Majkl: na vystave som bol "vcera" vecer
co sa tyka prestavok, v komentovanom zakone je odkaz na nejaku smernicu ES a nejaky dohovor. Zrejme to bude smerodajne, aspon pre dialkovu dopravu.
Uz som pozeral starsie CP; trolejbusy na Tulsku a Internatnu mam uz od septembra 1994, vtedy sa zaviedlo sucasne cislovanie liniek. Budem mat aj spracovane vyradovanie vozov, zaradovanie a niekde dokonca poradia. Samozrejme s urcitou toleranciou.
Takze najnovsie novinky ohladne zakonnika prace hovoria, ze dopravaci su vynati z tych somarin (limitovane nadcasy a pod.) a navyse si mozu dohodnut dlzku a cerpanie prestavky na oddych s odbormi v kolektivnej zmluve. To znamena, ze je len na sikovnosti BBDS, ci si dokaze s odbormi vyhadat, aby nemusela byt prestavka v kuse, ale aby mohla byt rozdelena do tzv. vydrzi.
majkl: to poradie by stacilo oddelit medzerou, ci dat inu farbu
Zakonnik prace mam asi 2 m od PC kde teraz som, ten si citam off line; zaujimaju ma prave tie specifika dopravy
Petik: privatizacia - na zaklade Koncepcie rozvoja ... (pozri FNM, MDPaT a pod) sa privatizuje tych 17 zlucenych SAD. Cielom je obnova vozoveho parku zo sukromnych zdrojov. Preto minuly rok presli vsetky SAD zo s.p. na a.s. a teraz sa postupne privatizuju. V marci sa sprivatizovali SAD Blava (Connex) a SAD DS (nejaka miestna s.r.o.). Ti investori, ktorych spominal Majkl sa zaujimali o SAD BA. V aprili je na rade BBDS, asi Kosice, Humenne a zopar dalsich. Zial na statnych strankach som sa okrem tej koncepcie a uctovnej hodnoty nic nedozvedel.
mapka je super
k dotaciam: podniky SAD dostaju zo statu len bezne dotacie na zlavy a obsluhu uzemia. Kapitalove investicie idu cez zriadovatela. Naopak mesta dostavaju obe dotacie. Banska Bystrica uz davno deklarovala snahu ziskat MHD. Nastupovanie vsetkymi dverami bola tema pre vsetkych kandidatov na primatorov. Po zvoleni sa vyhovarali ze nemozu rozkazat riaditelovi s.p. (mohli by, ak by dali "na stol" peniaze na pokrytie vypadku prijmu).
Co sa stalo bolo len zalozenie MHD BB a.s. mestom kvoli dotaciam. V novinach sa tento rok objavilo parafrazujem: spolocny podnik mesta s BBDS prenajima vozidla BBDS.
Cize, tie vozy co kupilo mesto cez MHD BB a.s., prenajima BBDS. A BBDS zabezpecuje dopravu. TAMbus kupilo mesto, ale neviem komu patri. To bolo este predtym.
Privatizacia CSAD ( #95, #96, #97, #102 ):
To je pre mna novinka.
Viem ze po volbach sa o tom hovorilo, zlucovali sa podniky vraj kvoli privatizacii, ale nakoniec z toho nic nebolo. (Nic nezvykle – podobne dopadla aj licencia 3 mobilneho operatora, a tak je teraz volanie z Ciech na Slovensko lacnejsie ako volanie v ramci Slovenska )
Prekvapive je ze sa to ma predavat teraz pred volbami. Kde by sa o tom dalo nieco docitat (na nete) – celkom by ma to zaujimalo.
A ten Connex? Tiez som o nich moc nepocul? Podla web-stranky prevadzkuju 2 dopravne podniky v Cechach (Moravia – v okoli Ostravy a Vychodni Cechy)
Maju tam vyznacenu aj Prahu, ale este som tu nic take nevidel. Asi preto, lebo nie su zapojeny v PID.
Kami: #102 pises, ze chcu este 1 spolocnost. Uz nieco na Slovensku maju?
Majkl #97 – akym smerom sa vyvija MHD v Ostrave?
Kto by sa tak este mohol zapojit do privatizacie CSAD na Slovensku?
#96 a #100:
MHD a BBDS – tak tomu stale nerozumiem. MHD dostane dotaciu a za nu kupi autobusy, ktore ostanu vo vlastnictve MHD alebo sa tie kupene autobusy dostanu do vlastnictva BBDS? Ako?
A este dalsi dotaz - komu patria trolejbusove droty (myslim ze povodne patrili mestu) a komu tie busy, co kupi mesto (napr. ten TAMBUS)?
Kami: menšie poradie by už asi bolo nečitateľné. Už teraz mám problém rozoznať niektoré čísla.
Skús www.zbierka.sk Sú tam zákony zadarmo, ale je to vo formáte pre Acrobat reader a to ti bude sťahovať 780 kB (Zákonník práce) celú večnosť
Myslím ale, že to je tak, že po 4 hodinách musíš mať nepretžite 30 min. pauzu a medzi dvoma smenami najmenej 12 hodín, tak dajak. Je to totálny bulšit!!! Ževraj dakde v 2. paragrafe sa píše, že zákonník neplatí pre dopravu. Ale vzhľadom na to, že MHD spadá pod krajské úrady, tak sa za dopravu neráta. Mali by sa teda snažiť toto právne ošetriť, aby aj MHD patrila pod dopravu a mohla si určiť vlastné pravidlá pre prestávky cez kolektívnu zmluvu.
k CP linky 3: navrh poznam, skor mam otazku na D3kO. Nedalo by sa poradie vypisovat mensim pismom. Nech je jasne co je cas a co poradie. Blbo sa to cita, aj ked uz poznam ten system.
So zakonnikom sa netrap, to je uloha dopravneho podniku. Ozaj nevies kde presne sa uvadzaju povinne prestavky vodicov ? - pol hodina po 3 hodinach, 8 hod po 24 hodinach ... Poznam to len z pocutia
majkl #97 Conex: povedali ze chcu este jednu spolocnost. A BB je najvacsia. Uctovna hodnota s.p. bola 800 mil Sk. Takze sa neviem dockat aprila. #100 nafta: je to otazne. Ked caka 5 minut asi spali viac ako pri starte na prvy raz. Jeden vodic (skuseny) zvykol vypinat motor aj pocas nastupovania na Nam. Slobody (mal Ikarus). Iny raz najprv nechal motor bezat. Potom sa minul papier v pokladni atd. Nakoniec Ikarus nenastartoval Tazko povedat kedy sa uz oplati vypnut motor, ale pri osobnych autach odporucaju vyponat motor aj na semaforoch. Ja to zas robim na zel. priecestiach. Zalezi asi od motora. Pri Mercedese 4l sa urcite oplati vypnut, pri motorch Euro 3 takisto a nezaskodi to ani Euro 2. Ani starsi motor ak je zohriaty by nemusel zozrat viac nafty a vypustit viac skodlivin ako 5 minut beziaceho motora.
#93: Kami: nemal by vypínať motor, štartovanie žerie veľa nafty #94: Generálky sa už asi robiť nebudú, lebo vozy sú už celkovo staré a vnúri hnilé #95: nemieša. MHD BB, a.s. bola účelovo zriadená len na príjmanie dotácií. Všetko riadenie firmy leží na pleciach BBDS a teda ich zisk sa tiež používa na nákup nových vozidiel (pravdepodobne).
#92: je to sranda, ale bez sociálneho zariadenia v Bratislave nemožno zriadiť konečnú (resp. aspoň na jednej konečnej musí byť WC). Tuším, že je to zakotvené v kolektívnej zmluve. BB má ešte čo doháňať, aby sa stala plnohonotnou MHD
25 a 91: dobrý nápad, lebo podľa mňa je ideálne riešenie čo najmenší počet liniek a čo najhustejšie intervaly. Je to však dosť ťažké v BB, lebo je celá dosť architektonicky nedomyslená. X rôznych odbočiek a radiálok a keď sa chce vyhovieť všetkým cestujúcim, tak to vyzerá takto:
B - cez Badín
V - po Vlkanovú
H - po Hronsek
Sl - Sládkovičovou ul.
Bd - cez Badín Danko
Bk - po Badín Danko atď atď...
Ináč takýto istý plán mám aj ja, len som im (BBDS) ešte nenačrtol (viď náš CP linký 34). To znamená: Na transparentoch 34A/34B/34C v smere do Podlavíc, v opačnom smere len 34. Cestovné poriadky až po Podlavickú cestu (posledný spoločný bod všetkých spojov na 34) vylepované ako 34 (všetko dokopy). Na jednotlivých vetvách už len konkrétne 34A/B/C...
#89: Môžeme to tak urobiť, ale pôvodne som to nechcel. #90: Treba si uvedomiť jednu závažnú vec, a to sú mzdové náklady. Tvoria značnú časť nákladov podniku a v praxi to znamená, že keby sme chceli zahustiť intervaly, automaticky na to treba väčší počet vozidiel a samozrejme vodičov. Na to peniaze nebudú. Mňa skôr štve iná vec: sú to grafikony liniek 31, 33, 53, 56, atď. Je to totálne systém SAD. Ja by som chcel hodinové intervaly na všetkých týchto "okrajových" linkách. A myslím, že nechcem veľa: funguje to tak v Prešove, Žiline, Košiciach a v 90% miest ČR s MHD. A keď hodinové, tak celodenne napr. v 20 minúte.
Petik: #87: politika nástupu prednými dvermi určite priniesla zníženie počtu cestujúcich, ale zároveň priniesla vyššie tržby a zabezpečila, že MHD v BB je ako jedna z mala dopravných spoločností na Slovensku relatívne sebestačná.
Zrušenie "električeniek" - mesačných lístkov tiež nebolo najšťastnejšie riešenie, ale spôsobilo, že ľudia si začali "viac vážiť MHD" - prestali sa vyvážať bez dôvodu a zbytočne zapĺňať priestor vo vozidlách.
Mesto do MHD určite nezasahuje a vonkoncom nie v pozitívnom zmysle. To by inak už bol na svete reálny projekt predĺženia trolejbusov do Sásovej.
Vstup spoločnosti do MHD: ide tu skôr o zahraničného investora, ktorý má poskytnúť potrebný know-how a prípadne nejaké financie (ako Kami spomenul. časť zo sumy ZI sa bude splácať formou obnovy vozidlového parku). Máme šťastie, že MHD v BB prevázdkuje SAD, lebo keby to bola samostatná akciovka vlastnená mestom (Žilina, Prešov, Košice, ...), privatizácia by sa jej netýkala. Teraz zostáva už len tíško dúfať, že tender vyhrá švédska prepravná spoločnosť Connex. Pokiaľ by sa totiž vývoj uberal takým smeromm, ako v Ostrave (Connex je tam akcinárom), tak sa máme na čo tešiť
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
co sa tyka prestavok, v komentovanom zakone je odkaz na nejaku smernicu ES a nejaky dohovor. Zrejme to bude smerodajne, aspon pre dialkovu dopravu.
Uz som pozeral starsie CP; trolejbusy na Tulsku a Internatnu mam uz od septembra 1994, vtedy sa zaviedlo sucasne cislovanie liniek. Budem mat aj spracovane vyradovanie vozov, zaradovanie a niekde dokonca poradia. Samozrejme s urcitou toleranciou.