Reply on: mirkobb #52363:
Od tunajších odborníkov som sa odpovede nedostal, tak som to dozvedel odtiaľto: http://www.bystricoviny.sk/spravy/zlte-vlaky-regiojet-trase-martin-bb-zvolen-nahradia-autobusy/Citácia z uvedeného článku:
„Cestujúci prídu do Martina vlakom RegioJet a následne tu prestúpia na dva autobusy náhradnej autobusovej dopravy, ktoré budú premávať cez rovnaké zastávky a podľa rovnakého cestovného poriadku, ako má vlakový spoj, okrem zastávok Zvolen, -mesto a Banská Bystrica – mesto. K dispozícii budú dva autobusy typu Fun&Relax s individuálnymi obrazovkami v sedačkách a so stevardmi na palube,“ oznamuje spoločnosť RegioJet. Dopravná kapacita pre cestujúcich bude na tomto úseku viac ako 120 miest. V priebehu cesty bude k dispozícii bezplatné internetové pripojenie. (koniec citácie)
Tak to som zvedavý, ako to chce RJ marketingovo zvládnuť, resp. spopularizovať, aby si cestujúci zvyknutí nasadať na vlak, nasadali do pristavených autobusov..? Taktiež ako budú cestujúci presadajúci z iných vlakových prípojov hľadať tieto autobusy pred žst. stanicami. Na akých súčasných stanovištiach pred železničnými stanicami v BB a Zvolene budú pristavené autobusy RJ..? Na Sliači asi problém nebude, ale v Turčianskych Tepliciach si autobusy RJ celkom dobre neviem predstaviť zachádzať až k žel. zastávke.. ?
PIT
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSR&kategorie=R&cislo=246&nazev=Hron&rok=1996
čo už však bolo tiež len torzo napr. zo 16-vozňovej súpravy (v tom 4 lôžka a 4 ležadlové vozne) ťahanej dvoma lokomotívami v rokoch 1992/1993 (a roky predtým)
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=648&nazev=Hron&rok=1993
ale to bola vtedy iná doba a bol aj väčší dôvod cestovať do/z Čiech.
Ty s kadečím nesúhlasíš, len treba pozrieť aj do CP a zvážiť možností jednokoľajných tratí.
"Zjavne to myslel tak, ze by bol o 15 minut neskorsi odchod zo ZV, nie skorsi z BB.".
Tak skrátka asi keďže na jednokoľajnej trati nie je sám a existuje tam relatívne hustá doprava aj bez neho a oproti nemu idú tri vlaky medzi BB a ZV, tak sa to musí dať nejako dokopy. Vo Vlkanovej stretáva R 830 a v Radvani Os 7300, pričom v BB potrebuje byť pred odchodom Os 7302 (5:15). Navyše ešte musí vyjsť križovanie na Čremošnom s oprotiidúcim R 941, ktorý následne v Harmanci jaskyni stretáva R 346 idúci z BB v takte o 5:34. A opäť zdôrazňujem predchádzajúcu kopu rečí o robení prípojov na ten vlak RJ, takže stihnutie prípoja od BR, z Veľkej Lúky, Hronseku a Vlkanovej a súčasne v TR má prípoj od Kremnice (Os 7500), je skoro ideálne pre splnenie tohto cieľa.
Ak v súčasnosti odchádza zo ZV 4:08 a stojí v BB 4:33 - 4:57 (bez prípojov) a išlo by o neskorší odchod zo ZV, tak nový odchod o 4:27 a státie v BB 5:01 - 5:16 pri súčasnom zabezpečení prípojov a presnom nábehu do taktu na linke do Prahy, jednoznačne nemožno použiť ako dôvod pre zrušenie vlaku.
Reakcia na #52361 od 810zssk:
Tak ušetrí napr. že nepotrebuje požičiavať lokomotívu a možno nepotrebuje ani toľko vozňov, keďže tvrdia, že MT - ZV býva aj menej využitý. Poplatok za dopravnú cestu ušetrí tiež.
V každom prípade je poloha tých vlakov známa pol roka a teda tvrdenia pár dní pred účinnosťou sú evidentne len výhovorkou, hlavne keď ešte nedávno stále tvrdili, že všetko bude fungovať tak, ako je v novom GVD uvedené. Skrátka ten človek stále len klame, aj keď ako som už uviedol - samozrejme jazda dvoch vlakov v tesnej blízkosti na podstatnej časti trasy nie je terno ani pre jedného dopravcu.
http://bbonline.sk/regiojet-po-roku-rusi-vlak-do-bystrice-a-zvolena-ponecha-len-autobusovy-pripoj/