Ak s neuplnou sieťou T-busov sa dá robiť. A oveľa viac. Ak beriem, že nepribudne kĺbový trolejbus, tak navrhujem linky:
1 ako je, predĺžiť interval 20 min do 20:00
2 Rakytovce - vozovňa....ŽST parcialne 3 vozy. Interval 30/60/60
3 ako je
4 15/30/30 v preklade s 2 (niektoré spoje až po vozovňu)
5 ako je, preklad s 3, nové spoje v špičke od 6:00 v c
6 interval 20 min do konca premávky
7 ako je 20/30/30
20 ako je 20/30/30, vybrané spoje do Majera
22 Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - J. Kráľa - Lazovná - Sásovská - Rudohorská - Pieninská 30/30/60
23 protismerne 22, 30/30/60
24 ako je
25 ako je
28 ako je
32 ako je, premávka cez víkend 120 min
33 THK - nábrežie - Partizánska - Senica 30/60/60
34/35/36 ako su
37 Pršianska Terasa - NĽŠ - nábrežie - ŽST - Šalková 30/60/60 (aj spoje do priem.parku)
43 ako je
80 a 90 ako sú
N6 120 celú noc
N16 Tatranská - Pieninská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - Úsvit - Nad plážou - Tajovského (aj pod nemocnicou) - Podlavice (ak by prišla obsluha nočným vlakom, tak aj zachádza na stanicu). 120 celú noc, pred voľnými dňom 60
1 ako je, predĺžiť interval 20 min do 20:00
2 Rakytovce - vozovňa....ŽST parcialne 3 vozy. Interval 30/60/60
3 ako je
4 15/30/30 v preklade s 2 (niektoré spoje až po vozovňu)
5 ako je, preklad s 3, nové spoje v špičke od 6:00 v c
6 interval 20 min do konca premávky
7 ako je 20/30/30
20 ako je 20/30/30, vybrané spoje do Majera
22 Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - J. Kráľa - Lazovná - Sásovská - Rudohorská - Pieninská 30/30/60
23 protismerne 22, 30/30/60
24 ako je
25 ako je
28 ako je
32 ako je, premávka cez víkend 120 min
33 THK - nábrežie - Partizánska - Senica 30/60/60
34/35/36 ako su
37 Pršianska Terasa - NĽŠ - nábrežie - ŽST - Šalková 30/60/60 (aj spoje do priem.parku)
43 ako je
80 a 90 ako sú
N6 120 celú noc
N16 Tatranská - Pieninská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - Úsvit - Nad plážou - Tajovského (aj pod nemocnicou) - Podlavice (ak by prišla obsluha nočným vlakom, tak aj zachádza na stanicu). 120 celú noc, pred voľnými dňom 60
Jano14
V rannej špičke smerujú prepravné prúdy hlavne z okrajových mestských častí do centra, v popoludňajšej naopak. To znamená, že vozidlá budú jazdiť preplnené v jednom smere cesty, v druhom strane prázdnejšie ( netvrdím, že vždy je tomu tak). Pri diagonálnych linkách, ktoré spájajú dve mestské časti s rovnakou hustotou osídlenia a idú cez centrum mesta, je tá vyťaženosť viac rovnomerná. V neposlednom rade to zníži počet prestupov, čo ocenia najmä cestujúci. Samozrejme, že prestupovanie je samozrejmosť, a že sa bez toho nedá cestovať. No ak by sme mali obyvateľom odrezať priame spojenie Sásovej s Radvaňou, cestujúcich by sme skôr nahnevali, pretože toto spojenie býva dosť využívané. No uvedomujem si, že pri súčasnom stave, kedy je elektrifikovaná len polovica mesta a trolejbusy neobslúžia Sásovú, je mi jasné, že dokonalý systém nevytvoríme. Pri súčasnom stave, kedy sú trolejbusy napríklad z Radvane vedené len po stanicu, do Sásovej musia ísť autobusy. V prípade Sásovej je to podobné. Týmto dochádza k zbytočným duplikáciám. Ak by bola Sásová pod trolejmi, zabili by sme dve muchy jednou ranou a niečo ako linky 2, 22 by mohli byť vedené zo Sásovej do Radvane, kde by sa delili so závlekom cez stanicu. Intervaly by boli dokopy 10/15-20/20-30.
10 minútové spojenie v špičkách, ako aj s centrom, tak s druhou časťou mesta. Pri súčasnom stave si myslím, že najrozumnejší systém by bol niečo ako:
2: ŽST - TESCO - Rakytovce (s využitím parciálnych trolejbusov)
22 Sásová - ZV cesta - Radvaň park
Intervaly: 20/30/40-60 (preklad na spoločnom úseku)
12: Doplnková linka k linke 22 v Sásovej, jazdila by po centrum, trebárs aj po Štiavničky, so zachádzkou cez stanicu, pretože tam by sa obsluha MHD zišla. Týmto by mala Pieninská a dolná časť Sásovej časté spojenie s celým centrom mesta.