Keby AS bola postavená tak, aby spĺňala primárnu dopravnú funkcia a bola skutočne prestupným terminálom VHOD, tak by dopravná časť bola logicky situovaná čo najbližšie k ŽST a autobusové linky MHD mali byť ukončené na nej podľa možností všetky (tie, ktoré by mali mať v okolí konečnú). Pred ŽST by bola konečná trolejbusovej dráhy + prípadne priebežná zastávka pre autobusy, pre ktoré by to bolo vhodné a na AS, hneď vedľa, nie o 250 m popri/a cez/okolo obchodného centra. Ale o tom sme snívali 30 rokov a teraz už môžeme do konca života.
Samotné OC tam samozrejme, nielen vzhľadom na vlastnícke pomery, musí byť, ale je pre cestujúcich do určitej miery aj účelné. AS však vôbec integrovane prepojená so ŽST a mestskou dráhou nie je a navyše keď som si to tak viackrát prechádzal, tak nikoho nezaujímalo to, že okrem potreby prehnať ľudí cez OC, aby tam urobili biznis, skutočne pri dopravnej stavbe je podstatné, aby umožňovala aj čo najrýchlejší a najjednoduchší presun a prestup cestujúcich medzi jednotlivými dopravnými systémami. Tomu zodpovedá aj zatiaľ nedostatočná navigácia cestujúcich od ŽST do miesta vybavenosti AS, zastávky MHD na AS a obdobne tak od AS v smere na ŽST a k MHD pred ňou. Celkovo, keď v BB či už na ŽST alebo na novej AS človek vystúpi, ďalšia navigácia a odporúčanie využitia MHD je nulová.
Máš veľkú pravdu, zbytočné komplikovanie aktuálnej dopravnej tepny ktorou je Železničná stanica, zo ŽST sa po novom dostanem stále skvele do Podlavíc, na Fončordu a do Radvane všetkými linkami doteraz sem premávajúcimi. Zatiaľ čo spojenie zo Sásovou sa nejako intergalakticky zrušilo ?
Linku 97 nejdem ani komentovať, celkovo KATASTROFA.
A nakoniec je zaujímavé to že na Terminál sa dostanem zo Sásovej "perfecto" a z iných mestských častí
ani len jednou linkou ?? (neberem do úvahy L97, ktorá ja takmer nevyužiteľná ? ).
Napokon musíme poďakovať činnosti pána Modranského a "pracovnej skupiny pre MHD" za rozvážnu a veľmi účelnú robotu na týchto zmenách ktoré tento spolok navrhoval už od apríla tohto roka ? ?
Po nekonečný raz zase super oznam - čo ním chcel autor povedať? Zjavne len skopírovali text, čo došiel mailom a hotovo. Čo z toho vyplýva pre cestujúcich, pre ktorých ten oznam od dopravcu je určený? Budú jazdiť po nábreží a vynechajú zastávku Bellušova alebo ju nevynechajú a pôjdu len obchádzkou po paralelných uliciach? Dozvedeli sme sa dôvod, ale nie dôsledok, pre ktorý ten oznam vlastne malo byť podstatné ho zverejniť. Sakra to sa fakt v tej firme za skoro 12 rokov nenašiel jeden človek, čo by bol schopný napísať niečo súvislé a s odbornou starostlivosťou tak, ako to má byť?
Áno, je to najmodernejšie zbabraná stanica na Slovensku. Žiadne výstupište, žiadne stojisko ani len pre krátkodobé státie, nevhodne umiestnená zastávka MHD a nemožnosť ukončiť tu jej linky, takisto vodiči nezískali lepšie zázemie na konečnej zastávke, keďže na nej vozidlo nemôžu odstaviť. Však okrem toho, že je to nové (teda objektívne bez pochýb i krajšie zariadené) a doplnené elektronikou, objekt žiaľ nedostatočne poskytuje to, čo sa od neho vyžaduje po dopravnej stránke (prípadné poznámky o tom, že aj inde to tak je, sú irelevantné - treba si vybrať za vzor to, kde sú veci lepšie, nie horšie).
Ďalšie veľké množstvo nedostatkov je aj zbytočné vypisovať - viaceré vychádzajú i z toho, že objekt bol nezodpovedne spustený do prevádzky pre verejnosť napriek tomu, že vôbec nebol dokončený a plne funkčný (teda v podstate tam na 100 % toho funguje minimum) a ťažko vedieť, čo sa ešte vlastne má dorábať. A tak vlastne každý deň sa tam môže objaviť niečo, čo ešte včera nebolo. Skrátka zase politický marketing a ľúbivosť vyhrali nad profesionálnym prístupom.
Je paradoxom, keď primátor teraz na facebooku vyzýva, aby mu tam ľudia písali názory na AS (názor laickej verejnosti je pritom skutočne relevantný, ale len pre politika) - to sa radšej mal pýtať predtým, ako to tak hlúpo postavili, navyše keď im dopredu aj architekti dávali stanovisko o nevhodnosti dispozičného riešenia, tak to ignorovali. A takto sa tu robí všetko - však dávajte veci pripomienkovať dopredu a skutočne si z pripomienok aj zoberte lepšie a hlavne odborné riešenia. Nie že potom, keď je už neskoro, tak radšej budú všetci, ktorí vidia nedostatky, len demagogicky označovaní za zlých, proti niečomu, čo samozrejme vôbec nie je tak. No škoda, premrhali sme jedinú možnosť a pozitívne je len to, že v porovnaní s inými mestami to ešte veľmi dlho bude aspoň vyzerať výrazne lepšie, aj keď už to bude stále len nepodarok, ktorý namiesto autobusovej stanice je vlastne len moderne upravenou autobusovou zastávkou s diferencovanými nástupišťami. A kto by videl ako riešenie odstavovať autobusy na "parkovisku Mičinská" - stále treba pripomínať, že drvivá väčšina celej tej plochy je v správe Lesov SR a je teda dosť humorné, keď niekto odporúča parkovať na cudzom pozemku.
Nie, moja predstava je taka, ze MHD by nadalej mala byt smerovana do zastavky Zeleznicna stanica, ktora lezi idealne na "namesti" medzi autobusovou a zeleznicnou stanicou. MHD podla mna do Terminalu jazdit vobec nemala.
čím vlastne dávaš za pravdu SJT.1 že kludne mohli byt nastupišta primestskych liniek kludne pokope s MHD a vlakmi a obchody mohli byt na druhej strane, tento problem by tym odpadol. s tymto sa stotožnujem, tak ako s tvojim tvrdenim
Zhrnutie: V mene naplnenia politickej poziadavky aby "nieco jazdilo na AS" dojde k skomplikovaniu prestupov medzi linkami MHD a tiez medzi MHD a nosnou zeleznicnou dopravou, bez nejakeho relevantneho benefitu. Nadherne, tlieskam, Banska Bystrica to opat dala...
To beriem, len ma prekvapilo to, že absolútne sa nezmenili odchody z AS... Osobne sa priznám neviem koľko to trvá prejsť z vlakovej stanice cez Terminal na nástupište MHD na AS. Už teraz boli v prípade 2-3 minútového meškania vlaku tie časy pritiahnuté za vlasy, teraz si to neviem celkom reálne predstaviť... ?
Takže od 1.10.2017 pôjdu na AS linky č. 20, 23, 28, 29 a 97.
Linky č. 20, 28 a 29 už v tejto súvislosti nebudú zachádzať na žel. stanicu. Linka č. 23 sa vracia naspäť na Park. Mičinská (nie Mičinská, Kazačok). Linka č. 97 bude na AS zachádzať a následne odtiaľ pokračovať cez Námestie slobody, Ul. 29. augusta na žel. stanicu. Takže komu bude ďaleko od autobusových nástupíšť k vlaku, môže využiť aj takúto alternatívu. ?
Nič iné sa čakať ani nedalo. MHD na AS nemôže mať konečnú, nakoľko tam nie je miesto na parkovanie. Logicky mi vychádzali len dve možnosti, dať konečnú na ŽST alebo na Park. Mičinská a následne zájsť aj na AS. Keďže na ŽST je tiež obmedzená kapacita státia, vyhrala to doterajšia konečná na Mičinskej.
Možno na linke 20 by som trocha skrátil jazdné doby o nejakú minútku. Podľa mňa zachádzka na AS bude trvať menej ako zachádzka na ŽST, ale to ukáže prax.
Sorry, ak som to dobre pozrel, ani 20, 28 a 29 nezachádza na železničnú stanicu... Riešenie "suchou nohou" zo železničnej stanice na autobusovú sa im vydarilo Očakával som, že aj z iných mestských častí tam zavíta nejaký ten bus, ale výraznú zmenu asi v BB čakať netreba... ?
Aké centrum je autobuska v BB?! Ty si tam bol vôbec dakedy alebo len mätne vybaguješ a panáčikom na Google Maps?
Keď je doprava predmetom biznisu a ako daktoho ošklbať, že si musia autobusy parkovať kdesi v háji, tak je to vizitka tých čo v doprave "melú".
Pokojne mohli ubrať z parkovania pre IAD a dať tam 15-20 miest pre autobusy. Ostatne tušíš aspoň "by-očko", že koľko prímestských liniek v BB končí na autobuske? Diaľkové linky pripočítaj ... a potom píš.
A to obratisko v Termináli, tak to je teda "kauf" ? Tebe nezaplo, že autobusová časť mala byť spravená tak, aby to bolo prepojené s obratiskom MHD a teda mohla byť MHD časť, PAD a diaľková+medzinárodná doprava. V prvom rade mali riešiť priestor pre autobusy a čakáreň + infocentrum. Pri troche snahy to mohlo byť hneď pri staničnej budove a s prístupom k prvému nástupišťu, čo donedávna bolo aj možné zo starej stanice a bolo to celkom praktické. Namiesto toho tam ten idiot čo to projektoval vycapil zásobovanie, pretože to je to, čo asi musíme mať najbližšie pri železničnej stanici a nie autobusový terminál. ? Obchody mali dať čo najbližšie smerom k zimáku a Nám. Slobody a zásobovanie malo mať pod nimi práve vjazd tam kde majú autobusy, pretože na zásovanie sa fakt nemusí nikto pozerať. Ale nuž, projektovala sa nákupná a nie autobusová stanica.
Preco by mal sofer chystat obcerstvenie? O com tocis? RJ ma na viacerych miestach postup prave taky, ze steward nastupuje az na nastupisti, kde caka na voz ktory dovezie len vodic. Mimochodom, riesenie ze odstavna plocha je mimo samotnej stanice vobec nie je atypicke, existuje vo viacerych mestach a je to prirodzene dane tym, ze pchat megavelku odstavnu plochu do centra mesta (kde vacsinou AS su) je vo viacerych rovinach nevhodne riesenie. Napokon aj v Bratislave vela dopravcov v zaujme uspory na poplatkoch odstavuje vozy mimo ASMN, napr. pod Pristavnym mostom (co je ovela extremnejsie riesenie). Jednoduchym riesenim by bolo zabezpecit socialne zariadenie pre vodicov zazmluvnenych dopravcov priamo na Micinskej.
A preco chces pchat obratisko do Terminalu, ked existuje obratisko pred Zeleznicnou stanicou, to uz fakt nechapem. Podla mna MHD v Terminali vobec nema co hladat, len to komplikuje vazby medzi jednotlivymi linkami MHD.
1. Nejedná sa len o majstrov zo ZŤS ale reálne skúsenosti ľudí čo tam robili aj vyššie a na vývoji niečoho sa podieľali. Za to, že všetko neboli výrobné technológie presne ako na západe ešte neznamená, že boli zlé. Len chorobný glorifikátor západu nedokáže uznať, že aj tu boli isté veci, ktoré boli popredu riešením hoci boli iné. Hlavne, to čo sa vtedy vyrábalo prežilo dobu, dnes má všetko životnosť ako včela, čiže bažiť po niečom čo nestojí za veľa iba preto, že odkiaľ to je a že to tu nieje, je poriadne krátkozraké ale opäť také typické pre pobláznenú pubertálnu slovenskú povahu podľahnúť boomu z nejakej kraviny a potom si trieskať hlavu o stôl ale aj to len pri pive.
2. Zaujímavé, že žiadny taký prípad nepoznám, minimálne nie že by sa brali úžernícke pôžičky na byt a zariadenie (napr. náš el presidente na čom zbohatol ...). To, že regály nekypeli tým čím dnes nevadilo, pretože sa jedlo tuzemské a kvalitné, a nie II. až III.tr. čo sa sem teraz vyváža. Otázka je, že či ten tvoj príklad čo si dal nemal 4-5 detí. Vtedy dvaja robili a stačilo to na uživenie 2-3 detí. Dnes ak máš dve deti a byt, tak si rovno môžu obaja rodičia brať pri týchto žobračenkách druhú robotu. X ľudí porovnáva čo zažilo prácu vtedy a dnes a kto si vidí ďalej od nosa i napriek tomu, že je za vodou a vidí ako žijú mladí dnes, tak vidí že mal to podstatne ľahšie. Len ty to nevidíš ... A vieš aký je sakra veľký rozdiel medzi dneškom a vtedajškom?! Že dnes študenti brigádujú aby mali čo jesť a čo na seba!!! To vtedy som nepočul ani od mamy a nežili v ich nie najmenšej rodine zle. Dnes by taká rodina a v tej lokalite kde žili mali riadne problémy prežiť. Vytiahni prdel z BA a choď do Brezna, Lučenca, či Revúcej alebo do Humenného, či Trebišova a potom drístaj. Vtedy šofér autobus nebol ani zďaleka taký žobrák ako je dnes, že ledva 600-650 čistého má a aj to po 15-20 rokoch služby!
3. Hentí zahraniční geroji sú to isté čo tie socialistické fabriky, pretože na vyžieranie dotácií sa ľahko podniká. Štát dá stimul, štát dá pozemky, štát postaví diaľnicu, štát hento, štát toto, štát odpustí dane a zisk sa vyváža domov a tu za cenu pracovnej sily, čo by platili v domovskej krajine jedného zaplatia 2-3 a robia vo vyššom tempe. Viď. Volkswagen a to ešte VW je asi najlepší zamestnávateľ čo sa týka platov a prístupu z tých zahraničných, i keď tiež tam s nadčasmi sú na hrane zákonníka práce no kreatívni personalisti a ekonómovia to zahrajú. Daj také stimuly našim domácim serióznym podnikateľom a budú tiež takí majstri ako hentí vyžierači dotácií od štátu zo západu a Kórey. ?
Keď tam pôjdu aj so šoférom pripraviť si veci na jazdu naspäť, tak myslíš, že šofér bude za nich chystať občerstvenie? Nejde len o stewardky. Ide o celkovo desiatky šoférov, ktorí tam denne pauzujú, resp. pauzovali na bývalej autobusovej stanici (SAD ZV, LC, Arriva, SAD PD, TN, súkromníci, ...) a teraz budú ako blbci chodiť pešo. Keď už tak mohli z parkoviska pre rozkysnuté rite v IAD ukrojiť a spraviť tam stojisko pre autobusy. Alebo opačne ... autobusová časť mala byť tam, kde parkovisko a parkovisko mali švacnúť dole, kde schovali autobusy. Inak prečo nikoho nenapadlo urobiť to ako jeden terminál aj s obratiskom pre MHD?! Mohlo sa zreorganizovať aj obratisko pre MHD z toho pomerne živelného usporiadania aké tam je na ostrovčekoch a prebiehajúcich ľudí pomedzi autobusy a trolejbusy.
PIT
Ďalšie veľké množstvo nedostatkov je aj zbytočné vypisovať - viaceré vychádzajú i z toho, že objekt bol nezodpovedne spustený do prevádzky pre verejnosť napriek tomu, že vôbec nebol dokončený a plne funkčný (teda v podstate tam na 100 % toho funguje minimum) a ťažko vedieť, čo sa ešte vlastne má dorábať. A tak vlastne každý deň sa tam môže objaviť niečo, čo ešte včera nebolo. Skrátka zase politický marketing a ľúbivosť vyhrali nad profesionálnym prístupom.
Je paradoxom, keď primátor teraz na facebooku vyzýva, aby mu tam ľudia písali názory na AS (názor laickej verejnosti je pritom skutočne relevantný, ale len pre politika) - to sa radšej mal pýtať predtým, ako to tak hlúpo postavili, navyše keď im dopredu aj architekti dávali stanovisko o nevhodnosti dispozičného riešenia, tak to ignorovali. A takto sa tu robí všetko - však dávajte veci pripomienkovať dopredu a skutočne si z pripomienok aj zoberte lepšie a hlavne odborné riešenia. Nie že potom, keď je už neskoro, tak radšej budú všetci, ktorí vidia nedostatky, len demagogicky označovaní za zlých, proti niečomu, čo samozrejme vôbec nie je tak. No škoda, premrhali sme jedinú možnosť a pozitívne je len to, že v porovnaní s inými mestami to ešte veľmi dlho bude aspoň vyzerať výrazne lepšie, aj keď už to bude stále len nepodarok, ktorý namiesto autobusovej stanice je vlastne len moderne upravenou autobusovou zastávkou s diferencovanými nástupišťami. A kto by videl ako riešenie odstavovať autobusy na "parkovisku Mičinská" - stále treba pripomínať, že drvivá väčšina celej tej plochy je v správe Lesov SR a je teda dosť humorné, keď niekto odporúča parkovať na cudzom pozemku.