Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tbus #1868:
EE nemam.
Reply on: Peter55 #1866:
ale argimentoval si akoby si mal v rodine aj letoveho dispecera ?
„Fero ideš na to fórum alebo nie? Neblázni? Veď mi robíme svoje ekonomické fórum. Veď mesto nespí, vieš koľko investorov teraz prichádza do mesta? Ani nevieme kde ich všetkých dáme. Fero, naozaj tam nemôžeš ísť“.
? ? ?
http://buras.blog.sme.sk/c/194941/Kosicka-paranoja-alebo-ekonomicke-forum-po-kosicky.html
Reply on: Karosak #1861:
Pozri sa, to, že si tam bol par dni na praxi nevieš ako to tam chodi... radšej končim s touto temou lebo bude zase hadka.
tbus & TA, ďakujem za vyvedenie z omylu. Hádam sa nikto z cestárov, alebo plynárov neurazil. A keď hej, beriem späť a ospravedlňujem sa. ?
Reply on: jt #1862:
toto dopravné značenie bolo z oboch strán - aj z Moyzesovej. Jednalo sa o značky zákaz vjazdu.
Reply on: jt #1862:
to len na fotke tak vyzera, ta cesta bola zobojsmernena a za tymi znackami (kde stoji fotograf) boli este rury a dvojmetrova diera ?
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=47917&idt=u&idg=3970&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
Pekne, pekne. Jednosmerná cesta a dopravné značenie otočené na opačnú stranu ? ? Toto dokáže fakt len nejaký expert.
Reply on: Peter55 #1859:
no vies zalezi od majstra ja som tam zazil ze sa hadali s majstrom a aj kamarat myslim si ze ked si otvoris usta a ze tam jednoducho nepojdes pretoze ohorzujes svoj zivot tak myslim ze ta tam nikto neposle
Reply on: TA #1858:
dobre ale si zober ze nastane chyba o par cisel a problem je na svete
Reply on: Karosak #1857:
Keď ťa tam majster pošle tak môžeš uvažovať neviem ako zdravo lebo buď tam pôjdeš alebo maš take problemi na krku, že ťa môžu vyebať, vaša prax je niečo ine ako keď tam robiš normalne, moj foter tam robil 25 rokov.
Reply on: Karosak #1856:
veľkú zodpovednosť má aj vodič busu a pod. Avšak to, že sa dispečer pomýli, nemusí hneď znamenať pád lietadla a taktiež pády lietadiel nie sú určite spôsobované dispečermi.
Reply on: Peter55 #1850:
noo v USS neslapu po takychto veciach urcite denodenne mozno len zriedka a kazdy kto zdravo uvazuje by sa urcite nezdrziaval na takychto miestach.Ale to je jedno pretoze USS je aj tak jedno velke kocurkovo ?
Reply on: TA #1849:
no hej je to vela lenze tyto ludia su palteni za velku zodpovednost nieze maju na zodpovednost ludi v lietadle ale aj na zemi pretoze ked niekde spadne lietadlo do centra mesta bol by to pekny masaker ?
Reply on: TA #1854:
Ja si to nemyslím. Sú odvetvia, kde si jednoducho nemôžeš dovoliť dať plat menší, ako v inej krajine, aj keď kúpna sila a životná úroveň nie je všade rovnaká. A toto určite je tento prípad. Lebo ak tu dostane niekto taký iba 200.000 Sk a vo Francúzsku by dostal 350.000 Sk, ako si udržíš toho zamestnanca práve u seba? Jednoducho odíde preč. V tomto prípade ani neexistuje jazyková bariéra. Tu sa dá hovoriť o princípe trhovej ekonomiky. Áno, dokonalá trhová ekonomika neexituje, ale tu sa jej dosť približuje (samozrejme ak sa bavíme o tomto konkrétnom príklade), pretože cenu (v tomto prípade mzdu) určuje trh (práce). Nejde tu o mzdy zo štátnej kasy, čiže tu už dupľom nemôžeme namietať. Každý chce svoje schopnosti a zručnosti predať najlepšie ako sa dá. A to, že vzniká obrovský priepastný rozdiel je už niečo iné, sociálna politika sa tu aplikovať nedá. Presne tak, ako platy Europoslancov. Či už je v krajne toho-ktorého akákoľvek životná úroveň, každý dostáva rovnakú mzdu, no pre Slováka je v prepočte 700.000 mesačný plat oveľa viac, ako pre severana, či Angličana. A tu sa už dá hovoriť, že sa na to skladáme všetci...

Keď už tu bola spomenutá vysoká pec... Napríklad robotníka si nájdeš vždy, keď nebude chcieť robiť domáci, privezieš si niekoho z Ukrajiny, Mongólska, či Rumunska, lebo vždy sa nájde niekto, kto bude robiť za menej.
Reply on: jt #1851:
" O každom jednom musí navigátor v momente vedieť
jeho výšku, smer, typ lietadla, proste všetko len z niekoľkých písmen a číslic. Všetko si teda musí pamätať. A mení sa to každú sekundu. "

--->>> tak zase nepreháňajme. Že je to zodpovedná práca, to beriem, ale zase takto vysoko preplácať zodpovednosť, je priveľa. A pritom pýtať ešte viac je už drzosť.
Reply on: jt #1852:
* ale sotím si za tým, čo som napísal nižšie.
Reply on: Peter55 #1850:
Ja som bol v USS. Prešiel som si viacero prevádzok, privoňal som si k dechtu, obzrel som si krásy vysokých pecí (priamo v závode VP som nebol, priznávam), poprechádzal som sa v extrémne karcinogénnom prostredí, v prostredí s hlukom x-krát presahujúcim limity, ale sotím si za tým, čo som napísal nižšie.
Reply on: TA #1849:
Ešte viac zarába správca (alebo ako to odborne nazvať) jadrovej elektrárne. A pritom tam iba sedí a sleduje ktorá kontrolka kedy zasvieti... K tomu sa ešte vrátim, ale teraz k navigátorom.

Ak sa niekto chce dostať na túto pozíciu, musí vyštudovať zrejme najnáročnejšiu časť fyziky (nie jadrovú) a matematiky. O znalosti angličtiny na úrovni britského jazykovedca ani nehovorím. Títo ľudia majú pred sebou desiatky svetielok na monitore a každé toto svetielko predstavuje lietadlo. O každom jednom musí navigátor v momente vedieť jeho výšku, smer, typ lietadla, proste všetko len z niekoľkých písmen a číslic. Všetko si teda musí pamätať. A mení sa to každú sekundu. Na takúto pozíciu sa preto dostane len človek s vysoko nadpriemerným IQ a taký sa dokáže uplatniť kdekoľvek, preto ho treba zaplatiť. Špičkoví pracovníci úzkošpecializovanej medicíny zarábajú tiež také peniaze, najlepší vedci sveta podobne, závidíš im? Skrátka takých ľudí je málo. Navyše človek pred tým monitorom a s vysielačkou má v moci životy tých ľudí, každé jedno lietadlo by mohol nesprávnym pokynom priamo či nepriamo zničiť a zabiť všetkých ľudí. Ide teda aj o obrovskú zodpovednosť (podobne ako pracovník v elektrárni z úvodu). A keď som písal o ťažkej práci, tá nie je len fyzická, ale aj mentálna. Práca s mozgom je totiž ďaleko náročnejšia než manuálna práca, ktorú môže robiť doslova každý, kto ani nedokončil prvú ľudovú.

Ja si myslím, že títo ľudia sú zaplatení dobre a nezávidím im. Každý poukazuje na to, aké platy sú v Nemecku, koľko zarobí Angličan, či ako dobre sa majú v Írsku. Ale keď to povie niekto, komu sa plat výrazne vymyká priemeru, už je zle. Pritom nepovedal nič iné, nežiada o nič viac, než každý. Ale tu je zakorenené zmýšľanie a la Fico - "kto zarába viac, musí viac odviesť na daniach" ("milionárska" daň). Lenže to, že 19% z 50.000 je viac ako 19% zo 7.900 už nikto nevidí (aj toto považujem za formu diskriminácie).
Reply on: TA #1849:
Nie AJ ale IBA TAM, za naročnu pracu nepovažujem sedieť v klimatizovanej budke na letisku ale loziť po peciach kde na strope je 100°C a keď stupiš na poklop tak sa ti topia baganče. Kto nebol v USS nepochopi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.