ja by som povedal, že to má byť cena za kompletnú prestavbu. Prvotný návrh (pozor, len pre silné žalúdky): http://www.achilesslovakia.sk/gallery.html
podľa toho, čo sa píše v článku to ale už neplatí vzhľadom na plány zastrešiť zastávky MHD a prepojiť ŽSt a AS.
" Odhadované náklady na stavbu nástupíšť a podchodov sú 349 miliónov eur. "
--->>> to snáď nemyslia ani zo srandy. Za 10000000000 SKK by sa mohlo postaviť nanovo celé Staničné námestie ( vrátane KORIDu ( alebo dajte si tu, čo len chcete ) ) a nie nástupištia s podchodmi.
Presne tak. 6 hodín podľa Zákonníka práce. Je ale rozdiel, či ide o robotníka na stavbe, alebo vodiča, ktorý sa musí sústrediť, takže častejšie prestávky sú na mieste.
Re #4154 Peter55: Občasz sa to môže stať. ? A k tomu gymnáziu - hádam nechceš povedať, že napríklad na odbornej škole by sa to malo brať inak. Takú chybu môže urobiť hocikto.
Keďže to Isidor objasnil (vedel som, že tá 30 minútová prestávka sa dá rozdeliť na dve 15-minútové, len ten predpis mi nebol známy), pridávam odkaz ako je to so ZP a prestávkami v práci:
(1) Zamestnávateľ je povinný poskytnúť zamestnancovi, ktorého pracovná zmena je dlhšia ako šesť hodín, prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní 30 minút. Mladistvému zamestnancovi, ktorého pracovná zmena je dlhšia ako štyri a 1/2 hodiny, je zamestnávateľ povinný poskytnúť prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní 30 minút. Ak ide o práce, ktoré sa nemôžu prerušiť, musí sa zamestnancovi aj bez prerušenia prevádzky alebo práce zabezpečiť primeraný čas na odpočinok a jedenie.
(2) Podrobnejšie podmienky poskytnutia prestávky na odpočinok a jedenie vrátane jej predĺženia zamestnávateľ dohodne so zástupcami zamestnancov.
(3) Zamestnávateľ je povinný oznámiť zamestnancom prestávku na odpočinok a jedenie spôsobom ustanoveným v § 90.
(4) Prestávky na odpočinok a jedenie sa neposkytujú na začiatku a konci zmeny.
(5) Prestávky na odpočinok a jedenie sa nezapočítavajú do pracovného času.
(6) To neplatí v prípade prestávok poskytovaných z dôvodov zaistenia bezpečnosti a ochrany zdravia zamestnancov pri práci, ktoré sa započítavajú do pracovného času.
Teda, ten (dospelý nie mladistvý) kto pracuje 6 a viac hodín, má nárok na prestávku v dĺžke 30 minút. Lenže nie po 6-tich hodinách ako píšeš, ale ako sa obe strany dohodnú (teda kľudne aj po 4 odprac. hodinách). Pamätám si, ako sme v robote mali akési školenie a bola tam otázka týkajúca sa tohto a správna odpoveď bola po 4 hodinách.
Re #4144 RDZ 50: Problém striedačov v Košiciach bol ten, že museli za vozmi cestovať (čo v zime bolo fajne na držku), teda nemali pevné striedacie body. Preto sa to zrušilo.
Re #4145 Isidor:
- vodič A odovzdá vozidlo vodičovi B a ide čerpať prestávku (opäť v na to určenej miestosti, nie niekde na ulici..), po nej preberie od iného vodiča iné vozidlo (teda za jednu službu vystrieda 2-3 vozidlá)
a môže jazdiť aj iné linky s tými vystriedanými vozidlami.
Ale tu by sa to nedalo zariadiť dokiaľ by neboli seriózne striedacie body s patričným zázemím a potom by tie vozy vyzerali ako budare. Takže sa nedá. ?
Popisy v spodnom rade náhľadov a popisy k týmto fotkám sú taktiež nesprávne. Správny tvar nie je ani "ulica protifašistických bojovníkov" a ani "Ulica protifašistických bojovníkov", ale "Protifašistických bojovníkov", prípadne "ulica Protifašistických bojovníkov".
obratový čas je doba potrebná na prejazd obratiskom, z výstupnej zastávky do nástupnej. Zväčša býva v rozpätí 3-5 minút, podľa tvaru obratiska a polohy zastávok
Vyrovnávací čas je rezerva pre vyrovnanie meškania na trase - väčšinou tak 10% z doby jazdy spoja
Mne išlo len o hrubý výpočet, koľko približne vozov treba na istú linku, samozrejme bez rôznych prejazdov, prestávok atp. ? Ten obratový čas je čas za ktorý sa otočí na danej konečnej? A vyrovnávací čas je vlastne prestávka na obratisku?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter55