¨takú blbosť nemožeš ako právnik povedať. Žiadna výnimka z platnosti DZ nemože existovať, pokiaľ to nie je ošetrené napr. dodatkovou tabuľkou, aby o tom vedeli aj ostatní účastníci cestnej premávky.
To som ešte nepočul o výnimke z dopravného značenia (ktorá nie je na tom DZ vyznačená). DZ predsa slúži aj pre ostatné vozidlá a neviem si predstaviť situáciu kedy by došlo k DN medzi vozidlom s výnimkou a vozidlom ktorého vodič nemá ako o tejto výnimke vedieť.
Nie je to len nejaka urban legend? Alebo aspoň vieme kto tú výnimku mal vydať, nech to prípadne môžem prezistiť?
Je to problém, tuším vybavili výnimku pre trolejbusy, čo je však vzhľadom na 10 rokov trvajúci stav riadna chujovina. V praxi sa zľakneš, ak ide vedľa teba trolík cez dvojitú (!!) čiaru že asi nevybral zákrutu a ide ťa zrovnať Najmä ak si z mimoBB.
https://funkyimg.com/i/2YC9q.jpg Tak o tomto spoji 26 som nevedel, začína na Partizánskej ceste pri čerpacej stanici. Obrázok je z mobilnej aplikácie MHD Tabule.
Vodorovné dopravné značenie na kruhovom objazde bolo pôvodne plánované inak a podľa neho sa postavila trolejová sieť. V 2007, v rámci lobovania proti opätovnému spusteniu trolejbusov, sa značenie zmenilo. Výsledkom je, že trolejbusy pri odbočovaní na Fončordu a aj Radvaň musia prechádzať cez dvojitú plnú čiaru.
Pri zmene vodorovného dopravného značenia sa zrušila aj zastávka Švermova, ESC, ktorú neskôr DPM BB obnovil, no SAD ZV ju ešte dlho po spustení ignoroval.
Pozor na to, že trolejbusy takto jazdiť môžu, keďže sú to dráhové vozidlá a bez tých dvoch plných čiar tam, by ten výjazd na Fončordu bol pre niektorých vodičov "špecialistov" ďalšou komplikáciou na tomto kruhovom somári...
Jasné že by to šlo, zober si že ten kruhac je jeden prúser, troliky jazdia beztak cez plnú čiaru, lebo je to hovadsky nakreslené. Nech sa pozrie do NR pod Zobor, ako to má byť. A v tejto pseudodokonalosti by zastávka kľudne mohla byť v odbočovacom pruhu zo Svermovej na Radvaň. Chcelo by to len upraviť čisto bus pruh odtiaľ napajajuci sa do centra na bajpas z Radvane. Teda by boli zo Svermovky 3 pruhy do centra, ten úplne pravý by bol dnešné odbočenie i vpravo a rovno len busy a trolejbusy. Úplne elegantné s minimom nákladov (posunúť ostrovček).
Veď práve, že MHD je na poslednom mieste a vzhľadom na to, že počet aut neustále rastie a doprava sa viac a viac zhusťuje, je to smutné.
V Bystrici som len pár rokov, takže neviem či zastávka Švermova ESC vznikla až po výstavbe OC Európa (predpokladám že áno), ale museli to byť naozaj "EXPERTI", keď tvrdili, že zastávka bude nevyužívaná a zbytočná pri najväčšom obchodnom centre v meste .
Chápem, že komunikácia je frekventovaná a komplikovaná, no neverím, že pri troche chcenia by sa tam zastávka nedala vybudovať.
Čo sa týka Wolkerovej ulice a nemožnosti zastávky v jazdnom pruhu, čo potom zastávka napr. "Nad Tulskou", ktorá je taktiež v jazdnom pruhu?
K systému zakupovania si cestovného v MHD z karty, kde každému cestujúcemu (aj cestujúcim s 30 či 90 dňovým predplatným) je vydávaný lístok, sa radšej ani nebudem vyjadrovať. Tento systém je smiešny. Vodiči aby tŕpli, kedy budu musieť meniť kotúčiky v mašinkách . Odstránenie tohto prežitku by zrýchlilo prepravu a skrátilo jazdnú dobu a odrazilo by sa to hlavne pri väčších vzdialenostiach.
Nie.
Skôr ako bude postavená cesta do Skubína (v pláne je nakreslená hádam už v územnom pláne z 1976) si nemyslím, že by sa v tej lokalite niečo menilo.
Nie. Podľa územného plánu je najbližšia nová zastávka v lokalite Stráň pri súčasnej križovatke poľných ciest ohraničujúcich záhradkársku osadu.
Zelená a Tichá ulica sú v drvivej väčšine všetky domy v pešej vzdialenosti do 500 m od zastávky Internátna, otočka a kade by asi tak vozidlá premávali, zastavovali, otáčali/mali konečnú zastávku...
Reakcia na #54451 od pumaa11:
Zastávka Wolkerova bola v smere Úsvit situovaná len v jazdnom pruhu v mieste protiľahlom k existujúcej zastávke a bola obsluhovaná v režime "na znamenie" len minibusmi doplnkovými "dôchodcovskými" linkami 101, 102, 105 k zabezpečeniu obslužnosti priľahlého domova dôchodcov. Po zrušení ich prevádzky zanikla aj zastávka v tomto smere.
Systematická obslužnosť, ktorú zabezpečovali predovšetkým linky 101 a 102 samozrejme chýba a dotknuté lokality nikdy nemali tak dobré spojenie, ako v čase ich premávania alebo o spojenie prišli úplne.
Zastávka Švermova, ESC v smere do centra by samozrejme bola veľmi vhodná, čo potvrdila aj veľká úspešnosť súčasnej zastávky v opačnom smere, o ktorej niektorí "experti" tvrdili, že je zbytočná, kým dopredu jasný fakt o jednej z najvyťaženejších zastávok realita samozrejme potvrdila. Problémom však je, že na frekventovanej komunikácii nie je dostatočný priestor na to, aby bolo možné na nej túto zastávku umiestniť, keďže sa tam nachádzajú tri križovatky a priechod pre chodcov. Realizovať by ju bolo možné v prípade zrušenia križovatky s odbočkou k okresnému úradu s jeho napojením z opačnej strany z Jilemnického ulice, ale či to v meste, kde verejná hromadná doprava je úplne na konci záujmu, je reálne...
Namiesto parciálnych trolejbusov mohli radšej nakúpiť kĺby ktoré by aspoň premávali a nestáli vo vozovni a čakali len na SNP . A #3203 ešte ani nevišiel z vozovne.
Dobrý deň, ja by som mal dve otázky:
1. Nikdy sa neuvažovalo (a nikomu nechýbajú ) o zavedení zastávok Wolkerova a Švermova ESC v smere do centra? Medzi zastávkou Usvit a Štadlerovo nábrežie je dosť veľká medzera.
2. Prečo v popoludňajšej špičke niesu nasadzované kĺbové trolejbusy na linkách 6 a 8? Krátke chodia preplnené a po 16tej stretávam jeden kĺbový, ako smeruje do vozovne Viem, že kĺbakov je málo, SOR je len v počte kusov 3, ak sa nemýlim. A to je ďalšia podotázka na zamyslenie. Nie je kĺbových trolejbusov v Banskej Bystrici málo ?
Agent007