VehiclesSAD ZV Buses › Irisbus Citelis 12M CNG

Irisbus Citelis 12M CNG
Irisbus Citelis 12M CNG
Irisbus Citelis 12M CNG
Irisbus Citelis 12M CNG
Irisbus Citelis 12M CNG

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Irisbus Citelis PS09D5 12M CNG ZV-153CA, ZV-154CA, ZV-156CA, ZV-157CA, ZV-158CA, ZV-159CA, ZV-162CA, ZV-163CA, ZV-164CA, ZV-165CA, ZV-167CA, ZV-168CA, ZV-169CA, ZV-170CA October 2009 2009 from 2021 14
2. Irisbus Citelis 12M CNG ZV-865CM, ZV-014CJ, ZV-615CM, ZV-003CJ, ZV-041CN, ZV-119CJ, ZV-124CJ 2011 – 2012 2019 – 2021 from 2020 7
3. Irisbus Citelis 12M CNG ZV-410CN, ZV-557CN, ZV-987CV, ZV-395CI, ZV-948CI, ZV-952CI, ZV-960CI, ZV-565CN December 2011 – December 2012 2022 8
4. Irisbus Citelis 12M CNG ZV-754CL, ZV-032CN, ZV-666CM 2012 2022 3
5. Irisbus Citelis 12M CNG ZV-596CX, ZV-702CX, ZV-710CX, ZV-720CX 2014 2023 4
Total 2009 – 2014   36

Technical Data

Length 11990 mm
Width 2500 mm
Height 3301 mm
Height of floor 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. a 3. dvere)
Wheelbase 6120 mm
Doors 3 (1. a 3. séria)
2 (2. a 4. séria)
Number of seats 28 + 1 (1. a 3. séria)
37 + 1 (2. a 4. séria)
Number of standing places 73 (1. a 3. séria)
44 (2. a 4. séria)
Design load 101 + 1 (1. a 3. séria)
81 + 1 (2. a 4. séria)
Weight of unloaded vehicle 11500 kg
Gross vehicle weight 18000 kg
Engine Iveco Cursor 8 CNG EEV, plynový, radový 6-valec, preplňovaný turbodúchadlom
Continuous power output 213 kW / 2000 rpm
Piston displacement 7790 cm3
Maximum torque 1100 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission VOITH D 854.5 (DIWA.5), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Axles predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (1. séria)
zadná: ZF AV 132, portálová s dvojstupňovou redukciou (2. - 4. séria)
Tyres 275/70 R 22,5 148/145 J
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 136 G3 (2. - 4. séria)

Photos

Vehicle catalogue

ZV-153CA ZV-154CA ZV-156CA ZV-157CA ZV-158CA ZV-159CA ZV-162CA ZV-163CA ZV-164CA ZV-165CA ZV-167CA ZV-168CA ZV-169CA ZV-170CA

ZV-865CM ZV-014CJ ZV-615CM ZV-003CJ ZV-041CN ZV-119CJ ZV-124CJ

ZV-410CN ZV-557CN ZV-987CV ZV-395CI ZV-948CI ZV-952CI ZV-960CI ZV-565CN

ZV-754CL ZV-032CN ZV-666CM

ZV-596CX ZV-702CX ZV-710CX ZV-720CX

Legend and statistics

ZV-153CAvehicle in service: 20 (55.6 %)
ZV-153CAtoday in service: 3 (8.3 %)
ZV-158CAvehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (5.6 %)
ZV-154CAwithdrawn vehicle: 16 (44.4 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 48.1 %, Monday to Friday 60.2 %

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Predné sedačky sa berú ako dve miesta na sedenie?? lebo ináč by bola kapacita 28 + 1 nie 32 ? ?
Prímestské verzie si nechať na MHD ale mestské 3-dveráky vyradiť...to už je aká logika?
Reply on: Tom_BB #2:
Asi taká, že mestské majú takmer 15 rokov a medzimestské sú o 3 roky novšie a niektoré žiadnu väčšiu opravu nepodstúpili. Navyše sú vybavené klímou a relatívne nedávno na nich bola GO.
Mňa skôr zaujíma, ako je možné že mesto nepožadovalo všetky nové vozy. Nebodaj Citelisy čaká rovnaký osud ako plynové Karosy v ZV?