Predpokladám, že uvedená zastávka bude zaradená (aj spolu so zastávkami Burgmaier a MED-ART nahodenými k 22.8.2013) na linke do priemysleného parku. Kedy sa ale takého niečoho dočkáme, je nateraz otázne. Rozmýšľal som nad významom tejto zastávky. Keďže to bude pri moste, mohlo by to slúžiť aj pre firmy na okraji Majera (neviem ale či tam je prístup aj z tejto strany, dávno som tam nebol pozrieť).
Mimoriadne vlaky 12.09.2003, ktoré som našiel v mojich poznámkach, s odchodmi z vybraných staníc.
Vrútky >> Banská Bystrica
Nsl. 4003 Makov (2:50) – Turzovka (3:13) – Čadca (○ 3:50) >> prípoj k Nsl. R 141 Skalité (3:35) – Čadca (3:58 – 4:05) – Banská Bystrica (○ 6:41)
Nsl. R 141 Skalité (3:35) – Čadca (3:58 – 4:05) – Kysucké Nové Mesto (4:31) – Žilina (○ 4:45) – Vrútky (5:18) – Martin (5:26) – Turčianske Teplice (5:48) – Banská Bystrica (○ 6:41)
Nsl. 7900 Oravský Podzámok (3:30) – Dolný Kubín (3:49 – 3:51) – Kraľovany (○ 4:27) >> prípoj k Os 7850 Kraľovany (4:35) – Vrútky (4:58 – 5:00) – Žilina (○ 5:22) a vo Vrútkach k Nsl. R 141 Skalité (3:35) – Vrútky (5:18) – Banská Bystrica (○ 6:41)
Nsl. 7950, R 1843 Trstená (3:31) – Dlhá nad Oravou (4:10) – Oravský Podzámok (4:30) – Dolný Kubín (4:49 – 5:04) – Kraľovany (5:37 – 6:05) – Vrútky (6:18 – 6:33) – Turčianske Teplice (7:03) – Banská Bystrica (7:51) (pozn. v úseku Dolný Kubín – Kraľovany poloha vlaku totožná s Os 7930)
Banská Bystrica >> Vrútky
Nsl. R 1842, 7915 Banská Bystrica (14:46) – Turčianske Teplice (15:37) – Martin (16:00) – Vrútky (16:07 – 16:20) – Kraľovany (16:33 – 16:45) – Dolný Kubín (17:19 – 17:24) – Dlhá nad Oravou (18:00) – Trstená (○ 18:46)
Nsl. 7863 Kraľovany (16:36) – Ružomberok (17:03) – Liptovský Mikuláš (○ 17:33) >> prípoj od Nsl. R 1842 Banská Bystrica (14:46) – Kraľovany (16:33 – 16:45) – Trstená (18:46)
Nsl. R 394, 3918 Banská Bystrica (15:10) – Turčianske Teplice (16:09) – Martin (16:32) – Vrútky (16:39 – 16:50) – Žilina (17:08 – 17:13) – Kysucké Nové Mesto (17:28) – Čadca (17:53 – 17:58) – Skalité (○ 18:25)
Zvolen os. st. >> Banská Bystrica
Nsl. Zr 1840 Zvolen os. st. (6:03) – Banská Bystrica (○ 6:34)
Nsl. 5701 Nové Zámky (3:10) – Levice (○ 4:26) >> ďalej Os 5733 Levice (4:48) – Zvolen os. st. (○ 6:32) a ďalej Os 7314 Zvolen os. st. (6:50) – Banská Bystrica (○ 7:26)
Nsl. 5901 Štúrovo (3:22) – Čata (3:44) – Levice (○ 4:28) >> ďalej Os 5733 Levice (4:48) – Zvolen os. st. (○ 6:32) a ďalej Os 7314 Zvolen os. st. (6:50) – Banská Bystrica (○ 7:26)
Nsl. 6242 Rimavská Sobota (3:52) – Jesenské (4:12 – 4:15) – Fiľakovo (○ 4:57) >> ďalej Os 6202 Fiľakovo (4:58) – Zvolen os. st. (○ 6:39) s priamymi vozňami Fiľakovo – Banská Bystrica
Banská Bystrica >> Zvolen os. st.
Nsl. Zr 1841 Banská Bystrica (15:14) – Zvolen os. st. (○ 15:45)
Nsl. Zr 7508 Zvolen os. st. (15:50) – Hronská Dúbrava (16:01) – Kremnica (16:35) – Horná Štubňa (○ 17:10)
Nsl. 5736 Zvolen os. st. (16:38) – Žiar nad Hronom (17:03) – Nová Baňa (17:44) – Kozárovce (18:08) – Levice (○ 18:24) >> ďalej Os 5720 Levice (18:26) – Nové Zámky (19:42)
Nsl. 6231 Lučenec (17:35) – Breznička (18:04) – Poltár (18:14) – Utekáč (○ 18:55) >> prípoj od Os 6211 Zvolen os. st. (16:03) – Lučenec (17:16 – 17:31) – Fiľakovo (○ 17:51)
Čas beží rýchlo a tento týždeň to už bude 10 rokov, čo naše mesto dňa 12. septembra 2003 navštívil blahoslavený Svätý Otec Ján Pavol II. Len na krátke pripomenutie dávam link na aktualitu z tohto webu, kde boli popísané vtedajšie obmedzenia v doprave: http://imhd.sk/bb/doc/sk/1073/Premavka-MHD-pocas-navstevy-papeza-12-9-2003.html?text=12.9.2003
Viem, že v ten deň bolo do/z Banskej Bystrice vypravených viacero posilových vlakov, tiež boli posilnené aj bežné vlakové spoje. Ja som si to (žiaľ) vtedy nearchivoval, preto by ma zaujímalo, či niekto nemá harmonogram týchto mimoriadnych vlakov ešte niekde archivovaný (na webe som k tomuto nič nenašiel, portál vlaky.net tuším vtedy ešte neexistoval). Vďaka.
vieš, to čo píšeš len snaha o obhajobu sadistického riešenia, ktoré praktizuje SADZV na svojich "službách zákazníkom". Jednoducho, logika veci hovorí, že v prvom rade je potrebná komunikácia a tá nebola, resp. bola presne takej úrovni, ako byť nemá (hoci ma v zásade neprekvapila). Druhá vec je, že vodič robí svoju prácu a pre svojho zamestnávateľa, takže by mal byť informovaný čo treba v taktomto prípade robiť - určite to nie je rýpanie typu, chodďte si ho zobrať na Partizánsku a odšoférovať - taký pokus tu už jeden chlapes tuším mal a povozil sa statočne ?
Dnešok bol prenádherný, a preto dopravca mal očakávať zvýšený záujem. A ak nechce/nemôže vyslať posilový bus, bolo to treba povedať rovno a slušne. Hotovo, vybavené. Lenže poniektorí asi nemajú druhú signálnu sústavu (a ak by nerobili dopravu vo verejnom záujme, už dávno padnú na hubu).
Prepáč, ale ja túto situáciu vnímam mierne odlišne. Nehnevaj sa, ale keď je príves plný a von čaká ďalších 30 cyklistov, tak požiadavka cestujúcich na posilový autobus je oprávnená. Samozrejme dostať ho nemusia (nikto to negarantuje, koniec koncov od toho sú miestenky zavedené počas tejto sezóny), no reakcia vodiča nebola v poriadku - už len, tým že ani neprejavil záujem situáciu riešiť.
"keby niekto chodil za ním a stale sa vypytoval kde je druhý autobus"
To je problém vodiča, že nevie prísť k ľuďom a nahlas všetkým povedať aká je situácia. Potom nech sa nediví, že sa ho chodia po jednom vypytovať.
"Cestoval som s týmto vodičom aj včera a vodič zabezpečil druhý autobus rýchlo aj keď nakoniec nebol potrebný lebo sa vodič a osadka snažili zobrať všetkych do jedneho autobusu"
A toto je čo za logiku? Najprv predsa zvážim či je vôbec potrebné privolať posilu. A ak ju už teda privolám, tak nebudem vyvíjať snahy o to, aby sa všetci zmestili do jedného busu a posila prišla ako úplne zbytočná. Toto hádam riešim ako prvé a až potom, ak sa to ukáže ako nevyhnutné, volám na dispečing.
Neviem či by sa pisateľovy páčilo keby bol ako vodič na cyklobuse ( nie ušomraný fuzkač ale fuzkač srandysta ) keby niekto chodil za ním a stale sa vypytoval kde je druhý autobus aj na nespočetné odpovede obsluhujúceho personálu že druhy autobus nepríde nemá ho kto odšikovať.
Niektory cyklisti by sa mali vedieť tiež slušnejšie správať a nie hneď nadavať a vypisovať sťažnosti na vodiča a osádku cyklobusu.
BB- Schuhu to písal určite ako pomstu že sa nedostal na spoj na Donovaly .
Cestoval som s týmto vodičom aj včera a vodič zabezpečil druhý autobus rýchlo aj keď nakoniec nebol potrebný lebo sa vodič a osadka snažili zobrať všetkych do jedneho autobusu .
Bol by som rád keby si niektory ľudia (pisateľia) uvedomili čo píšu a nie sa hneď snažiť očierniť personal cyklobusu aj tým čo ani nepovedali. Veď to počuje viac ľudí . ?
a toto si prave myslia na SAD ? ? : ste nam uplne ukradnutý, ako pri cyklobuse, tak aj pri normalnych linkach, my sme tu len na branie dotacii, vy si robte čo chcete. dneska ste nemali chodit na bycikloch vôbec nikam, mali ste ostať doma a pozerať sa na bežiacich maratoncov. ak sa vam nepačil šofer, nabuduce vam pošleme ešte arogantnejšieho. ?
Dnešná nepríjemná skúsenosť s cyklobusom. Už dlhodobo pekné počasie počas tohto leta pravidelne priťahuje cyklistov, teda aj potenciálnych cestujúcich v cyklobuse. Rovnako tomu bolo aj dnes. Spoj 9:30 na Donovaly úplne plný (bicykle aj v batožinovom priestore) a von stojí odhaodm 30 ďalších cyklistov čakájaúcich automaticky na ďalší posilový spoj, ako bývalo zvykom v prípade pekného počasia. No žiaľ vodič (známy ušomraný fúzkač zo záložáka ZV-837AU) to odmietol spraviť, navyše začal byť na cestujúcich arogantný a vykrikovať, že ak chcú ďalší autobus, tak nech sa páči nech si idú zobrať voz na Partizánsku a nech si ho aj sami odšoférujú. S obsluhujúcim personálom to ide túto sezónu dole vodou, a SAD-ka takto pekne ukazuje, že im vlastne na cestujúcich prd záleží. Pritom mohli úplne kľudne využiť zrušený zvolenský cyklobus, čo by akurát stačilo na posilu k donovalskému spoju. Ale nestalo sa. ?
v BB to v prepravnom poriadku nie je? ? V TN je to presne takto čo si spomínam.
Pokiaľ ide o kĺbové autobusy, tak tie by mali byť nasadené nie len tam, kde to sólo kapactine nezvládne, ale vzhľadom na kultúru a komfort cestovania tam, kde je zvýšený dopyt po preprave, pretože ak bude niekde jazdiť sólo s 90 cestujúcimi natrieskanými ako sardinky, je pravdepodobné, že ľudí to po čase prestane baviť a VHD príde aj o niektorých z nich. Treba vychádzať potom zo štatistiky poradia a linky. A pri linke 24 to asi ozaj bude platiť. Naviac, ako dnes dopravca disponuje nadbytkom kĺbových autobusov, naozaj by sa mali nasadiť tam, kde chýbajú. V nedeľu by som ten kĺb rád videl aj na 34, a takisto aj ráno a popoludní v čase špičky.
No áno, do prepravných poriadkov by sa dalo zapracovať množstvo praktických situácií, ktoré môžu v bežnej premávke nastať. Žiaľ, u nás v BB na takéto veci asi chýba vôľa.
Dráhová doprava to má v tomto smere lepšie "ošetrené", lenže je to tak ako píšeš, na zastávkach sa stretávajú vozidlá dráhovej dopravy s autobusmi, a tak je oslabená účinnosť tejto vyhlášky.
V prípade dráhovej dopravy je toto presne upravené v § 33 ods. 3 vyhlášky MDPaT SR č. 351/2010 Z. z. o dopravnom poriadku dráh: "V zastávkach môžu zastavovať vlaky samostatne alebo taký počet, aký umožňuje dĺžka nástupištnej hrany. Každý tretí vlak v zastávke opäť zastaví pri označníku "Zastávka".", čiže v našom prípade majú trolejbusy jasnú povinnosť, avšak v praxi sa na zastávkach stretávajú aj s autobusmi, čiže trolejbus môže stáť za zastávkou ako štvrté vozidlo za troma autobusmi a bolo by to de jure OK i keď reálne by účel splnený nebol. Keby naši dopravcovia mali poriadne prepravné poriadky, tak by mali v nich upravené aj praktické veci a nie len pokopírované krížom-krážom kde čo našli s následným preklápaním z verzie na verziu.
K zastavovaniu vozidiel VHD na autobusových zastávkach:
Často sa stáva, že na zastávku pristaví naraz viacero vozidiel. Ten "náš" spoj sa tak môže ocitnúť niekde na konci kolóny, pričom cestujúci stojaci v blízkosti označníka ho nemusí ani zaregistrovať. Neraz som bol svedkom toho, že vozidlo potom prefrčalo zastávkou a cestujúci pri označníku už len zlostne rozhadzovali rukami. V prepravných podmienkach niektorých miest sa vyslovene píše, že povinnosťou vodiča je zastaviť s vozidlom znova pri označníku v prípade, ak zastal na zastávke v kolóne v poradí 3. a viac. V BB som sa s takýmto niečím nestretol, ale asi by som to privítal. Pretože vodiči sú všelijakí a tam, kde nestačí ľudská ohľaduplnosť, tam musia prísť nariadenia a predpisy.
Taktiež si myslím, že vodič by mal pristaviť s vozidlom (pokiaľ je to možné) v priestore zastávky k nástupnej hrane. Nie ako dnes vodič L20 zastal na ŽST priamo v priestore križovatky (pretože v priestore zastávky bol pristavený kĺbový trolejbus L2) a cestujúci (vrátane cestujúcej s kočíkom) ho museli naháňať pomedzi ďalšie vozidlá na ŽST. Spočiatku som odmietal nastúpiť do autobusu (chcel som donútiť vodiča riadne pristaviť do priestoru zastávky), no inak by ma nechal na zastávke, preto inú možnosť som nemal.
Ďalšou kapitolou je zastavovanie rovno na priechode pre chodcov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BB-Schuhu