Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
REGIOTRAM je zaujímavé téma a nedá mi to.
1/REALITA (krutá)
-vyžaduje sa dvojsystémové vozidlo 600V/3kV DC pre náš región . Dá sa to postaviť, ale je to nákladný vývoj, ešte to nikto nerealizoval. Nepredpokladám, že sa do toho niekto pustí.
-vyrábané vozy sú v Nemecku v prevádzke na sústavy 15kV-16,7Hz/600(750)V DC. Konštrukcia takého vozu je jednoduchšia a hlavne vyriešená - u nás nepoužitelné.
-zmyslom RT bolo prepojenie existujúcich električkových systémov pomocou žel.tratí , využitie železnicou opustených tratí alebo telies , zatraktívnenie žel.dopravy privedením tratí až do centier menších miest vo forme električky, prípadne výstavba menších vnútorných sietí v týchto mestách.
-pozn.: pri využití opustených žel.tratí sa používa trakč.sústava ako v mestách 600(750)V DC ...Chemnitz linka 5
Pre milovníkov REGIOTRAM pripomínam "slohovú prácu" dávnejšie uvedenú v Korzári http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=24.2.2004/42122K
Ako krásne to kontrastuje s príspevkom ""Igor 3540"" že.
Mimochodom tomu pánovi inžinierovi by som odporúčal niekedy vychádzku do zmieňovaných lokalít, aby si o nich urobil predstavu.
Reply on: KVKV #3543:

Čo sa týka spomenutých tratí, upresním, že na Skladnej ul. je aj pekne vidieť bránu, cez ktorú vlečková trať viedla. Brána je umiestnená šikmo voči ulici a kolmo voči koľaji. V Pasteurovej nemocnici som si koľaje nikde nevšimol, hoci som ich hľadal, ale možno som nehľadal dôsledne. Po Floriánskej (Ménešiho) som zhodou okolností dnes šiel a budova, pred ktorou boli koľaje aj s dvoma vítkovickými výhybkami, sú už žiaľ zaliate s čerstvým asfaltom. Prednedávnom sa mi podarilo dostať aj do areálu Pivovaru (len malý priestor tesne za plotom, ktorý bol ohradený ďalším plotom a strážený psom), ale za bránou, kde som očakával ďalšie koľajnice, už boli vybraté.

Inak na margo štýlu písomného prejavu mám pocit, že sa poznáme. 🙂
Reply on: KVKV #3543:
Je na teba nejake spojenie?
Meil? alebo mobil?
Mam vyfotografovane nejake zbitky trati a dosť sa o to zaujímam.Skus napisať.
?
ad. TLAČIDLO DOPYTU
1/v žiadnom meste sa nezavádzalo naraz a v žiadnom meste čo poznám ,nie sú nim vybavené všetky prostriedky
2/týmito tlačidlami FUNGUJÚCIMI boli už z výroby vybavené všetky vozidlá niektorých typov. (trolejbusy, T6, niektoré autobusy)
3/k zvýrazneniu tlačidiel stačí dajme tomu samolepka s červeným nápisom "tlačidlo dverí" a svietiaca kontrolka v tlačidle. Vozy kde predvolba dverí (ako tomu hovorím ja) nie je tak žiadne nápisy netreba.
4/Otváranie dverí má byť riešené tak, že umožnuje samostatné ovládanie prvých dverí; otváranie všetkých dverí alebo "povolenie otvorenia dverí cestujúcim" od vodiča- predvolba. Takto sú riešené električky a trolejbusy v iných mestách. Je zvykom, že sposob ovládania dverí, rozmiestnenie ovl.prvkov dokonca včetne TYPU prvkov a ovládania si presne špecifikuje zákazník u výrobcu ,teda predovšetkým ON v tom musí mať už dopredu jasno.

Tak je to všade, nie je to žiadna veda a cestujúci nie je idiot, pochopí to aj obyvatel L.IX.
Opodstatnenie predvolby je v zime ,aby sa zbytočne nevetralo.
Reply on: SHORTY #3476:

Prevádzka do Čermela, na Masarykovej(Marxovej), kirovovej, pred starou stanicou, je zdokumentovaná, vyšla v roznych publikáciách, z tratí do Ťahanoviec , Aničku, Tehelňu nemám a nepoznám fotky,
Z nákladnej prevádzky som videl kdesi obrázok súpravy vchádzajúcej z Floriánskej na Kuzmániho a ešte asi dva z nákladnej prev. Hladám tiež podobné veci.
Bolo by však zaujímavé fotograficky zdokumentovať dnešný stav pozostatkov týchto tratí.
Zo skladnej ulice sú zbytky kolají a stlpov do objektu pos.správy, v jej objekte pomerne dosť kolají,
v starej nemocnici u bývalej kotolni stopy po kolajách a stlpoch,
Na Floriánskej pri vjazde do pivovaru kolaje včetne výhybky
v Ťahanovciach na konečnej stlp vedenia a stopy bývalej trati
na Aničku zbytky kolajníc a pražcov
pred cintorinskou bránou priehradový stlp vedenia
v Čermeli sú odrezané zbytky stlpov v smyčke, teleso trate je dobre rozoznatelné
atď.
K malej stanici nikdy neviedla ani trať ani vlečka.
V niektorých knihách sú nezmyselné mapky vlečkovej siete.
Reply on: 1018 #3463:

JEDNOTNÝ NÁTER.
Vystihol si to správne v jednej vete /...u nás náter nie je podstatný.../, lámem si hlavu, čo vlastne je. Pomožte mi niekto na to prísť.
Ad. TROLINO V akom štádiu reálnosti je nákup týchto vozov, akých 12,15, majú mať alternatívny pohon - aký?
K téme alt. pohonu a k jeho využitiu sa ešte vrátim.
Comu vsetkemu sa moze na Slovensku hovorit "strategia", neuveritelne. Ja by som to nazval platanim zaplataneho.
Všetkým tu prítomným dávam na známosť:
Podľa stratégie Železničnej spoločnosti, a.s., na r. 2004-2008 týkajúcej sa regionálnej dopravy.

Prímestská doprava:
- elektrické jednotky série 460 a 560 postupne nahradiť
ucelenými poschodovými súpravami, prispôsobenými na
dopravu upravenými rušňami série 162/3 a 362/3
- optimalizácia počtu osobných vozňov nasadených v
osobných vlakoch (série Bh, Bt, Bdt, Bdtmee) znížením
prevádzkovej zálohy zo 40% na 30% a redislokácia
zostávajúcich vozňov

Regionálna doprava:
- modernizovať celý park motorových vozňov série 810 na
812 do roku 2008

Tak a teraz rozjímajte nad tým, čo nám tu bude jazdiť! ?
Ja som si poobede odskočil s CNG-čkom 6296 do USS. No, že ma o necelú hodinu spakuje ochranka sa mi ani nesnívalo. Jeden sekuriťák strážiaci zachytné parkovisko pred bránami USS totiž pustil do gatí a zavolal na mňa pohotovostnú jednotku. Bol som cca 0,5 km od vstupného areálu napriek tomu som terorista, ktorý fotil komíny a domčeky. Argumenty, že som fotil prichádzajúce eliny a busy mimo objektov USS nezabrali a nemohol som to ani dokázať nakoľko mi došli baterky. Už ma chceli predviesť pred najakého Amíka, ale po 30 min. telefonáte a opísaní údajov z občianského ma pustili.

No začína letná sezóna a každý dopravák, ktorý príde do KE si určite pôjde urobiť fotky do USS. Chlapci tam budú mať veselo.
Ináč bol som pri oblúku medzi valcovňou a vstupným areálom, kde sa začína rovina pred bránami USS
Reply on: 1018 #3536:
Ja som síce za hromadné zavedenie dopytu naraz, ale viem si predstaviť aj situáciu, kedy by sa to robilo postupne. To by však museli byť VŠETKY vozy jednotne označnené informáciou o spôsobe otvárenia dverí. Napríklad by sa ku každým dverám zvonku i zvnútra umiestnila nejaká prehľadná, výrazná, farebná nálepka s nápisom "DVERE OTVÁRA CESTUJÚCI TLAČIDLOM" alebo na vozoch bez dopytu s nápisom "DVERE OTVÁRA VODIČ" (alebo nejako podobne).

--

All: Tak som bol dnes po cca mesiaci znova v Košiciach. Nastúpil som do jedného z tých vašich trolejbusov (1015) - vozidlo ktovieako rýchlo nešlo, vydávalo to ten typický košický chrapľavý zvuk, na sedenie boli všetky miesta obsadené a rovnomerne boli zaplnené aj priestory na státie, vo vozidle sa vzášal zvláštny pach... a v tom mi zrak padol na certifikát kvality ISO neviemkoľko, informácia o ktorom bola (ako to v KE už býva) surovo nalepená na okne. No jó... ? ☺

Ale úprimne ma potešilo, že Albatros 359 sa teší pevnému zdraviu a preháňa sa na rovinatej L2.

Napokon ma ešte rozveselil pohľad na toho nešťastného vodiča, ako mu na tom svetri, či čo to mal nasebe visí tá farebná "psia známka", no skrátka super...
hmmm... este k tomu dopytu, lebo som tu dlhsie nebol. Overil som si, ze tlacidlo dopytu na TrM-kach zneuzite nebolo, otvaranie prednych dveri je pomocou tlacidla umiestneneho na lavom ovladacom paneli vedla vodica.
Nemyslim si (vlastne skusenosti), ze by Slovaci boli nedostatocne vyzretym narodom pre pouzivanie dopytu. Uz len preto, ze v Blave a aj Nitre sa pouziva a aj pretro, lebo vsetci dobre vieme, ze nase tbusy ho spociatku bez pardonu pouzivali a bez problemov po case to frcalo. Okrem toho, ja pouzivam vyhradne dopyt na brikach T6 (bohuzial doteraz za vyse roka len 2x) a vobec to nie je problem. Nerobme zo seba idiotov, ak sa to je schopny naucit "blby blaznivy Talian", tak to zvladne aj "blby gaadzo Slovak". Ani v jednom ceskom meste sa dopyt nespustil na vsetkych vozidlach naraz a frci to. Takze ak vozidla budu dostatocne oznacene, bude tomu predchadzat masivnesjia kampan a vsetko sa spusti k urcitemu datumu, NEMA PROBLEMA.

este k tomu clanku v Dopravnom magazine; aj moje meno je tam uvedene ako spolupraca ? Clanok bol vytvoreny medzi sviatkami, az na niekolko fotiek su vsetky z tohto obdobia.
Takže pred malou chvíľou som vyskúšal dopytové tlačidlo na novej svetelnej križovatke Toryská-Uherova-Slobody. Tlačidlo som stlačil krátko po tom, ako sa pustila zelená v smere od KVP a zelená pre chodcov naskočila až po 45 sekundách a to sme už dávno asi 5 chodci boli na druhej strane.. Na Hodonínskej, v smere do mesta pribudol nový prístrešok JCDecaux, ktorý je ako prvý na dosť strmej šikmine, tak to pôsobí dosť zvláštnym dojmom.
Reply on: Diggi #3533:
Jaj tam. Inac vecer som uz doma
Nie, pri novom Kauflande. Nevieš, kde je DATAS? ?
Reply on: Diggi #3531:
Pockaj, nechce sa mi listovat do zadu fora. Mam to chapat, ze su chcu presmerovat dopravu z MIKOVINIHO?
Pri budúcom Kauflande robia, a cez víkend tiež robili, dopravné značenie. Až dnes som si však všimol, že pri DATASE pri vjazde na parkovisko je A-zastávka, už tam namaľovali aj žlté BUS. Oni to myslia fakt vážne. ?
Reply on: Vladimír #3529:
Doplnim Igora, zopar obrazkov 471ky je tu.
http://pajez.webzdarma.cz/471.htm
Reply on: S499.1023 #3528:
Už mi bolo vysvetlené, že trať KE - PO aj bez zdvojkoľajnenia úseku KY - PO dokáže zvládnuť 20 min. interval. A mne kratší ani netreba.
Čo sa týka navrhovaných vozidiel, vieš ako sú na tom moje vedomosti zo železničnej techniky 😛 Keď nepôjdeš cez WAP, ale klasicky, skús hodiť na navrhované vozidielka link, nech to vidím.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.