co je asi realnejsie bo aktualne mame eurofondy ledva na MET projekty teda dokoncenie aktualnych sidlisk vratane jazera a barce a finito.. vsetky prachy EU teraz dava na pristahovalcov+do Grecka a este nas tu vyzeru ti cigani uplne a navyse sudruh Ficiak posral renome Slovenska v eu ako sa dalo,pricom hrozi nam kratenie ci pozastavenie eurofondov, cize nadej ze dostaneme dalsie eurace na dalsie projekty je minimalna ?
Reply on: orlov #77600:
Na Ťahanovciach sú zamurované mnohé priechody popod bloky, musia sa obchádzať celé ulice. Na Terase to ani zďaleka nie je také.

Na Ťahanovciach sú mnohokrát desaťmetrové oporné múry, ktoré je nutné prekonávať schodiskami alebo obchádzať. Na Terase také čosi prakticky nie je.

Sklony svahov sú tiež odlišné.

Bývam na Ťahanovciach od kedy existujú, polka ešte nestála. Terasu poznám veľmi dobre, viem, čo porovnávam.
Reply on: veteran #77599:
Niekoľko rokov som žil na Terase, teraz niekoľko rokov bývam na Ťahanovciach, teda viem čo porovnám - je to to isté.
Reply on: orlov #77597:
Do podstatne menšieho kopca a prakticky bez zásadnejších bariér. Absolútne neporovnateľné s Ťahanovcami.
Reply on: orlov #77597:
To je argument úplne na hovno. KeĎ spohodlneli, tak spohodlneli a keď ich necháš dochádzať na električku do ÚR, tak sa ti na ňu vyserú a pôjdu autom.
Zabudli ste ešte na Terasu, ľudia bývajúci pri Popradskej to majú od električky tiež cca do 10min do kopca a roky takto fungujú ... Ľudia v dnešnej dobe veľmi spohodlneli ...
Reply on: monoblok #77595:
Žiadnu Jednotu netreba búrať. Priestor tam je.
No to si najdi studiu co mestu dalo EEI, ti navrhli podzemne garaze a vypocitali, ze s navratnostou 10 rokov bez zisku investora bude parkovanie v garazi stat 300 eur za mesiac za miesto.

Aj keby si len zrusil miesta, stale ignorujes faktory ako mnozstvo krizovatiek a prechodov plus nutnost zburat budovu Jednoty. Obciansku vybavenost by som nepovazoval za barieru, keby si mal zastavku na Azijskej a chces nakupit, musis ist dole na nakup a potom sa z MHD aj tak trepat naspat, kym z Americkej by si to mal cestou. A hluk z elektricky by bol urcite neprijemnejsi ako z autobusu.
Reply on: KosickyTiger #77593:
Jazero stojí na totálnej rovine, nie sú tam bariéry ako schodiská, rôzne rampy, oporné múry, Slaneckú nelemuje zle umiestnená hradba objektov občianskeho vybavenia atď.
Reply on: veteran #77586:
Mne to príde podobné ako je Sídlisko Nad jazerom.
Aj tam je zástavba len z jednej strany, aj trať. A funguje to. Ale myslím, že otázka riešenia trate na THC je nereálna, pretože pravdepodobne tam žiadna ešte dlho nebude.
Reply on: monoblok #77589:
Z toho všetkého má Americká trieda výhodu len tú, že má na to parametre. Týmto sa jej výhody končia, lebo pešia dostupnosť z väčšiny blokov je veľmi zlá.

Ázijská trieda: rušenie parkovacích miest by som za nevýhodu nepovažoval. Práve naopak. Na sídlisku sa už dávno mali riešiť parkovacie domy, vzhľadom na hustotu zastavania podzemné. Šírkové pomery tam nie sú až také zlé, než sa na prvý pohľad zdá, ulicu opticky zužuje práve to neriadené a neregulované parkovanie. Pri troche šikovnosti projektanta by sa tam vošla aj cesta 1+1 so stredovým pásom pre električky. Hlučnosť ako argument neberiem, hluk vydávajú aj tie masy autobusov, ktoré tadiaľ jazdia.
Reply on: Base #77590:
Nie je base a dispečer tá istá osoba?
Reply on: monoblok #77589:
"Aj THC mali byt povodne obojstranne, aj preto sa pocitalo s Americkou triedou ako nosnou pre dopravu."
Áno, ale električková trať bude slúžiť budúcnosti (v ktorej sa so rozširovaním sídliska na západ neráta), nie minulosti.
Reply on: veteran #77586:
Americka-
ma parametre na tram trat, minimum krizovatiek, netreba nic burat
nevyhody- vzdialenejsia od druhej strany sidliska, obchadzky pre pesich cestujucich

Azijska-
obsluzi pocetnejsiu cast sidliska
nevyhody- nutnost rusenia parkovacich miest, nutnost burat objekty ci sa im tesne vyhybat, vela krizovatiek a prechodov, nutnost vytvorit zastavky viedenskeho typu, auta by jazdili po kolajniciach, nenavrhnuta ako komunikacia na prevadzku tram, mozna hlucnost na sidlisku

Aj THC mali byt povodne obojstranne, aj preto sa pocitalo s Americkou triedou ako nosnou pre dopravu.
Reply on: tbus #77587:
To všetko mi je jasné. ? A inak, keď niekedy môžu byť 2 dispečerské autá (predpokladám, že aj s dispečermi) pri kruháči na Moldavskej, tak nejaký by sa snáď našiel aj pre túto možnosť. A to meškanie by sa mohlo dorovnať na druhej konečnej (pre L9 to je na Jazere), lebo tam nemusí nič nastavovať pre opačný smer a v rámci možností má času dosť.
.
Nuž, vidím, že moja myšlienka asi neznie práve najlepšie u znalých ľudí. V poriadku, nehádam sa, bola to len drobná úvaha ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.