Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #49372:
Co je zle na podpore takehoto riesenia?
Aspon trochu to moze zlepsit problem na cestach a tiez s parkovanim.
Doba sa zmenila. Ludia su od prirody lenivi a ked si mozu dovolit auto, tak ho pouzivaju. V zasade vidim len niekolko dovodov, preco nepouzivat auto, ked ho uz vlastnim:
1. nemam na to, alebo
2. nemam kde parkovat (resp. naklady na parkovanie su neprimerane), alebo
3. cesta MHD je rovnako alebo porovnatelne rychla ako cesta autom (vcetne cakania a cesty na zastavku/k autu), alebo
4. chcem ist po praci na pivo

Ja jazdim MHD len preto, lebo 2 a v spicke aj 3. Ale ked nahodou mam niektory den parkovacie miesto, tak idem autom vzdy, pokial nahodou nenastane 4.

To teraz preto, ze sa mesto nezaujima o MHD, ma rezignovat aj na ine sposoby podpory lepsej dopravy, aby to bolo "spravodlive" voci MHD?

Aby ludia zacali pouzivat MHD, tak je okrem kvalitnej hromadnej dopravy (vcetne bus pruhov a preferencii MHD na semaforoch) nutne vyrazne obmedzit a spoplatnit parkovanie v centre mesta. Musi byt z Namestia S.Moysesa, Kapitulskej, Narodnej, Hornej, Kuzmanyho atd parkovisko? Dokazem si predstavit, ze v tejto oblasti by bol spoplatneny aj vjazd, nielen parkovanie.
Takisto na sidliskach. Ked nahodou idem po Sasovej, tak mam pocit, ze tie panelaky len zbytocne zavadzaju na jednom velkom parkovisku. A to plati globalne, nielen o BB.
Lenze bohuzial ludia maju predstavu, ze parkovanie (idealne zadarmo) je prirodzene a nezadatelne pravo.
Myslite, ze by uspel kandidat na primatora, ktory by deklarovat, ze rozsiri zelen v Sasovej tym, ze zrusi polovicu parkovacich miest vo verejnych priestoroch?
Avsak jedine spoplatnene a obmedzene parkovania ma uliciach pomoze tomu, aby sa jednak zacali stavat sukromne garaze (podzemne, nadzemne, akekolvek) a aby ludia zacali pouzivat verejnu dopravu, pokial bude fungovat.
Do tej chvile je zdielanie aut dobry napad, ktory je treba podporovat a mesto si za to zasluzi pochvalu.
Reakcia na: milan002 #49374:
Podla mna by klb mohol byt aj na 34/5. Jediny problem, ktory v tomto vidim, je toto.
- 34/5 robi prejazd na L41 - lenze toto sa da elegantne zmenit upravou vzoraku, poprehadzuju spoje tak, aby klb bol na klbovej linke. Toto sa urcite spravit da, len treba chciet.
- ZV-162CA/ZV-163CA sa potrebuje prestriedat na delenom poradi s 34/2, aj toto sa da spravit tak, ze uvedene vozy by sa presunuli na 34/3 namiesto ZV-358BI.

Co by sme tym ziskali:
- uvolnenie dvoch B952, ktore by posilnili solovu rezervu (podotykam, ze v sucasnoti su na rezerve len 3 sola ZV-160BH, ZV-166BH a ZV-172BH)
- lepsie vyuzitie klbov priadnim dvoch klbovych poradi (dnes mame 8 klbov na rezerve)
- posilnenie kapacity na L34 v casoch kedy je to potrebne.

Tiez si myslim, aby na L34 jazdil klb iba v mesiacoch september-maj.
tak žeby konečne vyslyšali študentov a na 34 zaradili aj kĺbaky? Mohli by jazdiť aj na 34/5, naozaj by to zvýšili úroveň cestovania, sólo je často natrieskané.
Reakcia na: draxter #49372:
Zdieľanie jázd IAD má na odľahčenie cestnej premávky neporovnateľne menší vplyv ako preferencia MHD/VHD - tá musí byť jednoznačne základom. A pokiaľ to tak nie je, tak to nikdy nepôjde správnym smerom. Dobre, plne obsadené auto pojme 4-5 cestujúcich, plne obsadený kĺbový autobus v pohode 100 i viac cestujúcich. Myslím, že tu nie je čo riešiť.
Ale myslím si (svoj subjektívny názor), že problém VHD vs. IAD sa dnes posunul už úplne do inej roviny - auto je pre mnohých "miláčikom" (a to doslovne) a takejto skupine ľudí môžete ponúknuť akokoľvek kvalitné služby v MHD, nezmôžete vôbec nič. Lebo ľudia (aspoň isté vrstvy spoločnosti) si privykli na život v blahobyte a nerušenom komforte, autobus je prostriedkom, kde sa musia deliť o priestor s ostatnými, a to je pre mnohých dosť vážny problém. Ale toto už nie je dopravný, ale sociologický problém.
Reakcia na: brefos #49370:
fakt je, že vodiči sanitiek stále jazdia jak blázni, o dodržovaní rýchlosti bez majákov ani nehovorím, majáky a sirénu púšťajú len kedy-tedy a tesne pred križovatkami. Česť výnimkám, ale aj minule som šiel za sanitkou skoro celú cestu do BA cca 160-tkou, ale ani len majáky nemala. Toto mala byť výstraha pre všetkých, ale skončilo to len osadením STOP-ky a finito.
Reakcia na: N/A #49368:
s tým, samozrejme, súhlasím ? hlavne že keď by v BA opravovali 3. nástupište, hneď by tam bolo na pol strany že niečo bude meškať 3 min....
Reakcia na: draxter #49367:
Stále to nie je blbuvzdorné... t.j. čakalo by sa to niekde.. (aspoň odkazom) na hlavnej stránke... nie cez prepravu osôb... to normálny smrteľník nezistí...
Reakcia na: fragma #49366:
dá sa to aj jednoduchšie: www.slovakrail.sk, potom hore "Preprava osôb" a "Informácie o výlukách" (pod nadpisom Informácie o cestovaní) a máš to komplet a rýchlo ?
Reakcia na: BB-Schuhu #49363:
Informácie hľadaj/te radšej na ŽSR, aj keď tam sa treba trošku "vysomáriť". Treba si nájsť "Plán organizácie výluk" (pre tých, čo to zaujíma, tam sú všetky, aj ktoré neobmedzujú vlaky a cestujúcich).
Tak poďme klikať www.zsr.sk - Železničná dopravná cesta - Marketing - Výluky -Týždenný plán
a tam nájdeš tieto dva odkazy Inform. systému infraštruktúry (ISI) na aktuálny a nasledujúci týždeň
(pondelok-nedeľa):

http://isi.zsr.sk/PovAktualT.xls
http://isi.zsr.sk/PovBuduciT.xls

Tie si môžeš uložiť niekde do svojich záložiek.
V tabuľkách si nájdeš ORD Zvolen (oblastné riaditeľstvo dopravy), pod ktorých zostaviteľov spadáme, máš tam medzistaničný úsek Dubová - Medzibrod, ŽTS (železničné traťové stavby) a ešte nejakú skratku, čo sa ide robiť, napr. "KRK" (komplexná rekonštrukcia koľají/ska?) a potom časy v dátumoch, kedy výluka trvá (ak sú v rovnaké, sú písané v jednom riadku na viac dní, ak nie, v ďalších riadkoch). Popr. tam máš NV nepretržitá výluka do 15.10 do 16:00, to ale neznamená, že po tomto dátume (po prerušení) nemusí pokračovať.
V budúcom si tiež pozri dátumy a po ukončení 15.10. 16:00 sa začne na druhý deň 16.10. 6:00-16:00 (uvedené na konci pod písmenom "C"), potom 17.10. 6:00-20.10. 24:00 (to je len koniec týždňa v dokumente, polnoc z nedele na pondelok, tiež to bude pokračovať v neskoršie vypracovanom odkaze).

Alebo si nájdem v nedeľu podvečer takú prehľadovú tabuľku podľa tratí, napr. na "zeleznicne.info" http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=vyluky-na-tratiach-zsr-s-nad&cisloclanku=2013100002

Alebo si stači zájsť na žst. a sledovať vývesné oznamy http://postimg.org/image/ef4lp2gpj/
Reakcia na: fragma #49362:
"...sa pripravuje aj návrh nových tarifných podmienok, ktorých cieľom by malo byť zamedzenie únikov tržieb v dôsledku falšovania „zľavových“ preukazov a nedostatku priestoru na ich podrobnú kontrolu vodičom pri predaji cestovných lístkov v hotovosti vo vozidle MHD." >> to by ma zaujímala odpoveď od "kompetentných", akým spôsobom napr. zvýšenie cestovného pre určité skupiny cestujúcich zamedzí úniku tržieb. Nekonečná NESCHOPNOSŤ dopravcu a mesta sa zase len prenesie na cestujúceho s vynucovaním znižovania záujmu o používanie služby a s výsledkom ďalšieho odlivu cestujúcich a tržieb a prehlbovania problémov vo VHOD. ?
Čo už to je za debila, kto dá vyjadrenie ohľadom odôvodnenia nekontrolovania oprávnenosti zľavy smerom k nedostatku priestoru na kontrolu vodičom?! Skutočnosť, že dopravcovia nezabezpečujú dostatočnú kontrolu (revízori nie sú fixne len v BB, ale obiehajú po celej super-galaxii a teda sa objavia len občas nárazovo v BB, nie ako keď boli napr. interný revízori DPMBB), pričom navyše DPMBB s majetkovou účasťou mesta v svojom Prepravnom poriadku ani nemá zadefinované osoby a spôsob preukazovania ich oprávnenia, ktoré sú v jeho vozidlách oprávnené vykonávať kontrolu, pričom ju tak bez akejkoľvek právnej záväznosti vo vzťahu k cestujúcim vykonávajú revízori cudzieho právneho subjektu (SAD Zvolen) a cstujúci ich tak môžu poslať kade ľahšie. Tu opúäť donekonečna zlyháva akákoľvek kontrola zo strany mesta ako orgánu dozoru a objednávateľa a opäť je len snaha prenášať svoju neschopnosť na úkor cestujúcich. Tento stav tu platí desaťročia a zjavne sa to nezmení už nikdy ❗ ?
Reakcia na: BB-Schuhu #49363:
No čo som našiel, tak výluka začala dnes od 08:15 h a končí 15.10.2013 o 16:00 h a potom znova od 17.10.2013 od 06:00 h minimálne do 20.10.2013 do 24:00 h (ďalej tam údaje nie sú uvedené).
Údajne má dnes začať nepretržitá výluka trate č. 172 v úseku Medzibrod - Dubová s trvaním až do 22. novembra 2013, aspoň tak informuje malý nenápadný oznam na železničnej stanici v BB. Napriek tomu, že ide o dlhodobú výluku, ktorá postihne množstvo cestujúcich, ZSSK sa ani neunúva túto skutočnosť oznámiť na svojej webovej stránke ❓ Hľadal som nejaké info k tomuto, ale nič také tam nie je.
Trochu odpovedí na mestské interpelácie:

staršieho dáta
PhDr. Ľubica Laššáková
8. Na novovybudovanom chodníku pri Tajovského ceste, v časti pod Rooseveltovou
nemocnicou je zastávka MHD, ktorá slúži aj cestujúcim prímestskej hromadnej
dopravy. Prosím v týchto miestach osadiť prekrytú zastávku.
24. Žiadam o posúdenie možnosti realizácie prístrešku, na ochranu čakajúcich pred dažďom
a snehom, pri zastávke MHD na Námestí Štefana Moysesa (pri Pretóriu - Galérii).

Odpoveď: Mgr. Miriam Ondrejková, vedúca Oddelenia obchodu a služieb podnikateľom
Prístrešky pri zastávkach MHD boli na území mesta Banská Bystrica zriaďované v zmysle Zmluvy
o podmienkach umiestnenia a prevádzkovania reklamných zariadení, stavieb pre reklamu a reklamy na mestských pozemkoch. Zmluva bola uzatvorená v roku 2002 na obdobie 10 rokov. V Zmluve sa Mesto zaviazalo poskytnúť druhej zmluvnej strane (euroAWK, spol. s r.o., Bratislava a UNI–WERBUNG, spol. s r.o., Bratislava) prednostné právo na zriadenie prístreškov MHD, ktorých
súčasťou sú aj reklamné zariadenia. Celkovo na území mesta má byť umiestnených 110 prístreškov.
V súčasnosti je osadených 106, pre zvyšné 4 sú už vytipované lokality. V decembri 2012 Mesto
uzatvorilo nájomnú zmluvu o nájme mestských pozemkov so spoločnosťou euroAWK, Bratislava.
Uvedená zmluva v predmete nájmu nerieši osadenie nových prístreškov MHD. Možnosti
umiestnenia nových prístreškov MHD sú predmetom rokovania a zmluvných dojednaní Mesta
Banská Bystrica so spoločnosťou euroAWK o novej dlhodobej zmluve.

23. Žiadam preveriť možnosť presmerovania linky MHD č. 21, resp. č. 22, cez Uhlisko, cez
ulice 9. Mája a Viestova. Obyvatelia tejto časti mesta navrhujú, aby aspoň každý piaty spoj č.
21 alebo č. 22 premával na Uhlisko, zlepšila by sa tak sprístupnenosť tejto časti mesta.

Odpoveď: Ing. Renáta Hláčiková, vedúca oddelenia UMK
Po nútenom vyradení citybusov z prevádzky z dôvodu ich nevyhovujúceho technického stavu boli
de facto zrušené pôvodné linky obsluhované týmto druhom dopravných prostriedkov. Následne bola
od 1. marca 2012 zavedená nová linka číslo 100, ktorá zabezpečuje priame spojenie z Námestia Š.
Moysesa na Uhlisko. Dovolíme si podať základnú informáciu o ekonomike tejto linky: Na linke
číslo 100 od januára 2013 do júna 2013 sú náklady vo výške 37 008 € a tržby za uvedené obdobie
sú vo výške 9 134 €. Okrem tejto linky je z Uhliska zabezpečená verejná doprava linkou číslo 80
„Viestova ul. - Rooseveltova nemocnica a späť“. Linkami číslo 21 a 22 je zabezpečená doprava zo
sídliska Sásová v smere na Kremničku a Rakytovce. Je potrebné si uvedomiť, že nie je možné
vyhovieť všetkým požiadavkám cestujúcej verejnosti, okrem priamych spojov je možnosť využívať
prestupové zastávky, z ktorých je zabezpečená náväznosť na spoje iných liniek, smerujúce do
potrebného cieľa cestujúceho. V meste Banská Bystrica platia tarifné podmienky, ktoré zvýhodňujú
cestovanie s prestupom a to časové cestovné lístky, resp. výška cestovného pri prestupe. Mesto
Banská Bystrica má uzatvorené zmluvy o službách a preukázané straty musí dopravcom zo svojho
rozpočtu uhradiť.

-súčasné
RNDr. Ladislav Topoľský
22. Žiadam, aby mesto rokovalo so SAD ohľadom linky ku Krematóriu, predovšetkým pre starších
ľudí. Či nie je možné, aby sa autobus otáčal nie na klasickej zastávke a otočke, ale aj vyviesť kúsok
vyššie, hlavne aby sa hore dostali.

Odpoveď : Ing. Renáta Hláčiková, vedúca PS UMK
Otáčanie autobusu MHD bližšie ku krematóriu ako je súčasná zastávka MHD a zároveň
vybudovaná otočka autobusov nie je technicky možné a bezpečné pre cestujúcu verejnosť.

-ja len dodám, že v súčasnosti sa tam ani nemá čo otáčať ? poobede len 2x L90, jedna tam pobudne 17 min. a druhá ide hneď naspäť (ranné spoje nerátam vrátane začínajúcej L21), L21 a 601455 ňou len prechádzajú, iba ak myslel v budúcnosti novú/navrátenú linku po Kremat.

Milan Smädo
24. Nadviazal by som na kolegu Topoľského. Do Kremničky bola zrušená trať číslo 22. Bolo
povedané, že bude do ôsmej a potom v podvečer, keď je špička, že tieto autobusy budú
presmerované do nového obchodného centra Radvaň, pretože sú nevyťažené. Občania Kremničky
boli robiť prieskum tej 22 pri obchodnom centre a zistili, že tu chodia tak isto po 2-3 ľudia do
obchodného centra. Je rozhorčenie. Podnikateľom sa vychádza v ústrety a ľuďom nie. A náväzne na to z Krematória, obrady, ktoré sú od 10 do 13 hodiny, sa ľudia nemajú ako dostať. Bol som rečniť na pohreboch, tak mi toto bolo vytknuté. Budem toto hovoriť na komisii dopravy. Ak obmedzenia na
Kremničku, tak urobme obmedzenia v celom meste, tam, kde to chodí nevyťažené.

Odpoveď : Ing. Renáta Hláčiková, vedúca PS UMK
O dôvodoch presmerovania linky mestskej dopravy číslo 22 bola poskytnutá informácia na
zasadnutí komisie MsZ pre dopravu, bezpečnosť, verejnoprospešné služby a verejný poriadok dňa
23. mája 2013. Obyvatelia Kremničky majú neustále možnosť využívať priamu linku číslo 21 do
Sásovej, ako aj prímestskú autobusovú linku číslo 601455, na ktorej v územnom obvode mesta platí
tarifa mestskej dopravy do centra mesta. Navyše do mestskej časti Kremnička zachádzajú vybrané
spoje linky MHD číslo 90, ktorou je zabezpečené aj spojenie so Zvolenskou cestou.

Aj napriek uvedenému si dovoľujem doplniť informáciu:
Situácia v mestskej doprave nie je uspokojivá z dôvodu dlhodobého poklesu počtu cestujúcich a tým úbytku tržieb. Z uvedeného dôvodu sa už dňa 17.9.2013 uskutočnilo pracovné stretnutie pracovníkov MsÚ, oddelenia údržby MK a IS s dopravcami zabezpečujúcimi mestskú hromadnú dopravu na tému koncepčného rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici.
Na stretnutí boli prezentované návrhy na zlepšenie situácie v mestskej doprave a hľadanie možností
jej zlepšenia. Po úvodnom stretnutí sa uskutočnia ďalšie pracovné stretnutia a o záverečnom návrhu
bude poskytnutá informácia na zasadnutí komisie MsZ pre dopravu, bezpečnosť, verejnoprospešné
služby a verejný poriadok. Okrem úprav cestovných poriadkov ? sa pripravuje aj návrh nových
tarifných podmienok, ktorých cieľom by malo byť zamedzenie únikov tržieb v dôsledku falšovania
„zľavových“ preukazov ❓ a nedostatku priestoru na ich podrobnú kontrolu vodičom pri predaji cestovných lístkov v hotovosti vo vozidle MHD.
Reakcia na: kvorka #49360:
Ťažko povedať. Zrejme od 15.12. k zmene dôjde, ale či aj skôr, tak to netuším.
aj sa bude niečo robiť s tou "druhou" 41 a jej "zastávkami"? Či to je dočasné definitívne riešenie ako sme v prípade BB už zvyknutí...
áno, Mirko, súhlasím. Umiestnenie uvedených zastávok nie je vôbec reprezentatívne.
A nebolo by na škodu, keby si sem pre úplnosť ešte pridal link na fotku toho slepo ukončeného chodníka na prístupovej komunikácii od Partizánskej cesty k PP, kde chodník je priečne ukončený vysokým zábradlím a od vozovky ho oddeľujú zvodidlá. Takže chodcom nezostáva nič iné, ako prekračovať bariéry. Toto riešenie je také pekné, typické bystrické ?
Z fotoreportáže na týchto stránkach http://imhd.sk/bb/galeria/update/7536/prvy-den-premavky-linky-41-do-priemyselneho-parku-7-10-2013.html? od autora BB-Schuhu ma zaujalo pár vecí, ktoré pokladám za nedostatky a z ktorých vyplýva, že mestská spoločnosť MBB a.s. ktorá vykonala realizáciu infraštruktúry v PP si s týmto moc práce nedala a súčasný "dizajn" týchto našich zastávok MHD v PP Šalková - Majer je tak niekde na úrovni 80. rokov minulého storočia niekde v Sovietskom zváze alebo Bulharsku, pričom predpokladám že v súčasnosti už ani tam v nejakej "najzapadlejšej diere" nemajú to čo my v roku 2013 v našom novučičkom PP!
Na prvej snímke http://img541.imageshack.us/img541/1262/xsvq.png vidno zastávkový záliv Med - Art, ktorý zdá sa byť v časti na cestnom telese v poriadku, teda až na to vyblednuté VDZ už po tak krátkom čase! Horšie je už na tom ale nástupný ostrovček pre cestujúcich, namiesto chodníka a popr. dlažby na ňom je tam iba zemina z ktorej vyrastá burina, čiže cestujúci budú stáť pri čakaní na spoj v blate, resp. mokrej burine ak bude pršať! Taktiež sa mi zdá ten priestor medzi obrubníkom a tým plotom v pozadí nejaký úzky.
Dtto prístup k označníku http://imhd.sk/bb/media/gn/00107004/Zastavka-MED-ART.jpg tejto zastávky je umiestnený v tráve, čiže ktokoľvek zvedavý na odchody jednotlivých spojov bude stáť pri prezeraní si vývesky CP tejto zastávky v tráve, neskôr možno keď to tam poriadne rozšliapu, tak rovno v blate! Taktiež prístup k tejto zastávke bude možný iba po tráve, alebo po cestnom telese!
Označník zastávky Burgmaier http://imhd.sk/bb/media/gn/00107005/Zastavka-Burgmaier.jpg taktiež "nijak nezaostáva" za predošlým prípadom zastávky Med - Art, dokonca má ešte kurióznejšie umiestnenie na poklope kanalizačnej šachty. Prístup k nemu taktiež po tráve, pri daždi po mokrej, resp. po blate!
No a nakoniec "duchaplné umiestnenie" označníka http://imhd.sk/bb/media/gn/00107003/Zastavka-je-priamo-pred-mostom.jpg priamo na zábradlie mostu, pripevneného k nemu iba sťahovacími páskami, čiže nič jednoduchšie pre "zberačov kovov" snáď ani nemôže byť, som zvedavý dokedy to tam takto vydrží..?!
dneska som sa bol pozrieť na linke 41 do Priemyselného Parku. Situácia vyzerala nasledovne: nastúpil som o 16:05 na autobus z PP,Most na ŽST, a dostal som od vodiča taký pozdrav, že vraj som uplne prvý čo ide s tejto zastávky (a to chodí tretí deň). Týmto spojom nešiel v celom úseku absolútne nikto. Taktiež spojmi 16:32 zo ŽST a 16:55 z MED-ARTu nešiel v celom úseku vôbec nikto. Inak otáčanie autobusu na PP,Most spočíva, ako už niekto spomínal otačanim v križovatke, ktoré môže byť po dobudovaní všetkej infraštruktúry dosť nebezpečné. na MED-ARTe sa autobus otáča odbočením do poľa a v bugmaieri (predpokladám, ina možnosť tam nieje) cuvnutim do arealu závodu, teda nie ani do arealu, ako na ich pozemok. alebo zas do poľa ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.