Trolejbusy pre Banskú Bystricu sú úplne prvé tohto typu, v Plzni bol dokončený trolejbus označený číslom 002 (dostal #3001). Od trolejbusu s číslom 003 sa elektrická výzbroj montovala v dielňach DPM BB v Kremničke. Táto montáž elektrickej výzbroje bola vykonávaná na základe zmluvy o dielo medzi Škodou Electric a DPM BB.
Prvých 19 trolejbusov bolo zakúpených s nenávratným finančným príspevkom z Kohézneho fondu cez Operačný program Životné prostredie v rámci projektu „Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou v meste Banská Bystrica“ realizovanom v rokoch 2010 - 2011.
V rámci europrojektu „Zvýšenie podielu trolejbusovej dopravy v meste Banská Bystrica“ bolo v roku 2015 popri kĺbových trolejbusoch zakúpené aj jedno ďalšie vozidlo Škoda 30 Tr SOR.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 30 Tr SOR | 3001 | 2010 | 2011 | — | 1 |
2. | Škoda 30 Tr SOR | 3002 – 3019 | 2011 | 2011 | — | 18 |
3. | Škoda 30 Tr SOR | 3020 | október 2015 | 2015 | — | 1 |
Spolu | 2010 – 2015 | 20 |
Dĺžka | 12180 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 360 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 28+1 |
Počet miest na státie | 67 |
Celkový počet miest | 95+1 |
Pohotovostná hmotnosť | 10200 kg |
Celková hmotnosť | 17300 kg |
---|---|
Elektrická výzbroj | Škoda BlueDrive, IGBT prvky, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, pracovné napätie 600 / 750 V DC |
Motor | Škoda 4 ML 3444 K/4, štvorpólový, asynchrónny, externé chladenie |
Výkon motora | 160 kW |
Počet motorov | 1 |
Maximálna rýchlosť | 70 km/h |
Nápravy | predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, portálová |
3001 |
3002 3003 3004 3005 3006 3007 3008 3009 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 3017 3018 3019 |
3020 |
3001 | nevyradené vozidlo: 20 (100 %) |
3002 | dnes v premávke: 9 (45 %) |
3014 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (5 %) |