Reply on: Mike #52753:
Tak vláda SR uznesením č. 13 zo dňa 11.01.2017 schválila Strategický plán rozvoja dopravy SR do roku 2030, v ktorom v bode 5.3.3 je uvedené organizačné opatrenie k verejnej osobnej doprave:"OPVO2: Zriadenie národnej dopravnej autority a integrácia verejnej dopravy
Pre zabezpečenie praktického fungovania systému organizácie verejnej dopravy organizátorom zastupujúcim priamo štát, kraj alebo mesto je potrebné zriadiť národnú dopravnú autoritu. Ak sa potvrdí opodstatnenosť a uskutočniteľnosť, mohli by byť zriadené takéto regionálne dopravné autority.Táto organizácia, v ktorej budú zastúpené aj jednotlivé regióny, bude zodpovedná za celkovú koncepciu dopravnej obslužnosti Slovenska v diaľkovej aj regionálnej doprave s presahom k systémom mestskej a prímestskej dopravy. Zaručí aplikáciu jednotnej sociálnej politiky štátu, zavedenie a prevádzkovanie základného celoštátneho integrovaného dopravného systému založeného na dopravnej, fyzickej, legislatívnej, informačnej a tarifnej integrácii s nosnou úlohou železnice. Bude definovať objednávku pre železničnú dopravu, vybrané spoje alebo linky diaľkovej autobusovej dopravy a časť regionálnej dopravy významu pre celoštátnu obslužnosť alebo nadväznosti na diaľkové linky. Bude tiež garantovať aplikáciu sociálnej politiky štátu na celý dopravný systém, zabezpečí jednotnú celoštátnu tarifu na železnici a konektivitu jednotlivých integrovaných dopravných systémov. Zabezpečí na celoštátnej úrovni integráciu verejnej dopravy prevádzkovanej na základe zmluvy o službách vo verejnom záujme a jej koordináciu s komerčne prevádzkovanými a medzinárodnými linkami, ktorých vnútroštátne úseky budú plne integrované do celoštátneho systému. Môže sa stať aj vlastníkom časti vozidlového parku železníc nakupovaného s investičnou dotáciou, ktorý bude prenajímať dopravcom. Národná dopravná autorita by sa mala v rámci liberalizácie osobnej železničnej dopravy zaoberať taktiež otázkou prevádzkovania prípojných spojení súvisiacich s liberalizovanou traťou bez ohľadu na to, či ide o železničnú alebo autobusovú dopravu.".
Čiže formálne nie je odsunuté nič, naopak je to strategicky schválené, ale všetci dobre vieme, koľko tu všetko trvá a aj že málo čo sa vôbec dotiahne do reality a termíny sa len donekonečna posúvajú a stratégie menia.
Koho by to zaujímalo podrobnejšie - http://www.rokovania.sk/Rokovanie.aspx/BodRokovaniaDetail?idMaterial=26171
PIT
Cyklobus od 10.06.2017
Bonusové spojenie k oslavám 1. výročia CykloKorytničky 10.06.2017