BBSK vyhlásil súťaž na nových dopravcov, pričom kraj rozdelil na 10 oblastí.
Banskobystrický samosprávny kraj zverejnil 23. júla 2021 v Európskom vestníku verejnú súťaž na poskytovanie prepravných služieb vo verejnom záujme na území Banskobystrického kraja. Zákazka je rozdelená na 10 častí, pričom ponuky je možné predložiť do 6. septembra 2021. S úspešným uchádzačom bude uzatvorená zmluva na 10 rokov, pričom začiatok poskytovania služieb sa predpokladá od 1. januára 2024. Začiatok prevádzky bude dopravcovi oznámený minimálne 360 dní vopred a zároveň najneskôr do 6 mesiacov od uzatvorenia zmluvy.
Územie kraja je rozdelené na 10 oblastí, pričom na každú z nich je možné predložiť samostatnú ponuku:
- Banská Bystrica
- Krupina
- Žiar nad Hronom (okres Žiar nad Hronom a Žarnovica)
- Zvolen (okres Zvolen a Banská Štiavnica)
- Detva
- Lučenec (okres Lučenec a Poltár)
- Revúca
- Brezno
- Rimavská Sobota
- Veľký Krtíš
Kritériom je cena za 1 km dopravného výkonu, ktorá zahŕňa aj primeraný zisk. Prílohou súťažných podkladov je aj 1. verzia cestovných poriadkov, vrátane obehov vozidiel a požiadaviek na zloženie vozidlového parku v jednotlivých oblastiach. Oblasť Banská Bystrica zahŕňa súčasné linky 6014xx a linku 611404. Iba pre oblasť Banskej Bystrice a Detvy sa vyžadujú autobusy s vyššou kapacitou (55 miest na sedenie a 30 na státie), v iných oblastiach sú to len stredné (43 + 22) a menšie autobusy (35 + 22).
Všetky autobusy musia byť dvojdverové nízkopodlažné (low entry) bielej farby, plne klimatizované a vybavené wifi pre cestujúcich a farebnými displejmi. Odbavovacie zaradenia dodá objednávateľ. Maximálny vek vozidla je 10 rokov počas celého trvania zmluvy, maximálny priemerný vek vozidiel je od 6 rokov na začiatku po 10 rokov na konci obdobia.
Uchádzač musí preukázať, že za predchádzajúcich 5 rokov poskytoval služby v minimálnej hodnote 20 % objemu ročných tarifných kilometrov za oblasť, na ktorú predkladá ponuku (v Banskej Bystrici je to minimálne 810 824,14 km).
Objednávateľ si vyhradzuje právo na zmenu cestovných poriadkov kedykoľvek v priebehu platnosti zmluvy. Je tiež stanovená povinnosť využívať jednotlivé autobusové stanice a zmluva predpokladá budúci vznik IDS BBSK (niektoré kompetencie prejdú na koordinátora IDS BBSK).
810zssk
Inak súťažné podklady som si ešte nečítal, ale trochu optimizmu mi dodáva požiadavka na menšie vozidlá. To by mohlo naznačovať že pôjdu cestou lepších intervalov, než jedného veľkého autobusu raz za štyri hodiny.