Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dohoda o urovnaní vzájomných nárokov medzi DPMK a Pragoimex
https://www.dpmk.sk/dpmk/zmluvy/2021/05/27/dohoda-o-urovnani-vzajomnych-narokov
Webmaster, pri moduloch, ktoré majú vpravo od nadpisu šípku (napr. Diskusia, Anketa, Nové fotografie a materiály) mohli by ste urobiť úpravu, aby klikateľné bolo celé záhlavie, nie len tá šípka? Alebo aspoň nadpis.

Vzhľad môže ostať rovnaký, ale dávať na kliknutie iba plochu 24×12px (rozmery tej šípky - no dobre, aj máličko miesta okolo sa dá použiť) je zbytočným trápením návštevníkov. Dobré by bolo urobiť klikateľnou celú plochu záhlavia, ktorá je teraz nevyužitá na interakciu.
Reply on: mi.v #11479:
Vedel som to "before it was cool", dokonca som to dnes videl aj naživo... 😂
https://imhd.sk/transport/doc/sk/12638/MHD-Trebi%C5%A1ov?dfpi=2#2
Reply on: romeo #11476:
Smrť posunovača – nečakané... Pri tlačenom vagóne predpokladám, že posunovač stojí na jeho predných schodíkoch a zástavkou/baterkou/vysielačkou dáva rušňovodičovi navesť umožňujúcu posunovať alebo prikazujúcu stáť. Čo sa tu mohlo stať, že pri chybe vodiča autobusu posunovač nezoskočil a nebežal preč? Alebo to urobil a prevalcovala ho do strany strhnutá vlečka autobusu? Boli tam ďalšie chyby? Autobus nezastal na STOPke? Neosvetlený posunujúci diel? Nepískanie rušňa pred priecestím? Strata vizuálneho kontaktu posunovača s rušňovodičom pri jazde v oblúku? Snáď vyšetrovanie ukáže... Keď vidím fotky, napadá mi, že pri zle osvetlenom priecestí v noci je veľmi ľahké prehliadnuť v tme sa blížiace čelo červenohnedého vagóna vysoké ako dom, ktoré nemá na seba žiadne svetlé prvky a v noci splýva s pozadím. Hoci od vodiča autobusu sa čaká, že bude trikrát pozerať... ale rozhodne takéto priecestia predstavujú väčšie riziko. Aj dokument z pohľadu želeničnej prevádzky zaraďuje posun cez priecestie do kategórie vážnych rizík: http://www.svetdopravy.sk/znizovanie-dopravnych-rizik-posobiacich-pri-posune-drahovych-vozidiel/ Hneď v prvom bode: Za posun dráhových vozidiel s veľmi zvýšeným rizikom považujeme posun: - na miestach s možným pohybom cestujúcej verejnosti, na priecestiach a v neprehľadných miestach,

Galéria aj tu: https://kosice.korzar.sme.sk/g/185747/tragicka-nehoda-v-kosickych-oceliarnach?gref=https%3A%2F%2Fkosice.korzar.sme.sk%2Fc%2F22675726%2Fv-u-s-steele-sa-zrazil-vlak-s-autobusom-jeden-clovek-zomrel.html&list=1

Keby bolo na mne, k bežnému predpísanému osvetleniu posunujúcich dielov by som vnútropodnikovým predpisom doplnil povinnosť mať oranžový maják na čele posunujúceho dielu, ak prvé vozidlo nie je obsadené rušňovodičom. Aspoň za zníženej viditeľnosti. (Stačil by prenosný oranžový maják, čo sa prichytáva magneticky a dá sa rýchlo nasadiť aj odstrániť.)
Reply on: romeo #11476:
Vyzerá to tak, že to bol SOR NB 18 s #4719.
Prekvapujúco, vyzerá to tak, že očkovací autobus KSK nebude veľmi starý... 🙂

Výrobca autobusu a ako aj jeho majiteľ je však už na prvý pohľad zrejmý. A možno aj bývalé pôsobisko...
70 miliónov €, 9 ks 300-miestnych elektrických jednotiek pre východ Slovenska

https://kosice.korzar.sme.sk/c/22672153/regiony-kosic-a-presova-dostanu-moderne-primestske-vlaky.html
Prajeme veľa dobrej údržby (bez irónie) a šťastných kilometrov.
Rasťo bol na návšteve v Rošere:
https://www.instagram.com/p/CPEBRrTB-bL/
Mesto Košice hľadá referenta pre dopravu na odd. ÚHA:
https://www.profesia.sk/praca/mesto-kosice/O4065989
Nevie niekto aký osudu čaká voz #536?
Reply on: S499.1023 #11466:
Myslel som výstražník, zámenu som si pri písaní nevšimol. Ďakujem za upozornenie, nech tu niekoho nepletiem nesprávnymi termitmi. 😉
Reply on: mi.v #11465:
Ja by som polemizoval s Drahovského "tak aby pre rozmery autobusu mal jeho vodič potrebný rozhľad a zastavil" - síce tam je tá nešťastná búda, ale podľa mňa hrala rolu aj jazda samotná. Svetlá sú ešte pred búdou, a ak mal pochybnosti o ich správnej funkcii, hádam by mal zastať pred priecestím..
Alebo je snáď z Citelisu taký príšerný výhľad, že sa musí takto veľmi vystrčiť do trate, aby naklonením sa ponad volant dokázal niečo vidieť?
Reply on: mi.v #11465:
Priecestník nie je výstražník. Priecestník je návestidlo, ktoré rušňovodičovi oznamuje, že priecestie je zabezpečené.
Reply on: S499.1023 #11464:
Beriem, no tu bola vzájomná viditeľnosť autobusu a vlaku minimálna (Jozef Drahovský: https://www.cas.sk/clanok/1108269/dopravny-analytik-o-desivych-zaberoch-zrazky-v-iliasi-zarazajuce-zistenie/). Takže jediné, čo sa dalo z cesty spoľahlivo vidieť, bol blikajúci priecestník, ktorý podľa ŽSR fungoval. Pohnúť sa na zlú farbu, čo píšete, sa podarilo aj mne, brrr, zimomoriavky. Ale to je klamné, lebo človek čaká, že uvidí zelenú a pohne sa. Červená na priecestníku je oproti tomu "sólo" podnet, podľa mňa je o dosť ťažšie si ju nevšimnúť, ak len nie pre fantómový jav (slnko svietiace do lampášov).
Reply on: mi.v #11463:
Ja by som sa len prdbežne vyvaroval rozsudku, že to bolo zapríčinené porušením zákazu bavenia počas jazdy. Moja skúsenosť z dlhoročnej praxe ako na výkonnej, tak na manažerskej strane hovorí pomerne jednoznačne o tom, že keď sa vodič baví, dáva väčší pozor, ako keď sa rozpráva len sám so sebou.
Ako vodič električky som zavinil tri nehody, pričom ani pri jednej z nich som sa nebavil a naopak, raz ma spolujazdec zachránil, keď ma upozornil, že tá zelená, na ktorú sa chystám vyštartovať, je pre iný jazdný pruh a smer, než ten náš.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.