Ten Ustecky kraj ma ale tiez taku nejaku cudnu, nie uplne prehladnu tarifu. Hoci v ostatnych oblastiach sa mi paci (nemal som zatial cest osobne, ale vyzera to dobre z pohladu dopravy aj standardov produktu).
Trolejbusy doplatili na "prichod sukromnika"? V com je SAD ZV sukromnejsia ako BBDS? Navyse opat: ak trolejbusy na nieco doplatili, tak to bola nekompetentnost samospravy, ktora si nedokazala urcit co chce (resp. si to urcila zle).
Ja netvrdim ze kazdy objednavatel je skvely a vie robit dobre rozhodnutia. Je ale absurdne aby dodavatel sluzby rozhodoval co sa vlastne bude dodavat. Ak objednavatel nema dostatocne odborne kapacity, ma ich zabezpecit (skoro vsade je doprava jednou z hlavnych agend, takze sa to oplati). Riesenim skutocne nie je prehodenie zodpovednosti na niekoho ineho.
Inak ak si spravne domyslam, tak sa s tebou mozno v druhej polovici mesiaca odveziem ? Som celkom zvedavy na tu MHD (aj ked primarne ciele mam ine, tak uvidime kolko casu zostane).
Ani v ČR to nie je lepšie. Ropid je banda šialených šotoušov, súťažiacich o to, kto najdokonalejšie rozmrdá fungujúci systém. Funguje KORDIS JMK a ako-tak Ústecký kraj vďaka jedinému človeku, môjmu menovcovi, ktorého šotouši nenávidia, lebo im neobjednáva tri páry vlakov denne na ich milovaných lokálkach ale snaží sa o taktovú dopravu a silné linky. KORID LK je banda narcisov, ktorá akúkoľvek pripomienku vníma ako osobný útok a tak by to šlo donekonečna.
SAD-ky predvádzajú presne to, čo im objednávatelia dovolia. To len totalitní komonacisti ako Dunčo vidia v súkromníkoch plamene pekelné. Ako dobre vedia štátne podniky gazdovať, nám predvádzajú jeho milované podniky Zločinecká spoločnosť a Zločinecká spoločnosť Krachgo SlováKIA.
re. #52395
hoci je ale banská bystrica oproti tým čo sme obaja vymenovali iba smiešne mesto, dráhovú dopravu má. sú ňou trolejbusy. tie koniec koncov na príchod "súkromníka" aj doplatili, všetci si predsa pamätáte dobu spred 10 rokov. a diali sa potom ešte záhadnejšie veci hodné vyšetrovania, dôkazom je že mesto dopravný podnik má, ale nie mestský.
na slovensku ešte stále niesme zvyknutí robiť každých xy rokov súťaže (čo je samozrejme zle), a tu akože máme byť každých pár rokov minimálne 2 z nich odstavení od trolejbusov, kým sa vyriešia majetko-právne vzťahy? to sú ďalšie peniaze vyhodené luftom. a druhá vec, mestské/štátne nepotrebuje vytvárať miliónové marže ako to chce súkromník, na tom tiež mestá môžu výhodne ušetriť ak majú efektívne hospodárenie.
názorný príklad ako to nefunguje nielen na slovenku ale aj v najbohatšej krajne sveta (ak je teda ten opis mesto ktoré si myslím), máme v príspevku #52397 #52398
Aj s Tebou súhlasím. Slovenská prax je momentálne taká, že ak niekde sú odborníci na dopravu, tak na nich natrafíš u jednotlivých dopravcov a žiaľ len veľmi raritne u objednávateľa. A keďže Ty píšeš o zahraničnom meste, tak so smútkom konštatujem, že nielen na Slovensku je taká prax.
Lenže to predpokladá, že objednávateľ má patrične odborný personál a nie bandu debilov ktorých jediná kvalifikácia pozostáva z hrania Transport Tycoonu na strednej obtiažnosti. Akurát pracujem v meste, kde sú chronometráže robené z vrtuľníka, napriek tomu že pol mesta je rozkopaná niečo ako výlukový cestovný poriadok neexistuje a na otázku prečo nie sú diferencované jazdné doby medzi špičkou a sedlom hovorca objednávateľa zahlásil, že by to nemalo zmysel, lebo meškania sa v jednotlivé dni rôznia. Oh, a aby som nezabudol, objednávateľ si vydupal nákup autobusov, ktoré sú do tunajších terénnych a klimatických podmienok naprosto nevhodné a posledných päť rokov na nich vychytáva chyby. Drvivá väčšina cestujúcich smúti za dobou, keď MHD organizoval dopravca.
Objednávateľ by mal byť garantom použiteľnosti služby, ktorú si objednáva. Mal by si byť vedomý cieľov, ktoré chce objednávanou službou dosiahnuť a mal by mať predstavu, ako chce tieto ciele naplniť. V záujme občana-voliča by mal trvať na kvalite služby ale samozrejme byť schopný a ochotný túto kvalitu aj zaplatiť.
Na Slovensku to však žiaľ na našich samosprávach vyzerá tak, že verejná doprava je "len" rozpočtová položka. A samozrejme čím menej peňazí spotrebúva, tým lepšie. Preto aj objednávanie výkonov vo verejnom záujme často vyzerá tak ako vyzerá. Problémom je, že z mojej skúsenosti absolútna väčšina objednávateľov nerozumie tomu, čo si objednáva a nerozumie dôvodom, prečo by si to mala objednávať nejako inak.
Poviem to inak (a tvrdo): Dopravcovia na Slovensku sú rôzni, niektorí lepší, niektorí horší, iní by zas vedeli byť lepší, ak by o to niekto stál... Ale objednávateľa dobrého, takého som na Slovensku ešte nevidel.
Vlastne dopravne podniky maju vacsinou mesta s drahovou dopravou. Navyse, to ze ma mesto "vlastny dopravny podnik" neznamena ze ten to cele jazdi. Londyn ma Transport for London, ale autobusovu dopravu pren vykonavaju sukromne spolocnosti. Stockholm ma Stockholms Lokaltrafik, ale autobusovu a dokonca aj drahovu dopravu pre neho vykonavaju sukromne spolocnosti. A mohol by som pokracovat. Vacsina autobusovych liniek (MHD+regio) v zapadnej Europe je kontrahovana sukromnej spolocnosti.
Co sa SADiek tyka, ja som ich nikde neobhajoval. Som velmi velky kritik toho ako funguju. Ale v ziadnom pripade nie je problemom ze su sukromne. Prave naopak, vela z nezmyslov co prevadzaju je dedicstvom cias kedy to boli statne podniky, personalne sa napokon velka cast z nich prilis neobmenila.
V prvom rade si treba uvedomit, ze dopravca nema co rozhodovat o tom ako co jazdi. Na to je objednavatel. SADka ma dostat cestovny poriadok a odjazdit ho. Bodka.
No neviem, mestá v západnej európe väčšinou svoje vlastné dopravné podniky majú (TMB, Wiener Linien, a mnoho ďalších). A aj naše mestá by ich mohli mať, stotožňujem sa do bodky s absurdovým názorom ( #52386 ) že to čo predvádzajú sadky ktoré sa z väčšej časti dostali do súkromných rúk je niečo nehorázne, a mali veľa rokov na to aby s tým niečo spravili, a ako vieme tak v BB na to mali aj rozviazané ruky, napriek tomu sa nezmenilo nič, a dokonca vedenie SADky ani nesplnilo svoje sľuby ktoré raz za čas zvykne dať verejnosti. A to nie je len prípad BB. Tým pádom v mojich očiach sú možnosti na zmenu práve v mestami a krajmi riadených podnikoch.
Ukazes nam ten genialny dopravny system kde autobusovi dopravcovia nie su "v sukromnych hnatoch"? Lebo pre tvoju informaciu, prakticky v celej zapadnej Europe (baste verejnej dopravy) zabezpecuju autobusovu dopravu sukromne spolocnosti.
Super, toto je veľmi pozitívna zmena ?
Tak to bývalo roky rokúce, až prišli drastické redukcie v PAL v máji 1998 a prímestská doprava sa stala takmer nepoužiteľná. Hoci po roku 2000 sa pridalo viacero spoov (a tento trend pridávania spojov pretrváva dodnes, naposledy nové spoje do Španej Doliny od 09/2016 a na Horné Pršany od 12/2016), dôsledky tejto redukcie trvajú dodnes, po takmer 20 rokoch.
Zmena iba u linky 100, spoje 2 a 3 budú chodiť v pracovné dni o 10 min. skôr, posun zo 7:20 na 7:10x a zo 7:32 na 7:22x, cez víkend v pôvodnej polohe. Dokonca zostávajú rovnako obehovo aj spoje linky č. 97 o 10:15x a 11:15x, aj keď VUC zriaďuje prímestský spoj na/z Horné Pršany o 10:30x a 11:00x, čo je v súbehu 7-15 min. po Mosadznú (odhliadnúc od Fončordy).
Pokým budú SADky na Slovensku v súkromných hnátoch a tým dupľom podaktorých opičiakov (goríl), ktoré si myslia, že objednávateľ si je povinný objednávať 20-25 rokov tie isté CP aby nedajbože nemuseli SADkárske hnidy prerábať vo veľkom obehy vozidiel a turnusy šoférov, tak sa nebude nič prevratne meniť. Jediné čo sa bude meniť je cena za 1 vzkm smerom na hor, lebo na Slovensku sa nesúťaží ale súloží, viď. "súťaž" Nitrianskeho samosprávneho kraja na dopravnú obsluhu územia kraja. Arriva si vydržiava úspešne mohol na obsluhu NSK a obsluhuje viac ako polovicu území Trnavského, Žilinského a Košického samosprávneho kraja.
810zssk