Ma tak vytáča že VŠETKY mestá ktoré mali na Slovensku Škody 15Tr/TrM Ich majú viac ako Prešov. My Nemáme ani 1. Dokonca aj Košice majú viac.
Po založení mestskej a.s. MHD Banská Bystrica (od roku 2007 DPMBB) začali trolejbusy prechádzať veľkými prehliadkami (VP), v rokoch 1997 a 1999 sa ešte zakúpili 2 kusy trolejbusov Škoda 15 TrM, ktoré mali tichšie nápravy a informačný systém BUSE. Navzájom sa líšia vetraním a kúrením kabíny vodiča (sálavé, resp. nútené).
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 15 Tr 02/7 | 1501 | 1988 | 1989 | —* | 1 |
2. | Škoda 15 Tr 07/7 | 1502 – 1527 | 1990 | 1990 | od 2006 | 26 |
3. | Škoda 15 Tr 10/7M | 1528 | 1997 | 1998 | — | 1 |
4. | Škoda 15 Tr 10/7M | 1529 | 1999 | 1999 | 2019 | 1 |
Spolu | 1988 – 1999 | 29 | ||||
* Zachovalo sa historické vozidlo |
Dĺžka | 17360 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3410 mm |
Výška podlahy | 750 mm |
Rázvor | 5420 mm a 6380 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 44 + 1 |
Počet miest na státie | 106 |
Celkový počet miest | 150 + 1 |
Celková hmotnosť | 15800 kg (15 Tr)
15900 kg (15 TrM) |
Elektrická výzbroj | Škoda, tyristorová, pulzná |
---|---|
Motor | 6 AL 2943 rN |
Výkon motora | 120 kW / 1600 rpm |
Počet motorov | 2 |
Celkový výkon | 240 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | Technometra 712 HRSB-350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie |
Nápravy | predná: LIAZ, tuhá
stredná a zadná: RÁBA 118.06, tuhá, hnacia (15 Tr) stredná a zadná: RÁBA 518.06, tuhá, hnacia (15 TrM) |
1501 |
1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 |
1528 |
1529 |
1501 | nevyradené vozidlo: 3 (10,3 %) |
1518 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (6,9 %) |
1501 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 3 (10,3 %) |
1502 | vyradené vozidlo: 26 (89,7 %) |
1501 | historické vozidlo: 1 (3,4 %) |
TomoSK