Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SJT.1 #52997:
Ááá, Dunčíka už zase vyhodili z práce, takže bol navštíviť kotlety v Besztercebányi, zúčastnil sa mestského zastupiteľstva a pozrel si autobusovú stanicu, čím sa stal dopravným odborníkom ĽSNS.
K novej autobusovej stanici :
1. Včera papalášska akcia, iba pre V.I.P. darmožráčov z radov poslancov, MsZ a pod. "smotánka", pre "podľudí" bude akcia až dnes ... Keď som videl tú bandu so šampanským, čo tam sú možno prvý a posledný alebo pri najlepšom predposledný krát v živote a fotia sa tam ako haranti na pokec, tak mi došlo nevoľno. Ich zásluhy a záujem o vec nulové a úmerne tomu vyzerá aj riešenie priestoru pre verejnú dopravu.
2. Desiatky obchodov a kaviarní hotových, ale čakárne a sociálka pre šoférov a informačná kancelária rozrobené. Ak ste boli v Lučenci či Rimavskej Sobote a porovnáte tamojšie informačné tabule s tým, čo ponúka AS v BB, tak jednoznačne Lučenec a RS sú na tom lepšie! Očividne dopravné služby v autobusovej stanici majú čas, dôležitejšie je nakupovať, pretože denné dochádzanie a kultúrne cestovanie za prácou, vzdelaním a pod. nie je až tak podstatné ako si zaparkovať autíčko, nakúpiť si a spokojne kysnúť.
3. Zaujímalo by ma, že kde budú autobusy prestávkovať, najmä ak tam končí 21 prímestských liniek a čo i len keď tam 10-11 bude mať prestávku tak, že kde tie budú stáť?! Ešte keď sa tam odparkujú iní diaľkoví dopravcovia, alebo teda budú mať ten zámer ... Potom keď si zoberiem, že si stewardky RJ chválili možnosť sa najesť v staničných priestoroch a prestávkovať tam, tak chcem vidieť ako budú behať z Mičinskej ...
4. Ďalšia vec je to kde umiestnili autobusové nástupištia. Vôbec sa nepresunuli bližšie k železničnej stanici. Presuny medzi autobusovými nástupišťami a železničnou stanicou sú síce bezpečnejšie ale dlhšie. Oproti minulosti zanikla možnosť priameho prístupu na prvé nástupište nakoľko na dané miesto nejaký diletant nakvasil komunikáciu pre zásobovanie obchodných prevádzok.
5. Prístup k nástupištiam je buď cez eskalátory na treťom ostrovnom nástupišti alebo potom cez úzke schodíky vedúce k nástupišťu MHD, čo som tiež zvedavý, že čo okrem liniek z Uhliska, ktoré viac nepremávajú ako premávajú tam bude ešte premávať. Nemám pocit, že pri tých ambíciách koľko ľudí sa tam má premlieť, že tie eskalátory a jedno schodište (vhodné skôr ako evakuačné) budú kapacitne stačiť najmä ak tam majú ísť ľudia s batožinou. Nejaký výťah pre ZŤP som si tam nevšimol tiež.
6. Zaujímavá je aj organizácia dopravy v autobusovej časti. Prvé tri ostrovné nástupištia sú orientované od nábrežia na žel.st., ostatné opačne, čiže časť autobusov pred príchodom absolvuje okružnú jazdu cez pol autobusky, časť to čaká počas jej opúšťania. Vzhľadom k počtu nástupíšť, ktorý je nižší a tiež je priestor pre VHD skromnejší myslím, že predstavení majú silno u riti rozvoj VHD a počítajú skôr s jej utlmením než rozvojom.
7. Nie som odborník na stavebné materiály ale som veľmi zvedavý, že koľko vydrží ten povrch vozovky v stanici a tiež kde všade sa tam bude zdržovať daždová voda, keďže riešenia odtokov isto neboli to, čím by sa projektant zaoberal nejak. Čiže v prípade väčšieho objemu zrážok alebo, že sa vyleje Hron, tak doporučujem nasadiť rybárske gumáky. Ešte keď si zoberieme, že nástupišťa sú o niečo nižšie namiesto toho aby boli vyššie (na úrovni obratiska MHD pred žel.st. a priamo pri nej), tak budeme mať možno aj plavecký výcvik čoskoro už najbližšiu jar.

Môj názor na záver je, že stačilo pôvodnú stanicu posunúť bližšie k súčasnej železničnej stanici. Autobusovú stanicu mohli prepojiť cez prvé nástupište so železničnou stanicou krytým prechodom pre peších, ktorí by sa dostali do budovy autobusovej stanice (pri troche triezveho rozumu mohla byť BB prvým mestom so spojenou železničnou a autobusovou stanicou, ale čo už keď sme ponechali autobusovú dopravu v súkromných rukách na jej humpľovanie a drancovanie rozpočtov VÚC), kde by by hneď bola pomerne štedrá čakáreň s informačnými tabuľami (po vzore AS v LC a RS farebne odlíšené linky podľa toho či je to MHD, prímestská, diaľková alebo medzinárodná, či mimoriadna doprava). Daná čakáreň by bola obojstranne priechodná od bus nástupíšť aj železnice (tak ako je v LC a isto nielen v LC ...) a z nej by som až viedol vestibul do obchodnej časti, ktorá sa mala rozprestierať popri ceste, príp. až pri čerpacej stanici. Bohate by stačila presklená promenáda s výhľadom na autobusovú stanicu, resp. na autobusovú časť a po druhej strane obchody. Zásobovanie mohlo byť riešené práve tunelom popod AS (kto potrebuje vidieť zásobovanie vôbec na povrchu?!). A autobusová časť mohla byť rovnako tak krytá vyspádovanou strešnou konštrukciou pre zabezpečenie lepšieho odtoku dažďovej vody a odpratávanie snehu. Príp. to mohla byť kupolovitá konštrukcia ako majú iné moderné autobusové terminály.

Teším sa na reakcie, najmä od tých, ktorí tam osobne boli a neposudzujú iba podľa fotiek, vizualizácií a načmáraných projektov.
Reply on: 810zssk #52995:
Vieš čo "fritéza"? Toto čo dnes mesto objednáva tie hodinové a polhodinové intervaly, to môžu na lazoch ponúkať leda tak ... ? Sa pozri ty mudrlant aj tuto s mudrlantom z elektra ako dnes jazdia ktoré linky v BB vyťažené, že v kĺbových autobusoch na 21,22,24 a 25 do Sásovej si môžeš pomaly vyberať kam si sadneš ... Jediná jedna linka v BB, ktorá celkom rozumne premáva a dá sa využiť aj keď človek príde na slepo na zastávku je č. 1. Ešte keby nesprznili 6ku vytvorením 8ky, tak by to bolo celkom fajn, lenže to je nad mentálne sily SADkárskeho vedenia DPMBB, ktorý už tiež skúpila z časti mafia zvolenská SADkárska, ktorí nevedia ani len vlastné linky prevádzkovať poriadne ale hlavne, že sa serú do MHD ? Alebo by bohate stačilo, keby na meste Noskovci sa nešpárali v nose a dali by zrušiť 3, 4 a 26, a posilnili by sa linky 2, 5, 7 a 28 ako náhrada za ne. Minimálne by boli linky 2, 5 a 7 použiteľnejšie pri polovičných intervaloch oproti dnešku, keď to jazdí menej ako autobus do Brezna.
Reply on: S499.1023 #52994:
Ale ba, vsak aj tu robil linkove vedenie podla mapy: https://imhd.sk/bb/diskusna-tema/3/Vseobecna-diskusia?dfpi=35249#35249 ?
Reply on: Petik #52992:
Aha, Ty ako Bystričan ešte nepoznáš nášho Dunča, čo?
Reply on: SJT.1 #52988:
Nevidim ziadne negativum toho, ze sucastou nadrazia bude obchodne centrum, ani ze bude kde zaparkovat. Nie kazdy ma dobry spoj na nadrazie, preto vytvorene parkovacie miesta kvitujem, aj ked budu primarne sluzit nakupujucim.
Zlucenie funkcie autobusoveho nadrazia a obchodneho centra je podla mna velmi vhodne. Cestujuci maju ako stravit v kulturnom prostredi, kym im pride autobus, zaroven obchodne centrum ziska zakaznikov z pomedzi cestujucich. Vzajomna symbioza.
To ze sa otvori OC o par dni skor nevnimam ako chybu, aspon sa obmedzi chaos, ktory by nastal otvorenim nadrazia a OC sucasne.
A co sa tyka "zlteho vyzieraca", myslim ze by mali byt Bystricania radi, ze tam jazdi autobsova linka s pravidelnymi intervalmi, komfortnymi autobusmi a rozumnymi sluzbami a za cenu listka polovicnu oproti minulosti.
Reply on: SJT.1 #52988:
Aha, takže keď niekoho dojdeš vyzdvihnúť z autobusu, tvoje auto sa zatiaľ odhmotní? Alebo levituje v priestore? Či ako si to predstavuješ?
Bol som sa pozrieť na novej autobuske pár hodín pred jej otvorením. Intenzívne sa robí takpovediac na všetkých frontoch, dláždia sa chodníky na predstaničnom priestore. Stále to na mňa nepôsobí ako dokončená stavba. Možno sa tejto noci stane veľký zázrak, ráno otvorím oči a waw. Možno však nie... Inak, vo vnútri stanice sú už vysvietené odchodové displeje a dokonca už aj zobrazujú najbližšie spoje, ktoré by podľa CP v tej dobe odtiaľ mali odísť.
Reply on: neoBB #52965:
Je zvrátené, že počúvame roky o novej autobuske v BB ale otvára sa najprv obchodná časť a autobusová bude v skúšobnej prevádzke a hlavne, že autičkári tam majú 300 miest. ? Nemali tam vybudovať žiadne parkovacie miesta, mali to dať iba pre MHD, prímestské a diaľkové autobusové linky a maximálne 15-20 miest pre taxíky a bola by to doslova autobusová stanica. Takto je to nákupná stanica, s 300 parkovacími miestami pre IAD a verejná hromadná doprava okrajovo má nejaký flek ... ešte som zvedavý na odstavné plochy pre prestávkujúce autobusy aké tam budú, či to bude limitované a bude zas bitka o to, alebo nebodaj sa jeden "súkromník" nosatý začne vyhrážať súdmi ak mu nepridelia kapacitu ako to poznáme už dobrých 7 rokov.

Inak prečo to nemohli ako prvé vyskúšať autobusy na prímestských autobusových linkách, ktorými cestujúci cestujú denne alebo iní súkromníci ale musel zas niekde byť natlačený ten žltý vyžierač lukratívnych trás? Veľmi sa teším až mu sklapne zobák naprázdno, keď Babiša odstavia od koryta, že aké bude potom cestovné ... ?
Reply on: Jeffko #52986:
Starať sa teda budem, keďže priebežné ohlásené zistenia sa neriešili, aspoň sa vidí, čo bolo skryté. O zastávke na sídlisku sme sa predsa bavili s otáznikom, čo s ňou? Zriadená bola predpokladám dočasne, ponúka bližší prístup občanov k práci (ako komu), ale niekomu aj výhodnejšiu tarifu, ako z blízkeho konkurenčného Terminálu - nie je to 2 km medzi nimi ani náhodou, nie sú výpadky na tržbách z cestovného? A nie že vodiči lístky po SAD-ku budú dávať potom tým, čo idú bežne ďalej - to zažiješ ešte kontroly. Ešte si treba zobrať na mušku minutáže (predčasné/nestíhacie a dorovnávacie odchody Zbojská, minutáž posledného spoja z Povrazníka zo 7 min. skresať a pod.). K IDS-ke to má ešte ďaleko...
Reply on: fragma #52984:
Ty počúvaj, do zastávky na sídlisku sa mi nestar nech mi tu ostane, kým sa bus vykrúti na AS a ja zájdem na sídlisko stratím čas, zvykol som si na tú zastávku. A tú vývesku je zbytočné riešiť nakoľko to bude po novom automatizovaný systém, a dáta bude na LCD panely ťahať zo sytému, nie z vývesky papierovej, čiže zbytočne kopa kriku pre jednu vývesku.
Zmeral som si akú dlhú trasu jazdí trolejbus číslo 3. Od Rooseveltovej nemocnice (konečná) po zastávku Vozovňa (konečná) je to podľa môjho GPS-ka 6,75 km.
Ďalším otáznikom je, kedy bude zmena CP 601470, 601471, 611404 a vypustenie zastávky Banská Bystrica, 29.augusta? Či už 23.9., alebo neskôr, či k celoštátnej zmene? Na I/66 stále prebiehajú práce na ceste na moste (semafór, v jednom pruhu), v súčasnosti by to nebolo také pohodlné. Na stálo zastávka v blízkosti Terminálu asi nezostane.

Pri štvrtkovej a piatkovej skúšobnej zachádzke linky 601457 na novú AS (ak sa to má týkať všetkých spojov), nastane jedna zaujímavá situácia v prevádzke, kedy jeden obrat na zrýchlených spojoch do Zvolena robí závod Brezno priamym pokračovaním z linky 601470/4 na 601457/3 6:45x, a to 5:50x z Brezna, kedy medzi 6:40-6:45x by mal prechádzať oboma stanicami v BB a pokračovať do Zvolena, naspäť sa to udeje pri spoji 601457/152+601470/133 o 11:25x zo Zvolena, kedy by mal obslúžiť obidve stanice medzi 11:50-11:55x a pokračovať do Brezna, dúfam, že vodič bude o tom uzrozumený (aspoň od cestujúcich).

Ako je možné, že v dopravnej kancelárii na Ul.29.augusta ešte ani včera o 16:00 nevedeli nič bližšie o súťaži v rámci ETM! Tak som si kredit radšej nedobil a cestoval (a do piatku budem štátnymi) vlakmi, ktoré sa do toho zapojili (50% z obyčajného cestovného, čo je v mojej mestskej relácii polovica z ceny celého MHD lístka z karty).
Reply on: fragma #52982:
702502/2 a 702502/4 + Jelšava
Reply on: fragma #52981:
Tak zatiaľ zadávateľ odchodov z vývesiek promptne zareagoval doplnením expresu do Bratislavy 18:00(7) a spoja do Zvolena 21:55. Ostatné však stále nedoplnil, i keď mu to v záujme vylepšenia navrhujem. Je to síce pomocný, nepovinný prehľadný dokument, ale v čakárni dočasnej stanice slúžil ako "tabuľa odchodov", čo teraz zrejme nahradia natiahnuté digitálne údaje (aj na Národnej?), tak snáď budú všetky spoje uvedené s prideleným nástupišťom (aj 1x v roku). Ak budú problémy (zaujatosť, konflikt záujmov, schválnosť, ľahostajnosť nevyobrazovania, nevyobrazenie skutočnej konečnej spoja, hlavne že tam budú svietiť mimo/sezónne Trenčianske Teplice - treba to vyhodiť), budeme to riešiť na inej úrovni...

K tej linke 102908, ako tak pozerám, práveže od terajšej zmeny žiadajú vnútroštátnu kabotáž na území SR, to znamená, že spoje by museli byť potom uvádzané aj v kolónkach Donovaly, Ružomberok a DOLNÝ KUBÍN, v opačnom smere aj Zvolen.

Samozrejme, 1.10. zaniká spoj 702502/1 do Bratislavy 12:45 (ZV, ZH, ZC, NR Sereď, BA)
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L702502_170814_54263.pdf
Spoj 702502/2 14:00 dostane znamienko "x", resp. (1)(2)(3)(4)(5) s negatívnou značkou
Vznikne nová poloha spoja v nedeľu 702502/4 18:15(7) Humenné (BR, Tisovec, RA, RV, KE, VT, HE), v sobotu spoj zaniká; http://portal.cp.sk/Data/pdf/L702502_171001_54406.pdf
Reply on: Jeffko #52979:
http://www.dpmbb.eu/documents/suhrnny_prehlad_odchodov_novaas.pdf

S tým slovom "perfektne" preháňaš, v tomto prehľade odchodov chýbajú niektoré údaje:

-v kolónke Bratislava,AS chýba expresný spoj "Mesíka" 601509/5 18:00(7) (ešte iný, ako v tom čase 603509/7 18:00(7) )
-chýba dôležitá kolónka pre Oravu DOLNÝ KUBÍN, treba ju tam doplniť (aj 507512); 2 spoje linky 503402 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L503402_170903_54415.pdf už totiž nemajú konečnú zastávku len Trstenú a Námestovo (teda nielen priebežnú DK), ale spoj 8:35(1) má KONEČNÚ zast. DK!, spoj 18:45(7) ešte pokračuje po DK do cieľovej obce Zákamenné (tiež uviesť ako konečnú) - tieto spoje musíme v prehľade hľadať len z nácestných zastávok Donovaly a Ružomberok (alebo behať po nástupištiach), čo nepostačuje...
-v kolónke Heľpa,obch.dom, by som spoj 19:40(7)26 rozlišoval (ako Polomka, či Hiadeľ a Strelníky) ešte jednou následnou zast. Heľpa,nám. (treba spropagovať pridanú zastávku v Heľpe, i keď dopravca pod linkou 601470 má tiež chybný pokračujúci údaj)
-nedostatky v nevyobrazovaní spojov dopravcu H.F.TOUR http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601903_170427_53750.pdf
-chýba garážová konečná Harmanec,OcÚ 22:00(5) 601903/5/15/35 (dočasná N.4)
-chýba občasná trasa na Donovaly (+Motyčky) 601903/41, v tomto období 17.11. (dočasná N.4, ZV výveska na Štadlerku to vyobrazuje) a Praha hl.n. 15:45 ide 19.11.
-28.9. (v ČR sviatok Václav) 601903/16 by mal do Prahy hl.n./Florenc vychádzať už 11:30 (ale ako sa sem dostane? 🙂
-v kolónke Zvolen,AS chýba údaj 21:55 611506/4 (dočasná N.9, dôležitý spoj medzi inými), subdopravca MT Lines/RJ chodí na tomto spoji so 49 miestnym autobusom a ľudí do Zvolena BERIE!

Prosím, doplniť, keď sa budú CP meniť, lebo už po 1.10. vznikne nová denná linka Zvolen-BARDEJOV 6:25 (Brezno; tiež by som uvítal kolónku Čertovica, Vysoké Tatry-Štrbské,Smokovec,Lomnica;, Kežmarok, Stará Ľubovňa, Bardejov, Bardejov kúpele); Zvolen 18:20x6, 18:30+
http://www.regionzilina.sk/files/odbory/doprava/2017/oznamy-zmeny/9/scan1.pdf

Taktiež budú aj medzinárodné zmeny Budapest/Wroclav (N911, 102980, meškával)
http://www.regionzilina.sk/files/odbory/doprava/2017/oznamy-zmeny/9/26257_2017.pdf
(vo vyhľadávačoch ho udáva k prípojom vo vnútrozemí, kabotáž má ale zakázanú!)

Taktiež už 3/4 roka je nesúlad odchodov nového spoja na linke 601463 11:00x Horné Pršany-Banská Bystrica na výveskách vo formáte DPM BB od Pršianskej terasy (cesty) po Štefánikovo nábrežie na každej zastávke - zaznamenaný rozdiel 3-6 min. od skutočnosti, príklad Pršianska cesta I. vytlačený odchod 11:06, skutočný odchod 11:09 (Okresný úrad 11:09/11:15 a pod. - nezmenené ani po pripomienkach vyhotovovateľa - na žiadosť pridám foto, dám na vedomie aj iným (BBSK) - inak zbytočný súbežný obrat je v tom čase na L97 10:15x/11:15x s prestávkou na Terase, tú by som zrušil v tom čase.

A zvolenčanom chýba na Štadlerovom nábreží (smer BB,AS) na výveske od 4.9.2017 kolónka "Predajná OcÚ", už je povolené tu aj nastupovať na linke 603511/2/4/6/12, všakže?!...
Orientačný plán novej AS:
http://www.dpmbb.eu/documents/planik_novaas.pdf
Súhrnný prehľad odchodov z novej AS od 23.9.2017:
http://www.dpmbb.eu/documents/suhrnny_prehlad_odchodov_novaas.pdf
Vďaka DPM BB za perfektne urobenú robotu, dúfam že prevádzkovateľom AS ostane DP aj v novom roku, zbytočne ťahať tretiu osobu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.