Privatizacia CSAD ( #95, #96, #97, #102 ):
To je pre mna novinka.
Viem ze po volbach sa o tom hovorilo, zlucovali sa podniky vraj kvoli privatizacii, ale nakoniec z toho nic nebolo. (Nic nezvykle – podobne dopadla aj licencia 3 mobilneho operatora, a tak je teraz volanie z Ciech na Slovensko lacnejsie ako volanie v ramci Slovenska
)
Prekvapive je ze sa to ma predavat teraz pred volbami. Kde by sa o tom dalo nieco docitat (na nete) – celkom by ma to zaujimalo.
A ten Connex? Tiez som o nich moc nepocul? Podla web-stranky prevadzkuju 2 dopravne podniky v Cechach (Moravia – v okoli Ostravy a Vychodni Cechy)
Maju tam vyznacenu aj Prahu, ale este som tu nic take nevidel. Asi preto, lebo nie su zapojeny v PID.
Kami: #102 pises, ze chcu este 1 spolocnost. Uz nieco na Slovensku maju?
Majkl #97 – akym smerom sa vyvija MHD v Ostrave?
Kto by sa tak este mohol zapojit do privatizacie CSAD na Slovensku?
To je pre mna novinka.
Viem ze po volbach sa o tom hovorilo, zlucovali sa podniky vraj kvoli privatizacii, ale nakoniec z toho nic nebolo. (Nic nezvykle – podobne dopadla aj licencia 3 mobilneho operatora, a tak je teraz volanie z Ciech na Slovensko lacnejsie ako volanie v ramci Slovenska
![😞](/data/img/emoji/1f61e.png)
Prekvapive je ze sa to ma predavat teraz pred volbami. Kde by sa o tom dalo nieco docitat (na nete) – celkom by ma to zaujimalo.
A ten Connex? Tiez som o nich moc nepocul? Podla web-stranky prevadzkuju 2 dopravne podniky v Cechach (Moravia – v okoli Ostravy a Vychodni Cechy)
Maju tam vyznacenu aj Prahu, ale este som tu nic take nevidel. Asi preto, lebo nie su zapojeny v PID.
Kami: #102 pises, ze chcu este 1 spolocnost. Uz nieco na Slovensku maju?
Majkl #97 – akym smerom sa vyvija MHD v Ostrave?
Kto by sa tak este mohol zapojit do privatizacie CSAD na Slovensku?
Majkl
Zrušenie "električeniek" - mesačných lístkov tiež nebolo najšťastnejšie riešenie, ale spôsobilo, že ľudia si začali "viac vážiť MHD" - prestali sa vyvážať bez dôvodu a zbytočne zapĺňať priestor vo vozidlách.
Mesto do MHD určite nezasahuje a vonkoncom nie v pozitívnom zmysle. To by inak už bol na svete reálny projekt predĺženia trolejbusov do Sásovej.
Vstup spoločnosti do MHD: ide tu skôr o zahraničného investora, ktorý má poskytnúť potrebný know-how a prípadne nejaké financie (ako Kami spomenul. časť zo sumy ZI sa bude splácať formou obnovy vozidlového parku). Máme šťastie, že MHD v BB prevázdkuje SAD, lebo keby to bola samostatná akciovka vlastnená mestom (Žilina, Prešov, Košice, ...), privatizácia by sa jej netýkala. Teraz zostáva už len tíško dúfať, že tender vyhrá švédska prepravná spoločnosť Connex. Pokiaľ by sa totiž vývoj uberal takým smeromm, ako v Ostrave (Connex je tam akcinárom), tak sa máme na čo tešiť