Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #54601:
No ked uz sa ohanas zakonom o cestnej doprave, dal by som do pozornosti paragraf 15. Konkretne:
"... je dopravca povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom."

Na zastavkach nevisi ani hovno a ak sa velmi nemylim, od stvrtku uplynuli iba dva dni.
Reakcia na: draxter #54601:
Presne tak, ak je zmluva neplatná, dopravca nemá voči objednávateľovi žiadne povinnosti. Súčasťou zmluvy je totiž plán obslužnosti územia i rozsah prepráv. Takže kraj chce napriek neplatnosti všetkých týchto dojednani pokutovať dopravcu, ktorý ňou nie je viazaný? Retroaktivita je proti tomu šuvix. Ale väčšina tu zákon o cestnej doprave ani nevidela, maximálne počula o licencií a vidí vybrali na zastávke.😆
Reakcia na: draxter #54600:
Ubezpečujem ťa že zákon o CD poznám, kedysi som s ním riešil dosť veľa agendy (keď si dopravcovia v BSK mysleli že pre nich neplatí).

Tvoje chápanie §11 je že prevádzková povinnosť sa nevzťahuje na dopravcu ktorý nemá zmluvu o službách? Lebo ja to chápem tak, že dopravca je povinný dodržovať ako DL, tak zmluvu o službách. Ak zmluvu o službách nemá, stále je povinný jazdiť podľa DL.

Pozri tiež §48, ods. 1, písm. u) spomínaného zákona: "Dopravný správny orgán uloží pokutu od 100 eur do 15 000 eur tomu, kto prenechá výkon pravidelnej dopravy inému dopravcovi alebo prevedie autobusovú linku bez súhlasu správneho orgánu, alebo svojvoľne prestane vykonávať pravidelnú autobusovú linku, alebo zruší alebo opustí autobusovú linku bez súhlasu správneho orgánu."
Reakcia na: 810zssk #54599:
Nemáš pravdu, na všetko dáva odpoveď zákon. Inak volal som na call linku BBSK, to ti je kalerábov čo človeku hustia a podľa nich je vraj zmluva platná. Tak si vyberme, strihneme si s Lunterom? Ani obce ako župan neinformoval o výsledku rokovania.
Reakcia na: MatejBA #54598:
Ak je zmluva (rozumej dodatok 9, alebo slovami starého uja doplnok) neplatná, dopravca nemá povinnosť jazdiť a plniť ju: teda kraj však jazdiť zadarmo od nikoho žiadať nemôže, preto dopravca oddnes nejazdí. Podľa obchodného zákonníka ho do straty nemôže nik nútiť.
A pokuty správny orgán ani nech nespomína, dopravca oznámil že dneškom nepremáva tak pokuta bude rovno výsmech od toho,kto neplatnosť spôsobil.
Par.11 písmeno a) zákona o cestnej doprave a par. 10 (licencia je len právo,nie povinnosť). Kto zákon nepozná, zbytočne vysvetľovať. Prskate si dokola zbytočne,lebo len svoje čítate a druhých nie. Dojmy pred pojmami.
Reakcia na: MatejBA #54598:
Má to zmluvné a licenčné hladisko, ktoré sa tu žiaľ trošku zlievajú.

Zo zmluvného hladiska tunajší právnici nižšie argumentujú, že v prípade ak by sa zmluva (dodatok) právoplatne uznala za neplatnú, tak obe strany musia vrátiť plnenie. Problém je, že ťažko vrátiš odjazdené výkony, takže sa to bude musieť spätne vyrovnať finančne na základe trhovej ceny. Čo je tu mne osobne nejasné je kedy presne nastane ten bod, že SAD ZV už formálne vie o neplatnosti zmluvy, teda od daného dňa už neplní zmluvu, ale jazdí lebo chce.

Licenčné hladisko je také, že dopravca musí jazdiť podľa schválenej dopravnej licencie (bez ohľadu na objednávku). SAD ZV dnes teda porušuje zákon. S prevádzkou linky samozrejme môže prestať ak si ju BBSK prestal objednávať, ale musí tomu predchádzať zmena CP (zrušenie všetkých spojov, alebo ich opatrenie nejakou poznámkou), resp. vrátenie licencie.
Reakcia na: 810zssk #54596:
Take blbe otazky mam, kedze sa v tom stracam: Pokial SAD ZV jazdi linky v kraji na zaklade zmluvy s BBSK (teda dodatku) a ten je pravne neplatny (ignorujme na chvilu rozne lehoty, mozne odvolania a podobne), neznamena to teda:
a.) SAD ZV jazdi na komercne riziko (teda nie vo verejnom zaujme, lebo nema zmluvu s krajom) vsetky linky takze moze spoje zrusit ako sukromnik kedykolvek (samozrejme podla zakonnych postupov)?
b.) alebo ked je zmluva neplatna, tak ma povinnost jazdit aj nadalej, ak bez dodatku zmluva vyprsala pred par rokmi?
c.) Moze si narokovat nahradu nahradu straty za nakup novych vozidiel, ak tie kupil na zaklade predlzenia zmluvy medzi nimi a BBSK?


Lebo ak to chapem dobre, tak zmluva je/bude neplatna a BBSK chce, aby bez zmluvy jazdila vsetky linky vo verejnom zaujme na komercne riziko kym nenajdu noveho dopravcu. Co je porusenie zakona ak by im BBSK potom vyplatila co i len euro, lebo nemaju riadne uzavretu a zverejnenu platnu zmluvu + ziadny sukromnik nemoze a nepojde dobrovolne do straty.
Reakcia na: draxter #54591:
Teba som doteraz bral vážne, ale tiež tuším nevieš čítať. Nikde v tom príspevku nepíšem že nemusíš jazdiť keď máš licenciu. Vieš mi prosím odcitovať v ktorej vete si to našiel?

Práve naopak, opakovane som v rámci tejto diskusie písal o tom že BBSK môže SAD ZV pokutovať za to že neplní prevádzkovú povinnosť, v prípade dlhšieho trvania stavu mu potom môže aj odňať licenciu. Prvý krát v #54553, potom v #54557 (posledný odstavec),
Reakcia na: draxter #54591:
810zssk nikde nenapísal, že licenciu máš právo nenapĺňať. A o to isté sa opiera Lunter (nech je, aký je) - máme iks precedensov, kedy na základe svojvoľne neodjazdených spojov zo schváleného cestovného poriadku pristúpil správny orgán (odbor dopravy) k začatiu konania o odňatí licencie, ako mu to ukladajú predpisy. Prečo by mal byť SADZV výnimkou a s CP bez akejkoľvek schválenej zmeny ich svojvoľne môcť neplniť? Mali uvedenú poznámku, že spoje premávajú len v čase platnosti zmluvy? Nemali. Takže súčasné nejazdenie spojov nemá z pohľadu CP (a teda vydaných licencií na linky) žiadny právny základ.

A k tomu čo pľuješ po mne, skúsim to ešte raz a podrobne vysvetliť (aj keď 810zssk sa o to tiež snažil, za čo mu ďakujem, ale možno to na druhý raz lepšie zaberie).
Podmienkou pre vykonávanie PAD je (okrem nárokov na dopravcu samotného) licencia a schválené náležitosti z nej vyplývajúce - CP, cenník. Až keď chcem jazdiť vo verejnom záujme, vtedy potrebujem nejakú zmluvu. Keď tú zmluvu nemám, tak jazdím na komerčné riziko, alebo inak povedané, na vlastnú päsť.
Ak by bola diskusia v rovine, že ponúknutím na podpis neplatného dodatku boli uvedení do omylu a plnili v dobrej viere, potom áno, súhlasím, že má zmysel nárokovať si peniaze od kraja. Lenže práve Kvorka napísal "dopravca jazdil podľa licencie, teda mu treba zaplatiť", a to je, ako som vyššie uviedol, absolútny nezmysel, preto som sa toho chytil.
Kraj k situácii a otázkam ohľadom verejnej dopravy zriadil telefonické linky, na ktoré sa môžu obyvatelia obrátiť už počas víkendu. K dispozícii budú od 7:00 do 19:00 na telefónnych číslach:

+421 940 624 563
+421 910 847 025
+48 43 25 600
To už je vrchol: ujo žiada súd, aby zakročil proti SadZV.... Ten súd, čo povedal predbežne že je dodatok neplatný má prikázať dopravcovi jazdiť? Vrchol schizofrénie. A ešte keď vidí súd tu žalobu na 1,2 mil€ tak asi mu ozaj prikáže jazdiť grátis 🤔 jednoducho neschopnosť, kraj keď vstúpil do týchto vôd,mal mať riešenie. A nie len mleť politicky na Kotlebu. Obce si teraz objednajú busy a budú žalovať kraj za náhradu škody pre nesplnenie zabezpečenia dopravnej obslužnosti. Nádhera, to bude šou!
Reakcia na: 810zssk #54590:
Kvorka ta dostal: #54574 práve tam vravíš o licencii a že nemusíš jazdiť keď ju máš a Lunter na videu pravý opak 🤕
Reakcia na: kvorka #54588:
810zssk vkladas do ust veci co nikdy nepovedal, co znacne oslabuje jeho voeru v tvoje xhapanie vyrokovej logiky.
sad zv si mala urcit rentabilne spoje , na ktorych by ako podnikatel zarobila , a potom bbsk si mal objednat spoje do obcii aby zabezpecila dopravnu obsluznost , presun ludi do prace a podobne ,
Reakcia na: zakaznik #54586:
😂 presne!

Inak starý ujo ledva mele, dve na tri, a potom (ako prekvapujúco) slovo odovzdal Ondrejovi, lebo sám ani nepozná pojem dodatok.... A to nariadenie podľa správneho poriadku? Tu ma 810zssk parádny názor na tú povinnosť jazdiť, sa popukame spolu:

https://video-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t42.9040-2/10000000_490587508324857_1473819771379122176_n.mp4?_nc_cat=111&efg=eyJybHIiOjMxMywicmxhIjoxNjQ4LCJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6ImxlZ2FjeV9zZCJ9&_nc_ohc=tGNWhy8iWG0AX8Rtt8Q&_nc_ht=video-vie1-1.xx&oh=d9e6fd2567d9538f67d255f274a5ee2f&oe=5E2B84EC
tak zda sa ze karosa 7xx znova ozije , ak to pojde takto dalej tak v bbsk sa objavia opet 20-30 rocne busy , inych dopravcou , prajem sad zv to ,co spravila sad bb , vytlacila z trhu velkych hracov a teraz ked uz ju nema kto nahradit tak doji bbsk ako dojnu kravu , . bbsk nech si spravy vlastny dopravny podnik , alebo nech sa da priestor sukromnikom s tym ze budu presne podmienky karty u platne u vsetkych .... dotovany km , zakladna obsluznost , a tie nevyuzite busy sad zv si postupne kupia ked ze im uz budu na h.... nech sa sad zv pakuje z nasho kraja , !!!
Reakcia na: kvorka #54583:
Čo asi tak Lunter písal Tortellinimu... Vôbec nevyzerá ako kompetentný človek.

"P.S.: To prasa... Čo sme pre vás chovali, je síce už 4 roky v parlamente. Ale keď to takto pôjde ďalej, tak sa vráti naspäť k nám na BBSK."
😋

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.