Prekvapenie sa nekoná, záujem o prevádzkovanie MHD prejavili len SAD Zvolen a DPMBB.
V predĺženom termíne do 31. augusta 2020 dali ponuku na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici jedine súčasní dopravcovia.
Dopravný podnik mesta Banská Bystrica ponúkol cenu 4,04 € bez DPH, maximálny priemerný vek trolejbusov 13 rokov a 3 "duálne" vozidlá. Pri predpokladanom rozsahu 1 113 000 km ročne by to znamenalo ročné náklady 4 496 520 € bez DPH (predpokladaná hodnota 1. časti zákazky bola 33 980 382,00 € bez DPH za 10 rokov).
SAD Zvolen ponúkol cenu 3,93 € bez DPH, maximálny priemerný vek autobusov 13 rokov a 34 nízkoemisných vozidiel. Pri predpokladanom rozsahu 2 575 000 km ročne by to znamenalo ročné náklady 10 119 750 € bez DPH (predpokladaná hodnota 2. časti zákazky bola 63 210 585,00 € bez DPH za 10 rokov).
Obe ponuky musia ešte prejsť overením splnenia podmienok. Členmi komisie sú aj známe mená prof. Ing. Jozef Gnap, PhD a Ing. Ľubomír Palčák.
Viko
V každom prípade, vyvodzuješ si z výsledku súťaže úplne mylný záver. Monopolný dopravca nikdy nebude lacnejší ako súťažiaca konkurencia, či ho vlastní súkromník, verejný sektor alebo hoc aj Marťania. Základ je vypísať súťaž tak, aby nebola šitá na mieru jednému dopravcovi - ktorý tým pádom môže zapýtať hocikoľko. Cieľom súťaže má byť zapojenie sa čo najviac subjektov, čo sa dá dosiahnuť 1/ dostatočnými lehotami (za 4 mesiace nevybaví "nová" firma nič), 2/ primeranými kritériami, v prípade kraja 3/ rozumnou veľkosťou súťažených oblastí (ak má zo dňa na deň nastúpiť nová firma s 500 autobusmi, tak jednak sa nájde málo odvážnych záujemcov, jednak tých pár si náklady navyše okolo novovystavania takého kolosu nechá patrične zaplatiť; zatiaľ čo malé oblasti by dokázali jazdiť aj existujúci lokálni dopravcovia s vybudovaným zázemím a teda by vedeli ponúknuť nižšiu cenu).
Podobný "výborný" nápad ako ty mal aj Ústecký kraj a dopadlo to tak, že oprávnené náklady DSÚK na kilometer sú výrazne vyššie, než náklady vysúťažených dopravcov v iných krajoch ČR.