Predné sedačky sa berú ako dve miesta na sedenie?? lebo ináč by bola kapacita 28 + 1 nie 32 ? ?
Spoločnosť SAD Zvolen získala v roku 2009 nenávratný finančný príspevok z Operačného programu životné prostredie v rámci projektu "Ekologizácia MHD v Banskej Bystrici" na nákup autobusov pre MHD Banská Bystrica s pohonom na stlačený zemný plyn, pričom prostredníctvom verejnej súťaže boli zakúpené autobusy Citelis 12M CNG.
V rokoch 2019 - 2021 bolo na linky banskobystrickej MHD zaradených aj niekoľko jazdených dvojdverových vozidiel Citelis 12M CNG, ktoré pôvodne premávali na prímestských linkách. V roku 2022 po obnove vozidlového parku MHD Zvolen boli do Banskej Bystrice preradené aj viaceré vozidlá Citelis 12M CNG zo Zvolena. Ďalšie staré autobusy zo Zvolena prišli do Bystrice v roku 2023.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Irisbus Citelis PS09D5 12M CNG | ZV-153CA, ZV-154CA, ZV-156CA, ZV-157CA, ZV-158CA, ZV-159CA, ZV-162CA, ZV-163CA, ZV-164CA, ZV-165CA, ZV-167CA, ZV-168CA, ZV-169CA, ZV-170CA | október 2009 | 2009 | od 2021 | 14 |
2. | Irisbus Citelis 12M CNG | ZV-865CM, ZV-014CJ, ZV-615CM, ZV-003CJ, ZV-041CN, ZV-119CJ, ZV-124CJ | 2011 – 2012 | 2019 – 2021 | od 2020 | 7 |
3. | Irisbus Citelis 12M CNG | ZV-410CN, ZV-557CN, ZV-987CV, ZV-395CI, ZV-948CI, ZV-952CI, ZV-960CI, ZV-565CN | december 2011 – december 2012 | 2022 | — | 8 |
4. | Irisbus Citelis 12M CNG | ZV-754CL, ZV-032CN, ZV-666CM | 2012 | 2022 | — | 3 |
5. | Irisbus Citelis 12M CNG | ZV-596CX, ZV-702CX, ZV-710CX, ZV-720CX | 2014 | 2023 | — | 4 |
Spolu | 2009 – 2014 | 36 |
Dĺžka | 11990 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3301 mm |
Výška podlahy | 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. a 3. dvere) |
Rázvor | 6120 mm |
Počet dverí | 3 (1. a 3. séria)
2 (2. a 4. séria) |
Počet miest na sedenie | 28 + 1 (1. a 3. séria)
37 + 1 (2. a 4. séria) |
Počet miest na státie | 73 (1. a 3. séria)
44 (2. a 4. séria) |
Celkový počet miest | 101 + 1 (1. a 3. séria)
81 + 1 (2. a 4. séria) |
Pohotovostná hmotnosť | 11500 kg |
Celková hmotnosť | 18000 kg |
Motor | Iveco Cursor 8 CNG EEV, plynový, radový 6-valec, preplňovaný turbodúchadlom |
Výkon motora | 213 kW / 2000 rpm |
---|---|
Objem motora | 7790 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1100 Nm / 1100 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | VOITH D 854.5 (DIWA.5), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | ZF Servocom 8098, integrovaný hydraulický posilňovač |
Nápravy | predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (1. séria) zadná: ZF AV 132, portálová s dvojstupňovou redukciou (2. - 4. séria) |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 148/145 J |
Klimatizácia | Eberspächer Sütrak AC 136 G3 (2. - 4. séria) |
ZV-153CA | nevyradené vozidlo: 20 (55,6 %) |
ZV-153CA | dnes v premávke: 10 (27,8 %) |
ZV-158CA | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (5,6 %) |
ZV-154CA | vyradené vozidlo: 16 (44,4 %) |
milanko79
Mňa skôr zaujíma, ako je možné že mesto nepožadovalo všetky nové vozy. Nebodaj Citelisy čaká rovnaký osud ako plynové Karosy v ZV?