Ja by som polemizoval s Drahovského "tak aby pre rozmery autobusu mal jeho vodič potrebný rozhľad a zastavil" - síce tam je tá nešťastná búda, ale podľa mňa hrala rolu aj jazda samotná. Svetlá sú ešte pred búdou, a ak mal pochybnosti o ich správnej funkcii, hádam by mal zastať pred priecestím..
Alebo je snáď z Citelisu taký príšerný výhľad, že sa musí takto veľmi vystrčiť do trate, aby naklonením sa ponad volant dokázal niečo vidieť?
Beriem, no tu bola vzájomná viditeľnosť autobusu a vlaku minimálna (Jozef Drahovský: https://www.cas.sk/clanok/1108269/dopravny-analytik-o-desivych-zaberoch-zrazky-v-iliasi-zarazajuce-zistenie/). Takže jediné, čo sa dalo z cesty spoľahlivo vidieť, bol blikajúci priecestník, ktorý podľa ŽSR fungoval. Pohnúť sa na zlú farbu, čo píšete, sa podarilo aj mne, brrr, zimomoriavky. Ale to je klamné, lebo človek čaká, že uvidí zelenú a pohne sa. Červená na priecestníku je oproti tomu "sólo" podnet, podľa mňa je o dosť ťažšie si ju nevšimnúť, ak len nie pre fantómový jav (slnko svietiace do lampášov).
Ja by som sa len prdbežne vyvaroval rozsudku, že to bolo zapríčinené porušením zákazu bavenia počas jazdy. Moja skúsenosť z dlhoročnej praxe ako na výkonnej, tak na manažerskej strane hovorí pomerne jednoznačne o tom, že keď sa vodič baví, dáva väčší pozor, ako keď sa rozpráva len sám so sebou.
Ako vodič električky som zavinil tri nehody, pričom ani pri jednej z nich som sa nebavil a naopak, raz ma spolujazdec zachránil, keď ma upozornil, že tá zelená, na ktorú sa chystám vyštartovať, je pre iný jazdný pruh a smer, než ten náš.
"Odborné znalosti" pána župana treba brať z rezervou. Názov "hybridná električka" by sa podla mňa celkom hodil pre TRAMTRAIN, konečne by to malo slovenský názov /hybridná kolajová súprava/ .
Pokial mal na mysli električku s nezávislým napájaním, tak sice v KE máme zatrolejované všetky prevádzkované trate , ale pre obnovenie prevádzky na Hlavnej by sa to velmi velmi hodilo. Samozrejme s vhodným napojením na NO, NMM.
Kopírujem z diskusie na vlaky.net- ZSSK vyhodnotila ďalšie dva tendre na vozidlá:
- 20 ks nových elektrických jednotiek pre východné Slovensko dodá Škoda Transportation v konzorciu so ŽOS Trnava.
(druhý v tendri skončil Stadler).
- 15 ks tatranských električiek budú modernizovať ŽOS Vrútky.
(ŽOS Vrútky ako jediné predložili ponuku do tendra).
Hm ten stadler by bol zaujímavý,tak bude škoda. Ale aspoň sa vozový park zmodernizuje
Železničná trať pre osobnú dopravu na ruzyňské letisko aj s primeranými zmenami na celom úseku, dopravnými uzlami a parkoviskami P+R:
Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) - Praha-Letiště Václava Havla (včetně) https://www.youtube.com/watch?v=q4XElP4j5lg (prehľad dopravných stavieb je od času 2:00)
To ešte stále nie je električková trať – tú plánovali až pred rokom 2030 v rámci výstavby 30 ďalších tratí do roku 2030. (Zdroj: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaji-z-centra-na-letiste-do-roku-2030-to-bude-mozne-20170906.html ). Možno korona tieto plány z roku 2017 skreše, ale aj tak... financovať 2-3 nové električkové trate ročne je úctyhodný výkon (jedna každých 8-12 mesiacov). To je ako keby (odhadom) Bratislava chcela otvárať jednu novú trať každé 2-3 roky a Košice každých 6-7 rokov.
S499.1023