Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PeterBB #53442:
No však veľmi rýchlo bude echo o tom, že ako sa SAD Žilina postaví k (ne)uvedomieniu si úlohy autobusovej dopravy v IDS. Infokanály fungujú kvalitne, čiže info bude isto ak bude vedenie SAD Žilina vypúšťať z úst podobné veci ako Sádovský, Polóny a pod. verbeš. ?
Nuž patrilo by sa uviesť veci na pravú mieru okolo autobusovej stanice. Jeden nemenovaný poslanec si pustil na kávičke ústa na špacír u známeho. A odznelo asi toľko, že mesto na čele s primátorom a poslaneckým klubom Smer-SD nikdy neplánovalo autobusovú stanicu reálne odkúpiť. 3,8 milióna eur je suma, s ktorou mesto počítalo ako úhradu za autobusovú stanicu v pôvodnom variante, t.j. šikmé státie a menej nástupíšť a skromnejšie vybavenie. Po novom s pridanými "žltými" nástupišťami a dodaním istých prvkov vybavenia cena porástla nad sumu 3,8 milióna eur. Mesto to vedelo, napriek tomu výšku úveru 3,8 milióna nemenili. Zjavne zámerne, pretože vedeli, že 2,2 milióna gratis im len tak investor nedá za 6 miliónovú hodnotu autobusovej časti. Mesto teda delikátne oklamalo banku, ktorá mu úver poskytla, pretože keby mesto povedalo, že skutočný zámer je odkúpiť roky zarastaujúcu jamu na Nám. slobody a Dom kultúry, príp. aj Slovenku pri Striebornom námestí. Na takéto špásy by mesto od banky úver sotva dostalo, keďže na dané budovy a pozemky nemá mesto pripravené žiadne projekty a teda ani ďalšie materiály na predloženie nejakej návratnosti, že investícia, ktorú mesto vykoná sa mu vyplatí a bude mať z nej nejaký ďalší príjem. Navyše je jasné, že na akúkoľvek stavebnú činnosť bude prizvaný investor a tam opäť sú v hre podlé kšefty s pozemkami, ktoré mesto za bohviekoľko budúcemu (alebo už teraz dohodnutému investorovi) strelí.
https://www.bystricoviny.sk/tema-tyzdna/komu-vyhovuje-sirenie-poplasnej-spravy-uzatvoreni-autobusovej-stanice/ Takéto plagáty ako na obrázku sú polepené na každých vchodových dverách na našej ulici. Fakt bude zaujímavé zistiť, kto si dal tú námahu to vytlačiť a rozdistribuovat po jednotlivých vchodoch bytových domov mesta.
Reakcia na: BB-Schuhu #53435:
Myslím, že strašenie zatvorením nádražia je len vyjednávacia taktika v nejasnom spore. Mám pre to niekoľko dôvodov:
1. Chce prenajímateľ dobrovoľne prísť o príjem z autobusového nádražia?
2. Nevadí prenajímateľovi súvisiaci pokles návštevnosti centra?
3. Čo nájomcovia? Nebudú žiadať o zľavu z nájmu?
4. Nebol by som prekvapený, keby niektorý väčší nájomca (Billa) mal v zmluve klauzulu o možnosti predčasne ukončiť nájom, ak nebude fungovať autobusové nádražie.
5. Bude s tým súhlasiť financujúca banka? Nedôjde uzavrením nádražia k porušeniu úverovej zmluvy spojené napríklad so zvýšením úrokovej sadzby?

Každopádne pre oslabenie tohoto argumentu by malo mesto prijať kroky pre núdzové znovuotvorenie dočasného nádražia, a to aspoň na verbálnej úrovni.

Myslím si ale, že je správne, že sa mesto rozhodlo nádražie nekúpiť. Za ušetrené peniaze by mohli radšej zatrolejovať Sásovú, prípadne založiť vlastný dopravný podnik.
Reakcia na: BB-Schuhu #53435:
Zaujali ma hneď niektoré perly v úvode článku ako napr.:

1. "V Banskej Bystrici hrozí, že autobusy mestskej aj medzimestskej dopravy a tiež vlaky nebudú od 1. februára dočasne zastavovať na novej hybridnej stanici Terminal Vlak Bus Shopping." - som nevedel, že ani vlaky nebudú môcť v ŽST BB zastavovať ... odkedy patrí koľajisko a budova ŽSR "developerovi"? ? ?

2. "Nehnuteľnosť, ktorá združuje autobusovú a vlakovú stanicu s nákupným centrom, postavila a prevádzkuje spoločnosť Primum, ktorá je členom developerskej skupiny InterCora." - ako už len táto autobusová stanica združuje vlakovú a autobusovú stanicu, keď najbližšie k nástupištiam je zásobovacia komunikácia zo zadnej strany obchodov, potom obchody, potom vnútorná pasáž okolo obchodov a "krmelcov" a potom až dole autobuska. Ohromné "združenie". Už len čakám, kedy cestovanie na jednu dopravnú kartu SAD Zvolen ale na dva lístky minimálne označí niekto nesúdny za IDS. ?
Reakcia na: BB-Schuhu #53435:
A je to tu - prevádzkovateľ bude blízky SADZV.mesto by ho muselo tendrovat,súkromník nie.
"Výborne" https://www.bystricoviny.sk/bystricoviny-tv/novu-autobusovu-stanicu-vlastni-investor-bez-odkupenia-mestom-prevadzkovatel-ju-prenajme/

Takže strategická dopravná stavba nie je v rukách mesta ... čo je toto za žobrácky štát, že postaviť jednu krytú čakáreň, s infostánkmi, WC, kaviarňou, reštikou, poštou, umiestniť tam bankomaty a 20 prestrešených nástupíšť?! To na takúto stavbu nevieme nájsť peniaze? Svet sa v prdel obrátil načisto ...
Reakcia na: PIT #53426:
Zaujimave, ale myslim, ze je dobre, ze to takto dopadlo....
Na otázku "s akými ďalšími čiastkami počíta Mesto Banská Bystrica na r. 2018 a r. 2019 v súvislosti s autobusovou stanicou okrem už uvedených splátok istín a úverov? A ako pokročili rokovania s firmou Primum, s. r. o.?" v rámci interpelácie poslanec Katreniak dostal od prednostu MsÚ len odkaz (bez akéhokoľvek ďalšieho kometára) na Dohodu o skončení platnosti a účinnosti "Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve zo dňa 16.12.2015 v znení jej Dodatku č. 1 zo dňa 27.07.2017" medzi PRIMUM, s. r. o. a Mestom Banská Bystrica http://egov.banskabystrica.sk/FileOutputHttpHandler.ashx?arguments=CCUX46oqzpLxzMUE38zt8pWiXJ36lp9Iy62jFFZLYeHISLvtBiy0ckqVV2pTBxjh7LCk3Y3GVcpf4oTElXwUVUi8j%2bqNtXgR8Q%3d%3d

Z toho vyzerá, že všetko je zase úplne inak.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.