Len upozorňujem že vozidlo 1005 je oficiálne určené na vyradenie (ak už aj nie je) a je už rozobraté, jediné čo ostalo je karoséria, môžte si to ísť overiť k plotu našej vozovne
V roku 1988 bol postavený skúšobný okruh okolo Sídliska (29. augusta - Partizánska - Nám. V.I. Lenina - žel. stanica). Na ňom premával prototyp 14 Tr aby sa overila možnosť napájania napätím 750 V. Trolejbus vždy zastal pri zastávke, otvoril a zavoril dvere. Z vozovne bol ťahaný Tatrou 813.
V ďalšom roku bolo dodaných zvyšných 6 trolejbusov a k 29.8.1989 bola na linke 36 Kremnička - Nová nemocnica začatá oficiálna prevádzka.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 14 Tr 08/7 | 1001 | 1988 | 1989 | — | 1 |
2. | Škoda 14 Tr 12/7 | 1002 – 1007 | 1989 | 1989 | od 2006 | 6 |
Spolu | 1988 – 1989 | 7 |
Dĺžka | 11300 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3410 mm |
Výška podlahy | 750 mm |
Rázvor | 5420 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 24 až 29 |
Počet miest na státie | 56 až 51 |
Celkový počet miest | 80 |
---|---|
Elektrická výzbroj | Škoda, tyristorová, pulzná |
Motor | 8 AL 2943 rN |
Výkon motora | 120 kW / 1540 rpm |
Počet motorov | 1 |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Nápravy | predná: LIAZ, tuhá
zadná: RÁBA 118.06, tuhá, hnacia |
Peter6607