Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dns.mk #54347:
Ak myslis nahradu tabulkovych CP vypismi odchodov, tak to je podla mna cisto priestorova a teda ekonomicka vec. Je zas pravda ze ked niekde SADka vedie 10 subeznych liniek, tak hladat najblizsi odchod v 58 A4kach ktorymi je vytapetovany pomaly cely pristresok tiez nie je idealne.

Podla mna najlepsie by bolo prehladne linkove vedenie a cestovny poriadok v MHD formate (tak to myslim aj niektore linky v okoli BB maju).

Inak z tabulkovych CP mam najradsej tento format: https://www.idsjmk.cz/jrady/302.pdf?date=09.12.2018
Reply on: 810zssk #54344:
Pravdupovediac necháoem, že čo bráni odborníkom zo SADiek pristúpiť k veciam ani nie, že moderne ale so zdravým sedliackym rozumom. Okrem teda argumentov, že väčšie formáty CP sa na vývesku nezmestia alebo, že starí ľudia a tí, čo povinnú dochádzku naplnia v 18-tich rokoch tomu formátu budú sotva rozumieť. Voči dôchodcom je to podceňovanie, veľa krát sa viac človek dozvie (a hlavne rozumnejšie) niečo rozumné od starého človeka, než od mladého rovesníka 🙁 Ale snáď nechcú prispôsobovať úroveň CP mentálne zaostalým aby potom aj tá úroveň služieb taká bola ako keby ju takí poskytovali ...

Ak v poslednej vete narážaš na pôvodné CP s rozpisom všetkých časov, tak chybou bolo to, že jednotlivé riadky neboli odlíšené tak ako to majú niekde, že každý druhý riadok je vyfarbený na sivo a tak pokým prstom dojdem od zastávky na opačný koniec listu s odchodom tak mi prst neprebehne na iný riadok.

Stále ma ale zaujíma, že prečo sa ten formát CP zmenil a že či o tom aj nie je nejaký článok, a či sa ľudia neozvali proti tomu.

P.S.: Keď som si pozrel v archíve reportáž na TA3 k zmenám CP PAL, tak som nechápal tú propagandu. Urobili sa úplne bežné zmeny CP aké sa robia 3-4x do roka a odprezentovalo sa to ako niečo svetoborné. Na konci januára padol sľub, že vyhodnotia aj neefektívne súbežné spoje, no dodnes sa tak nestalo. Hoaxom č.2 je, že ako skoordinovali linky na pomedzí krajov. Iba s PSK skoordinovali linku 608400 Jelšava - Revúca - Poprad kde zabezpečiki jeden pár spojov po Vernár s prestupom na linku Vernár - Poprad a pridali jeden pár spojov navyše poobede z PP do RA, no jeden spoj skrátili a ľudia musia v RA na Jelšavu prestupovať. A čo sa týka liniek do KSK, tak KSK nič nemenil a teda tam ku koordinácií nedošlo, nakoľko zo strany BBSK došlo len k zrušeniu jedného skráteného páru žiackych spojov na linke 608445 Revúca - Rožňava. Naďalej to teda premáva nekoordinovane. Neviem načo takto nafukovali zmeny CP v BBSK, keď o zmenách v BSK v IDS, ktoré boli minulý rok zásadné a v oveľa väčšom rozsahu sa TA3 vôbec nezmienila ...
Reply on: BB-Schuhu #54345:
Ani v tomto prípade najskvelejší dopravca v galaxii nesklamal a aj v tomto jednoduchom ozname má v základnom údaji o dobe prevádzky chybu - premáva už od 18.05.2019 a OD 29.09.2019...
To si to fakt pred zverejnením nemôžu prekontrolovať? 😵
CYKLOBUS v premávke od soboty 18.5.2019
https://www.sadzv.sk/cyklobus

Novinkou je nová trasa ku Chate nad Tajovom, ktorá je ponúkaná v sobotné popoludnia namiesto zrušenej trasy do Podkoníc-Pleše.
Reply on: dns.mk #54342:
B je správne. Ideálne by bolo linky upratať tak aby nemali milión variantov trasy a potom používať MHDčkový formát (tak to napokon už pri niektorých linkách v okolí BB je). Lebo čo si budeme hovoriť, tie tabuľky s tristotisíc variantami spoja tiež neboli žiadne terno čo sa prehľadnosti týka.
A bystricki cestari su z radu medvedovitych a este sa im neskoncil zimny spanok? Alebo sa caka, kym si niekto odtrhne kompletnu napravu na tych krateroch po meste? Ale hlavne, ze mame krasnu farebnu fontanu, ze?
Reply on: BB-Schuhu #54331:
Musím povedať, že namiesto hrania sa s farbičkami ako v materskej škôlke a dovrzaním fontu, ktorý uvádza číslo spoja (je menší a skôr sa na papieri stratí), tak mali popracovať na formáte, kde by uviedli všetky nácestné zastávky daného spoja. Podnes nerozumiem, že na základe čoho SADky zmenili formát CP na zastávkach na ten, ktorý uvádza iba čas odchodu a cieľovú plus zastávku a príp. uvedenie jedného alebo dvoch nácestných zastávok, ktoré odlišujú spoje zachádzkami. Pokiaľ nemám prehľad z CP na zastávke o všetkých obsluhovaných zastávkach a časoch príchod/odchodov, tak je to de facto iba orientačné pre štálych cestujúcich, ktorí svoj spoj poznajú a pre menej znalého alebo nového potencionálneho cestujúceho je taký formát CP skôr odstrašujúci než motivačný. Ak cestujem zo Zvolena do Detvy a neviem, či mi linka ide hore na námestie, alebo končí dole pri reštike, príp. nejde iba cez AS a priamo po hlavnej ceste do Hriňovej, tak je to bieda.

Pri zmätočných trasách spojov v rámci jednotlivej linky by to bolo celkom zaujímavé harakiri ako označiť v jednom CP na štýl ako je v MHD 6-8 druhov trás. Možno námet pre SADistov na zprehľadnenie trás a zavedenie mustra 2 max. 3 varianty trás spojov v rámci jednej linky. To by si vyžadovalo ale myslieť a pracovať, prepracovať obehy, t.j. 30 rokov staré obehy látané s miernymi modifikáciami po vystrihnutí, posúvaní spojov a prehadzovaním pár spojov medzi turnusmi a teda zmenu návykov a boľševického postoja z čias pred rokom 1989, kedy so založenými rukami s garantovaným prílevom financií od štátu (resp. od samospráv s prenesenými kompetenciami) neboli nútení sa nejak od roboty pretrhnúť aby posunuli kvalitu dopravný služieb ponukou spojení a ich štandardov na vyššiu úroveň. Nechápem, ako môže niekto s takýmto prístupom prežiť v tomto režime pokiaľ nie je istený nejak pokútne, že mu nehrozí strata biznisu, či miesta.
Reply on: S499.1023 #54339:
Tieto parcialy si BB kupila sama. Dotacia bola na obycajnych 19ks 30 Tr tych , tie dalsie neviem (1 solo + 3 kby)
Reply on: mirkobb #54338:
Ma tam byt mesiac na testovani.
Reply on: mirkobb #54338:
Nebola na tie trolejbusy náhodou dotácia?
Reply on: petik #54318:
Jeden z nich odchádza do Košíc. S akým zámerom by vedeli povedať (napísať) iní kompetentní na tomto fóre. Žeby pri príležitosti MS v hokeji ako propagácia znovuzavedenia trolejbusov v KE..? Vráti sa ešte vôbec naspäť do BB..?
Reply on: LUK #54333:
Aha. Praktické 😁
Zážitok z terminálu: po 17:10 šiel (asi na 28) autobus Primabanka. Šli sme od obchodov dolu k Shellke, pekne na zelenú. Akonáhle sa zjavil ten bus, preplo mu zelenú,ale nám svietila tiež. Vodič vytruboval a nedal si povedať,arogantne si myslel že sme muali dať prednosť. No nemali. Šli sme na zelenú. Zjavne je to zle nastavené celé, ak by došlo k zrážke, vinu má správca - dopravný podnik?
Reply on: 810zssk #54332:
odkazuje na webstránku s CP
Reply on: BB-Schuhu #54331:
To by ma zaujimalo na co ten QR kod odkazuje, kedze online data pokial viem nema ani samotny dopravca (alebo nebodaj uz ano?).
Na autobusových zastávkach sa objavili vývesky s CP prímestských liniek (platné od 28.4.2019) v novom farebnom redizajne s QR kódom.
Zmeny cestovných poriadkov prímestskej autobusovej dopravy od nedele 28.4.2019

Prinášajú lepšie nadväznosti spojov a posilnenie dopravy cez hranice krajov, ako aj posilnenie dopravy do turisticky významných lokalít.

Linka č. 601454
- spoj 4:18x z Park. Mičinská posunutý na 4:15x a predĺžený až po zastávku Dolný Harmanec, Kohút
- spoj 4:45x bude začínať už zo zastávky Dolný Harmanec, Kohút (na ostávajúcom úseku Harmanec, Strelnica - Park. Mičinská posun o 4 minúty neskoršie)

Linka č. 601455
- spoj 7:03x z Park. Mičinská do Badína posunutý na 7:00x
- spoj 13:08x z Park. Mičinská do Hronseku posunutý na 13:03x
- spoj 21:13x z Park. Mičinská do Hronseku posunutý na 21:03x
- spoj 13:20x z Badína do Banskej Bystrice posunutý na 13:30x
- spoj 21:05a z Hronseka do Banskej Bystrice posunutý na 20:55a

Linka č. 601458
- na spojoch 6:15x z Magurskej do Zvolena (cez Kováčovú, NRC) a 14:55x zo Zvolena na Magurskú (cez Kováčovú, NRC) doplnená zastávka Banská Bystrica, Pivovar
- spoj 15:40c zo Zvolena na Magurskú (cez Zvolen, Západ a Geis) bude premávať každý pracovný deň
- spoj 15:50x zo Zvolena na Magurskú (cez Zvolen, ul. Kozáčeka Centrum) bude premávať len v dňoch školského vyučovania

Linka č. 601462
- spoj 4:20x z Riečky do Kordík zrušený
- nový spoj 4:05x z Banskej Bystrice do Kordík
- spoj 15:05x z Banskej Bystrice do Kordík posunutý na 15:10x
- nový spoj 15:45x z Riečky do Banskej Bystrice
- spoj 15:45x z Kordík do Banskej Bystrice posunutý na 15:50x a nebude zachádzať cez Riečku

Linka č. 601467
- spoj 7:15(6) z Hrochote do Banskej Bystrice bude premávať aj počas nedieľ a sviatkov
- spoj 8:15+ z Hrochote do Banskej Bystrice zrušený

Linka č. 601470
- spoj 14:00x z Rooseveltovej nemocnice do Brezna posunutý na 14:10x

Linka č. 601471
- spoj 16:10x z Banskej Bystrice do Hnúšte posunutý na 16:05x

Ďalej dochádza k posilneniu obslužnosti turistických centier Srdiečko, Trangoška, Krupová a Čertovica, ako aj k zlepšeniu spojenia medzi Banskobystrickým a Žilinským, resp. Košickým krajom na linkách č. 603429, 603438 a 608400.

Linka č. 603429
- denne štyri páry spojov z Brezna na Srdiečko o 7:40, 11:45, 14:25, 17:15 a naspäť zo Srdiečka do Brezna o 8:40, 12:55, 15:25, 18:10.

Linka č. 603438
- rozšírenie ponuky spojov: v pracovných dňoch (z Brezna o 6:00, 10:45 a z Liptovského Mikuláša o 7:50, 13:40), v soboty (z Brezna o 8:15, 17:20 a z Liptovského Mikuláša o 9:55, 18:40) a v nedele a sviatky (z Brezna o 17:20 a z Liptovského Mikuláša o 18:40).

Linka č. 608400
- pridané nové spoje na trase Revúce - Červená Skala - Vernár - Poprad, zlepšenie nadväznosti na autobusy linky Poprad - Dobšinská Ľadová Jaskyňa - Dobšiná - Rožňava v zastávke Vernár, čakáreň, ako aj na vlaky Margecany - Banská Bystrica v stanici Červená Skala
Z webu SAD ZV zmizol oznam o zmene CP MHD BB od 1. mája 2019, ako aj nové CP... Čo si mám o tom myslieť? Bude sa teda redukovať L41 do PP alebo nie? Inak podľa včera zverejnených CP to bol návrat k pôvodnému CP v stave spred 27.1.2019.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.