Čo si tak čítam, pri väčšine týchto návrhov, ktoré ma zaujali, si s jednou vecou trochu dovolím nesúhlasiť. Vo viacerých prípadoch som si všimol, že systém je založený najmä na radiálnych linkách premávajúcich len z centra na sídlisko, ako napríklad Pieninská - Štiavničky, Tatranská - Mičinská a pod. Pri plánovaní mhd sa však toto riešenie nie vždy oplatí, napríklad z toho dôvodu, že linky budú v jednotlivých častiach dňa nerovnomerne vyťažené. Príklad:
V rannej špičke smerujú prepravné prúdy hlavne z okrajových mestských častí do centra, v popoludňajšej naopak. To znamená, že vozidlá budú jazdiť preplnené v jednom smere cesty, v druhom strane prázdnejšie ( netvrdím, že vždy je tomu tak). Pri diagonálnych linkách, ktoré spájajú dve mestské časti s rovnakou hustotou osídlenia a idú cez centrum mesta, je tá vyťaženosť viac rovnomerná. V neposlednom rade to zníži počet prestupov, čo ocenia najmä cestujúci. Samozrejme, že prestupovanie je samozrejmosť, a že sa bez toho nedá cestovať. No ak by sme mali obyvateľom odrezať priame spojenie Sásovej s Radvaňou, cestujúcich by sme skôr nahnevali, pretože toto spojenie býva dosť využívané. No uvedomujem si, že pri súčasnom stave, kedy je elektrifikovaná len polovica mesta a trolejbusy neobslúžia Sásovú, je mi jasné, že dokonalý systém nevytvoríme. Pri súčasnom stave, kedy sú trolejbusy napríklad z Radvane vedené len po stanicu, do Sásovej musia ísť autobusy. V prípade Sásovej je to podobné. Týmto dochádza k zbytočným duplikáciám. Ak by bola Sásová pod trolejmi, zabili by sme dve muchy jednou ranou a niečo ako linky 2, 22 by mohli byť vedené zo Sásovej do Radvane, kde by sa delili so závlekom cez stanicu. Intervaly by boli dokopy 10/15-20/20-30.
10 minútové spojenie v špičkách, ako aj s centrom, tak s druhou časťou mesta. Pri súčasnom stave si myslím, že najrozumnejší systém by bol niečo ako:
2: ŽST - TESCO - Rakytovce (s využitím parciálnych trolejbusov)
22 Sásová - ZV cesta - Radvaň park
Intervaly: 20/30/40-60 (preklad na spoločnom úseku)
12: Doplnková linka k linke 22 v Sásovej, jazdila by po centrum, trebárs aj po Štiavničky, so zachádzkou cez stanicu, pretože tam by sa obsluha MHD zišla. Týmto by mala Pieninská a dolná časť Sásovej časté spojenie s celým centrom mesta.
V rannej špičke smerujú prepravné prúdy hlavne z okrajových mestských častí do centra, v popoludňajšej naopak. To znamená, že vozidlá budú jazdiť preplnené v jednom smere cesty, v druhom strane prázdnejšie ( netvrdím, že vždy je tomu tak). Pri diagonálnych linkách, ktoré spájajú dve mestské časti s rovnakou hustotou osídlenia a idú cez centrum mesta, je tá vyťaženosť viac rovnomerná. V neposlednom rade to zníži počet prestupov, čo ocenia najmä cestujúci. Samozrejme, že prestupovanie je samozrejmosť, a že sa bez toho nedá cestovať. No ak by sme mali obyvateľom odrezať priame spojenie Sásovej s Radvaňou, cestujúcich by sme skôr nahnevali, pretože toto spojenie býva dosť využívané. No uvedomujem si, že pri súčasnom stave, kedy je elektrifikovaná len polovica mesta a trolejbusy neobslúžia Sásovú, je mi jasné, že dokonalý systém nevytvoríme. Pri súčasnom stave, kedy sú trolejbusy napríklad z Radvane vedené len po stanicu, do Sásovej musia ísť autobusy. V prípade Sásovej je to podobné. Týmto dochádza k zbytočným duplikáciám. Ak by bola Sásová pod trolejmi, zabili by sme dve muchy jednou ranou a niečo ako linky 2, 22 by mohli byť vedené zo Sásovej do Radvane, kde by sa delili so závlekom cez stanicu. Intervaly by boli dokopy 10/15-20/20-30.
10 minútové spojenie v špičkách, ako aj s centrom, tak s druhou časťou mesta. Pri súčasnom stave si myslím, že najrozumnejší systém by bol niečo ako:
2: ŽST - TESCO - Rakytovce (s využitím parciálnych trolejbusov)
22 Sásová - ZV cesta - Radvaň park
Intervaly: 20/30/40-60 (preklad na spoločnom úseku)
12: Doplnková linka k linke 22 v Sásovej, jazdila by po centrum, trebárs aj po Štiavničky, so zachádzkou cez stanicu, pretože tam by sa obsluha MHD zišla. Týmto by mala Pieninská a dolná časť Sásovej časté spojenie s celým centrom mesta.