Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #3444:
Pekne zhrnuté. Jednoducho MFK je viacmenej komerčná "firma", nie je tu žiaden verejný záujem, v podstate ide o podnikanie. Polovicu rozpočtu zabezpečuje podnikateľ, ktorý na tom zarába. Druhú polovicu dolieva mesto, ktoré na tom neprofituje nijak. Mesto by malo akurát vytvárať vhodné podmienky pre podnikanie, nie priamo dotovať podnikanie, či dokonca samo podnikať.

Áno, klub má potenciál robiť mestu "reklamu" svojimi výsledkami, vytvárať priestor pre športové vyžitie obyvateľov, no bohužiaľ ani jedno sa nedeje. A ako bolo spomenuté, iné športové kluby prinášajú výsledky, dobre reprezentujú a nemajú z toho nič. Pokiaľ viem, tak športový klub DPMK nohejbalistov je (bol?) dlhodobo najlepší európsky klub, máme výborných hádzanárov, basketbalistky, špičkových vodnopólistov a všetci by si zaslúžili oveľa lepšie podmienky.

Re #3445 5: Štadión sa plánuje na kapacitu do 23 tisíc, podľa vzoru štadióna pražskej Slávie. VŠA mal tesne nad 30 tisíc a bol životaschopný (až kým neprišiel vieme kto). Kým sme nemali Steel Arénu, málokto čakal, že sa tam uskutoční toľko podujatí, ktoré tu dovtedy neboli práve kvôli neexistujúcim priestorom.

Tých podujatí na štadióne nemôžeme očakávať v takej miere, ako je to v prípade zimného štadióna, ale niekoľko veľkých koncertov by sa vyrovnalo celoročnej prevádzke Steel Arény. Navyše sa u nás budú môcť hrávať medzinárodné reprezentačné zápasy, pre ktoré nespĺňa kritériá žiadne iné mesto. Akurát Žilina, aj to nie je žiadna sláva. V prípade ligových zápasov nie je problém uzatvoriť horné poschodie štadióna, priestory za bránkami, ktoré tak nebude treba stále udržiavať.

Čo sa týka využitia štadióna, to nám môže byť jedno, pretože toto si bude riešiť investor, nie mesto.
Primárna otázka znie, načo je 30-tisícový stánok pre 5-tisíc fanúšikov, z ktorých pravidelne chodí na zápasy 550 príbuzných a známych? A ďalej, aké iné akcie s 30-tisícovou návštevou si tu vieš vo "viacúčelovom" stánku predstaviť, koľkokrát do roka a s akým prínosom pre mesto? Ako a kto sa bude starať o jeho údržbu počas 330 dní v roku, keď bude stáť ladom, keď sa mesto nevie postarať o jeden amfiteáter?
Reply on: TA #3443:
Pozemky MFK dostal za podmienky, že sa do roku 2008(!!!) začne výstavba štadióna. Rok 2008 už bol, že? A štadión stojí? Stojí asi ako toľko sľubovaný Aupark... Tie pozemky majú hodnotu cez 100 mega (a boli mu defacto darované - prenájom za 1 Sk ročne). Máš dojem, že FC S. T. Ličartovce má hodnotu ako tie pozemky? ? Polovicu dalo mesto (pozemky) a polovicu dal Podolák (valalský FC). Naviac Halenár vo svojom spravodaji http://www.ios.sk/pdf/AH10.pdf tvrdí, že existuje dôkaz, že pozemok, ktorý mal MFK od mesta PRENAJATÝ, tak ho predal a vzápätí kúpil...

Kde skončili tie prachy z predaja Matiča? Neverím, že "tajný" srbský agent, ako ho Podolák nazýva, zhrabol 750.000 €.

Pointa toho celého čo sa Ti pokúšame s jt vysvetliť, je financovanie klubu a nie jeho existencia (t.j. súbor hráčov, trénerov, funkcionárov). Veď aj tie pozemky môžu slúžiť na iný účel, ako bolo pôvodne sľúbené. Dostali sme sa ku nim cez akože hranie futbalu, ktoré môžme potajme v tichosti predať za pekný balík...

BTW, je kríza, Steel Trans je špedičná firma a tie začali strácať zákazky (niet pre koho v takom množstve vyrábať -> niet pre koho v takom množstve prepravovať tovar). Teraz je každé jedno € ušetrené vo firme na nezaplatenie. Možno majú kamióny na leasing. A ešte sponzorovať v tejto dobe aj futbal, keď aj firmy majú problémy? ? Mestské peniaze sú isté, dane sa predsa platia a ktovie ako tam prebieha tok financií. Možno z tých mestských peňazí sa pomohlo aj Steel Trans a nemusel o tom nikto z mesta vedieť...

BTW, máme tu aj iné športy, ktoré majú x-krát lepšiu úroveň ako ten pseudofutbal (ženský basket, vodné pólo), skús si tipnúť koľko oni dostali od mesta z rozpočtu ako priamu dotáciu? Veľkú NULU. Je to podľa Teba spravodlivé, že primárne futbal a ešte hokej niečo z rozpočtu dostali (najviac zhltol futbal), ale tieto dva športy, ktoré síce nie sú až tak populárne, ale sú za nimi výsledky, na podporu nárok nemajú? Alebo ju nepotrebujú, lebo si to vedia zariadiť aj bez finančnej účasti mesta? A aj keby ju potrebovali, tak by ju nedostali, lebo tam nesedia tí "správni" poslanci, ktorí takto môžu ovplyvňovať ulievanie peňazí pri schvaľovaní rozpočtu?

Nech to zhrniem:
Neviem čo dobré MFK Košičanom dal, stihol ich tak akurát obrať (minimálne o peniaze a pozemky s nejasnou víziou, len sľubom o výstavbe štadióna, ktorý sa mal už dávno začať stavať a ktorý má stavať "firma" podobná garažovej "firme" Interblue Group). A isté osoby boli radi, že ich to nestojí celú sumu, ale polovicu na chod ochotne zloží mesto. Keď som si prečítal čo odkázal Podolák Chňapíkovi, rozhodne by som s ním veľmi rýchlo ukončil spoluprácu. Doteraz keď peniaze šli (naviac, keby nebola kríza, tak by šli ďalej a nikto by sa na nič nesťažoval, o tom som presvedčený), tak bolo všetko v najlepšom poriadku. Nikto nikoho neposielal kamsi do zadku a všetci zainteresovaní boli šťastní, spokojní. Lenže studňa akosi "záhadne" vyschla a teraz nemáme ani na základné veci. No a tak sa nám "kamaráti" cez futbal akosi rozkmotrili a jeden posiela druhého do zadku.

Košice už mali toľko možností mať svoj futbalový klub (Borierovci, Vargovci), ale diváci o neho nejavili záujem aj preto, že ten klub sa nedokázal medzi divákmi predať. Zlyhal marketing a oddelenie reklamy. Bola tu istá tradícia (VSS [so širokou diváckou základňou, ale boriaci sa s finančnými problémami], Lokomotíva), ale tá dávno skončila, keď sa toho chytil Rezeš. Myslieť si, že MFK je nástupca VSS resp. 1. FC je smiešne. Ten nemá s Košicami nič spoločné, naviac preto sa hrá tu, lebo "dzedzina" Ličartovce by bola asi hanbou pre CL (síce rovnakej dedinskej úrovne, tak by to až tak nevadilo ak by hrali pod svojim pôvodným menom), tak lepšie zneje MFK Košice.

Tak načo to skúšať znova a naviac na to míňať mestské peniaze? Nech si priaznivci a fanúšikovia, ktorým tak záleží na futbale v Košiciach, založia svoje OZ. Nech si sadnú s Podolákom za stôl, dohodnú sa, dajú tam do toho svoje prostriedky a môžu si tu hrať futbal do aleluja. V tom im nikto nebráni. Budú si to manažovať sami a keď sa im to nepodarí, tak skrachujú a bude ich problém ako sa s tým vyrovnajú. Možno sa budú rovnako vzájomne posielať do zadku...

Športový profesionálny klub má žiť zo vstupného a zo sponzorského pochádzajúceho zo súkromných firiem. Mesto má vystupovať maximálne tak ako partner (vytvoriť podmienky na hranie) a to čo má dotovať, je podpora mládeže. Nič viac.

MFK ako obchodná spoločnosť s 50 % účasťou mesta, ktorá nieje určená na plnenie verejného záujmu, ale súkromnej zábavky pre pár vyvolených ("priaznivci" futbalu cez peniaze) je nezmysel.
Reply on: eMareq #3441:
lenže tie pozemky mali / majú slúžiť na výstavbu viacúčelového štadióna - nielen pre futbal a nielen pre MFK.
V neposlednom rade teraz mesto na MFK z časti aj zarobilo. Veď dostalo za Matičov prestup do Chelsea vyše 500000 €, čo nie je malá hodnota.
Reply on: TA #3440:
MFK síce nesie názov Mestský, no v prvom rade je to profesionálny klub. Je dotovaný podnikateľom a mestom. To je dosť neštandardné.
Reply on: TA #3440:
Mestu došli peniaze, tak sa kamaráti rozkmotrili. Nevraviac, že MFK dostal pozemky za výhodnú cenu. Dotovať PROFESIONÁLNY klub je nezmysel. Ten si musí hľadať sponzorov na svoju činnosť (mládež je iná vec, tú podporovať treba). Keď to vedia robiť basketbalistky, vodné pólo, tak to musí vedieť aj MFK. Naviac takáto firma je veľmi dobrým tunelom na verejné zdroje, prípadne jej majetok (pozemky na ktorých ten štadión vôbec nemusí stáť)...
Reply on: jt #3439:
keď minulú sezónu robil MFK reklamu mestu, tak sa im to páčilo. Teraz výsledky nenapĺňajú očakávania a hneď končia? Áno, sú dôležitejšie problémy v meste, ako je futbal. Ale prečo sa potom dávajú € na hovadiny typu výmenníkové galérie a podobne ❓
http://www.profutbal.sk/clanok81663.htm
"Pre mňa je podstatné, na čo sa používajú tieto peniaze. Lenže, žiaľ, je veľmi ťažké dopátrať sa, kam v skutočnosti idú... Pre obyvateľov mesta je v súčasnosti oveľa podstatnejšie riešiť problémy DPMK, Kositu a ďalších mestských podnikov, ako dotovať nejaký futbalový klub, na zápasy ktorého chodí 550 platiacich divákov. Preto dúfam, že tohtoročná dotácia pre MFK bola posledná," rázne hovorí Balún.

Hurá, melody boy Balún vypotil aj niečo normálne. Len keby tak rozmýšľal pri svojom presadzovaní dotácií pre drobné divadielka a komorné festivaly okrajových hudobných žánrov.
Reply on: eMareq #3436:
sak nech na to naleju tu superkamienkovu riedku zmes ktorou opravuju vytlky po zime tak, ze za den su vyjazdene a vsade naokolo len odlietavaju kamienky
Reply on: eMareq #3436:
Ako by Kladek povedal : " odborná firma, ktorá o tom ani šajnu nemá"
Opravený most VSS budú znova frézovať
http://korzar.sme.sk/c/5073105/opraveny-most-vss-budu-znova-frezovat.html
?
Treba to dať spraviť tej istej firme ?
Reply on: pedro77 #3432:
Stary znamy.
AutobusovyManik

AutobusovyManik

Reply on: pedro77 #3432:
Veď to je Števko čo tancuje pred Aidou alebo kedysi na Blšáku tancoval.. ?
Reply on: Yogi616 #3428:
No ten chodec mal ale riadne šťastie. Inak, hasiči na konci videa si s rozliatym olejom starosti nerobili, jednoducho vystriekali cestu vodou a spláchli to do kanalizácie.

Re #3430 tom2097: Nikde som nič iné nenapísal. Samozrejme, že sa to šoféruje, veď sú tam priechody, križovatky, jazdí to aj po cestách... Písal som o VAL, ale neprirovnával som to k tomu z hľadiska obsluhy vozidla.
Reply on: jt #3429:
neviem kde si to videl no chcem ťa trošku poopraviť, tie busy môže šoférovať aj normálne šofér.... ?
Reply on: tom2097 #3427:
Toto som videl už dávnejšie a je to riadna hovadina. V podstate ide o to, že tieto vozidlá jazdia vo vyhradených (najlepšie plne segregovaných) jazdných pruhoch a držia sa elektronickej "koľajnice" pod vrchnou vrstvou asfaltu. Tento druh dopravy má byť určený pre vyťažené linky s niekoľkominútovými intervalmi, preto jazdia akoby po samostatnej trati. Je to riadna hovadina - prvotné náklady sú síce nižšie, no vozy majú malú kapacitu, vyššie prevádzkové náklady a z dlhodobého hľadiska ich trolejbus a električka jednoznačne prekonajú. Je to asi taký mutant, ako metro na pneumatikách VAL.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/182060-neovladatelny-autobus-s-lidmi-tesne-minul-chodce-a-ponicil-20-aut.html

"Dopravní prostředek byl podle neoficiálních informací sestaven z jiných autobusů typu Mercedes." - zaujímavé..šak Rusko ?
TOTO BY NÁM TREBALO ? : http://www.apts-phileas.com/ ? ? ... TEN 26 m ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.