Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Problémy s R340 Beskyd Banská Bystrica (17:34) smer Ostrava. Aktuálne uviaznutý na Harmanci jaskyni s meškaním 110 minút... zrejme porucha HKV. Už predtým mal na twitteri ZSSK ohlásené meškanie z Kostiviarskej 60 minút, čiže problémy boli zrejme už skôr.
Na L100 jazdí dnes Urban ZV-633DT, na linke 42 už tretí deň karosa B952e
Dnes ráno okolo 8. hodiny (aj neskôr) kolaps trolejbusovej dopravy v oblasti Štefánikovho nábrežia s množstvom odstavených trolejbusov odstavených za sebou.
Náhrada takmer žiadna, okolo 8:30 sa pred Rooseveltovou nemocnicou objavila BB-997BS.
Pohronský Bukovec: ZV-058DL (namiesto ZV-410DF)
Reply on: Milan96 #13460:
Zúfalo pomalý servis a dodávky náhradných dielov nie sú špecifikom Corexu, tým je povestné celé Iveco.
Reply on: BB-Schuhu #13457:
Ďakujem Ti veľmi pekne aj za info, ako sa darí Vašim kĺbovým Urbanom... toto som sa chcel už dávnejšie opýtať aké sú, len som na to akosi vždy zabudol. Naše sólo Urbany nemajú radi ani vodiči, ani cestujúci. Nemajú radi zimu a často sa tam kazí elektrika a problémy sú s otváraním/zatváraním dverí. Svoje však robí hlavne katastrofálna údržba a otrasný servis - nie nadarmo má Corex v PB zlú povesť a vedenie nevysolí peniaze len tak na opravy. Nechajú autobusy dožiť v takmer rozpadnutom stave a radšej kúpia nové, hoci aj prevádzacie s X výrobnými chybami, hlavne aby stáli čo najmenej peňazí...

Treba dúfať, že si nechajú poradiť a trochu vojsť "do kaše", a bude to s našou MHD len lepšie a ja verím, že opäť taký čas v PB nadíde. Nie je to ešte tak dávno, čo sme mali pomerne mladý a vynikajúci vozový park, minimum porúch a ľudia boli spokojní - za rok sa napr. u nás previezlo viac cestujúcich než v oveľa väčšom Trenčíne!

Teraz je situácia zlá... nielen že je málo vodičov, ale časté poruchy ako nových, tak aj starých vozov, chýbajú nízkopodlažné vozy do výpravy, zálohy častokrát nestačia - už sa pomerne dosť často stáva, že na dvore neostane celodenne stáť v pohotovosti ani jedna záloha; máme málo kĺbov (hoci keby sa rozumne spravia turnusy, tie štyri kĺbové vzory by pokojne stačili) a ľudia tentokrát už právom nadávajú a zúria - lenže zlíznu si to vodiči, ktorí musia jazdiť na tom, čo im zadelia a s výmyslami vedenia nemajú nič. Musia ale strpieť nadávky a sťažnosti od cestujúcej verejnosti...
100: ZV-170CA
Veru, predvčerom ZV-354BI na 21 o 19:50 z Rakytovce
Dnes už ZV-162CA na linke 2 v ZV...
Reply on: Milan96 #13456:
Tie vlaňajšie kĺbové Urbany 18M (diesel) čo boli do BB dodané v roku 2017, sú veľmi dobré autobusy - z pohľadu cestujúcich určite, myslím že aj vodiči sú spokojní. A aj spoľahlivé, v podstate ani nejaké výpadky za necelý rok prevádzky neboli. Tak dúfam, že aj Považská Bystrica sa čoskoro dočká nových kĺbov. Prajem vám to.

V súvislosti so zaradením Urbanov 18M boli od januára 2018 dve sólové poradia transformované na kĺbové. Aktuálna situácia je taká, že kmeňovo jazdia ešte 4 Karosy B961E - ZV-309BI (24/3, 25/2), ZV-315BI (34/5), ZV-317BI (34/4), ZV-669CE (26/2), ostatné len ako prevádzková rezerva (niektoré B961E sa vonku neukážu aj niekoľko mesiacov). Dokonca aj jeden NP Citelis 18M ZV-719CN je celý rok 2018 nezaradený na linku, v premávke sa vyskytuje len občas ako náhrada za iné vozy. Čiže rozhodne BB netrpí nedostatkom kĺbov. Skôr by sme potrebovali viac sóla, ktoré by nahradili B952E. Aj teraz došlé Urbany však nahrádzajú zatiaľ iba Citelisy 12M, ktoré boli preradené do Žiaru nad Hronom (2017), resp. Zvolena (2018). Vznikla tak zaujímavá situácia, keď v prímestskej doprave 900 skončili, zatiaľčo v MHD BB tvoria práve vozy 952 prevažnú časť výkonov v sólovej výprave.
Reply on: BB-Schuhu #13454:
Žiaľ, aspoň tie dva by sa hodili teraz ako soľ, ale zúfalý stav je aj so sólami.

Čo máme 5ks záložných Karos, všetky sú v dezolátnom stave, popraskané rámy, podlaha, ťažké nevládne motory, prevodovka ťažko ťahá do kopca a na opravy nie sú peniaze a ak by aj boli, bola by to zbytočne nákladná investícia.

Tiež máme aj menší podstav vo vozovom parku, pretože počas školského roka musia minimálne 3-4 zo záloh vyrážať na bežné turnusy, počas prázdnin cca 2ks. Je to z toho dôvodu, že máme málo vozov a nemalo by čo tie turnusy obslúžiť.

Pôvodne vodiči hovorili, že tento rok malo byť 5ks kĺbov a dve najzachovalejšie B961E mali ostať ako kĺbové zálohy. Potom sa to zmenilo na 2x 18m a 3x 12m.

Vedenie sa ale rozhodlo pustiť sa do rekonštrukcie autobusovej stanice, autobusového nástupišťa, plus dajú sa do poriadku okolité cesty, chodníky, vytvorí sa tam malý park a odstavné plochy pre autobusy. Plus sa ešte zrenovujú dve zastávky pri železničnej stanici. 85% zo sumy je hradených z eufondov, zvyšok si hradí MDS z vlastného rozpočtu a celé to má stáť okolo 1,7 milióna €, čo je dosť vysoká suma.

Keďže som sa nedočkal odpovede od vedenia prečo neprebrali tie dva kĺby, usudzujem, že peniaze pôvodne určené na ich nákup šli na dofinancovanie tej veľkej investície do AS a nové vozy tak zrejme budú až budúci rok. Prípadne možno budú dodané teraz len sóla, keďže sú lacnejšie a MDS má podľa slov riaditeľa ako dlhodobý zákazník od Iveca zníženú cenu za nové vozy.

K výbave tých kĺbov neviem nič, ja som sa len dopočul o tom, že sú celé biele a za čelnými sklami papier s nápisom, že sú pre MHD v PB. Neviem ani ako vyzerajú a nič bližšie.

Reply on: Milan96 #13453:
Majú aj nejakú inú výbavu alebo je to vo vnútri to isté?
Reply on: Milan96 #13453:
Nuž potom to asi bude pravda, keď toto píšeš. Situácia je teraz asi taká, že Považská Bystrica potrebuje nové kĺby do výpravy v tejto chvíli zrejme viac ako Banská Bystrica.
Reply on: BB-Schuhu #13452:
Vraj tie vaše dva biele mali za sklom napísané na papieri "MHD POVAZSKA BYSTRICA" a nezvyklý je aj celobiely náter, keď vy beriete s červeným pruhom. Naši vodiči vraveli, že nám mali prísť na jeseň asi dva kĺbové Urbanwaye a tri krátke 12m. O tom svedčí aj vyradenie 5ks Karos na konci mája, medzi nimi dve kĺbové, ktoré nám teraz do výpravy veľmi chýbajú, keďže piaty kĺb hradí sólo voz a sme bez kĺbovej zálohy. Najnovšie info od vodičov je ale také, že sa nákup zrušil a tento rok nebude nič. Takže ich už stihli asi vyrobiť tie kĺbové a dali ich vám keď ich naši nevzali...
Reply on: Milan96 #13451:
Tiež som to počul, ale ja neviem kde toto vzniklo? Však v PB jasne povedali pred časom, že nákup nových nízkopodlažných kĺbových autobusov v dohľadnej dobe neplánujú (zatiaľ iba sóla). Nerozumiem....
Reply on: BB-Schuhu #13450:
Je inak pravda, že tie kĺbové Urbany boli pôvodne určené na MHD do Považskej Bystrice, alebo je to len nepravdivá klebeta?
Reply on: Milan96 #13449:
Kĺbové Urbanwaye došli neskôr ako sóla (tie už jazdia). Takže po vybavení formalít určite jazdiť začnú, tipujem tak do dvoch týždňov (možno i skôr).
Ahojte, vie sa už kedy sa zaradia do premávky vaše ďalšie kĺbové Urbanwaye? Vraj vo Zvolene stoja dva biele už polepené...
16:55 22 ZV160BH Sládkovičova Radvanpark
ZV-634DT jazdí na 34/3
24/2 - ZV-360DT s už funkčnými transparentami

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.