Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: monoblok #11040:
Je pomerne jedno, či je to administratívne Podolí, ak je to odtiaľ rovnako ďaleko aj na metro Pražského povstání a komu je to ďaleko, má to pár krokov na autobus.
Reply on: monoblok #11038:
Keď nie každý ide z tram na nákup, ale domov, tak potom prečo sa tu biješ za električku po Americkej triede, kde nijaké bytovky nie sú? A okrem toho v Řepách je rovno pri ceste oboje, aj OV, aj bytovky. A cesta vedie stredom sídliska.

Ad parkoviská na Ázijskej triede: Každému súdnemu človeku je jasné, že tak, ako sa tam parkuje dnes, je dlhodobo neudržateľné. Tá ulica nutne potrebuje reogranizáciu a tú je možné urobiť aj so zapracovaním električkovej trate.

No a ten Kublov... Zastávka obsluhuje priľahlé územie pri rieke, zvyšok vyššie má o.i. v pohode dostupnosť na Děkanku a Na Hřebenech. Nejako mi ale uniká súvislosť Kublova a Podolí s niekoľkotisícovým sídliskom z 80. rokov.
Na Lysine alebo Klaudianka sú ešte Podoli Kavci sú až za ulicou Na Hrebenech. No Modrany majú rovnaký problém ako THC, len tam sa zase nedá viesť tá trať vnútri sídliska, lebo sa tam s tram ani nepočítalo a nie je tam na to veľmi priestor. Pokiaľ by po Ázijskej jazdil bus a po Americkej tram, tak by to bolo v rámci možností ok. Inak by sa museli na THC stavať garáže a určite niečo aj zbúrať, aby sa tram na Ázijskú vošla.
Reply on: monoblok #11038:
A čo si vy, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom "hore na Podolí"? Lebo Kavky alebo Pankrác už fakt nie sú Podolí a obsluhuje ich niečo iné ako električka popri vode.
Sídliště Řepy je električkami obslúžené optimálne, lebo trať vedie STREDOM sídliska.
A že obsluha sídliště Modřany električkou po obvode a "last mile" autobusom nie je optimálna, je známe už od chvíle, kedy sa tam električka postavila ale kvôli topografickým pomerom to bolo ťažko inak riešiteľné - tak isto ako Pisoárky v Brne. A Líšeň opäť vedie STREDOM sídliska a nie okrajom s pustatinou na druhej strane.
Samozrejme, že som na Repach bol, si zájdi niekedy k Mensa gymnáziu alebo ZS JW a zistíš, že na trampolínu to je viac ako tvojich 5 minút, beriem samozrejme vzdialenejšie destinácie a nie bytovky pri ceste. Podobné to máš v Modranoch, ešte viac si vysliapnes z kublova hore na Podoli. Nechápem prečo stále točis okolo OV, nie každý ide z tram nakupovať, ale skôr ide domov a tak je dôležitá dochadzkova vzdialenosť od najvzdialnejsieho bodu k zastávke. Podobne zo Zufanovej alebo Vondrousovej je to na tram 10 minút a ľudia nemajú problém sa prejsť. Na druhej strane tebou navrhovaná trasa po ázijskej triede by síce bola bližšie ľuďom, no bohužiaľ vzhľadom na tamojšie pomery by si mal výjazdy z parkovísk rovno na tram trať, čo ti najskôr DPI vôbec neodsúhlasi, pretože by to bolo horšie ako na Kuzmányho či Jazere.
Reply on: monoblok #11036:
Odpovedz, či už si niekedy na Řepách bol, lebo splietaš úplne odveci.

Obchody na Makovského sú tzv. predsunutá OV na prízemí bytových domov, väčšie prevádzky sú riešené solitérne mimo bytové domy. Všetko v minimálnej pešej dostupnosti, keďže sú sústredené okolo radiálnej komunikácie, ktorá plní funkciu hlavnej tepny obytnej zóny. To o Americkej triede neplatí ani náhodou a tak skoro ani nebude (ak vôbec niekedy).

Jediné lokality, ktoré sú trochu ďalej, sú okolie zastávok Za Slánskou silnicí a K Trninám, avšak tieto sú obsluhované busom, pešia dostupnosť električky je do 5 min. a nie sú tam ani zďaleka také umelé a prírodné prekážky (kopcovitý terén, oporné múry, bariérovosť).

Len pre porovnanie:

Električka na Řepách: https://www.google.com/maps/@50.06577,14.3046862,3a,75y,260.91h,96.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1soCKKckOkdXBDNOoudvpjMQ!2e0!7i13312!8i6656

Prípadná električka na Ťahanovciach:
https://www.google.com/maps/@48.7531855,21.2682584,3a,75y,320.25h,87.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq5sE1NKJhMn8jtHtj8MYkg!2e0!7i13312!8i6656

Viac k tomu už asi nie je čo dodať...
A ľudia bývajú v obchodoch či na pošte? Lebo na tých Repach je bežná dochadzkova vzdialenosť 8-10 minút na zastávku a tram obsluhuje trochu iný smer ako ten bus, takže ak chcem do Dejvic, stále si ma ten bus musíš dôjsť. Podobne to máš na KVP, ak chceš na NO, tiež to máš zo západnej strany 8-10 min na zastávku a ľudia nemajú problém. Z Pekinskej si na Americkej triede za 10 min bez problémov. Samozrejme bus by obsluhoval sídlisko aj naďalej, len by mal inú trasu napr ako dnes 10. Ak sa mi na KVP nechce chodiť, tiež môžem prestúpiť v rámci sídliska na inú linku.
Reply on: mi.v #11032:
Kde v Nemecku je také bezvýznamné letisko napojené zvlášť kvôli tomu budovanou koľajovou dopravou?
Reply on: veteran #11031:
Monoblok už viackrát osvedčil, že býva v nejakej inej Prahe.
Reply on: mi.v #11032:
Bolo v tom trochu irónie, ale takto ja chápem zdroj tej inšpirácie.
Reply on: veteran #11031:
A čo? Napojenie koľajovej MHD na letisko po vzore miest v Nemecku a inde... 🙂
Reply on: monoblok #11027:
Ad 1: Trať určite nemá viesť po aktuálnom moste na Hlinkovej.

Ad 2: Na tých Řepách si už niekedy bol alebo si len potreboval príklad? Že električka tam obsluhuje celé obvodové centrum pozdĺž Makovského ulice, kde je všetko základné OV a bytovky v prípustnej pešej dostupnosti, to si si zrejme nevšimol. Električka akurát neobsluhuje FÚ MČ PHA 13, ale tam zachádza autobus a autobus tiež križuje trať a robí obsluhu opäť výraznej časti sídliska smerom na Karlovarskú (vyššie OV, t.j. Hornbach, Lidl + obsluha starých Řep). Ťahanovce? Električka po Americkej neobslúži takmer nič, pár obchodov, z ktorých je časť k zastávkam otočená dokonca chrbtom, bytovky vo vzdialenosti 50 až 100 metrov, navyše s terénnymi prekážkami (schodiská, oporné múry). 80% obyvateľov bude neobslúžených, resp. bude musieť na električku prestupovať. S pražskými Řepami teda absolútne neporovnateľné.

Ad 3: vybrané spoje na letisko? Rozumiem tomu správne: vybudujeme trať za milióny, upravíme aj kvôli nej MÚK a budeme po nej posielať len vybrané spoje počas tej veľmi krátkej a nárazovej špičky? Skvelé, lenže v meste vymyslím x nových tratí, ktoré budú oveľa rentabilnejšie.
Reply on: Isidor #11028:
Pravdu máš, nejako mi tá prerušovaná modra splynula s okolím
Reply on: veteran #11026:
Teda, je to lepšie, ale stále žiadna sláva.

monoblok- trať po Americkej nepredstavuje riešenie preto, lebo ľudia sú zvyknutí na nejaký štandard, že im ten autobus ide normálne po Ázijskej a Európskej triede, toto riešenie by mohlo akurát tak priviesť ešte viac ľudí do áut. A nejaká autobusová linka ktorá by zviezla ľudí ku električkovej trati, nie je tiež práve najšťastnejšie riešenie.
Trať na Hlavnej.. tiež si myslím, že by mala obrovský potenciál, avšak keby mali po nej jazdiť Variá... tak to radšej nech je tak ako to je teraz.
Reply on: veteran #11026:
ad KVP - vo var. B je električková trať na Moskovskú (po trase L72), nie?
Reply on: veteran #11026:
No aby sa ten most na Hlinkovej skor nerozpadol, ak by po nom mali jazdit tram? uz teraz sa v nom robia diery a opravuju to stale dookola. Zaujimalo by ma, co je take katastroficke, ak by tram jazdila len po Americkej triede? Pisarky, Lisen, Repy, vsetko sidliska porovnatelne s THC a predsa tam tram nerobi nejake zachadzky, ale obsluhuje sa to alternativnou v podobe bus liniek. Na KVP by som radsej poprosil dobudovat trolejbusovy okruh, uz teraz viaceri vodici ledva zvladaju odbocit na Lechkeho z Triedy KVP.
Co sa tyka letiska, mozu tam jazdit len vybrane spoje, podla mna je najhorsie sucasne riesenie, kde clovek musi v buse na letisko absolvovat zachadzku na obskurn parkoviska priemyselnych podnikov, niezeby to robilo vela ludi, ked je mozne si zavolat taxik z letiska. Hlavne, ze Hlavna ostane pesou zonou a ziadny navrat tram sa ta neplanuje ?
Reply on: mi.v #11025:
Prešiel som si teda dopravnú časť a zbežne zvyšok.

Konečne z plánov vypadli fantasmagórie o Východnom meste a radšej sa sústredí na reurbanizáciu brownfieldov (okolie malej stanice, lokalita okolo Hornádu, areál SMZ atď.)

A teraz podrobne o električkovej doprave:

1. Trať na Ťahanovce.
KONEČNE (!!!) zmizol zo sveta plánov ten nezmysel s traťou poza bučky. KONEČNE (!!!) niekomu napadlo ťahať to po Hlinkovej až po Komenského. Keď som to na jednom prerokovaní v roku 2012 navrhol, dotyčný súdruh spracovateľ ZaD ÚPN HSA ma akurát vysmial. Som zvedavý, či teraz vysmeje aj (starších) kolegov – spracovateľov nového ÚPN HSA.

Variant A počíta s trasovaním cez reurbanizovanú magnezitku, krížom cez Aničku (spolu s cestou), s napojením na Havlíčkovu.

Variant B trať trasuje novou štvrťou v magnezitke, ďalej k Terminálu Sever, smeruje po Hlinkovej a zapája sa na trať na Komenského ulici pred zastávkou Okresný úrad.

Variant A vykazuje veľmi podobné príznaky, ako doteraz silou-mocou protežované trasovanie územím nikoho (po železnici). Navyše tam robí dosť podivné esíčko v novej uličnej siete pod sídliskom. Variant B umožní Ťahanovčanom prestup v Termináli Sever, obslúži aj TUKE, aj Mier, dovezie ich na MMM.

Čo je smutné, opäť nikto nenabral odvahu ťahať trať do sídliska. Trasovanie len po Americkej je polovičaté riešenie.

2. Trať po Svätoplukovej
Zmizli zo sveta plánov hlúposti o trasovaní po Bencúrovej – opäť problém územia nikoho.

3. Obchvat vozovne a Popradská
Variant A s tým nepočíta. Variant B klasicky od DPMK po Stodolovu, okolo budúceho štadióna až po Železníky, križovatka.

Vo variante B mi chýba nejaké obratisko, akoby to mala byť len a len priebežná trať. Rád by som videl nejaký nástrel LV k takémuto riešeniu.

Oveľa prospešnejšie mi pripadá obratisko OC Optima v priestore internátov. Priestor tam na to je, pozemky pod Jedlíkovou (vrátane pozemkov pod budovami) sú mestské. Obslúži to študentov, dá príležitosť na poctivú celodennú/celotýždennú linku 5. Tú by som si vedel "obspoj" predstaviť až napr. po Pereš (obnoviť koľajovú spojku a výhybne a nasadiť obojsmernú električku).

4. Trať na letisko
Tvrdošijne sa pokračuje v čmáraní trate, kde je špičkovosť dokopy možno 2,5 hodiny za deň, inak sa tam vozí vzduch.

5. Trať k ŽST Krásna
Variant A s ňou počíta, variant B nie.

Táto lokalita je na dlhé roky zabitá, podľa mňa na oveľa viac rokov, než je "target" tohto ÚPN HSA. Zároveň sa popri trati ráta v Krásnej aj s vozovňou. To nepovažujem za vhodné riešenie, najmä ak sa prestalo rátať s územným rozvojom v tejto lokalite (Východné mesto) a v severnej časti mesta sa ráta s dosť zásadnými reurbanizáciami. Oveľa logickejšie je preto umiestnenie vozovne vo variante B (vo dvoch alternatívach) v Ťahanovciach.

6. Rýchlodráha
Oba varianty rátajú so zachovaním esíčka, ktoré je problémom prakticky od kedy sa po trati jazdí.

S ničím novým, čo sa týka ED plán neprichádza. Nenašla sa ani odvaha skúsiť riešiť KVPčko električkovou dopravou – čo po prvé nie je technicky nemožné a po druhé už sme tu riešenia v minulosti mali.

V Barci naťahujú obytnú štvrť bližie k Šebastovciam, ale nepokúšajú sa riešiť prestupný uzol s obnovením bývalej ŽZ Šebastovce a prípadným potiahnutím električky. A už keď neťahajú električku ďalej, tak k Jazeru prilepujú novú obytnú štvrť (priestor pri trati), vymyslia prepojovaciu komunikáciu míňajúcu barčiansku stanicu, ale ani po nej nenatiahnu prepojovaciu trať (význam stanice by výrazne vzrástol).

A hej, slávne tramtrejny asi už definitívne pôjdu do kytek, lebo nijaké prepojenie tratí v pláne zakreslené nie je ?
Reply on: Dispecer #11015:
Koncept úzmeného plánu vyšiel až teraz, preto predtým nebol k dizpozícii.

Správa mesta o vydaní konceptu ÚP: http://kosice.sk/article.php?id=20896
Odkazy na stiahnutie jednotlivých častí: http://kosice.sk/article.php?id=20888
Formulár na pripomienkovanie: http://kosice.sk/article.php?id=20877

Pripomienkovanie do 13. júna. Už je to aktualizované aj na http://planprekosice.sk/#section5.
Reply on: 110mat110 #11022:
Výjazdy v CP nutne byť zverejnené nemusia. Môžu, ale nemusia.

Obdobne ako v BA:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17253/Preprava-cestujucich-na-vyjazdoch-a-dojazdoch
Reply on: 110mat110 #11022:
podľa mojbus.sk ide aj 6 aj výjazd z vozovne, tj. dva rôzne spoje v rovnakom čase
výjazd je v CP L7 od Zimnej (13:40)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.