Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
čas 12:59, miesto: Úsvit
bus: ZV 317 BI /kĺb celý olepený reklamou/
linka: 26 - na základe predného transparentu
- zadný transparent opäť OFF! super...
L24: ZV-366BI
L26: BB-283AT

Napriek tomu, že jazdí (aspoň včera jazdila) BB-294BD a teda by SAD CCC mal mať k dispozícií všetky kĺby, naďalej nie je problém na kĺbových poradiach vidieť sóla. Ale to nie je naozaj nič mimoriadne... ?

Re #2190 PIT: Veľmi dobre napísané. Len keby s tým už (ne)kompetentní niečo robili. O skutočnom ameterizme možno hovoriť aj na trase L25 (o tom sa tu už popísalo dosť). V čase maximálneho náporu ľudí nejde 15 minút NIČ! Detailne je to rozpísané v prísevku 24113 v diskusnom fóre. Dopravca to rieši nekonncepčnými krokmi, keď namiesto zavedenia hustého intervalu radšej pošle záložák ako posilu. Niečo podobné, ako je na L3 (keď posilové spoje idú neskoro), je aj na L25. Po 7:30 idú v priebehu 5 minút dva busy (pred tým ide L25 o 7:15). Ale načo sú, keď zostanú trčať v nekonečných zápchach po celej trase a prídu po 8:00? Pre skupinu, pre ktorú sú vytvorené, sú nepoužiteľné. Už je bežné, že napr. 8 minút stojí bus na križovatke na Karlove, lebo autá stoja už na križovatke, kde sa odbočuje do Starej Sásovej. Aj keď podľa CP by to mali v pohode stíhať, realita je iná, nakoľko nezáujmom mesta došlo k poklesu ľudí využívajúcich MHD a vzrástla IAD. A čo je ešte horšie, už nepomáhajú a nestačia ani kruhové objazdy (napr. na kruháku pri Lidli sú nekonečné kólony na všetkých jeho ramenách), ani semafory (nábrežie) a vôbec nie parkoviská (všetke sídliská a o centre nehovoriac)... A to je v BB ešte kopec nedoriešených križovatiek (napr. križovatka v parku, križovatka Nám. slobody a ČSA atď.). Niekto si asi myslel, že keď sa spraví kruhák alebo rozšíri parkovisko, vyrieši sa problém na sto rokov. Ale omyl, realita je iná, realita je denno-denne kolabujúca doprava v celom meste na všetkých dôležitých križovatkách. Všetko by vyriešilo, keby sa ľudia začali vracať do MHD. Ale do akej? Keď v súčasnosti MHD neponúka dostatočnú prepravnú kapacitu ani tým posledným cestujúcich, ktorí ju využívajú... Mesto sa môže hanbiť za svoju neschopnosť a neochotu riešiť tento problém. ☠ ☠ ☠
Reply on: Mik 24 #2192:
žiaľ áno, ale len skoro...moja skúsenosť napr. v PO a TN je oveľa, oveľa lepšia než teraz v BB.
Pit: Ktorý dopravca podľa teba nebude amatérsky? Problémy o ktorých píšeš boli aj za predchádzajúceho dopravcu a budú aj za nasledujúceho. A cestovné poriadky sa dávajú alebo by sa mali dávať na schválenie objednávateľovi výkonu. Tak čo tam tí súdruhovia robia keď sa schvaľujú ? A problém nie je len v dopravcovi aj keď sa ho nechcem zastávať ale aj v cestujúcich, kde stále platí: dostať sa dnu, ulapiť tyč a viac sa nepohnúť, veď čo ma po druhých!!! ? Keď sa pozrieš na stránky aj iného mesta tak je to skoro všade rovnaké. ?
Reply on: PIT #2190:
Druhá varianta odpovede na tvoju otázku: REKLAMAMI, najlepšie cez transparenty. ?
Prešli ďalšie mesiace a ja sa stále pýtam, do kedy tu budeme musieť trpieť neschopnosť amatérskeho dopravcu, ktorý nie je schopný zabezpečovať dopravu v sídelnom útvare veľkosti BB? Skúsenosti má max. tak zo Zvolena a tomu zodpovedá i realita...
O jeho neflexibilnosti sa môžeme presviedčať pri každom väčšom podujatí, resp. zmene v organizácii dopravy na miestnych komunikáciách a pod. O nedodržiavaní všetkých možných ďalších vecí sa mi ani nechce už po x-tý raz rozpisovať. Lenže v každom prípade by som chcel upozorniť, že ak sa denne cestujúci nemôže spoľahnúť, že spoj dodrží odchod podľa CP (s prípadnou jemnou toleranciou), resp. sa mu ani len vôbec nepodarí nastúpiť na cestu na príslušnom spoji, nakoľko dopravca si nie je schopný splniť prepravnú povinnosť len kvôli tomu, že je neschopný zabezpečiť požadovanú prepravnú kapacitu (dôvodom je napr. nesplnenie podmienky kúpy 40 - 50 vozidiel v plnom rozsahu a to už v I. polroku 2006, čo je však nepretržite trvajúci dôvod pre okamžité odstúpenie od zmluvy o výkone vo verejnom záujme), je len otázka skutočne krátkeho času, aby sa takýmto nezodpovedným konaním do myslenia ďalších ľudí dostalo, že sú povinní sa odnaučiť používať verejnú dopravu! To budú ludia, ktorí keď nemôžu používať verejnú dopravu na primeranej kvalitatívnej úrovni ani len pri povinných denných cestách do práce/školy, určite nemožno počítať s tým, že by ju využívali neskôr pri nepravidelných cestách, až sa napokon rozhodnú pre individuálnu automobilovú, resp. pešiu dopravu. TO je však opäť kolotoč, ktorý vytvára dôvody pre zhoršovanie prostredia v našom životnom priestore a to nielen zbytočnými emisiami, hlukom, vibráciami, odpadmi z prevádzkových a ďalších látok, zvýšenou prašnosťou, ale aj plošným záberom dopravy a to nielen zvýšenými požiadavkami na dopravnú cestu, ale aj obrovskou potrebou záberu priestoru na statickú dopravu - parkovanie vozidiel, ktoré nám už dávno prerástlo cez hlavu. Súčasne sa zvyšuje tlak na ekonomickú nevýhodnosť prevádzky verejnej dopravy, ktorá vzniká neustálym výrazným poklesom cestujúcich vyplývajúcich z nekvality služby, v dôsledku čoho sa neustále len vytvára tlak na ďalšie a ďalšie jej škrtanie a dynamizácie jej nevýhodnosti. Ale kedy si konečne uvedomíme, že sa jedná o strašne ťažko opraviteľné skutočnosti, keďže získať strateného zákazníka je snáď najťažšie.
Aby sme prešli aj do praxe, tak v posledných dňoch spoj L26/31 (dnes a včera BB-712AO) premáva z Kyjevského nám. cca so 6 - 7 min meškaním a teda ide reálne spoločne s ním i spoj L6/8 (medzi ktorými má byť podľa CP rozdiel 7 min) a nezriedka ho i predbehne. Obdobne spoj L3/33 cca so 6 min meškaním z tejto zastávky, avšak dnes i včera na ňom SÓLO vozidlo (dnes určite BB-588AF), pričom vozidlo je plné už pri príjazde na Kyjevské nám., kde má bežne záujem nastúpiť cca vyše 10 ľudí. Myslím, že je každému jasné, že časť tých cestujúcich sa nejako natlačí cez VŠETKY dvere do vozidla, len aby sa vošli a časť si skrátka povie, že musí počkať na ďalší spoj. Je však úplne každému zrejmé, že cestujúci, ktorým sa podarilo nastúpiť až cez tretie dvere za túto cestu NEPLATILI - a potom môže ísť celá ekonomika do zabudnutia... Ešte zaujímavejšia je však situácia na nasledujúcej zastávke na NOvom Kaliští - tak zvykne obdobne na tento spoj čakať cca 10 - 15 ľudí, avšak okrem skutočnosti, že sa už nemakú kam do vozidla postaviť, stáva sa, že vozidlo na tej zastávke už ani nezastavuje (predpokladám - keďže som to nevidel priamo, ale len z iného vozidla dopravcu, že sa tak stalo včera vzhľadom na krátkosť času, za ktorý vozidlo prešlo úsek medzi križovatkou s odbočkou na Internátnu a križovatkou pri Daňovom riaditeľstve, keďže tento čas nemohol postačovať na zastavenie na zastávke, nastúpenie cestujúcich a jazdu v samotnom úseku, pravdepodobne tak i dnes). Pritom podotýkam, že prepravná povinnosť je jedna z najdôležitejších povinností dopravcu a vyhýbať sa jej nedostatočnou ponúkanou prepravnou kapacitou - to len viac dokumentuje jeho neschopnosť. Čo sa týka L3 - zaujímavé je i rozloženie spojo medzi 7. - 8. hodinou - odchody z Kyjevského nám. v režime "c" 7:12, 22, 32, 42, 47 - len dokumentujú, že dopravca nemá potuchy o tom, ako zostavovať CP, keďže vložený "posilový spoj" o 7:47 je skutočne "praktický" pre študentov, ktorí sa majú takým spojom premiestniť na Tajovského, prejsť zo zastávky do školy a pripraviť sa na vyučovanie na 8:00. Bežne tento spoj jazdil o 10 min skôr... Je "super", keď dopravca "pomôže", aby chodili do školy skutočne na poslednú chvíľu.
A ešte taká úsemvná kvízová otázka: na čo dopravca najviac dbá pri označovaní vozidiel? - Odpoveď: Aby boli vozidlá označené tabuľkou "Náhradný spoj".
L20: ZV-169BH, BB-868BA
L21+22: BB-294BD
L26: ZV-828AY
L34: BB-643AN
Reply on: wizard112 #2186:
tá B952E hradila 997BS...
a este na nasej super extremne vytazenej linke super extremne moderna karosa...L33 ZV-726AZ ? ....pravdupovediac na tejto linke by mi vobec nevadila...ked tam nikoho nevozi...iba vodica...

a neda mi nevratit sa k ranajsej situacii napr. L25 flying tu hovoril ze prvy tyzden...a mame pockat na dalsi...uz je treti skolsky tyzden a situacia je furt rovnaka...rano zo sasovej a poobede do sasovej...karosa BtelonateloE... ? ...tak kde je asi ten fatal error v mhd??...
Dnes sa na L24 okrem iného objavili aj BB-643AN a ZV-173BH, pričom neviem, podľa akého CP jazdila 173BH, pretože na zastávke Rudohorská stred smer Mládežnícka mala meškanie 8 minút a v opačnom smere 7 minút (čo by som ešte pochopil). Samozrejme, kapacita nepostačujúca. Nejaká B952E sa popoludní objavila aj na L22...
Dnes opäť najna*ebanejší bus - L22 s odchodom 06:57 z Pieninskej...na ďumbierskej sa to ledva napchalo na posledné schody, a to tam čakalo cca 20 ľudí...

Neviem ktorý kĺb to bol, ale zadný transparent prekrytý papierom...ale bol to bus DPMBB
Dnešná nočná výprava: BB-244AR
dnes vecer L25/2 namiesto ZV-315BI jazdi ZV-314BI ?
Reply on: Moky #2181:
je
Ráno L3: ZV-357BI, len neviem, či tento spoj o 06,45c z vozovne nie je ZV-357BI vykonávaný v každý deň školského vyučovania.
Reply on: Mirosk #2179:
máš pravdu, ďakujem za opravenie ?
L6:BB-643AN
L7: BB-643AN
L104: BB-316CK
Vrátim sa k dnešnému ránu. Kontrola autobusov prebehla už aj v BB a to nie hocikde, ale priamo na odbočke do areálu oboch SADiek na Partizánskej. Policajti samozrejme nemali mobilnú STK, kontrovali asi len doklady, možno alkohol.
Dva najmodernejšie autobusy dnes slúžia obyvateľom Sásovej. Konkrétne na L20: ZV-828AY, L23: ZV-726AZ... Na L34 dnes ZV-366BI.

Re #2161 Flying: Ako som mal možnosť vidieť, problémy na ťahu Sásová - nemocnica pokračujú. Ja viem, že vám to veľmi nevonia, že ešte niektorí chcú cestovať touto akože MHD, ale zmierte sa s tým a hlavne niečo aj urobte. Aby si sem nenapísal zase nejakú blbosť typu "Kukni intervaly 25+24 pred medzi 7-8 rano." Intervaly som si pozrel, ale bus furt všetkých pobrať nedokáže. Ako som už písal vyššie, zase chodíte nadoraz... Jazdí všetko možné, miesto mestských vozov prímestské (napr. minulý týždeň L41), namiesto kĺbov aj sóla (dnes napr. L21/717 z Pieninskej). O tom, že kapacita bola totálne nepostačujúca písať netreba. To len v skratke, ako funguje najlepšia MHD, ktorú prevádzkuje najlepší dopravca... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement