Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: neoBB #52965:
Je zvrátené, že počúvame roky o novej autobuske v BB ale otvára sa najprv obchodná časť a autobusová bude v skúšobnej prevádzke a hlavne, že autičkári tam majú 300 miest. ? Nemali tam vybudovať žiadne parkovacie miesta, mali to dať iba pre MHD, prímestské a diaľkové autobusové linky a maximálne 15-20 miest pre taxíky a bola by to doslova autobusová stanica. Takto je to nákupná stanica, s 300 parkovacími miestami pre IAD a verejná hromadná doprava okrajovo má nejaký flek ... ešte som zvedavý na odstavné plochy pre prestávkujúce autobusy aké tam budú, či to bude limitované a bude zas bitka o to, alebo nebodaj sa jeden "súkromník" nosatý začne vyhrážať súdmi ak mu nepridelia kapacitu ako to poznáme už dobrých 7 rokov.

Inak prečo to nemohli ako prvé vyskúšať autobusy na prímestských autobusových linkách, ktorými cestujúci cestujú denne alebo iní súkromníci ale musel zas niekde byť natlačený ten žltý vyžierač lukratívnych trás? Veľmi sa teším až mu sklapne zobák naprázdno, keď Babiša odstavia od koryta, že aké bude potom cestovné ... ?
Reply on: Jeffko #52986:
Starať sa teda budem, keďže priebežné ohlásené zistenia sa neriešili, aspoň sa vidí, čo bolo skryté. O zastávke na sídlisku sme sa predsa bavili s otáznikom, čo s ňou? Zriadená bola predpokladám dočasne, ponúka bližší prístup občanov k práci (ako komu), ale niekomu aj výhodnejšiu tarifu, ako z blízkeho konkurenčného Terminálu - nie je to 2 km medzi nimi ani náhodou, nie sú výpadky na tržbách z cestovného? A nie že vodiči lístky po SAD-ku budú dávať potom tým, čo idú bežne ďalej - to zažiješ ešte kontroly. Ešte si treba zobrať na mušku minutáže (predčasné/nestíhacie a dorovnávacie odchody Zbojská, minutáž posledného spoja z Povrazníka zo 7 min. skresať a pod.). K IDS-ke to má ešte ďaleko...
Reply on: fragma #52984:
Ty počúvaj, do zastávky na sídlisku sa mi nestar nech mi tu ostane, kým sa bus vykrúti na AS a ja zájdem na sídlisko stratím čas, zvykol som si na tú zastávku. A tú vývesku je zbytočné riešiť nakoľko to bude po novom automatizovaný systém, a dáta bude na LCD panely ťahať zo sytému, nie z vývesky papierovej, čiže zbytočne kopa kriku pre jednu vývesku.
Zmeral som si akú dlhú trasu jazdí trolejbus číslo 3. Od Rooseveltovej nemocnice (konečná) po zastávku Vozovňa (konečná) je to podľa môjho GPS-ka 6,75 km.
Ďalším otáznikom je, kedy bude zmena CP 601470, 601471, 611404 a vypustenie zastávky Banská Bystrica, 29.augusta? Či už 23.9., alebo neskôr, či k celoštátnej zmene? Na I/66 stále prebiehajú práce na ceste na moste (semafór, v jednom pruhu), v súčasnosti by to nebolo také pohodlné. Na stálo zastávka v blízkosti Terminálu asi nezostane.

Pri štvrtkovej a piatkovej skúšobnej zachádzke linky 601457 na novú AS (ak sa to má týkať všetkých spojov), nastane jedna zaujímavá situácia v prevádzke, kedy jeden obrat na zrýchlených spojoch do Zvolena robí závod Brezno priamym pokračovaním z linky 601470/4 na 601457/3 6:45x, a to 5:50x z Brezna, kedy medzi 6:40-6:45x by mal prechádzať oboma stanicami v BB a pokračovať do Zvolena, naspäť sa to udeje pri spoji 601457/152+601470/133 o 11:25x zo Zvolena, kedy by mal obslúžiť obidve stanice medzi 11:50-11:55x a pokračovať do Brezna, dúfam, že vodič bude o tom uzrozumený (aspoň od cestujúcich).

Ako je možné, že v dopravnej kancelárii na Ul.29.augusta ešte ani včera o 16:00 nevedeli nič bližšie o súťaži v rámci ETM! Tak som si kredit radšej nedobil a cestoval (a do piatku budem štátnymi) vlakmi, ktoré sa do toho zapojili (50% z obyčajného cestovného, čo je v mojej mestskej relácii polovica z ceny celého MHD lístka z karty).
Reply on: fragma #52982:
702502/2 a 702502/4 + Jelšava
Reply on: fragma #52981:
Tak zatiaľ zadávateľ odchodov z vývesiek promptne zareagoval doplnením expresu do Bratislavy 18:00(7) a spoja do Zvolena 21:55. Ostatné však stále nedoplnil, i keď mu to v záujme vylepšenia navrhujem. Je to síce pomocný, nepovinný prehľadný dokument, ale v čakárni dočasnej stanice slúžil ako "tabuľa odchodov", čo teraz zrejme nahradia natiahnuté digitálne údaje (aj na Národnej?), tak snáď budú všetky spoje uvedené s prideleným nástupišťom (aj 1x v roku). Ak budú problémy (zaujatosť, konflikt záujmov, schválnosť, ľahostajnosť nevyobrazovania, nevyobrazenie skutočnej konečnej spoja, hlavne že tam budú svietiť mimo/sezónne Trenčianske Teplice - treba to vyhodiť), budeme to riešiť na inej úrovni...

K tej linke 102908, ako tak pozerám, práveže od terajšej zmeny žiadajú vnútroštátnu kabotáž na území SR, to znamená, že spoje by museli byť potom uvádzané aj v kolónkach Donovaly, Ružomberok a DOLNÝ KUBÍN, v opačnom smere aj Zvolen.

Samozrejme, 1.10. zaniká spoj 702502/1 do Bratislavy 12:45 (ZV, ZH, ZC, NR Sereď, BA)
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L702502_170814_54263.pdf
Spoj 702502/2 14:00 dostane znamienko "x", resp. (1)(2)(3)(4)(5) s negatívnou značkou
Vznikne nová poloha spoja v nedeľu 702502/4 18:15(7) Humenné (BR, Tisovec, RA, RV, KE, VT, HE), v sobotu spoj zaniká; http://portal.cp.sk/Data/pdf/L702502_171001_54406.pdf
Reply on: Jeffko #52979:
http://www.dpmbb.eu/documents/suhrnny_prehlad_odchodov_novaas.pdf

S tým slovom "perfektne" preháňaš, v tomto prehľade odchodov chýbajú niektoré údaje:

-v kolónke Bratislava,AS chýba expresný spoj "Mesíka" 601509/5 18:00(7) (ešte iný, ako v tom čase 603509/7 18:00(7) )
-chýba dôležitá kolónka pre Oravu DOLNÝ KUBÍN, treba ju tam doplniť (aj 507512); 2 spoje linky 503402 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L503402_170903_54415.pdf už totiž nemajú konečnú zastávku len Trstenú a Námestovo (teda nielen priebežnú DK), ale spoj 8:35(1) má KONEČNÚ zast. DK!, spoj 18:45(7) ešte pokračuje po DK do cieľovej obce Zákamenné (tiež uviesť ako konečnú) - tieto spoje musíme v prehľade hľadať len z nácestných zastávok Donovaly a Ružomberok (alebo behať po nástupištiach), čo nepostačuje...
-v kolónke Heľpa,obch.dom, by som spoj 19:40(7)26 rozlišoval (ako Polomka, či Hiadeľ a Strelníky) ešte jednou následnou zast. Heľpa,nám. (treba spropagovať pridanú zastávku v Heľpe, i keď dopravca pod linkou 601470 má tiež chybný pokračujúci údaj)
-nedostatky v nevyobrazovaní spojov dopravcu H.F.TOUR http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601903_170427_53750.pdf
-chýba garážová konečná Harmanec,OcÚ 22:00(5) 601903/5/15/35 (dočasná N.4)
-chýba občasná trasa na Donovaly (+Motyčky) 601903/41, v tomto období 17.11. (dočasná N.4, ZV výveska na Štadlerku to vyobrazuje) a Praha hl.n. 15:45 ide 19.11.
-28.9. (v ČR sviatok Václav) 601903/16 by mal do Prahy hl.n./Florenc vychádzať už 11:30 (ale ako sa sem dostane? 🙂
-v kolónke Zvolen,AS chýba údaj 21:55 611506/4 (dočasná N.9, dôležitý spoj medzi inými), subdopravca MT Lines/RJ chodí na tomto spoji so 49 miestnym autobusom a ľudí do Zvolena BERIE!

Prosím, doplniť, keď sa budú CP meniť, lebo už po 1.10. vznikne nová denná linka Zvolen-BARDEJOV 6:25 (Brezno; tiež by som uvítal kolónku Čertovica, Vysoké Tatry-Štrbské,Smokovec,Lomnica;, Kežmarok, Stará Ľubovňa, Bardejov, Bardejov kúpele); Zvolen 18:20x6, 18:30+
http://www.regionzilina.sk/files/odbory/doprava/2017/oznamy-zmeny/9/scan1.pdf

Taktiež budú aj medzinárodné zmeny Budapest/Wroclav (N911, 102980, meškával)
http://www.regionzilina.sk/files/odbory/doprava/2017/oznamy-zmeny/9/26257_2017.pdf
(vo vyhľadávačoch ho udáva k prípojom vo vnútrozemí, kabotáž má ale zakázanú!)

Taktiež už 3/4 roka je nesúlad odchodov nového spoja na linke 601463 11:00x Horné Pršany-Banská Bystrica na výveskách vo formáte DPM BB od Pršianskej terasy (cesty) po Štefánikovo nábrežie na každej zastávke - zaznamenaný rozdiel 3-6 min. od skutočnosti, príklad Pršianska cesta I. vytlačený odchod 11:06, skutočný odchod 11:09 (Okresný úrad 11:09/11:15 a pod. - nezmenené ani po pripomienkach vyhotovovateľa - na žiadosť pridám foto, dám na vedomie aj iným (BBSK) - inak zbytočný súbežný obrat je v tom čase na L97 10:15x/11:15x s prestávkou na Terase, tú by som zrušil v tom čase.

A zvolenčanom chýba na Štadlerovom nábreží (smer BB,AS) na výveske od 4.9.2017 kolónka "Predajná OcÚ", už je povolené tu aj nastupovať na linke 603511/2/4/6/12, všakže?!...
Orientačný plán novej AS:
http://www.dpmbb.eu/documents/planik_novaas.pdf
Súhrnný prehľad odchodov z novej AS od 23.9.2017:
http://www.dpmbb.eu/documents/suhrnny_prehlad_odchodov_novaas.pdf
Vďaka DPM BB za perfektne urobenú robotu, dúfam že prevádzkovateľom AS ostane DP aj v novom roku, zbytočne ťahať tretiu osobu.
Reply on: BB-Schuhu #52976:
To hej...
"Na stanici bude mať po prvý raz v histórii svoje miesto aj mestská hromadná doprava."
- tí si aj históriu upravia tak, aby vyhovovala ich propagande. Asi opakovaná lož sa stane pravdou alebo čo. Však títo ľudia vôbec nevedia, o čom krútia.
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Na zastávke Národná (oba smery) sa vymieňajú zastávkové označníky za nejaké "modernejšie"
Tak teraz som nepochopil z toho oznamu nasledovné:

1. linka 601457 bude teda počas 21.9. a 22.9. premávať aj z dočasnej AS a zájde aj na novú AS? Ak áno, bude na novej AS už aj reálne na niektorom nástupišti naberať cestujúcich alebo urobí pre ľudí len vyhliadkovú jazdu štýlom "kuk, zvykajte si..."? Alebo z dočasnej už nebude jazdiť vôbec?
2. Linky 601454, 55, 56 ostávajú na parkovisku Mičinská aj naďalej po 23.9. trvale alebo len do 1.10, kedy sa presúva MHD?

Neviem, podľa mňa sa to zbytočne komplikuje množstvom dátumov a pod.
Nová AS v plnej prevádzke od soboty 23.9.2017, linky MHD od 1.10.2017
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/nova-as-bb-210917
Reply on: Dispecer #52971:
Legisdlatíva EU tuším stanovuje pre autobus max. 4 m, ak je niečo vyššie, je to na výnimku a tým pádom to nemusí mať garantovanú prejazdnosť, naopak 4 m by mala AS projektovaná podľa noriem bez problémov zvládať.
Reply on: BB-Schuhu #52968:
Lenže si spočítajte, po koľký raz v tomto Blbotíne nad Hronom je nutné len s povzdychom skonštatovať, že škoda. To je hrôza, keď každá vec sa robí primárne pre potrebu sebaprezentácie ľudí, ktorí nemajú žiadne odborné vedomosti o danej problematike a potom len svojou hlúposťou ničia prostredie všetkým ostatným. Hlúposťou tých zas je, že nie sú schopní vyhodnotiť realitu ani na toľko, aby pochopili, že stav je zlý a ešte tomu tlieskajú. Presne to zodpovedá tomu, ako keby ktokoľvek z nás nelekárov išiel operovať pacienta - takisto by to neprežil v poriadku, ako keď sa lekár, právnik, či iný sociálny odborník a pod., čo si myslí, že byť držiteľom vodičského preukazu z neho automaticky robí najväčšieho odborníka v doprave, rozhodne do nej robiť zásahy bez toho, aby skutočne poznal súvislosti, zákonitosti a pod. alebo si aspoň nechal poradiť. Jediné, čo ich trápi, je čo najefektívnejšie využitie všetkých verejných zdrojov za účelom propagácie svojej osoby. To znamená, že je jedno, ako veci v skutočnosti sú, stačí o nich verejne básniť a hlupáci sa tešia bez ohľadu na to, či majú skutočne z čoho, resp. im je jedno, že mohli mať aj lepšie.
Takže ako riešenie otázky, prečo postupne púšťať linky PAL na AS s nadsázkou je, že pri každej novej možno robiť novú tlačovku. Keby to nebolo tragické, bolo by to smiešne, avšak nie je. No uvidíme teda vo štvrtok, koľko nevhodných riešení teda vzniklo.

Inak je pekné, že na nástupištiach v uzavretom priestore s oprávnených vjazdom len pre autobusy je na vozovke namaľované VDZ V 11a Zastávka uatobusu, trolejbusu alebo električky (určite by stačilo tam mať len nejakú orientačnú čiaru vyznačujúcu hranicu jednotlivých stojísk), kým vyše 20 rokov v celom meste nie sú schopní tieto dopravné značky na cesty namaľovať (ale to nie sú schopní ani v iných prípadoch, kedy ani po mesiacoch VDZ nedorobili). Výnimkou je, len keď nejaký externý zhotoviteľ v rámci vyvolanej úpravy zastávky ju týmto VDZ opatrí. Ale však na dočasnej AS dokázali zbytočne vhodiť do vzduchu peniaze aj za 16 zvislých dopravných značiek II 7a Zastávka autobusu na každom nástupišti/výstupišti v uzavretom priestore AS, umiestnených navyše nesprávne, čo bolo teda drahšie, ako farba.

Kedy nás už táto kliatba konečne opustí? Vyzerá, že nikdy.
Reply on: 810zssk #52970:
No, Van Hool TD927 Astromega má presne 4 m, nič vyššie tuším od nich ani nie je. ADL Plaxton Elite i zas 3,960 m.
Reply on: BB-Schuhu #52966:
Co som pozeral tak poschodaky PolskehoBusu by mali mat 4 metre, cize len nepatrne viac ako RJ. Ale je pravda ze som nenasiel presne ten model ktory ma PolskiBus, ale len pribuzne.
Reply on: BB-Schuhu #52966:
Crossway - 3 370 mm bez, 3 460 mm s klimatizáciou

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.