Navrhujem zaviesť novú linku 100 (terajšiu 100 prečíslovať na 101), ktorá bude chodiť medzi BB a Sliačom v 15´ intervaloch, a budú na ňu vypravované osobitne upravené (aby sa zmestilo viac batožiny) Citybusy.
ad taxi Ruzyňe-Pha: niektorí japonskí turisti za taxík zaplatili aj 5000 Kč...
Myslim. Lietadlom necestuju len obchodni cestujuci, ale aj "normalni" ludia, pre ktorych je lietadlo len hromadny dopravny prostriedok, tak ako napriklad vlak. Navyse na tom letisku nie je moc miesta na dlhodobe parkovanie.
Taky taxik moze vyrazne predrazit aj lietadlo.
Priklad - najlacnejsia letenka stoji cca 1500Kc (jednym smerom s poplatkami). Ale taxik z Ruzyne ku mne domov stoji 600Kc (=40% ceny letenky).
Tiez musis pocitat s tymi, co na letisko len vyprevadzaju, alebo niekoho cakaju. A nie kazdy ma auto.
Kami, Vladimír: na trolejbusových linkách sa dá spraviť CP aj bez dier (ak uvažujeme s bezpečnostnou prestávkou 2x20´) -
napr.: linka 1
jazda 1: 17´
prestávka 1: 6´
jazda 2: 17´
prestávka 2: 20´
No to je blbe, ked si mesto presadi letecku linku ale nedokaze zabezpecit spojenie na letisko.
Paky na to urcite maju. Stacilo by, keby autobusy z BB aj ZV s odchodom 13:30 isli po starej ceste a zastavovali pri letisku. To by zabezpecilo odvoz z priletu aj dovoz na odlet.
Jedine ze by mesto razilo bratislavsku teoriu - kto ma na letenku (resp. aby isiel vecer do hospody), ma mat aj na taxik.
iba ak primestsku. 31 vozi vzduch len na Uhlisku, inak je linka viac menej vytazena.
Inak, pozdravujem z BG. Varna je celkom dobre muzeum. Okrem u nas znamych B731/2, I280, 14Tr ci MB O345 (nove turecke) maju aj zbierku europskych MHD, plus Chavdary (licencie MAN a RTO.
Iste, do výhybky veľmi cúvať neodporúčam Ale máš situáciu, keď sa Ti trať vetví, Ty si mal odbočiť vpravo, ale ideš rovno. Medzičasom však už rozvvené stopy oddeľuje cestný ostrovček. Ak si uvedomíš svoj omyl ešte pred krížením s opačnou stopou prichádzajúcou zprava, môžeš cúvať, a to až do okamihu, kým sa priama a odbočujúca stopa nepriblížia k sebe natoľko, že môžeš palice prehodiť, resp. cúvaš až pred začiatok ostrovčeka.
Ver mi, že som sa v Prešove už v trolejbuse nacúval. Samozrejme, len ako cestujúci.
Ešte taká zaujímavosť, v Prešove trolejbusáci cúvajú celkom bez komplexov, pretože každý z nich cúva pravidelne. Zvláštnosťou prešovských hál trolejbusovej údržby je, že trolejbusy musia zvonku na kanál zacúvať (aj klbáky). Takže kto nevie cúvať, nech sa do DPMP nehlási.
No pockaj. Pri "pomyleni sa" ti asi moc cuvanie nepomoze, pretoze obvykle sa pomylis az za vyhybkou a to ti cuvanie nepomoze. Chcem vidiet co by sa stalo, keby niekto zacuvat do vyhybky. Jedina moznost ako napravit skodu je prehodit palice, lenze to sa ti nepodari ked si uz za krizovatkou :):) A to uz ani to cuvanie nema zmysel.
Heh, to je v Bratislave uplne normalne Tyka sa to hlavne zalozakov. Ale raz mi jeden vodic trolejbusu hovoril, ze zle odbocil a spamatal sa az za zakrutou na zastavke. Aj ludia vraj divne pozerali Tak vysiel z kabiny a povedal, ze je vyluka a pojde im autobus:):), otocil sa na najblizsom obratisku a cestou spat sa napojil na normalnu trasu
V Cechach hlavne vsade, kde je to mozne, pouzivaju BUSE, takze s nejakymi EMTESTmi sa serinkaju len mestecka v najchudobnejsich castiach - Mosty u Jablunkova, Havirov, Uherske Hradiste a tak podobne.
Bezne to je, v Ziline sa miesaju aj trakcie (chcel by som vidiet trolejbus v BR ).
Bystricke autobusy sa naprechadzaju dost. Napriklad vikendove 53/55, ci 24/25. Ale aj ine. Potom sa obcas vodic otaca na ceste, alebo pouzije "skratku" aby sa vratil na spravnu trasu
Nepravidelnostiam pri prestávke na odpočinok a jedenie (ktorá vyplýva zo ZP a je stanovená ako 30 minútová po štyroch hodinách práce, resp. ako delená - 2x 20 minútová vyčerpaná do štyroch hodín práce) nedá vyhnúť na linke, ktorá má obe konečné "vlastné", t.j. končí tam iba ona sama. To sa vo väčšine miest rieši vynechaním jedného spoja (ak je interval 30 min. a kratší). Inou možnosťou je len vykonanie spoja záložným vozidlom, čo predstavuje nevýhodu v manipulačných jazdách (presun na prázdno).
Záložné vozidlo však nepotrebuješ, ak je k dispozícii konečná zastávka, kde končí viacero liniek. Tam sa dá "dieram" v CP krásne predísť práve prejazdmi vozidiel medzi linkami. Prečo to v BB odmietate, neviem pochopiť, v PO je to bežná prax, ktorá by sa dala uplatniť aj u vás, veď sú to veľkosťou prevádzky podobné podniky MHD.
Neuvedomil som si ze rychlost uz obmedzena je. Je za co stihat tych co ohrozuju chodcov.
Ako by si riesil BP/obed? Zjavne sa chceli vyhnut pouzitiu zalozaka (ako doteraz) a prechodom medzi linkami. Tie sa u trolejbusov obmedzuju na ranne/vecerne dojazdy.
Prezrel som si so záujmom nové víkendové CP trolejbusových liniek. 30 min. int. je super vec len ma trochu znechutili tie nepravidelnosti v období zákonných prestávok. Tým sa podľa mňa dalo elegantne predísť.
Ako chceš obmedzovať rýchlosť cyklistov na pešej zóne? Pokiaľ viem (a ak sa nemýlim), tak podľa vyhlášky je rýchlosť cyklistu na pešej zóne obmedzená na rýchlosť chôdze chodca. Okrem toho cyklista nesmie chodcu ohroziť. Takže o čom je reč? Tieto veci sú už predsa dávno v zákone ošetrené.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
Ako by si riesil BP/obed? Zjavne sa chceli vyhnut pouzitiu zalozaka (ako doteraz) a prechodom medzi linkami. Tie sa u trolejbusov obmedzuju na ranne/vecerne dojazdy.