BBSK vyhlásil súťaž na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy

BBSK vyhlásil súťaž na nových dopravcov, pričom kraj rozdelil na 10 oblastí.

Banskobystrický samosprávny kraj zverejnil 23. júla 2021 v Európskom vestníku verejnú súťaž na poskytovanie prepravných služieb vo verejnom záujme na území Banskobystrického kraja. Zákazka je rozdelená na 10 častí, pričom ponuky je možné predložiť do 6. septembra 2021. S úspešným uchádzačom bude uzatvorená zmluva na 10 rokov, pričom začiatok poskytovania služieb sa predpokladá od 1. januára 2024. Začiatok prevádzky bude dopravcovi oznámený minimálne 360 dní vopred a zároveň najneskôr do 6 mesiacov od uzatvorenia zmluvy.

Územie kraja je rozdelené na 10 oblastí, pričom na každú z nich je možné predložiť samostatnú ponuku:

  • Banská Bystrica
  • Krupina
  • Žiar nad Hronom (okres Žiar nad Hronom a Žarnovica)
  • Zvolen (okres Zvolen a Banská Štiavnica)
  • Detva
  • Lučenec (okres Lučenec a Poltár)
  • Revúca
  • Brezno
  • Rimavská Sobota
  • Veľký Krtíš

Kritériom je cena za 1 km dopravného výkonu, ktorá zahŕňa aj primeraný zisk. Prílohou súťažných podkladov je aj 1. verzia cestovných poriadkov, vrátane obehov vozidiel a požiadaviek na zloženie vozidlového parku v jednotlivých oblastiach. Oblasť Banská Bystrica zahŕňa súčasné linky 6014xx a linku 611404. Iba pre oblasť Banskej Bystrice a Detvy sa vyžadujú autobusy s vyššou kapacitou (55 miest na sedenie a 30 na státie), v iných oblastiach sú to len stredné (43 + 22) a menšie autobusy (35 + 22).

Všetky autobusy musia byť dvojdverové nízkopodlažné (low entry) bielej farby, plne klimatizované a vybavené wifi pre cestujúcich a farebnými displejmi. Odbavovacie zaradenia dodá objednávateľ. Maximálny vek vozidla je 10 rokov počas celého trvania zmluvy, maximálny priemerný vek vozidiel je od 6 rokov na začiatku po 10 rokov na konci obdobia.

Uchádzač musí preukázať, že za predchádzajúcich 5 rokov poskytoval služby v minimálnej hodnote 20 % objemu ročných tarifných kilometrov za oblasť, na ktorú predkladá ponuku (v Banskej Bystrici je to minimálne 810 824,14 km).

Objednávateľ si vyhradzuje právo na zmenu cestovných poriadkov kedykoľvek v priebehu platnosti zmluvy. Je tiež stanovená povinnosť využívať jednotlivé autobusové stanice a zmluva predpokladá budúci vznik IDS BBSK (niektoré kompetencie prejdú na koordinátora IDS BBSK).

 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Všetky LE? To sa mi nejako nezdá 🤔 Kde môžem nájsť podmienky pre vozidlá podrobnejšie? Na odkaze som to nenašiel. Vie o tom niekto niečo viacej?
sú aj v odkaze, ktorý pridal autor článku, klikla som tu: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3156122, verím, že sa zapojí čo najviac dopravcov
Reakcia na: jess #2:
Minimalne Arriva a Transdev urcite. Mozno aj Zemek (Z-group), ten sa skrz svoje dcerske spolocnosti poslednou dobou hlasi vsade. Aj Slovak Lines si mozno bude chciet vynahradit ten vyprask v BA kraji.
Bryndziarom zlate casy skoncili. Mozno nieco obhaja, ale urcite nie vsetko. Karma je svina...
Reakcia na: irizar #3:
Veď to, snáď sa ta nekončiaca arogancia súčasného dopravcu lepšie rozloží a hlavne nech je to lepšie pre tých, čo tú dopravu reálne využívajú. Proste normálna zákazka a nie paškvil na mieru.
Reakcia na: irizar #3:
Transdevu sa posledne darí a vie splniť aj podmienky na stroje, v ČR celkom rýchlo zabezpečili nízkopodlažné moderné vozy (CN 12) . Podľa môjho názoru by mal veľkú šancu Blaguss, majú dobré ceny v Ružomberku prevalcovali Arrivu a navyše aj kvalitný a moderný vozový park (len EVO busy - Mercedes, Setra aj Scania, myslím že majú zmluvu s EVO busom a dokážu stroje nakúpiť rýchlo). Bryndziari nemajú dosť moderných LE vozov a nemyslím si že sú schopný ich nakúpiť toľko... prajem si aby tu skončili nikde som nevidel tak arogantného dopravcu ako SAD ZV, skončí sa im biznis a potom aj corexu...celkom podozrivé že nevyhral za 10 rokov iný dodávateľ. Ale bojím toho že bude v každej časti iný dopravca, to bude dosť komplikovať vznik IDS.
Reakcia na: milanko79 #5:
Dala som do vyhľadávača v zmluve skratku IDS, je to tam ošetrené, že to môže vzniknúť čiže by to nemala byť komplikácia
Reakcia na: milanko79 #5:
"Ale bojím toho že bude v každej časti iný dopravca, to bude dosť komplikovať vznik IDS."
Nemalo by to komplikovať, pokiaľ BBSK si za vznikom IDS skutočne stojí a ošetrí si všetky veci s IDS súvisiace v zmluvách s dopravcami. 😉
Reakcia na: Dispecer #7:
Tiež netreba zabúdať, že systém postavený na dvoch dopravcoch nijako nenúti objednávateľa integrovať, kým systém postavený potenciálne až na desiatich firmách ich k tomu priam ženie, takže snáď sa dočkáme progresu aj v tejto oblasti.
Reakcia na: Viko #8:
V podstate máš pravdu, v Prahe je veľa dopravcov a je to OK, lenže netreba zabúdať že my tu máme bryndziarov ktorí sa nevedia dohodnúť, si vezmi ako dlho trvalo kým čipové karty sad zv platili aj v lučeneckej sadke. Ako som povedal, ja dúfam v Blaguss aspoň na ZV, BB a KA. 90 strojov by boli schopni zaobstarať (požadovanych 30 na každú prevádzku) Ú bryndziarov o tom pochybujem ak by chceli obhájiť aj ZH tak 120 nových dobre vybavenych vozov z ktorých aktuálne nemajú ani jeden, a nemyslím si že sú schopní toľko kúpiť bez EÚ fondov.
Reakcia na: milanko79 #9:
S dopravcom sa nemá dohadovať, dopravcovi sa má nariadiť. Verím že doba kedy si dopravca diktoval podmienky služby za ktorú platí samospráva sa pomaly ale isto končí. Aj to že BBSK bude dodávať odbavovací systém naznačuje že tarifnú stránku plánujú mať pod svojím palcom.

Inak súťažné podklady som si ešte nečítal, ale trochu optimizmu mi dodáva požiadavka na menšie vozidlá. To by mohlo naznačovať že pôjdu cestou lepších intervalov, než jedného veľkého autobusu raz za štyri hodiny.
Reakcia na: irizar #3:
Slovak Lines skôr nie, HBR nikdy nemal extra záujem podnikať v tomto biznise (vlastnili to len kvôli autobuske), neviem si veľmi predstaviť že by teraz išli investovať peniaze do tohto. Aj o Bratislavu sa uchádzali v konzorciu s TransDevom, čo čítam tak že v princípe išlo o odpredaj lajnsu ak získa tú zákazku.
Reakcia na: milanko79 #9:
Autobusy sa naozaj nekupuju tak, ze prides do Corexu, naskladas na pult vysokozdviznym vozikom a povies "120 crosswayov, dakujem." S vyhratou zakazkou a garanciou platieb moze 120 autobusov na uver alebo leasing kupit aj Ferko Mrkvicka z Ponikov.
Reakcia na: irizar #12:
To je jasné že nie, funguje aj operatívny lízing nie som hlúpy. Ale nemyslím si že Sadka ma peniaze aj na splátky. Nuž uvidíme, dúfam že sa prihlási viac uchádzačov
Reakcia na: milanko79 #13:
Prečo by nemala peniaze na splátky? Splátky by predsa platila z úhrady za tie výkony. Logicky neponúkne takú cenu pri ktorej by nevedela pokryť náklady.
Chcem sa spytat k zmenam v primestkej doprave od 1.1.2024 v SAD ZV: aktualne vnimam, ze sadzv nakupuje nizkopodlazne autobuay s vnnutornym displejom resp do existujucich pridava displeje. Aj vonkajsie s inym fontom. Vsetko ma zacat toho 1.1.2024? Ako to bude s tymi navrhmi cp, ktore su uz v taktovom rezime aj by malo zavazne zacat platit? Dakujem
Reakcia na: ado.boj #15:
Nové taktové CP by do platnosti od 01.01.2024 prísť nemali.
Zmena bude vo vybavení autobusov ako spomínaš - TPŠ verejné obstarávanie - 4 externé tabule, LCD panel vnútri, červené čalúnenie nových autobusov apod.
A ak všetko pôjde podľa nových zmlúv, tak by mal kraj konečne získavať dáta o prepravených cestujúcich.
Ďalšie informácie zatiaľ nemám
Reakcia na: Matty23 #16:
Dakujem, velmi pekne za info. Skoda, ze aj nove CP nie, takty by boli najlepsie, ale mne islo o nove spojenia zo ZH do TSK a cital som tam aspon do Handlovej. Nove nizkopodlazne SAD ZV busy pribudaju, ale zatial bez cerveneho calunenia
Reakcia na: ado.boj #17:
Aj ja som zvedavý, či sa im podarí spustiť napr. jazdenie do Maďarska. Už som o tom veľa počul.