K tomu a) - ak je dodatok neplatný, a teda de facto na to obdobie nemal SADZV s nikým zmluvu na pokrytie strát z dopravy vo verejnom záujme, čo by ho malo oprávňovať od kohokoľvek žiadať plnenie za to, že sa rozhodol miesto zmeny CP naďalej v ňom na vlastnú päsť pokračovať? Veď mu nikto nebránil, podať si žiadosť o zmenu CP alebo cenníka...
Lebo mať v ruke iba licenciu na linku PAL a rovno kričať, že ma to automaticky oprávňuje byť platený krajom, zaváňa postupom insitného súkromníka tak okolo roku 2004.
Poplatky za používanie AS rapídne zvýšila aj SAD ZA, keď zistila, že bude (je?) vyhlásený riadny tender na dopravcu. To je zjavne veľmi populárna prax dopravcov, ako na seba pred objektívnym tendrom poukázať.
Ja som sa len pozastavil nad vyjadreniami o neplatení a neprispievaní, ktoré sú evidentne nepravdivé a majú vo verejnosti vyvolávať pocit potreby ochrany akože chudáčika dopravcu ktorý akože zadarmo ťahá dopravu v kraji dva roky... (i keď je práve on zdrojom nekončiacich problémov už 15 rokov) a ktorého si sám roky nemohol a vadili ti aj výrazne menšie problémy, pri ktorých si odporúčal kadejaké právne kroky voči nemu. Neviem, čo ťa motivovalo posledný rok zmeniť názor a tvrdiť opak hneď ako nejaké právne kroky voči nemu teda niekto uplatnil. v každom prípade tieto mediálne praktiky SAD ZV sú stále rovnaké už od roku 2005.
Neviem presne, čo sa má rozumieť pod komerčnou cenou - vtedy zrazu PHL, plat vodiča, či cena súčiastky a pod. stojí zrazu viac, či zisk sa namiesto 3 % + inflácia vynásobí balkánskym koeficientom?
A že Inprop tvrdil, že má s dopravcom zmluvu a ten mu napriek tomu údaje nepredložil, o tom už netreba veľmi meditovať - to bolo zverejnené stanovisko Inpropu a údaje cestujúci vo vyhľadávači nemali, nezobrazovali sa ani na autobusovej stanici, ale výpalné za služby na AS pokračovalo v pohode ďalej. Inak SAD ZV zábavne potichu 15.12.2019 zvýšila ceny za používanie staníc BR, ZH, ZV a VK niekde aj na dvojnásobok... https://www.sadzv.sk/files/subory/Cennik_za_uzivanie_AS_151219.pdf
no ak nemáš doplatené riadne ani za rok 2018 toľko koľko máš mať, tak taký moloch ako SADZV to pocíti pri toľkých vodičoch a vozoch. A keďže kraj sa tvári že zmluva je neplatná a pýta nazad to, čo mu vyplatil v roku 2019 ako inak to nazvať? NEprispieva je ešte mierne, ja by som nazval zdiera.
Nepleťme sem vzťah Inprop a SADZV, do toho nevidíme. Ale je zrejmé, že rétorika Luntera v tomto prípade sa otáča proti nemu. Dopravca jazdil, takže nárok má. Bez akýchkoľvek pochýb. Len je dôležité, či jazdil za "zmluvnú" cenu alebo za komerčnú (ak zmluva nie je).
K tomu stolu: ja by som si nesadol, Lunter totiž systematicky ide len za jedným a zabúda, že podpisu pna Kotlebu predchádzalo uznesenie zastupiteľstva BBSK: mňa by zaujímalo, či teraz Lunter na tieto kroky má súhlas zastupiteľstva.
nerozumieš: BBSAK žaluje SADZV o nejakých 1,2 mil. EUR, súd však ako predbežnú otázku rieši platnosť Dodatku č.9 a čiastočným rozsudkom (teda nie o predmete sporu) rozhodol, že je neplatný: rozsudok nie je ešte vyhotovený, ani doručený a ani neplynie ešte lehota na odvolanie (ak sa tak nestalo náhodou v minulých pár dňoch). Takže je to presne ako som písal
Mimochodom, kraj podmieňuje doplatenie za rok 2018 právoplatnosťou tohto rozsudku... ak ma pamäť neklame, rok 2018 je zahrnutý do obdobia pred (možno neplatným) Dodatkom č.9
Nech si robia čo chcú, ale ak kraj za rok 2018 nedoplatil a pýta na súde nazad čo zaplatil za január 2019, znamená, že si predstavuje, že budú jazdiť zadarmo. A to je vrchol, nech ide o kohokoľvek.
PS: môj názor je, že dedo Lunter skáče pri ešte neprávoplatnom rozsudku, hoci všetko nahráva tomu, že kraj bude cvakať napokon brutálne lówe za túto frašku, keď príde na to:
a) dodatok je neplatný, dopravca jazdil podľa licencie, teda mu treba zaplatiť: v komerčných cenách, keďže zmluva nie je
b) dodatok je platný, dopravca jazdil a treba mu platiť podľa zmluvy a nie ešte od neho pýtať vrátiť to, čo mu kraj poslal za január 2019
Pritom zase kraj na FB v komentári o. i. uvádza:
"Banskobystrický samosprávny kraj Dobrý deň, nie je pravda, že BBSK dopravcovi neplatí. Len za január tohto roku mu na účet prišla zálohová platba vo výške 1,3 MILIÓNA eur a za minulý rok mu kraj zaplatil celkovo viac ako 15,5 MILIÓNA eur. Ak by kraj pristúpil na nové podmienky dopravcu, ktoré ročnú platbu záloh zvyšujú o cca 14 MILIONÓV eur, znamenalo by to napríklad to, že by nemohol robiť údržbu ani jedného metra ciest II. a III triedy (na tu je v rozpočte na cely tento rok vyčlenených 13,4 milióna eur), alebo by mohol rovno zavrieť 22 svojich kultúrnych inštitúcii, ktorých bežná prevádzka stoji 9,7 milióna eur, alebo výplaty by počas roka dostala len viac ako polovica zamestnancov stredných škôl a školských zariadení, na ktoré je v rozpočte 25,5 milióna eur, alebo by poriadne nezvýšilo na platy zamestnancov v sociálnych službách, ktorí sa starajú o seniorov a zdravotne postihnutých a ročne kraj stoja 18,8 milióna eur. Stále však verime, že dopravca sa zachová zodpovedne a sadne si s nami za jeden rokovací stôl.",
či ďalšie informácie o situácii: https://www.bbsk.sk/Portals/0/Images/QaA_BBSK.pdf?fbclid=IwAR2S12qLm1YjFApJcbgaxLbWa0h7w6ESvYI7QQ5zNMVsgLSDV6jxeM4ERhw
čiže podľa tohto "neplatenie" posledné dva roky znamená dostať 14,7 mil. a 15,5 mil. eur a 1,3 mil. eur na január 2020 (14,7 mil. dostal aj v roku 2017) a nadrzovku sa ešte vozidlá olepia, že kraj neprispieva, čo je z tohto zjavne vyslovene lož... to keby si niekto dovolil niekde v USA, tak vysúúúdííí....
Tu majú ľudia tak krátku pamäť v tom, čo SAD ZV za 15 rokov navystrájala... hlavne že pred mesiacom nariekali, nadávali, útočili nezmyselne na kraj, keď sa na nich dopravca opäť vykašľal a v rozpore so zmluvou s Inpropom mu údaje o cestovných poriadkoch do Celoštátneho systému o cestovných poriadkoch na portál cp.sk nezaslal a potom ich Inprop s krajom pracne zachraňovali a robili všetko preto, aby sa k nim tie údaje dostali a mali reálnu šancu si vyhľadať spojenie, keď už cestujúci dopravcu nezaujímali. Ale už to funguje - všetko zabudnuté a pri ďalšom leveli úžasnosti dopravcovej predstavy poskytovania verejnej služby vyhrážaním ilegálnym zastavením poskytovania dopravných služieb s rukujemníkmi cestujúcimi títo začnú opäť nadávať na kraj... Hlavne že dopravcovia majú mať stále zabezpečený ekonomický zázrak v podobe garantovaného zisku 3 % z nákladov + očistenie inflácie, čiže čím viac minieš, tým viac zarobíš a je jedno, čo a či pre niekoho to vlastne poskytneš... a potom budú tí istí ľudia dúfať, že rozsah dopravy a cestovné z roku 2012 budú udržateľné donekonečna
https://www.facebook.com/watch/?v=465679411008752
Na druhej strane to Lunterovo vyjadrenie je teda tiež kvalitný bizár. Čo s tým má demokratický spoločnosť a verejný záujem? SAD ZV nie je povinná naveky jazdiť na komerčne riziko linky ktoré si BBSK kedysi objednával.
Tu sa očividne zrazili dva subjekty zaseknuté mentálne niekde pred 30 rokmi.
V dlhodobom horizonte to tak dopadne, ale som celkom zvedavý čo sa stane zajtra. Lebo bohužiaľ sa zdá že na BBSK sa do toho nepustili s nejakou premyslenou stratégiou, čo je pri tejto mafiánskej firme dosť zlý nápad. Môžu im to "vrátiť" v súťaži, ale teraz je to o tom, že BBSK buď kapituluje a splní BryndzaLines čo si povedia, alebo pôjde zháňať Pakši Busy (čo bude vzhľadom na rozsah dopravy v BBSK ešte podstatne ťažšie ako v r. 2006). Neprevádzkovanie PAL v polovici župy nie je udržateľné viac ako niekoľko dní a preto si myslím že nateraz cúvne BBSK. Inú cestu von nemajú.
Na druhej strane, SAD ZV hrá celkom vabank. Okrem pokuty 15000 eur (za každú linku?) im po 15 dňoch hrozí odňatie dopravných licencií. Paradoxne sa môže stať že aj keby súd v budúcnosti rozhodol že dodatky sú predsalen platné, tak takéto konanie môže byť dôvodom na vypovedanie zmluvy (aspoň dúfam že aspoň takúto základnú vec tam zapracovali).
Ak aj netaha, v najblizsej sutazi na dopravcu urcite bude. Tam mu to kraj spocita aj s urokmi.
A my, ktori si este pamatame, akymi spinavymi praktikami sa bryndziari dostali k MHD BB a primestskej doprave v BB a BR, sa uz nevieme dockat.
A ako to vyzera s tym rozsudkom? Uz je zverejneny? Uz je uplny? Pisal si, ze predtym to bol len ciastocny rozsudok.
Tiez sa malo rozhodovat aj o CSAD Lucenec. Je uz nieco nove v tejto veci?
Toto bude zaujimave. CSAD Zvolen hra vabank.
Dialkovu dopravu uz prakticky nema, BBSK je jeho klucovym zakaznikom. Okrem toho mu zostava uz len MHD.
Dost to pripomina dobu, ked pochybnymi praktikami vytlacili CSAD Banska Bystrica. Teraz mozu rovnakym sposobom skoncit aj sami.
Moze kraj zohnat na rychlo nejaku nudzovu nahradu?
Na niektore linky sa moze docasne vykaslat. BB-BR, BB-ZV, ZV-Krupina. ZV-ZH-ZC, ZV-Detva aspon ciastocne nahradia vlaky. Kraj by mal rokovat s drahami o nahradnej doprave za autobusy.
Nejake autobusy moze zohnat z Ciech, kde su divoke vymeny dopravcom nie uplne vynimocne. Mozno ponukne nejaku pomoc CSAD Lucenec alebo dopravne podniky susednych krajov, ktore by si tak mohli zvacsit trhovy podiel na ukor CSAD Zvolen.
A este existuje institut ochrany pokojneho stavu (§5 ObcZ). Nie som pravnik, ale uz som v praxi zazil, ako sa da vyuzit (zneuzit) tento institut v absurdnych situaciach. Keby to pouzil kraj, tiez si moze kupit nejaky cas, pocas ktoreho by donutil dopravcu jazdit, a to hoci len vyberovo na urcitych linkach.
Som zvedavy, ako toto dopadne. Myslim, ze momentalne taha za kratsi koniec CSAD ZV.
tak a Lunter môže ukázať, čo teraz vyriešil Ani ja keby som uzavrel s Vuckou zmluvu a oni by ju napádali, že je neplatná a neplatili by mi, by som sa na to vyssssrstil a ešte by som žiadal ušlý zisk za dobu jej platnosti.
A zmenu dopravnej licencie (CP) im uz niekto schvalil?
SAD ZV ma samozrejme plne pravo nejazdit tie linky ked si ich nikto neobjednava. Tomu ale musi predchadzat oficialna zmena cestovneho poriadku - kym nenastane, plati prevadzkova povinnost dopravcu. Dufam ze BBSK ulozi prislusne sankcie.
Inak vo výprave sa pri linke 100 často objavuje záskok vysokopodlažným vozom rady 952. Myslím, že by bolo vhodnejšie ho dať tučným modrým, než zeleným, pretože tá kapacita je síce mierne vyššia (rozdiel 9 ľudí) ale je dosť podstatné, že to je voz ktorý nemá nízku podlahu. Toľko môj názor.
Dobry den.
Udajne este niesu podmienky na lyzovanie, takze SKIBUS tento tyzden nepremava.
ZUTO BUS s.r.o.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Na druhej strane, SAD ZV hrá celkom vabank. Okrem pokuty 15000 eur (za každú linku?) im po 15 dňoch hrozí odňatie dopravných licencií. Paradoxne sa môže stať že aj keby súd v budúcnosti rozhodol že dodatky sú predsalen platné, tak takéto konanie môže byť dôvodom na vypovedanie zmluvy (aspoň dúfam že aspoň takúto základnú vec tam zapracovali).