V piatok som si všimol (možno to bolo už aj pár dní skôr), že v akustickom hlásení zastávok sa objavili už nové názvy platné od 14.12. Dúfam, že táto skutočnosť platí pre všetky vozidlá.
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.
kadial by po spravnosti mala jazdit L54 ? niektore spoje jazdia cez Belušovu niektore cez riadenu krizovatku popri shell ...odchod z harmanca 22:05 prichod na uhlisko 22 :30 no ten isty bus ma odchod 22:25 spet do harmanca a teda denodenne meskanie spoja minuty potom nabera porusovanim bcp.
Cesta cez Sedlo Zbojská je od pondelka 15.12.2014 opäť otvorená. Nie je však vylúčená ďalšia úplná uzávierka v apríli alebo v máji 2015, kedy by autobusy prímestskej dopravy boli opätovne odklonené na obchádzkovú cestu cez Sedlo Diel. Paradoxne, práve v máji 2015 mala byť celá stavba hotová podľa pôvodných plánov. http://www.webnoviny.sk/slovensko/clanok/901266-vodici-sa-dockali-cestu-cez-sedlo-zbojska-opat-otvoria/
Včer som na spoji 68/13:52 z Tureckej videl ZV-997CH, takže zrejme sú už aj vozy na svojich pôvodných výkonoch.
Asi som bol naivný, keď som si myslel, že veľkolepá a vopred avizovaná zmena názvoslovia zastávok sa od 14.12. prejaví aj v akustickom hlásení vo vozidlách MHD. ?
Tym novym EC Bratislava-Praha sa samozrejme nemysli EC co nahradza Avalu, ale EC co nahradza (chvalabohu zrusenu) Varsoviu, teda skutocne nove spojenie.
Narozdiel od výsledku toho prvého sa tu neuvádza informácia o opakovaní VO. Takže ďalší postup je pre mňa otázny. No bude škoda, ak trolejbusy do BB neprídu napriek tomu, že v žiadosti o poskytnutie nenávratného príspevku bol DPM BB úspešný.
SAD ZV nahodila nové CP - pri linkách 41 a 43 nejde otvoriť pdf.
Inak ma prekvapuje, akým spôosbom ZSSK informuje o zmenách 14.12 - spôsobom hodným najväčšieho demagóga. Všade píšu o 105 nových vlakov, 2 páry nových EC BA-Praha, a pod. Lenže v mnohých prípadoch ide o vlaky, ktoré len nahrádzajú iné - ZRUŠENÉ vlaky. Tak ja sa pýtam, koľko je skutočne "nových" vlakov? Môžem si spočítať, ale to nebudem robiť. http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/po-rokoch-pribudne-naraz-az-105-novych-vlakovych-spojeni.html
Spomenuli, že:
- zavádzajú nové REX-y z Banskej Bystrice do Margecian (nepovedali ale, že výrazne obmedzia osobné vlaky medzi Breznom a Nálepkovom, a len jednou strohou vetou sa zmienili, že končí R Horehronec)
- píšu o 2 nových EC z BA do Prahy (ale to, že sú namiesto Avaly a Vindobony už nepovedia)
- píšu o novom vlaku zo Žiliny do Ostravy, ale informovať o zrušenom Excelasiore sa im nechce
atď. atď.
Naproti tomu České dráhy majú veľmi podrobne vysvetlené zmeny GVD v medzištátnej, vnútroštátnej diaľkovej a regionálnej (osobitne pre každý kraj). Komplexná informácia o nových, zrušených a zmenených spojoch. Všetko vysvetlené do najmenšieho detailu a v súvislostiach - v prípade zrušenia spoja udaný dôvod, ale tiež možnosti náhradného spojenia pre cestujúceho.
Opäť ma raz ZSSK (ne)prekvapila o kvalite svojich služieb. Hlavne, že 2,5 mil cestuje zadarmo a ostatné nás trápiť nemusí.
Inak na 1530ke budu od noveho GVD radene aj dve Bdtmee (okrem 21.12. a cez letne prazdniny). Vsetkym cestujucim, ktori sa v tom nebodaj rozhodnu cestovat z Banskej Bystrice do Bratislavy prajem uprimnu sustrast ?
Vo vlaku si už podľa mojich info z vozíka nekúpiš. Vraj zakázala hygiena.
Čo sy týka jazdnej doby, aj rýchlik by spravil Bratislavu za 2 hodiny, keby sa rovnako ako sa stavia R1/D1 stavala(modernizovala) trať. (Dvojkoľajka, 100-120km/h) Len bohužiaľ, od Dúbravy po Žiar, od Žarnovice po V. Kozmálovce, od Loku po Palárikovo sa vlak ťahá zvyčajne 70km/h, miestami 80 km/h okolo Novej Bane 60km/h a zo Šurian konečne aj 90km/h. Pri takýchto rýchlostiach sa pri súčasnom GVD a 8mich kočiaroch za zadkom, dajú len tak tak stíhať jazdné časy, nie to ešte znižovať meškania vlaku spôsobené nekončiacimi výlukami a obmedzeniami po trati prípadne skracovať jazdná doba vlaku.
K preprahom vo Zvolene. Ako by si navrhoval robiť preprah?
Vlak čo pokračuje od BA do ZA vyhnať hneď do BB a tam prepriahať? To čo ty navrhuješ, to sa pár rokou dozadu robilo. Len bohužiaľ, zbytočne sa prepravovala mašina na ten zrýchlenec do BB a opačne, len aby do BB išla elektrika.
A naopak, z BB odísť zmeškaný a vo Zvolene prejsť to taktu? Lenže týmto prístupom by si zrušil celý takt.(Nehovorím že je ideálny, ale aspoň ako taký je).
Ja by som si skôr vedel predstaviť, že osobáky Zv - BB nahradiť elektrickou trakciou, tak ako sa to občas podarí (09.11. 363 147).
Tiež som zástanca toho, aby rýchlik mal prípoj do BB, tiež nemá ani posledný piatkový rýchlik do ZV prípoj ani do BB, ani do Lc.
Danny #50738: Neviem aká išla teraz súprava na tom posilovom rýchliku, no prvý krát, keď to išlo ešte odklonom cez Zámky (21:11) na tom boli staré B vozne. Takže zásuvku tam moc nehľadaj.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BB-Schuhu
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.