BBSK vyhlásil súťaž na nových dopravcov, pričom kraj rozdelil na 10 oblastí.
Banskobystrický samosprávny kraj zverejnil 23. júla 2021 v Európskom vestníku verejnú súťaž na poskytovanie prepravných služieb vo verejnom záujme na území Banskobystrického kraja. Zákazka je rozdelená na 10 častí, pričom ponuky je možné predložiť do 6. septembra 2021. S úspešným uchádzačom bude uzatvorená zmluva na 10 rokov, pričom začiatok poskytovania služieb sa predpokladá od 1. januára 2024. Začiatok prevádzky bude dopravcovi oznámený minimálne 360 dní vopred a zároveň najneskôr do 6 mesiacov od uzatvorenia zmluvy.
Územie kraja je rozdelené na 10 oblastí, pričom na každú z nich je možné predložiť samostatnú ponuku:
- Banská Bystrica
- Krupina
- Žiar nad Hronom (okres Žiar nad Hronom a Žarnovica)
- Zvolen (okres Zvolen a Banská Štiavnica)
- Detva
- Lučenec (okres Lučenec a Poltár)
- Revúca
- Brezno
- Rimavská Sobota
- Veľký Krtíš
Kritériom je cena za 1 km dopravného výkonu, ktorá zahŕňa aj primeraný zisk. Prílohou súťažných podkladov je aj 1. verzia cestovných poriadkov, vrátane obehov vozidiel a požiadaviek na zloženie vozidlového parku v jednotlivých oblastiach. Oblasť Banská Bystrica zahŕňa súčasné linky 6014xx a linku 611404. Iba pre oblasť Banskej Bystrice a Detvy sa vyžadujú autobusy s vyššou kapacitou (55 miest na sedenie a 30 na státie), v iných oblastiach sú to len stredné (43 + 22) a menšie autobusy (35 + 22).
Všetky autobusy musia byť dvojdverové nízkopodlažné (low entry) bielej farby, plne klimatizované a vybavené wifi pre cestujúcich a farebnými displejmi. Odbavovacie zaradenia dodá objednávateľ. Maximálny vek vozidla je 10 rokov počas celého trvania zmluvy, maximálny priemerný vek vozidiel je od 6 rokov na začiatku po 10 rokov na konci obdobia.
Uchádzač musí preukázať, že za predchádzajúcich 5 rokov poskytoval služby v minimálnej hodnote 20 % objemu ročných tarifných kilometrov za oblasť, na ktorú predkladá ponuku (v Banskej Bystrici je to minimálne 810 824,14 km).
Objednávateľ si vyhradzuje právo na zmenu cestovných poriadkov kedykoľvek v priebehu platnosti zmluvy. Je tiež stanovená povinnosť využívať jednotlivé autobusové stanice a zmluva predpokladá budúci vznik IDS BBSK (niektoré kompetencie prejdú na koordinátora IDS BBSK).
Matty23
Zmena bude vo vybavení autobusov ako spomínaš - TPŠ verejné obstarávanie - 4 externé tabule, LCD panel vnútri, červené čalúnenie nových autobusov apod.
A ak všetko pôjde podľa nových zmlúv, tak by mal kraj konečne získavať dáta o prepravených cestujúcich.
Ďalšie informácie zatiaľ nemám