Reakcia na: Misho #1:
https://youtu.be/b_OvJT-TiD0?t=22
Po založení mestskej a.s. MHD Banská Bystrica (od roku 2007 DPMBB) začali trolejbusy prechádzať veľkými prehliadkami (VP), v rokoch 1997 a 1999 sa ešte zakúpili 2 kusy trolejbusov Škoda 15 TrM, ktoré mali tichšie nápravy a informačný systém BUSE. Navzájom sa líšia vetraním a kúrením kabíny vodiča (sálavé, resp. nútené).
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 15 Tr 02/7 | 1501 | 1988 | 1989 | —* | 1 |
2. | Škoda 15 Tr 07/7 | 1502 – 1527 | 1990 | 1990 | od 2006 | 26 |
3. | Škoda 15 Tr 10/7M | 1528 | 1997 | 1998 | — | 1 |
4. | Škoda 15 Tr 10/7M | 1529 | 1999 | 1999 | 2019 | 1 |
Spolu | 1988 – 1999 | 29 | ||||
* Zachovalo sa historické vozidlo |
Dĺžka | 17360 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3410 mm |
Výška podlahy | 750 mm |
Rázvor | 5420 mm a 6380 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 44 + 1 |
Počet miest na státie | 106 |
Celkový počet miest | 150 + 1 |
Celková hmotnosť | 15800 kg (15 Tr)
15900 kg (15 TrM) |
Elektrická výzbroj | Škoda, tyristorová, pulzná |
---|---|
Motor | 6 AL 2943 rN |
Výkon motora | 120 kW / 1600 rpm |
Počet motorov | 2 |
Celkový výkon | 240 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | Technometra 712 HRSB-350-6, hydraulické monoblokové servoriadenie |
Nápravy | predná: LIAZ, tuhá
stredná a zadná: RÁBA 118.06, tuhá, hnacia (15 Tr) stredná a zadná: RÁBA 518.06, tuhá, hnacia (15 TrM) |
1501 |
1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 |
1528 |
1529 |
1501 | nevyradené vozidlo: 3 (10,3 %) |
1518 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (6,9 %) |
1501 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 3 (10,3 %) |
1502 | vyradené vozidlo: 26 (89,7 %) |
1501 | historické vozidlo: 1 (3,4 %) |
Misho