Inak vie už niekto, v čom vidí BBSK nemožnosť predĺženia dodatkom 9? Lebo nech čítam ako čítam cl.4 nariadenia,rovnako to odôvodnilo aj zastupiteľstvo v Trenčíne pri tamojšej MHD.
Tiež si čítal tie rozhodnutia o licenciách a zmluvy? Asi nie. Inak by si netrepal také blbosti. Ale veď je to jasné ako facka. Nie dopravca, ale objednávateľ mu ukladá jazdiť. A ak objednávateľa nemá, jazdiť nebude. Je uvedený do omylu neplatnú zmluvou a basta. Jednoduché, logické a napokon vyplývajúce z paragrafu 11 zoCD. Nehrozí žiadna pokuta, tobôž od toho, kto by neplatnosť vyvolal. Ale ja tvrdím, že zmluva je platná a rozhodnutie oszv je výsledok neznalosti. Lebo súdruh Rybníček a ostatní tiež sú asi padnuti na hlavu že to rovnako napriamo predĺžili? Ťažko. Tu sa len krysy spod kameňov snažia upútať pozornosť bezbrehou manipuláciou.
A potom musí kraj sťahovať PDF čo sám zverejnil, lebo už neplatí, čo povedal včera.
Asi by soudruzi natierkari tiež mohli povedať ako to bolo aj v tejto kauze. Lebo táto vojna začala len kvôli nim a oni nemajú žiadne riešenie ani pre prípad vlastnej výhry v spore, nieto pre prehru.
Hej, len mne išlo o to, či nemôže súd nariadiť že zmluva nezmluva, na prvom mieste je strategický záujem - dopravy ľudí do školy, zamestnania, zdravotníckych zariadení. ..
Pellegrini, premiér SAD Zvolen
Peter PELLEGRINI konečne ukázal celej krajine, aká je hodnota skutočného priateľstva a lojality. Nesmierne vzácny úkaz v slovenskej politike, ktorá sa hemží spormi, podrazmi, nedostatkom slušnosti a je plná pretvarovania sa a klamu. Premiér SAD Zvolen a.s. ukázal včera na tlačovke prostredník celej krajine bez akýchkoľvek zábran a konečne sa prestal hrať na niečo, čím nie je. Čím teda v skutočnosti je? A kto sú jeho skutoční priatelia?
Príbeh sa začal pred rokmi, počas ktorých vďaka silnej podpore smeráckych županov vznikol v banskobystrickom kraji lokálny monopol na veľkú časť autobusových liniek a postupne rástol a stúpali aj jeho výnosy. SMER a vlastne ani nik iný si nedokázal predstaviť, že jeho vláda v BBSK skončí - ibaže prišiel rok 2014 a do kresla župana usadol zásadový bojovník proti systému, klientelizmu a korupcii Marián KOTLEBA. A začal poriadne zostra: na zasadnutí zastupiteľstva označil ako začínajúci župan zmluvy s dopravcami za chybu predchádzajúceho vedenia kraja, ktorá podľa neho vytvára len ďalšie a ďalšie záväzky - a SAD Zvolen sa náhle ocitla v nezávideniahodnej situácii. Kotleba niekoľko rokov odolával akýmkoľvek pokusom vedenia firmy o návrat k predchádzajúcemu blahobytu.
Ibaže v roku 2017 prišli ďalšie voľby a ten istý KOTLEBA tesne pred nimi podpísal so SAD Zvolen dodatok, ktorým zlomyseľne hodil budúcemu vedeniu pod nohy časovanú bombu - a tá dnes vybuchla. Volebný autobus ĽSNS, ktorý vo vyúčtovaní kampane nikdy neexistoval s tým zrejme vôbec nesúvisel. Priveľa slovnej vaty? Ok, tak poďme k faktom a prepojeniam, ktoré snáď zrýchlia dych aj tým otrlejším.
Adrián POLÓNY, ktorý ovláda SAD Zvolen je dlhoročným osobným priateľom Petra PELLEGRINIHO. To pán premiér v bojovnom prejave nevyberavo útočiac na Luntera na tlačovke nespomenul. Vyrastali spolu na jednom dvore a v okolitých uličkách, drali rovnaké lavice a ich priateľstvo pretrvalo aj v dospelom veku. So stúpajúcim vplyvom nádejného politika SMERU rástla aj POLÓNYHO ochota vytvoriť pre jemu blízkych ľudí priestor na realizáciu v niektorých firmách, ktoré ovládal. Najvýznamnejšou z nich je práve zvolenský autodopravca. PELLEGRINI klame, keď tvrdí, že na rozhodovanie dopravcu nemá žiaden dosah. Stačilo zodvihnúť telefón a dohovoriť nenásytnému kamarátovi. Ale to by nesmel mať v celej veci vlastný záujem.
Ten totiž v SAD Zvolen zastupuje Miroslav ČELLÁR. 36 ročný talentovaný mladý muž, ktorému sa v živote nesmierne darí. Aktuálne podpredseda Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky, predtým asistent LAŠŠÁKOVEJ, ale aj Maznáka, a.k.a JUDr. Martina GLVÁČA. Predovšetkým však asistent Petra PELLEGRINIHO, podľa životopisu doposiaľ slobodný rovnako, ako pán premiér, nakoľko Slovensko vďaka SMERU raziacemu "tradičné hodnoty" neumožňuje iné manželstvo, ako to medzi mužom a ženou. Priateľstvo však prekoná všetky prekážky. Čellár dokonca prostredníctvom firmy PT GROUP s.r.o. zabezpečuje pre PELLEGRINIHO a SAD Zvolen silné mediálne krytie prostredníctvom stránky bystricoviny.sk, ktorá budiac dojem neutrálneho spravodajského portálu nekompromisne pretláča v tendenčných článkoch záujmy dopravcu.
Čellár ale pomohol riešiť napríklad aj drobnú patáliu s bytom, ktorá sa na PELLEGRINIHO hlavu zosypala krátko po nástupe do funkcie premiéra. Odporní a zvedaví novinári zistili, že na luxusný byt, ktorý si potichu kúpil za 410 tisíc Eur nemohol zo svojich príjmov žiadnym spôsobom zarobiť a chýbalo mu nejakých sto tisíc, ktorých pôvod nevedel preukázať. Začínajúci škandál sa jamkolícnemu premiérovi podarilo po pár dňoch uhasiť práve vďaka ochote ČELLÁRA zobrať na seba úlohu toho, kto vraj pomohol priateľovi z problémov a kúpil od neho za 55 tisíc Eur výrobnú halu. Novinári očarení formálnou detronizáciou FICA nechali túto kauzu tak a nepýtali sa dôsledne, odkiaľ mohol čerstvý absolvent bez praxe zarobiť toľké peniaze. Nový a nesporne sympatickejší premiér si poriadne vydýchol.
POLÓNY podnikal však aj s inými známymi osobami so značným vplyvom. Mal spoločnú firmu napríklad s Mikulášom VAREHOM, oveľa zaujímavejšie je však jeho dlhoročné spojenie s Norbertom Bödörom vo firme TOKAJ & CO, s.r.o., ktorý v nej pôsobil od roku 2007 a opustil ju relatívne nedávno, v roku 2016. Niet nad mocných priateľov. Alebo ešte lepšie nebezpečného švagra?
S POLÓNYM totiž vystupuje vo vedení SAD Zvolen aj žena menom Mariana ONDREJČÁKOVÁ ŠELIGOVÁ. Navonok cudzia osoba, podpredsedníčka predstavenstva, v skutočnosti však veľmi blízka: narodila sa v roku 1972, o dva roky skôr ako Adrián a jej rodné meno bolo POLÓNYOVÁ. V orgánoch viacerých firiem vystupujú aj o generáciu starší POLÓNYOVCI: Anna, ročník 1959 a Marián, narodený 4.3.1951. Táto zohraná štvorka dokáže prostredníctvom portfolia firiem s rôznou špecializáciou zabezpečovať faktický monopol na rôzne druhy dopravy na rozsiahlom území a do veľkej miery tak diktovať trhové podmienky. A súdiac podľa arogantného spôsobu komunikácie s vedením kraja sú si svojou pozíciou zatiaľ neotrasiteľne istí.
Stačilo by na tento druh sebavedomia len kvalitné politické krytie a priatelia na vysokách miestach? Rozhodne nie. Veľká časť ich guráže má oporu ešte v iných kruhoch. O vplyve osôb a štruktúr pochádzajúcich z prostredia organizovaného zločinu v tomto podnikaní sa dlho len špekulovalo a medzi ľuďmi kolovalo množstvo fám. O čosi viac informácií mali policajti a možno ešte o trochu viac spravodajské služby. Dlhé obdobie pochybností oficiálne skončilo priženením sa muža menom ONDREJČÁK do rodiny POLÓNYOVCOV.
Ale nie, nebojte sa, nie je to ten zlý ONDREJČÁK. Tento je iný. Tento sa volá Michal a do partie bratislavských Piťovcov nepatril. Michal bol totiž spolu s Mikulášom ČERNÁKOM a Milošom KAŠTANOM tretím zakladateľom slávnej mafiánskej SBS SECURITY 3. Odsedel si síce trest za obchodovanie so ženami a marenie výkonu úradného rozhodnutia a podľa jeho parťáka Mikiho sa podieľal aj na niekoľkých vraždách a množstve násilnej trestnej činnosti, bol však z trojice vodcov gangu zrejme najviac útlocitný. Pri vražde Ukrajinca Jaroslava IVANOVIČA OROSA sa síce údajne najprv dožadoval zbrane, pretože si chcel vyskúšať, aké to je zabiť človeka, ale neskôr sa pri prenášaní mŕtvoly do plytkého hrobu ako jediný z páchateľov pozvracal. Ešteže tak.
ONDREJČÁK je považovaný za nástupcu Mikuláša ČERNÁKA na jeho teritóriu po dlhotrvajúcom napätí medzi ním a bývalými komplicmi KAŠTANOM a KÁNOM, ktorých vplyv sa policajtom pomaly, ale isto darí postupne eliminovať. Černák ešte aj z väzby dokázal zariadiť výbuch jedného z luxusných ONDREJČÁKOVÝCH áut, zvyčajne zdobených značkou s číslicami 777, keď sa mu znepáčilo, ako šafári s jeho peniazmi. A hoci manželstvo prednedávnom fakticky skrachovalo vďaka súkromným nezhodám, spoločné dieťa a záujmy sú naďalej silným spojivom. Tento muž má v rodinnom dome v katastrálnom území Banská Bystrica spoluvlastnenom podpredsedníčkou predstavenstva SAD Zvolen v katastri vyznačené právo doživotného užívania a bývania.
Ale späť k jeho SBS.
Tej SBS, v ktorej bol inštruktorom streľby, boja muža proti mužovi a špeciálnych techník Miroslav SUJA, dnešný nádejný kandidát ĽSNS na poslanca Národnej rady, nachádzajúci sa na zvoliteľnom mieste kandidátky. V prípade povolebného vstupu do vlády dokonca tieňový minister vnútra a odborník ĽSNS na obranu a bezpečnosť, v minulosti rovnako súdený a aj právoplatne odsúdený za viaceré násilné trestné činy. A muž ktorého moc v kraji po boku KOTLEBU rástla do výšok. A zároveň človek, vďaka ktorému sa KOTLEBA stále viac oboznamoval s prostredím organizovaného zločinu, ktorý mu kedysi bol - ako idealistovi - cudzí. Nie náhodou sa tentoraz kandidátka ĽSNS doslova hemží osobami s kriminálnym pozadím, alebo trestané osoby so sklonmi k násiliu.
Peter PELLEGRINI však priateľov neopúšťa ani v ťažkých chvíľach zvlášť, keď sa mu starajú o zaistenie budúcnosti pre časy, ktoré sa neúprosne blížia. On a jeho komplici už tušia, že to nedajú a tak ich zlatá horúčka dosahuje najvyšší stupeň. Strácajú posledné zábrany vediac, že na rozdiel od troch doterajších vlád sa už Klondike nebude opakovať. Zodpovedná zmena má tesne pod povrchom odpudivú podobu človeka, ktorý nemá problém postaviť sa namiesto státisícov obyvateľov kraja za jedinú firmu, v ktorej má vlastné záujmy a ktorá je pod silným vplyvom ľudí z prostredia extrémistickej politiky a organizovaného zločinu. A tak sa konečne ukázalo, že spoločné záujmy dokážu urobiť priateľov aj z najväčších nepriateľov. Dnes premiér svorne, plece pri pleci s KOTLEBOM, ktorý celú katastrofu spískal spolu s POLÓNYM a s dlhoročnou partnerkou ČERNÁKOVHO komplica ukazujú prstom a pľujú na človeka, ktorý chcel iba dodržať zákon.
A pre toto perfídne spojenectvo pokojne hodil PELLEGRINI cez palubu župana LUNTERA, ktorého kandidatúru vo voľbách pritom kedysi podporil bez toho, aby ho o to niekto žiadal. Pokojne nechal plávať bez pomoci aj primátorov a starostov obcí banskobystrického kraja, ktorí teraz musia narýchlo a z biednych rozpočtov zabezpečovať pre svojich obyvateľov luxusný nadštandard, akým je autobusová doprava. A úplne s prehľadom použil ako rukojemníkov pri vydieraní župy viac, ako pol milióna obyvateľov kraja, ktorí už dnes a hlavne v pondelok pocítia na vlastnej koži zamatové pohladenie súcitnej sociálne cítiacej vlády. Veď čo, cestovať do práce, či školy sa dá aj peši a Slovák vydrží všetko.
Niečo také sa len tak nevidí. A táto pofidérna firma s nezverejnenými účtovnými uzávierkami práve drží v šachu daňových poplatníkov z celého kraja a PELLEGRINIM to ani nepohne.
Drobná kvízová otázka na skrátenie chvíle pred ďalším článkom: hrá v celej veci nejakú úlohu malá nenápadná schránka v daňovom raji nájdená v Panama Papers, alebo nie?
ja zasnem, ako tito dvaja super pravnici zrazu trepu nezmysly... Najprv musis mat licenciu, potom cestovny poriadok A AZ POTOM mozes mat zmluvu na vykony vo verejnom zaujme...
Cestovny poriadok ti uklada povinost jazdit a zmluva je "iba" o doplateni straty... Velmi strucne povedane, aby to jednoduchy lud docital az do konca.
OK, ale vidím tam taký jemný rozdiel, že kým vodiči mali platný pracovný pomer, tu by mal podľa župana dopravca plniť zmluvu ktorú považuje za neplatnú.
"Na brífingu, ktorý sa v sobotu konal pred sídlom Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK), poukázala aj na to, aký komplikovaný subjekt je SAD Zvolen, ako sa s ním nedá rokovať a ako dohody s ním neplatia hneď na druhý deň.
Uviedla aj príklad z roku 2016, keď mesto v rámci eurofondov mohlo získať 15 nových autobusov a mohla byť prefinancovaná aj časť prevádzkových nákladov MHD vo Zvolene.
„Vzhľadom na to, že projekt bol úspešný, mesto Zvolen predĺžilo so SAD Zvolen zmluvu o ďalších päť rokov s tým, že projekt bude realizovaný,“ priblížila. Podľa nej všetko bolo aj vysúťažené, skontrolované, peniaze boli postúpené na účet SAD, ale SAD zmluvu s dodávateľom autobusov nepodpisala a projekt sa nerealizoval."
Nie, pretože tu nejde o spor zamestnanec - zamestnávateľ. Ten istý súd čo povedal že zmluva je neplatná asi ťažko pridá, že ju treba plniť. Ale to je jedno starý ujo už zrazu zaplatí aj bez rozsudku, tak ja očakávam v pondelok obnovenie.
Vôbec, ja SadZV nemusím,ale na rozdiel od BBSK viem čítať a ctiť si obsah nariadenia článku 4/4. A hlavne čo rozhovor, to iná rovina, iné argumenty a zrazu iná rétorika. To je tak keď je človek senilny.
Nie som právnik, ale toto by mohlo byť asi niečo podobné, ako keď v 1997 boli vodiči DPB v neobmedzenom štrajku, a štrajk ukončilo rozhodnutie súdu, že sa tým ohrozujú strategické, hospodárske a neviem aké záujmy ľudí, ktoré sú vyššie ako právo vodičov DPB na štrajk?
To že do tohto fóra bude niekto dávať tohto pána, by som nečakal. Alebo iba preto, aby sme sa pogrcali... Pre mňa je jeden z topov veta: "V iných krajoch na Slovensku sa snažili rovnako vysúťažiť pri skončení zmlúv s dopravcami nové subjekty, avšak ich stabilita v regióne za tých 70 rokov je tak vysoká,..."
Ja som uja so synom pochopil tak, že podľa ich názoru, je zastavená premávka autobusov je verejné ohrozenie. A preto budú chcieť aby to riešil súd a Tortellini.
A nejaké zmluvné vzťahy a úhrada služieb sú pre nich len nejaké nepodstatné detaily, ktoré možno riešiť niekedy potom.
Lunter ujo: Opakujem, že samosprávny kraj je pripravený vyrovnať všetky oprávnené pohľadávky z minulosti, potrebuje však na to právoplatné rozhodnutie súdu.
(imhd hl.stranka)
Čas: Na brífingu v Banskej Bystrici to v sobotu uviedol podpredseda BBSK Ondrej Lunter. "V tejto chvíli nie sú právoplatné rozsudky a všetky ekonomické požiadavky, ktoré dopravca na piatkovom (24. 1.) stretnutí uviedol, sme deklarovali, že uhradíme, a dali sme aj pokyn na ich uhradenie," konštatoval.
Takže zrazu pokyny na úhradu aj bez právoplatnosti rozsudku? Sme svedkami klamstiev v celom rozsahu!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.