v tomto prípade ak by si čítal viac príspevkov nižšie by ti neušlo, že sa asfltovala križovatka Poľná x Sládkovičova a teda trolejbusy nemohli premávať na linkách 3 a 7, čiastočne tuším aj na , takže to bol dôvod tých kĺbakov - náhrada trolejbusov. K druhej časti: aj ja sa divím, že napriek slušnému množstvo kĺbových trolejbusov v nedeľu popoludní sa "sušia" vo vozovni, hoci na linke 1 k internátom na Tajovského či na iných linkách kde je nápor študentov, by sa zišli. Jeden čas to DP aj tak robil, ale upustilo sa od toho.?
Zaujímalo by ma, ako uvažujú v dp keď v nedelu doobeda na linke 2 a 6 jazdili kĺbové karosy a vozili vzduch a večer, ked sa do mesta vracajú študenti a skončí sa hokej, nasadí dp krátke sorky a ľudia stoja na jednej nohe,,
Pokial je nejaká práca na vedení o.k.
A ked už, nebolo by rentabilnejšie nasadit 15tr namiesto dieselových(?) karos?
Ďakujem za vysvetlenie.
Ahojte, nie som Bystričan, chcem sa spýtať, ako dlho trvá peší presun medzi autobusovou a železničnou stanicou. Mám na prestup 10 min., či sa to dá stihnúť.
(podľa Google je to 5 min., ale osobné skúsenosti sú cennejšie)
Ďakujem.
Pokiaľ viem niečo ako obratisko a podľa mojich informácií sa tam MHD aj chodila otáčať (viac neviem) je hore na Orenburskej ulici, na konci slepej cesty pri poslednom vchode tretieho paneláku od potoka.
Vždy som aj chcel zistiť o tom niečo viac nevie tu niekto o tomto "plánovanom" mieste MHD? niečo viac?
Nepamätám sa z vlastnej skúsenosti, žeby vlak prešiel Čremošniansky tunel za 3 a pol minúty. Pri dĺžke tunela mi to vychádza na priemernú rýchlosť okolo 80 km/h, čo sa mi zdá byť už dosť. Aká je tam povolená rýchlosť, by vedeli povedať iní. Obvykle to trvá okolo 4:30, plus/mínus odchýlka či ide hore/dole. Podľa GVD majú vlaky na zdolanie úseku Harmanec jaskyňa - Čremošné 6 minút (platí aj v opačnom smere). Skôr sa mi stalo, že 6 minút trval len prejazd samotným tunelom. Bolo to v roku 2014, avšak vtedy boli v tuneli zavedené pomalé jazdy kvôli oprave.
Keď už je reč o tomto tuneli, pred pár dňami sa mi dostali do rúk zaujímavé fotografie počas jeho generálnej opravy v roku 1992. Celé traťové lôžko bolo vybraté preč a ostal tam len betónový základ - presne tak ako je možné vidieť v nedokončených tuneloch na tzv. Gemerských spojkách. Následne bola upravená niveleta koľajnice (s perspektívnym výhľadom na príp. elektrifikáciu) a rovnako sa upravil aj zberný kanál zachytávajúci vodu z prameňa. Ten je mimochodom súčasťou pohronského skupinového vodovodu už od roku 1965.
Okrem fotiek tunela, som natrafil aj na zaujímavú fotografiu obratiska MHD na Mládežníckej. Datovanie nie je uvedené, ale vzhľadom na stupeň rozostavanosti okolitých panelákov to odhadujem na prelom 60./70. rokov minulého storočia (ešte pred výstavbou cestného prepoja Kyjevské námestie - Poľná a zjazdu z Moskovskej popri Oremburskej na Mládežnícku). Na fotke ma zaujalo to, že autobusy sa vtedy otáčali okolo skupiny stromov uprostred - niečo podobné ako je na Pieninskej.
Taká zaujímavosť - keď som sa v sobotu (10/09/16) vracal zo Žiliny vlakom, tak REX 1855 prešiel Čremošniansky tunel (4 697,15 metrov) za asi 3 a pol minúty, predtým to vždy trvalo vlakom minimálne cca 4 minúty..
Najviac ma pobavilo dnes v L6 v 1518 že ľudia asi ešte stále nepochopili že kĺbový trolejbus má dve časti a oni sa tlačia vkuse len v tej prednej, ľudia sú nepoučiteľný v tomto prípade, alebo nevidia tak často KĹBOVÉ vozidlo najmä na L6 ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PeterBB