Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V piatok som si všimol (možno to bolo už aj pár dní skôr), že v akustickom hlásení zastávok sa objavili už nové názvy platné od 14.12. Dúfam, že táto skutočnosť platí pre všetky vozidlá.

Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:

pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová

V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.

Reakcia na: randallSK #50766:
Da sa to aj slusnejsie.
kadial by po spravnosti mala jazdit L54 ? niektore spoje jazdia cez Belušovu niektore cez riadenu krizovatku popri shell ...odchod z harmanca 22:05 prichod na uhlisko 22 :30 no ten isty bus ma odchod 22:25 spet do harmanca a teda denodenne meskanie spoja minuty potom nabera porusovanim bcp.
Od dnes by mali predávať cestovné poriadky, len prímestské brožúrky za 1e. Info musíme overiť v pondelok.
Cesta cez Sedlo Zbojská je od pondelka 15.12.2014 opäť otvorená. Nie je však vylúčená ďalšia úplná uzávierka v apríli alebo v máji 2015, kedy by autobusy prímestskej dopravy boli opätovne odklonené na obchádzkovú cestu cez Sedlo Diel. Paradoxne, práve v máji 2015 mala byť celá stavba hotová podľa pôvodných plánov.
http://www.webnoviny.sk/slovensko/clanok/901266-vodici-sa-dockali-cestu-cez-sedlo-zbojska-opat-otvoria/

Včer som na spoji 68/13:52 z Tureckej videl ZV-997CH, takže zrejme sú už aj vozy na svojich pôvodných výkonoch.
Reakcia na: BB-Schuhu #50760:
dnes ráno v ZV-719CN nešlo vôbec hlásenie (alebo bolo volume blízke nule)?
CP liniek 41 a 43 v PDF už SAD ZV doplnila.

Asi som bol naivný, keď som si myslel, že veľkolepá a vopred avizovaná zmena názvoslovia zastávok sa od 14.12. prejaví aj v akustickom hlásení vo vozidlách MHD. ?
Reakcia na: draxter #50756:
a nielen to, 1518 nahradila pokazenú 1528, 1529 dotiahli na poruchu, výmenou išla 1501...
Reakcia na: Jan Vartas #50743:
Vdaka, opravene.
Reakcia na: BB-Schuhu #50753:
Tym novym EC Bratislava-Praha sa samozrejme nemysli EC co nahradza Avalu, ale EC co nahradza (chvalabohu zrusenu) Varsoviu, teda skutocne nove spojenie.
Reakcia na: milan002 #50752:
dnes jazdila 1512 ale aj 1005 ?
Reakcia na: Petto #50754:
Ani druhý tender nebol úspešný.
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/276202

Narozdiel od výsledku toho prvého sa tu neuvádza informácia o opakovaní VO. Takže ďalší postup je pre mňa otázny. No bude škoda, ak trolejbusy do BB neprídu napriek tomu, že v žiadosti o poskytnutie nenávratného príspevku bol DPM BB úspešný.
Co s tymi vasimi klb. trolejbusmi ? Pridu nejake nove ci aj 2.tender padol ? ....Nechce sa mi listovat historia
SAD ZV nahodila nové CP - pri linkách 41 a 43 nejde otvoriť pdf.

Inak ma prekvapuje, akým spôosbom ZSSK informuje o zmenách 14.12 - spôsobom hodným najväčšieho demagóga. Všade píšu o 105 nových vlakov, 2 páry nových EC BA-Praha, a pod. Lenže v mnohých prípadoch ide o vlaky, ktoré len nahrádzajú iné - ZRUŠENÉ vlaky. Tak ja sa pýtam, koľko je skutočne "nových" vlakov? Môžem si spočítať, ale to nebudem robiť.
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/po-rokoch-pribudne-naraz-az-105-novych-vlakovych-spojeni.html

Spomenuli, že:
- zavádzajú nové REX-y z Banskej Bystrice do Margecian (nepovedali ale, že výrazne obmedzia osobné vlaky medzi Breznom a Nálepkovom, a len jednou strohou vetou sa zmienili, že končí R Horehronec)
- píšu o 2 nových EC z BA do Prahy (ale to, že sú namiesto Avaly a Vindobony už nepovedia)
- píšu o novom vlaku zo Žiliny do Ostravy, ale informovať o zrušenom Excelasiore sa im nechce
atď. atď.
Naproti tomu České dráhy majú veľmi podrobne vysvetlené zmeny GVD v medzištátnej, vnútroštátnej diaľkovej a regionálnej (osobitne pre každý kraj). Komplexná informácia o nových, zrušených a zmenených spojoch. Všetko vysvetlené do najmenšieho detailu a v súvislostiach - v prípade zrušenia spoja udaný dôvod, ale tiež možnosti náhradného spojenia pre cestujúceho.
Opäť ma raz ZSSK (ne)prekvapila o kvalite svojich služieb. Hlavne, že 2,5 mil cestuje zadarmo a ostatné nás trápiť nemusí.
jazdí 1518 a 1005 aj dnes? či to bolo v uturok výnimočné
Konečne začali na svojej stránke nahadzovať cp veru zavčasu...
http://www.sadzv.sk/cestovne-poriadky
Inak na 1530ke budu od noveho GVD radene aj dve Bdtmee (okrem 21.12. a cez letne prazdniny). Vsetkym cestujucim, ktori sa v tom nebodaj rozhodnu cestovat z Banskej Bystrice do Bratislavy prajem uprimnu sustrast ?
Reakcia na: doubleA #50744:
Vo vlaku si už podľa mojich info z vozíka nekúpiš. Vraj zakázala hygiena.
Čo sy týka jazdnej doby, aj rýchlik by spravil Bratislavu za 2 hodiny, keby sa rovnako ako sa stavia R1/D1 stavala(modernizovala) trať. (Dvojkoľajka, 100-120km/h) Len bohužiaľ, od Dúbravy po Žiar, od Žarnovice po V. Kozmálovce, od Loku po Palárikovo sa vlak ťahá zvyčajne 70km/h, miestami 80 km/h okolo Novej Bane 60km/h a zo Šurian konečne aj 90km/h. Pri takýchto rýchlostiach sa pri súčasnom GVD a 8mich kočiaroch za zadkom, dajú len tak tak stíhať jazdné časy, nie to ešte znižovať meškania vlaku spôsobené nekončiacimi výlukami a obmedzeniami po trati prípadne skracovať jazdná doba vlaku.
K preprahom vo Zvolene. Ako by si navrhoval robiť preprah?
Vlak čo pokračuje od BA do ZA vyhnať hneď do BB a tam prepriahať? To čo ty navrhuješ, to sa pár rokou dozadu robilo. Len bohužiaľ, zbytočne sa prepravovala mašina na ten zrýchlenec do BB a opačne, len aby do BB išla elektrika.
A naopak, z BB odísť zmeškaný a vo Zvolene prejsť to taktu? Lenže týmto prístupom by si zrušil celý takt.(Nehovorím že je ideálny, ale aspoň ako taký je).
Ja by som si skôr vedel predstaviť, že osobáky Zv - BB nahradiť elektrickou trakciou, tak ako sa to občas podarí (09.11. 🙂 363 147).
Tiež som zástanca toho, aby rýchlik mal prípoj do BB, tiež nemá ani posledný piatkový rýchlik do ZV prípoj ani do BB, ani do Lc.
Danny #50738: Neviem aká išla teraz súprava na tom posilovom rýchliku, no prvý krát, keď to išlo ešte odklonom cez Zámky (21:11) na tom boli staré B vozne. Takže zásuvku tam moc nehľadaj.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.