Ospravedlňujem sa, že len teraz odpisujem na problematiku maratónu v BB, ale prikladám list, ktorý mi prišiel z kancelárie primátora mesta (z roku 2016)
Vážený pán XY,
šport patrí medzi oblasti, o ktoré máme v Banskej Bystrici veľký záujem. Ako iste viete, stali sme sa Europskym mestom športu pre rok 2017 a teší nás, keď majú Banskobystričania záujem zažiť atmosféru športových udalostí. Maratóny sú súčasťou športových kalendárov všetkých väčších miest a každý rok sa konajú aj u nás. patri k najvýznamnejším akciám v meste (moja poznámka- asi ani Radvanský jarmok podľa tohto vyjadrenia nie je tak dôležitý, ktorý priláka podľa mňa viac ľudí, ale budiš). Zúčastňuje sa na nich mnoho domácich i zahraničných bežcov a sú určené pre všetky vekové kategórie. Nakoľko na tomto podujatí sa každý rok zúčastňuje viac a viac bežcov, najmä z bezpečnostných dôvodov sa organizátori rozhodli, že tento ročník (ročník 2016) bude úplne bez motorovej dopravy. Plánované dopravné obmedzenia by mali prispieť k vyššej bezpečnosti obyvateľov. Pokiaľ ide o ľudí, ktorí sa potrebujú dostať do práce, do 8:00 budú všetky cesty plne prejazdné.
Vážený pán XY,
Banskobystrický maratón sa koná v meste len raz ročne a preto verím, že šesťhodinové obmedzenie liniek MHD výrazne neovplyvní komfort žiadneho z obyvateľov. Počas celého maratónu majú Banskobystričania i návštevníci možnosť využiť automobilovú dopravu vrátené taxislužieb, alebo sa presúvať pešo. Ďakujem za Vaše pochopenie.
Viete si predstaviť moje rozhorčenie, keď som si tento "list" prečítal... Mám otázku, konajú sa niekde niekedy nejaké diskusie ohľadom MHD, pretože rád by som si vypočul len sladké rečičky a konečne sa pozrel na reakcie ľudí, keď im položím otázku, kedy bude konečne v BB fungovať normálna MHD. Je mi na grc z tejto MHD a nikdy neprinútia ľudí presadnúť do autobusov (aspoň nie tu v tomto meste). Osobne- neuvažoval som nad kúpou auta, ale táto situácia a potreba flexibility MHD vzhľadom k pracovným potrebám ma k tomu priam núti...
Tá stanica k dnešnému dňu stále nie je dokončená. Je nedeľa 17.9.2017. Nechápem, ako to chcú stihnúť do štvrtka 21.9.2017 nielen dokončiť, ale aj skolaudovať. Nedávno mesto deklarovalo, že užívanie dopravnej časti môže začať až po skolaudovaní stavby a následnom prevode do majetku mesta. To dnes už neplatí?
Hovorkyňa mesta sa vznešene vyjadruje v zmysle, že každým dňom budeme pridávať ďalšie a ďalšie prímestské linky. Tak ja už naozaj nechápem ako význam má toto divadlo. Predsa ak raz otvoria tú stanicu, tak majú odtiaľ začať premávať všetky linky naraz. Ale tak dobre, nech jazdia napr. Kordíky z terminálu a Králiky z Mičinskej. Geniálne riešenie hodné tohto mesta...
Po posledných medializovaných informáciách mám obavu, že tak túžobne očakávané spustenie nového dopravného terminálu môže byť sprevádzané vážnymi zmätkami. V tomto krásnom meste dokážu zbabrať ešte aj takýto symbolický okamih. Navyše, je smutné, že verejnosť nevie čo bude o 3 dni. Už dávno mali byť zverejnené všetky informácie o presune dopravy z Mičinskej na Terminal, ak to teda skutočne myslia vážne už nasledujúci týždeň.
Podla postu na Noskovom FB profile ma byt autobusova stanica spustana postupne - vo stvrtok sa ma zacat vybranymi primestskymi linkami a postupne sa maju v priebehu dalsich dni presuvat ostatne.
To je tak kralovsky diletantske riesenie, ze nemam slov.
Ako sa dá stihnúť otvoriť a sprístupniť ten objekt 21.09.2017, keď sa na ňom stále pracuje a na to, aby ho bolo možné užívať (bez pokuty do 1 mil. Sk), musí získať kolaudačné rozhodnutie? To sa akože stihne aj kolaudačné konanie? Či táto stavba už je aj dávno skolaudovaná? Na elektronickej úradnej tabuli mesta informácie týkajúce sa priamo stavebných objektov SO 01 Autobusová stanica a SO 02 Obchodné centrum zverejňované nie sú, takže sa tam o nich nič zistiť nedá.
Niekedy na prelome 80./90. rokov premával Bystrickou dolinou na Panskú kolibu autobus ČSAD. Odchod spiatočného spoja z Panskej koliby do Banskej Bystrice bol o 9:40. Viac podrobností zatiaľ neviem.
To nepopieram, ale predpokladám, že pre nich je dôležitejší český trh, než slovenský. Navyše, u nás sa vždy homologizovali trolejbusy až druhotne, nikdy nie ako "absolútna novinka" - a myslím, že je za tým nejaký dôvod.
Ako to vyzera s tymi bateriovymi trolejbusmi, ktore tu boli avizovane este na jar? Ma niekto nejake spravy?
Uz sa zda, ze Bystricu predbehne Praha, kde sa stavia fungl nova trolejbusova trat pre "hybridne trolejbusy".
Troll